-
Plany życiowe i marzenia Polaków
... polskich internautów do realizacji życiowych planów. W porównaniu z ... polskich internautów o odpowiedź na pytanie, jakie plany lub marzenia życiowe są im najbliższe. Porównując dwie edycje badania, można stwierdzić, że potrzeby Polaków się nie zmieniają. Trzy najczęściej wymieniane obecnie plany Polaków to nadal remont mieszkania, podróże i zakup ...
-
Formy obsługi klienta w e-commerce
... wszystkich sklepów oferuje swoim klientom numer telefonu, pod którym mogą konsultować swój zakup ze sprzedawcą. 3 miejsce: FAQ Dwie trzecie (67%) zbadanych sklepów umieszcza na ... ich klientami. Z szeregu wyłamują się tu jednak Włochy i Hiszpania. Wśród polskich sklepów internetowych, które znalazły się w naszym zestawieniu, wszystkie oferują kontakt ...
-
Przejęcia firm. Na Zachód marsz
... kolejnych przejęciach nad Renem wybuchła panika. Tamtejszych patriotów gospodarczych szczególnie rozdrażnił zakup producenta robotów przemysłowych firmy Kuka, firmy założonej jeszcze w XIX ... ma aż pięć fabryk w Niemczech. Jedną z większych i bardziej aktywnych za Odrą polskich firm jest Grupa Nowy Styl z Krosna. W roku 2011 przejęła ona niemieckiego ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2017
... Ubezpieczenia majątkowe w Polsce. Z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że majątek polskich firm wartości 1,7 bln zł jest ubezpieczony. Jest to jednak tylko 60 proc. ... kojarzonych jako bezpieczne. Co trzeci badany w tej kategorii umieszcza zakup obligacji Skarbu Państwa, co piąty zakup walut. Ten ostatni za sposób na zabezpieczenie ...
-
Dział zakupów, czyli po pierwsze oszczędności
... w Dziale Konsultingu Deloitte. Koncentrację na konsolidacji wydatków deklaruje 50 proc. polskich respondentów wobec 37 proc. globalnie, prace nad usprawnieniem specyfikacji ... z korzystnym poziomem zwrotu z inwestycji oraz dużą skalowalnością tej technologii. – Żaden z polskich dyrektorów nie wskazał na robotyzację jako technologię mogącą mieć ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
... %) korzysta z biometrii (nie tylko do autentykacji płatności), lecz gdyby mieli taką możliwość, korzystałby z niej już co drugi z nich (50%). 47% polskich e-konsumentów preferowałoby biometryczne uwierzytelnienie przy płatnościach kartą, zarówno online, jak i w sklepach fizycznych. Ci z nich, którzy wskazują tę metodę, najchętniej korzystaliby ...
-
Sukces kampanii Kupuj Nasze.PL
... . Cel kampanii został osiągnięty. Dzięki promocji racjonalnego podejścia do kwestii kupowania polskich produktów, z ideą akcji udało się dotrzeć do grup społeczno-zawodowych ... z jednej strony o wzroście jakości polskich wyrobów, z drugiej o lepszym ich postrzeganiu. Budowanie pozytywnej percepcji polskich produktów było natomiast jednym z głównych ...
-
Zakupy online za granicą: jak robi to Kowalski?
... , że dla polskich konsumentów transgranicznych najważniejszymi rynkami są Wielka Brytania, Stany Zjednoczone oraz Niemcy. Rok temu o zakupach w Chinach wspominało zaledwie 6% respondentów. Czego poszukujemy za granicą? Najpopularniejszą wśród kupujących transgranicznie kategorią zakupową są zaznaczyła ubrania, obuwie i akcesoria - na ich zakup na ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
... POLSKICH MAREK ZA GRANICĄ. RODZIME FIRMY PODBIJAJĄ ŚWIATOWE RYNKI Zgodnie z założeniem "kto nie idzie do przodu, ten się cofa", polskie firmy rosną w siłę. Coraz częściej doceniają je zagraniczni klienci, których możliwości finansowe pozwalają na zakup ... zagranicznej polskich firm wzrasta, dlatego warto go teraz wykorzystać. Jakość polskich usług nie ...
-
Internetowe zakupy za granicą to już standard?
... %) i biżuteria, w tym zegarki (24%). Wnioski w skrócie 53% internautów ma tak samo duże zaufanie do zagranicznych sklepów i serwisów internetowych, jak do polskich sklepów i serwisów internetowych. Cztery na dziesięć osób kupujących w internecie dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym na przestrzeni ostatniego półrocza. Odsetek ten ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... zauważalnie ono stopniało. O 5 p.p. ubyło konsumentów, którzy decydują się na ich zakup wybierając rzeczy do domu – to dziś 70 proc. konsumentów. Aż o 7 ... polskich konsumentów decyduje przekonanie, że ich jakość jest taka sama lub zbliżona do produktów znanych marek. Prawie jedna czwarta badanych odpowiedziała natomiast, że nie stać ich na zakup ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... w dniach 13-25 lipca 2011 r., metodą ankiety internetowej CAWI, na próbie n=1023 polskich internautów. Dobór respondentów został dokonany metodą kwotową z internetowego panelu badawczego IMAS ... jeszcze sporo do zrobienia. Z roku na rok będzie się zwiększać liczba polskich internautów, dla który zakupy on-line będą sporą nowością – dlatego tak ważne ...
-
E-commerce: jak e-sklepy pozyskują zaufanie klientów?
... sprzedawcy informują o otrzymanych opiniach na stronie głównej swoich sklepów są różne. W przypadku polskich sklepów najczęściej są to odniesienia do innych portali, na których ... niż bezpieczeństwa. Francuzi stawiają na ochronę danych Decydując się na zakup w sklepie internetowym konsumenci muszą liczyć się z przekazywaniem swoich poufnych danych ...
-
Sklep internetowy Ikea na razie w planach, ale strona WWW bardzo popularna
... zakup muszą udać się do placówki stacjonarnej. Istnieje jednak szansa, że możliwość zrobienia zakupów w sieci zostanie udostępniona przez sieć jeszcze w tym roku. Gemius przyjrzał się, jak wygląda zainteresowanie stroną WWW Ikei wśród polskich ... .com odwiedziło 1,78 mln polskich internautów (7,2 proc. wszystkich polskich internautów). To najwyższy ...
-
eBay czy Aliexpress? Jaki jest wybór Polaków?
... transgranicznych zakupów przyznaje się obecnie zaledwie co dziesiąty kupujący. Wydaje się zatem, że niemal wszystko, czego potrzebujemy, dostępne jest w ofercie polskich e-sprzedawców. Dane zawarte w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdzają, że na wizytę w zagranicznym e-sklepie decydują się najczęściej ...
-
Piwowarstwo jednym z filarów polskiej gospodarki
... w wymiarze gospodarczym, jak i społecznym. Za sprawą zakupów dokonywanych u polskich producentów i dostawców, piwowarzy generują około 19 mld zł wartości dodanej ... usługi 6,5 mld zł, z czego 5,8 mld zł zostało u polskich producentów. – To pokazuje, że 90 proc. pieniędzy wydanych na zakup, w tym m.in. opakowań, usług profesjonalnych i marketingowych, ...
-
Producenci mebli liczą straty. Sprzedaż ma spaść o 1/3
... Meblarstwo to eksportowa potęga, a na dobrą kondycję branży wpływają również zakupy polskich konsumentów. Dane Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli w Polsce wskazują, że ... spadek popytu. Nowe meble nie są produktem pierwszej potrzeby. Taki zakup można zazwyczaj odłożyć w czasie i poczekać aż sytuacja się ustabilizuje. Co więcej, ...
-
Czy łatwo sprzedać i warto kupić odnowiony smartfon?
... dowiesz się m.in.: Jaki jest stosunek polskich konsumentów do nabywania smartfonów z drugiej ręki? Czy Polacy rozważają w ogóle zakup odnowionego urządzenia? Jakie powody skłaniają ... 2021 r. zleciła agencji badawczej Kantar sprawdzenie, jaki jest stosunek polskich konsumentów do nabywania smartfonów z drugiej ręki. Klienci zaczynają widzieć różnicę ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... , w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej, czyli odpowiednio w Polsce, Kolumbii oraz Stanach Zjednoczonych. Postawy względem zakupów online z zagranicy według generacji Niemal połowa polskich e-konsumentów (46%) dokonała zakupu produktu bądź usługi przez Internet od zagranicznego dostawcy w okresie od września 2021 r. do sierpnia 2022 r. Częściej ...
-
Wakacje w Polsce droższe niż za granicą, ale...
... może być tańsza od polskich kurortów. Warto jednak wziąć pod uwagę koszty transportu. Jeżeli planujemy zakup biletów na własną ... polskich kierunków Polaków. Wybierając się na wakacje samolotem trzeba liczyć się z wyższymi kosztami biletów. Warto pamiętać jednak, że latem linie lotnicze organizują promocje na bilety. Decydując się na samodzielny zakup ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2011
... pesymistów znajdują się Grecy, Włosi i Francuzi a także Hiszpanie i Portugalczycy. Nastroje polskich konsumentów także nie są optymistyczne, jednak na tle Europy wypadamy dobrze - ... , Polska i Czechy. Tam największą popularnością będzie się cieszyła strategia, która zakłada zakup w obu kanałach sprzedaży jednocześnie, czyli zarówno online jak i w ...
-
Alkohol jako prezent świąteczny
... do jego rodzaju i marki – wynika z badania przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). Piętnaście procent polskich internautów kupiło w ubiegłym roku alkohol w prezencie świątecznym. W tym roku taki zakup planuje podobne grono konsumentów (13%), a niemal dwa razy więcej (25%) nie odrzuca takiego pomysłu. Potwierdza ...
-
Wyprawka szkolna: preferencje konsumentów
... grupie produktowej zajmują piórniki. Podobnie, jak w przypadku plecaków, dla osób planujących zakup piórnika, najważniejszy był jego producent. Filtr ceny miał znaczenie ... rynku. Liderem w tej kategorii jest firma Class Investment – jedno z czołowych polskich przedsiębiorstw w branży artykułów szkolnych i biurowych, wybierane przez 42% użytkowników. ...
-
Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów
... ale od tego czasu nie mieli zbyt wielu okazji do skorzystania z uroków polskich stoków. W skali roku zainteresowanie ‘Sportami zimowymi’ rozkłada się niemal symetrycznie co ... . Z danych zebranych przez analityków Porównywarki wynika, że większość osób planujących zakup nart w sklepie internetowym wybiera produkty ze średniej półki cenowej. Aż 67 ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... usługodawcy to bardzo wiarygodne, a 25 proc. raczej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach. - Można pokusić się o wniosek, że dla polskich konsumentów, rozważających poważniejszy zakup, komunikaty sprzedażowe producenta czy dostawcy usług najbardziej wiarygodne są wtedy, kiedy firma formułuje je nie uciekając się do reklamowej ...
-
Ile traci e-commerce na niedostosowaniu witryn do smartfonów?
... . – Przeprowadziliśmy audyt mobilnego User Experience oraz szybkości działania serwisów wśród 50 polskich firm e-commerce z bardzo różnych branż: zdrowie i uroda, meble, artykuły spożywcze, elektronika ... Google, przejście na stronę produktu, dodanie go do koszyka i zakup. W drugim scenariuszu audytor zaczynał wizytę na stronie głównej sklepu, ...
-
Porównywarki cen - łowcy okazji
... 2006 roku mógł się pochwalić portal - wicelider w rankingu najczęściej odwiedzanych polskich porównywarek cenowych. Chociaż serwis nie ma nawet dwóch lat, zgromadził ... . Najszerszy wybór Według czerwcowych badań Gemiusa, pierwszą trójkę najchętniej odwiedzanych polskich porównywarek cenowych, z ponad 560 tysiącami odsłon miesięcznie, zamyka serwis ...
-
Zakupy online: Polska wyprzedza Rosję
... są bardziej popularne niż sklepy – w tych pierwszych kupowało 76 proc. polskich użytkowników internetu, którzy robili zakupy przez Internet, podczas gdy w tych drugich – ... w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy należy się spodziewać dalszego wzrostu zainteresowania polskich internautów zakupami w Internecie, a co za tym idzie również większych niż ...
-
Rynek działek budowlanych I-III 2010
... największych polskich miastach nie uległy obniżkom. W Warszawie i Gdańsku pozostają na tym samym poziomie, w Krakowie i Poznaniu wzrosły o około 3%, a ... hipoteczny. Kredyt taki można zaciągnąć na zakup samej działki lub połączyć go z kredytem na zakup domu albo jego budowę. Wybierając kredyt na zakup działki budowlanej w pierwszej kolejności ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2010
... Zmiana strategii w Polsce jest zasadna, gdyż konsumenci deklarują, że w tym roku na zakup świątecznych prezentów wydadzą więcej niż przed rokiem - mówi tak 32% ... przez Internet, głównymi powodami kupowania tą drogą są niskie ceny i wygoda ‒ 3/4 polskich konsumentów będzie kupować przez Internet z 3 ważnych powodów: 1.Cena: w Internecie łatwiej jest ...
-
Polski e-konsument 2010
... spożywczego kieruje się co piąty e-konsument. Najczęściej kupowanymi markami soków przez polskich e-konsumentów jest Tymbark i Hortex (odpowiednio 34,1% i 29,5%) oraz Fortuna (8,9%). Zdecydowanie ... marek usług finansowych mBank. Co trzeci e-konsument decydując się na zakup usług finansowych wybiera spośród kilku swoich ulubionych marek, przy czym ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... należą kobiety po 46 roku życia, często wdowy. Informacje o badaniu Kompleksowe badanie polskich konsumentów przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner ... Programu Bonusowego PAYBACK. Celem projektu było uzyskanie pełnego obrazu polskich konsumentów, ich zwyczajów i zachowań oraz wyodrębnienie grup konsumentów charakteryzujących się ...
-
Wyjazdy turystyczne Polaków 2013
... Odległość od rezerwacji do wylotu Wciąż najwięcej turystów uważa, że zakup wycieczki na ostatnią chwilę to najlepsze rozwiązanie: być może trafi się ... i 5* cieszyły się systematycznie rosnącym powodzeniem a te niższej kategorii coraz mniejszym zainteresowaniem polskich turystów, to w 2013 roku mieliśmy do czynienia z odwrotnym zjawiskiem. Trudno to o ...
-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... przedsiębiorstw działających w Polsce wskazuje, że większość z nich (ok. 75%) jest na dość wczesnym lub średnim etapie dojrzałości. Dojrzałość zakupowa polskich organizacji nie wynika bezpośrednio z sektora działalności spółki, w większości sektorów można wskazać organizacje deklarujące stosowanie dobrych praktyk rynkowych w zakresie zarządzania ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... biznesowych jak sharing economy czy dropshipping, które z punktu widzenie interesów klienta są z pewnością atrakcyjne, ale bywają też ryzykowne. Ubiegłoroczne skargi polskich konsumentów w znacznym stopniu dotyczyły działalności prowadzonej przez brytyjskie firmy. Duża ich część tyczyła się obuwia. Z kolei wśród konsumentów, którzy utyskiwali ...