-
Warszawskie ulice handlowe wracają do łask?
... stanowią prawie jedną trzecią lokali dostępnych przy ulicach handlowych Warszawy, natomiast w polskich centrach handlowych lokale gastronomiczne stanowią maksymalnie 15%. Dobra kondycja sektora gastronomicznego jest w dużej mierze wspierana przez rosnącą zamożność polskich klientów, którzy wydają o ok. 40% więcej na jedzenie poza domem niż ...
-
Jak się miewa food court?
... nasuwa lektura opracowanego przez Colliers International raportu pt. "Jak to wszystko zjeść? Gastronomia w polskich centrach handlowych". Najemcy sieciowi wiodą prym Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie Colliers, na terenie polskich centrów handlowych działa już ponad 2 300 punktów gastronomicznych, z czego 70% stanowią koncepty sieciowe ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... smartfon bądź telefon komórkowy. – Zdecydowanie zgadzam się z poglądem, że wyznaczanie i wskazywanie strategicznych kierunków rozwoju dla firm z sektora e-commerce to rola polskich konsumentów, jako bezpośrednich odbiorców rozwiązań wdrażanych przez przedstawicieli branży. Stąd też niniejsze badanie skupia się na opinii „zwykłych” Polaków na ...
-
Nadchodzi Black Friday. Co warto wiedzieć?
... wyprzedaży Black Friday delikatnie wzrosła (z 46% w 2017 roku do 49% w 2018 roku). Co ciekawe, te liczby są zbliżone do oczekiwań polskich konsumentów wobec wielkości zniżek w czasie Black Friday (50%). Większych rabatów spodziewają się kupujący z Białorusi, Grecji i Peru (62%). Niestety, lokalne sklepy ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... tj. internetowy handel transgraniczny. Obserwujemy znaczący wzrost przesyłek międzynarodowych, w tym zamówień składanych zarówno przez zagranicznych konsumentów w polskich sklepach internetowych, jak również w polskich konsumentów w sklepach zagranicznych. Atutem Polski jest centralne położenie w Europie pozwalające na sprawną obsługę innych krajów ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... z możliwości, jakie daje e-commerce, wprowadziła przepisy dotyczące zakazu geoblokowania. Jest to niewątpliwe ułatwienie dla kupujących, ale także gigantyczna szansa dla polskich sklepów. Dzięki temu mogą wysyłać coraz więcej towarów za granicę i zwiększać przychody. Najwięcej zamówień polscy sprzedawcy otrzymują z Europy Zachodniej, w tym ...
-
Bon do IKEA? Nie dostaniesz 2000 zł, to spam
... daj się nabrać. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET ostrzegają przed kampanią spamową, z którą szwedzka sieć nie ma nic wspólnego. Na skrzynki polskich użytkowników trafiają właśnie maile wykorzystujące markę i identyfikację graficzną IKEA, zawierające bon o wartości 2000 zł do wykorzystania w tej szwedzkiej sieci meblowej ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... platform e-commerce i marketplace to obecnie bardzo ciekawy wskaźnik postaw polskich konsumentów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. 2. Imponujące wzrosty zakupów ... się utrzymał i w sieci działało o 10 tys. lub nawet 12 tys. więcej polskich sprzedawców niż rok wcześniej. Nasze statystyki wskazują, że pandemicznym hitem, jeśli ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
... nieruchomości czy złoto. Tylko między lutym 2020 r. a lipcem 2021 r. wartość depozytów terminowych w polskich bankach spadła o 125 mld zł, czyli o 42 proc. Jak ... w Moskwie czy Galerii Isy Brachot w Brukseli. Jego prace trafiły do największych polskich kolekcjach i wciąż zyskują na wartości. O tempie rozwoju polskiego rynku świadczy wzrost liczby ...
-
Rotacja pracowników wyhamowała
... i możliwość rozwoju zawodowego. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego rotacja w polskich firmach wyhamowała? Czy pracownicy chcą się szkolić? Jakie są najbardziej pożądane ... badanych. Rzadziej respondenci wskazują nisko oprocentowane kredyty lub pożyczki na zakup lub remont mieszkania (26 proc.), wyjazdy do zakładowych ośrodków wczasowych ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... z galopującym rozwojem e-commerce sprawiły, że już ponad trzy czwarte polskich internautów robi zakupy w sieci. Mamy także wysoki wskaźnik osób korzystających z ... Holendrach (30%). Z kolei tolerancję dla usług przekraczających 6 dni wyraża zaledwie 7% polskich e-konsumentów. To najniższy wskaźnik w Europie. Z drugiej strony skali znajdują się ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... oferty tego typu punktów handlowych. W kluczowych segmentach, takich jak słodycze, alkohole, wyroby tytoniowe, perfumy, kosmetyki i elektronika, sklepy na czołowych polskich lotniskach, z Okęciem na czele, przez wiele lat konkurowały z powodzeniem dzięki nietypowemu asortymentowi (trudnodostępnemu poza lotniskiem) i silną percepcją cenową związaną ...
-
Pokolenie Z wybiera prezenty w formie przeżyć
... pobyt w ekskluzywnym hotelu (41%). Zorza polarna i deszcz meteorytów - niekonwencjonalne marzenia młodych Polaków Młodzi Polacy szukają unikatowych przeżyć. Ponad 90% ankietowanych polskich „zetek” przyznało, że duże wrażenie zrobiłoby na nich doświadczenie zjawisk naturalnych na żywo, np. obejrzenie zorzy polarnej lub deszczu meteorytów ...
-
Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia: jakie role przybieramy?
... Serwis Prezentmarzeń postanowił przyjrzeć się, kto w tym przedświątecznym okresie odgrywa w polskich domach pierwsze skrzypce. I choć blisko 8 na 10 Polaków wskazuje, że dzieli ... transport oraz zakupy. Ponadto, 17% mężczyzn angażuje się w gotowanie i przygotowywanie potraw. Zakup i pakowanie prezentów stanowi z kolei zadanie dla 14% mężczyzn. 13% ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... w internecie? Czy umiemy odróżniać fałszywe recenzje od rzetelnej opinii? Internetowy handel kwitnie, a zakupy online stały się codziennością dla około 80% polskich internautów. Niestety, wraz z rozwojem e-commerce, nasilił się problem fałszywych recenzji, które manipulują rankingami produktów i usług, szkodząc zarówno konsumentom, jak i uczciwym ...
-
Simple-CRM w branży informatycznej
... obejmuje zakup i wdrożenie oprogramowania Simple-CRM oraz licencje dla piętnastu użytkowników. Jest to kolejna, po wdrożeniu CRM ... komputerowego działających na terenie Małopolski i Śląska. Obecnie między Simple, a przedstawicielami największych polskich firm - dostawców rozwiązań internetowych, trwają rozmowy dotyczące współpracy w zakresie ...
Tematy: simple-crm -
Lojalność e-klienta
... Grzegorza Leszczyńskiego z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ponadto analiza badań wykazała iż zdecydowanie najczęściej wykorzystywanym instrumentem komunikacyjnym jest telefon, aż 98% polskich sklepów on-line wykazuje tę tendencję. - zamieszczanie precyzyjnie opracowanych katalogów z ofertą - klient nie może mieć wątpliwości co do parametrów oraz ...
Tematy: -
Polskie zachwalali, wielu przekonali
... lat deklarowało, że bierze ten czynnik pod uwagę przy decyzjach konsumenckich. Kampania zachęcająca do kupowania krajowych produktów wyraźnie poszerzyła wśród polskich konsumentów świadomość tego, jakie znaczenie i konsekwencje może mieć wybór produktów rodzimego bądź zagranicznego pochodzenia. Już 13% mieszkańców kraju (w wieku 15 ...
Tematy: polska marka, polscy producenci -
Galeria młodych artystów
... spełniać ma także rolę informacyjną o sztuce w Polsce, o nowych talentach, o wystawach i ważnych wydarzeniach. ArtNew planuje rozszerzenie w przyszłości zasięgu galerii i promowania artystów polskich w krajach UE. Galerię dla ArtNew wykonała na własnej platformie CMS agencja interaktywna energe21.
-
Samochód zmieniamy co 5 lat
... pięciu latach używania samochodu wielu właścicieli po-dejmuje decyzję o jego wymianie. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że wśród samochodów obecnych na polskich dro-gach najczęściej występują pojazdy z roczników 1989 – 2001. Rzadziej można spotkać sa-mochody najstarsze, wyprodukowane przed 1988 rokiem, oraz – co ciekawe – najnowsze ...
-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... . IAB szacuje, że w 2006 roku dynamika ta utrzyma się do wartości około 210 mln zł. Na koniec 2007 roku obroty polskich wydawców internetowych powinny zbliżyć się do pułapu 300 mln zł. Główną zmianą na rynku reklamy internetowej w 2005 roku był wzrost ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... reklamowych. Blisko połowa z nich pod wpływem tych materiałów decyduje się na zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku. W świetle "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach", przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor ...
-
Tydzień 35/2006 (28.08-03.09.2006)
... będą następnie rozpatrywane na następnym spotkaniu 7 listopada w Kopenhadze. W naszej prasie pokazują się mało wiarygodne sensacyjne informacje, będące raczej nadziejami polskich polityków (mówi się o braku szwedzkiej zgody, lub braku sposobów finansowania tek drogiej inwestycji). Jednak warto spojrzeć chłodnym wzrokiem na to ...
-
Polacy a marka handlowa towaru
... konkurencji. Mocna marka to mocna pozycja firmy, ułatwiająca chociażby otwieranie korzystnych linii kredytowych i zawieranie nowych kontraktów. W kampanii udział bierze 11 polskich i międzynarodowych marek: Bella, Blend a med, Brise, Chappi, Felix, Kamis, Lipton, Ludwik, Nutella, Vegeta i Vizir.
-
Porównywarki cen nie są wiarygodne?
... pozyskania inwestorów strategicznych m.in. z sektora funduszy i finansowego prowadzą wszystkie istotne na tym rynku podmioty m.in. Skąpiec i Nokaut. W badaniach dotyczących popularności polskich serwisów internetowych Gemius Magapanel, pierwsze pozycje zajmują Skąpiec i Ceneo.
-
Sprzedaż w e-sklepach w Polsce
... dynamicznie wzrasta również sprzedaż odtwarzaczy mp3, zwłaszcza tych z pamięcią flash, które można kupić już w blisko 120 sklepach internetowych. Popularne w polskich e-sklepach są również akcesoria komputerowe (monitory, drukarki itp.) dostępne w 180 sklepach internetowych. Blisko 150 sklepów sprzedaje podzespoły komputerowe (procesory, pamięci ...
-
Ceny mieszkań w aglomeracjach III 2007
... do sprzedaży na rynku wtórnym w największych polskich aglomeracjach w marcu br. wskazują zdecydowanego lidera wzrostów - jest nim Poznań. Średnia cena ofertowa ... Grupę tę stanowią w większości osoby, których ograniczona zdolność finansowa nie pozwala na zakup droższej nieruchomości. Prawie co czwarte mieszkanie oferowane do sprzedaży na rynku wtórnym ...
-
Polacy lubią małe sklepy
... spożywczych co w hipermarketach (około 1/3 konsumentów). W Polsce jest najniższy w regionie, ponad dwukrotnie, odsetek kupujących, którzy najwięcej wydają w supermarketach. 3/4 Polskich konsumentów chętnie korzysta z promocji, ponad 20 proc. deklaruje, że robiąc zakupy aktywnie szuka promocyjnych produktów. Odsetek ten wzrósł w porównaniu do ...
-
Serwis społecznościowy cokupić.pl
... jakiś czas robić tańsze zakupy”. Aktualnie cokupić.pl jest w fazie beta i posiada około 300.000 produktów oraz planuje współpracę z jedną z polskich porównywarek cen. Oznacza to, że konsumenci będą mogli zapoznać się z opiniami oraz z pomocą znajomych dokonać wyboru produktu, a następnie porównać ceny ...
-
Bezpieczne zakupy internetowe?
... sklepów internetowych w Polsce w celu sprawdzenia, na ile bezpieczne jest dokonywanie zakupów w tej formie. Sklepy wybrano w losowy sposób spośród istniejących polskich rozwiązań tego typu. Przetestowano zarówno sklepy wykorzystujące technologie komercyjne (np. firmy Microsoft), jak i te wykorzystujące technologie typu Open Source. Kontroli ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... . Również, coraz większe uznanie wśród Polaków zyskuje żywność tradycyjna, która odwołuje się do staropolskich lub regionalnych receptur. Wysoki poziom konserwatyzmu polskich konsumentów, etnocentryzm ale także rosnąca troska o zdrowie to czynniki powodujące wzrost popytu na tego rodzaju żywność. W odpowiedzi na ten trend ...
-
Zmiany klimatu w opinii Polaków
... pozytywnie wpłynęłaby na decyzję o skorzystaniu z produktów tej firmy (27%). Ponad połowa badanych twierdzi, że taka wiedza wpłynęłaby raczej pozytywnie na zakup towaru lub usługi. Tutaj podobną ocenę składały osoby niezależnie od swojej sytuacji materialnej, jak i miejsca zamieszkania (wieś – miasto). Warto wskazać ...
-
Idealny sklep online wg internautów
... by rzec, że dobrego sprzedawcę poznaje się w biedzie, kiedy to jury w osobie kupującego ocenia chęć i sprawność załatwienia reklamacji. 7 grzechów głównych polskich e-sklepów Choć handel on-line wzbija się na coraz większy poziom, sprzedawcy nadal popełniają wiele błędów. Co więcej, ten sam zestaw ...
-
Firmy węgierskie w fatalnej kondycji
... . Eksperci postanowili prześledzić kondycję tamtejszych przedsiębiorstw i odnieść ją do polskich realiów. Rozwój sytuacji na Węgrzech Tomasz Starus, dyrektor Działu Oceny Ryzyka ... prawda z innych pozycji: w Polsce dotyczy to głownie konsumentów kredytujących zakup mieszkania, natomiast na Węgrzech – przedsiębiorców. Podsumowując – kryzys węgierski to ...
-
Świąteczne zakupy online w 2008
... płatnościami (13%), brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą (10%) oraz strach przed niedostarczeniem przesyłki na czas (9%). Internetowi klienci najczęściej (82%) kupują w polskich serwisach aukcyjnych (np. Allegro). Do zakupów w sklepach online przyznaje się obecnie 32% klientów – o pięć procent więcej niż przed rokiem. Wśród ...