-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
... niż rok wcześniej. Przeciętny e-nabywca wyda na zakupy internetowe ok. 2 800 zł w tym roku. Oznacza to, że łączna wartość zakupów polskich internautów wyniesie ok. 50 mld zł. Wizerunek masz jeden! Zarówno sklepy stacjonarne, jak i witryna internetowa powinny jasno uświadamiać klientom, że ...
-
Które miasta najlepsze dla seniorów?
... mianownikiem tych trzech polskich miast? Okazuje się, że to właśnie one gwarantować mają najlepsze warunki dla seniorów. ... ośrodków miejskich inwestuje w infrastrukturę i dostosowuje ją do potrzeb osób starszych. Oznacza to nie tylko zakup nowych pojazdów komunikacji miejskiej czy budowę podjazdów dla wózków, obniżenie krawężników przy przejściach ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
... . Wzrosty mogą przyprawiać o zawrót głowy. Gwałtowny wzrost sprzedaży laptopów i notebooków nie powinien być właściwie żadnym zaskoczeniem. W związku z pandemią pokaźna rzesza polskich pracowników musiała przecież przestawić się na home office, a komputerów na cito zaczęły potrzebować również uczące się zdalnie dzieci. Z danych zebranych ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... 32% twierdzi, że zna z imienia i nazwiska osoby prowadzące lokalne sklepy. W Polsce personalia lokalnych przedsiębiorców zna 26% przebadanych konsumentów. Aż 52% polskich ankietowanych przyznaje, że tęskniło za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich łącznie. Kolejne ...
-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
... dokonywania. Jednak w miarę jak globalnym priorytetem staje się odbudowywanie gospodarki po lockdownie, zrównoważony rozwój okazuje się być istotną kwestią dla polskich konsumentów. Prawie jedna piąta badanych jest skłonna robić zakupy w internecie, jeśli produkty będą dostarczane w minimalistycznych lub bardziej zrównoważonych opakowaniach, a dla ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... jest to jedna z najbardziej aktywnych pod tym względem branż na poziomie całej Wspólnoty. Kolejnymi przykładami większego udziału przychodów z e-commerce wśród polskich przedsiębiorstw względem średniej europejskiej są m. in. produkcja elektroniki, branża motoryzacyjna oraz sektor meblowy, czyli sektory będące w dużej mierze odpowiedzialne za ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
... . Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek do promocji charakteryzuje polskich konsumentów? Kim są łowcy okazji? Z jakich rodzajów promocji najchętniej korzystają Polacy? Jak wynika z badania, w ostatnim czasie łowcy okazji wyraźnie powiększyli ...
-
Administracja publiczna na home office. Jak ochronić dane urzędów?
... polskich urzędników znowu spędzi w domach. Dla wielu z nich home office bywa prawdziwym ... z ESET. Przedstawiciele polskiej administracji publicznej, zapytani o największe wyzwania związane z pracą zdalną, wymieniają m.in. szybki zakup nowego sprzętu i oprogramowania zapewniającego bezpieczną łączność z urzędowymi bazami danych oraz fakt, iż z ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... i wydłuża. Kto wyjdzie z tej sytuacji obronną ręką? Samodzielnie czy z pomocą? Z raportu “Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych” firmy merce.com wynika, że w polskich e-sklepach podejście do zwrotów jest w dużym stopniu skorelowanie ze skalą, z jaką działają. 2/3 małych i średnich sklepów zajmuje się tym zadaniem ...
-
Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h
... trafiały w ich ręce w ciągu maksymalnie 48 h. Zakupy online chcemy dostać w 48h Badanie zrealizowane przez CBRE potwierdza, że w czasie pandemii 40% polskich konsumentów na zakupy online decyduje się częściej niż miało to miejsce przed marcem br. Okazuje się również, że większa częstotliwość ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... okresem dla e-commerce, a wręcz doskonałym dla mobile commerce. Według badań przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów, a według platformy Shoper już nawet 2/3 wizyt w sklepach internetowych to wejścia z urządzeń mobilnych1. Klienci ...
-
Zakupy online: jakie prezenty świąteczne najpopularniejsze?
... klientów przybywa sklepom sprzedającym sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze i akcesoria do domu. Analitycy Shopera, z którego oprogramowania e-commerce korzysta ponad 15 tys. polskich sklepów, porównali ruch i sprzedaż w ważnym dla zakupów świątecznych czasie (1-13 grudnia) z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wizyt na stronach sklepów było ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
... o inwestycji w rozwój e-commerce i zadbać o jego reklamę na podstawie rzetelnej analizy informacji o swoich obecnych i potencjalnych klientach. Analizę rankingu e-commerce’ów pośród polskich Internautów przeprowadzono za okres marzec 2020 - marzec 2021 za pomocą polskiego narzędzia SentiOne.
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Ulice handlowe odporne na pandemię
... poprawy sytuacji swoich biznesów. W tym roku wielu Polaków zdecyduje się na wakacje w kraju. Zyskają na tym zarówno ulice handlowe w największych polskich miastach, jak i pasaże w mniejszych, wypoczynkowych lokalizacjach. I choć trudno spodziewać się powrotu do poziomów obrotów z 2018 czy 2019 roku, to wiele ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... nastąpi poważny wzrost stawek frachtów zwiększając koszty ponoszone przez e-sprzedawców. Kolejnym wyzwaniem będzie sprostanie rosnącej presji ekologicznej. Część zachodnich klientów polskich przedsiębiorstw logistycznotransportowych już dziś zwraca baczną uwagę na ślad węglowy jaki pozostawia produkcja i dostawa ich towarów – zauważa Maciej Wroński ...
-
Transport: komunikacja miejska stanie przez pandemię?
... spustoszenie w polskich firmach, czego efektem są przede wszystkim masowe absencje. Jeżeli spełnią się najczarniejsze scenariusze, ... zmniejszyły nawet tzw. strefy ochronne dla kierowców (uniemożliwiają pasażerom korzystanie z przednich drzwi czy zakup biletu u prowadzącego pojazd). Od początku pandemii za sterami branży transportowej siedzi covid i ...
-
Polacy o handlu internetowym
... konsumenci o dyrektywie Omnibus? Co myślą Polacy o nieuczciwych praktykach sklepów internetowych? Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 78% polskich internautów w ciągu ostatnich 30 dni kupiło coś przez internet. Najbardziej aktywną grupą kupującą w sieci są osoby w wieku od 35 do ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
... przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego miała na celu zebranie środków na zakup drona Bayraktar. Akcja #BayraktarChallenge przyniosła efekt w postaci kwoty 22,5 ... za zaufanie, za każde udostępnienie i każdą wpłaconą złotówkę. Mamy nadzieję, że na polskich portalach fundraisingowych będzie coraz więcej tak szlachetnych i ambitnych akcji. – ...
-
Rozwój e-commerce napędza logistykę ostatniej mili
... 2021-2023 roku utrzyma dwucyfrową dynamikę wzrostu zarówno pod względem wolumenu (14,1%), jak i wartości (19,9%). Wartość zakupów internetowych dokonywanych przez polskich konsumentów systematycznie rośnie. Od 2019 r. sprzedaż detaliczna online rosła średnio o 28 proc. rocznie. Największy udział odnotowaliśmy w przypadku elektroniki użytkowej ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... razy w tygodniu, a 18% przedstawicieli Generacji Z robi zakupy online nawet kilka razy dziennie. Wyróżnia ich szczególne upodobanie do kanałów mobilnych – 80% polskich Gen Z i 78% Millenialsów wybiera je do zakupów online i płatności. Dla porównania – we wszystkich grupach wiekowych badanych przez PayPal, smartfon lub ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
Tegoroczne Boże Narodzenie będzie skromniejsze. 42 proc. Polaków chce ograniczyć wydatki na organizację świąt - wynika z badania na zlecenie BIG InfoMonitor. Co trzeci Polak chce zaoszczędzić na jedzeniu, a co dziesiąty całkowicie zrezygnuje z zakupu prezentów. Najbardziej swoje wydatki chcą ograniczyć seniorzy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... przez internet najczęściej. Jest ona też wyraźnie preferowana przez najmłodszych e-konsumentów. Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2023” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
... konieczność wielokrotnego wypełniania tych samych danych – np. podania adresu e-mail na stronie sklepu i podczas płatności (25 proc.). Na podium oczekiwań polskich klientów znalazł się z kolei pasek postępu (wskazujący poszczególne kroki do finalizacji – jak dane, dostawa i płatność), spójna i łatwa w obsłudze mobilna wersja ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
... ofertę produktów specjalistycznych, na które zapotrzebowanie będzie coraz większe – od produktów bezglutenowych, bez laktozy do wegańskich i roślinnych zamienników mięsa. W oczach polskich konsumentów, oferta w tej dziedzinie nadal nie jest wystarczająca – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry. O badaniu Badanie zostało zrealizowane ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... deklaracji, jest w wyborach konsumenckich coraz większe. Zrównoważony rozwój jest także brany pod uwagę, jeśli chodzi o miejsce dokonywania przyszłych zakupów przez polskich konsumentów. Teraz najważniejsze jest dla nich zaufanie, ale w prognozach wskazują, że fotel lidera zajmie zrównoważony rozwój. Klienci chcą korzystać ze ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat. EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 ...
-
Jak ograniczyć marnowanie żywności w Boże Narodzenie?
... . foodsharing. Coraz większą popularnością cieszą się również lokalne grupy w mediach społecznościowych, w ramach których można dzielić się przedmiotami czy jedzeniem. Czy w polskich domach można zorganizować Święta w sposób zrównoważony? Tak, i zdecydowanie do tego zachęcamy. Przede wszystkim promując jakość nad ilością. Zalecamy skupienie się ...
-
Armia zagranicznych interesów
... wydane na zakup broni zostaną w naszym kraju. Ale że tenże przemysł to także część naszego systemu obronnego, bo dostęp do technologii zbrojeniowych, opracowanie polskich rozwiązań w ... , które kupuje cały świat, zdecydował się na zakup innych maszyn”. Zakładnicy offset Menedżerowie polskich fabryk, które przegrały śmigłowcowy przetarg, zwracali uwagę ...
-
Ubezpieczenia: obsługa online nie jest priorytetem
... największych ubezpieczycieli umożliwia zakup polisy komunikacyjnej online, to aż 90% z nich umożliwia zgłoszenie szkody online. Chociaż 100% badanych ubezpieczycieli direct umożliwia zakup polisy online, to żaden z nich nie umożliwia zgłoszenia szkody online. - Patrząc na stan rozwoju portali online polskich majątkowych ubezpieczycieli można ...
-
Wtórny rynek nieruchomości 2007 i 2008
... się cena metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym? W 2008 roku w największych i najdroższych polskich aglomeracjach, czyli Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście ceny nie ... budowa domu zazwyczaj jest zdecydowanie bardziej efektywna kosztowo niż zakup gotowej nieruchomości. DZIAŁKI BUDOWLANE – PROGNOZA NA 2008 Zarówno wzrost ...
-
Innowacyjność źródłem przewagi konkurencyjnej
... i usług (opracowanie projektu, budowa, renowacja, zakup maszyn i sprzętu IT, praca nad prototypem) oraz koszty operacyjne (użycie materiałów, sprzętu, narzędzi, zatrudnienie personelu) bezpośrednio związane z realizacją projektu. Kredyty są przyznawane za pośrednictwem polskich banków komercyjnych i innych instytucji finansowych. Przedsiębiorca ...
-
Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku
... Działanie ma w założeniu przyczynić się do budowy przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw poprzez działalność opartą na innowacyjnych rozwiązaniach. Bardzo ... spłat wartości początkowej gruntów, gruntów, budynków, budowli oraz aktywów, zakup usług analiz przygotowawczych oraz usług doradczych związanych z inwestycją, specjalistyczne ...
-
Podróże Internautów 2002-2004
... na tzw. prowincji biur podróży. Dlatego też dla osób z tych regionów zakup w internetowym biurze podróży stanowi często jedyną możliwość szerokiego wyboru i szybkiego ... duży wzrost zainteresowania w roku 2004 Turcją, która zdystansowała Hiszpanię, królującą wśród polskich turystów w połowie lat 90-tych. W roku 2003 Egipt zdystansował lidera roku ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... on-line stało się głównym celem korzystania z Internetu dla 91,6 proc. polskich internautów. Komunikowanie się (83,7 proc.) spadło w ... zakup tzw. faksmodemu, który pozwala na przesłanie faksu prosto z edytora tekstu, takiego jak Microsoft Word czy Open Office lub poprzez wysłanie faksu poprzez pocztę elektroniczną albo stronę WWW. Wśród polskich ...