-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
O tym, że kupowanie w internecie cieszy się wśród Polaków rosnącą popularnością, mówiło się już od dawna. Jednak to właśnie w czasie pandemii zainteresowanie nimi raptownie wzrosło. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez ExpertSender raport „Zakupy online w Polsce 2020”, z którego wynika, że w sieci kupuje już 8 na 10 internautów, z czego 11 ...
-
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
Wybuch pandemii w błyskawicznym tempie zmusił nas do zmiany dotychczasowych nawyków. Tam, gdzie to tylko było możliwe, pojawił się home office, w tryb zdalny weszło również nauczanie i zakupy, a kontakty międzyludzkie ograniczone zostały do niezbędnego minimum. I to właśnie tych ostatnich, jak wynika z badania zrealizowanego przez Santander ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Niespodziewany wybuch pandemii w istotnym stopniu zmienił nasze przyzwyczajenia. Jednym z jego „skutków ubocznych” okazało się jeszcze bardziej wzmożone zainteresowanie zakupami online. Jak podkreśla Shoper, minione miesiące są jednym z najciekawszych okresów w całej historii polskiego e-commerce, który zaowocował całym szeregiem zmian. Oto 10 z ...
-
Rosną obroty w e-commerce. Pandemiczny boom, czy trwały efekt?
E-commerce to jeden z niewątpliwych beneficjentów pandemii. W czasach gdy dystans nabrał znaczenia, jakiego nie miał chyba nigdy, zakupy online mocno zyskały. Jak szacuje Mastercard w raporcie pt. "Odbudowa po pandemii: e-wolucja handlu", w minionym roku na każde 5 dolarów wydanych przez klientów sklepów detalicznych 1 dolar zasilał kasy ...
-
W Orange Love więcej internetu i telewizji
... Love to też odmieniona propozycja telewizji w technologii satelitarnej. Klienci, decydujący się na jej zakup, będą mogli korzystać z dekodera 4K ULTRABOX + lub TVBOX + od CANAL + oraz ... ilość gigabajtów. W niektórych będą one nawet potrojone! I tak zwiększy się: w Orange Love Mini (za 89,99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 15 GB, w Standard ( w cenie ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
W minionym roku "zdalny" i "online" okazały się słowami, które dość niespodziewanie nie znikały właściwie z naszych ust. Pandemia sprawiała, że pracowaliśmy, robiliśmy zakupy, oglądaliśmy wydarzenia kulturalne i uczyliśmy się zdalnie. Co ważne, ten ostatni przypadek dotyczył nie tylko o dzieci, młodzież i studentów. Z opracowanego przez Pracuj.pl ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
Pandemia doprowadziła do istotnych zmian w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów i już dziś wiadomo, że niektóre z nich z pewnością się utrwalą. Z badania Capgemini wynika, że co czwarty kupujący jest przekonany, że w przyszłości na zakupy w sklepach stacjonarnych decydować się będzie znacznie rzadziej niż dotychczas. Czego jeszcze sprzedawcy ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
Zainteresowanie e-commerce wśród konsumentów już od dawna znajdowało się na bardzo wysokim poziomie, a wybuch pandemii unaocznił nam tę popularność jeszcze wyraźniej. E-handel to także efektywny i skuteczny sposób zakupu produktów i usług korporacyjnych. Potwierdzeniem tego są chociażby dane napływające zza oceanu – tylko w minionym roku sprzedaż ...
-
GfK: wybuch wojny w Ukrainie nie załamał nastrojów konsumenckich w Polsce w III 2022
W marcu 2022 r. firma GfK odnotowała w Polsce minimalny spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze istotnie na bieżące odczucia finansowe i zakupowe Polaków, ale znalazł już odzwierciedlenie w obawach dotyczących przyszłości. Bardziej niż przed miesiącem martwi nas na przykład przyszła sytuacja ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
Setka największych spółek z branży dóbr luksusowych odnotowała w minionym roku ponad 12-procentowy spadek przychodów ze sprzedaży - czytamy w komunikacie z raportu „Global Powers of Luxury Goods 2020. The new age of fashion and luxury” autorstwa Deloitte. Opracowanie wskazuje m.in., kto w najbliższych latach generować będzie już połowę zakupów w ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
Wysokie koszty obsługi kredytów, rosnące koszty pracy, brak zamówień oraz ograniczone zakupy konsumentów to niektóre z powodów, dla których sytuacja wielu przedsiębiorstw przedstawia się dzisiaj dość kiepsko. I wprawdzie na przestrzeni minionych 12 miesięcy liczba niewypłacalności na świecie wzrosła nieznacznie, to już ten rok ma zakończyć się ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
Ostatnie lata to okres niezwykle intensywnego rozwoju mediów społecznościowych, które dawno już przestały być wyłącznie medium służącym podtrzymywaniu kontaktów czy rozrywce. Dziś social media to także bardzo istotne narzędzie kształtowania zachowań konsumenckich. Potwierdzeniem tego są doniesienia opracowanego przez Capgemini raportu "Co jest ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
W 2024 r. UE zaimportowała 4,6 mld tanich paczek zwolnionych z cła. W USA wolumen takich przesyłek osiągnął 1,36 mld. Większość to zamówienia e-commerce z Chin, w Unii to 91%, w USA 60,8%, ale nadchodzi koniec zasady de minimis w imporcie i będzie to rewolucja w e-handlu i logistyce. Choć bilans zysków i strat nie jest jeszcze dokładnie znany, to ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Sklepy z odzieżą używaną nie znikają z polskich ulic. Kolejki, które ustawiają się przed nimi w dzień nowej dostawy, wyraźnie pokazują, że ubrania z drugiej ręki ciągle cieszą się wśród Polaków popularnością. Jak dużą i co popycha nas do zakupów w second-handach? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone na ...