-
Wyprawka szkolna 2024: jaka, kiedy i za ile?
... polskich rodziców o zakupy związane z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika m.in., że 300 złotych oferowane Polakom w ramach rządowego programu Dobry start to w zdecydowanej większości jedynie kropla w morzu potrzeb. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wydatki wygeneruje w tym roku zakup ...
-
Zakupy online nie wyparły tradycyjnego handlu
... zakupów online, to jednak okazuje się, że spora część polskich konsumentów może śmiało nazwać się tradycjonalistami. Jak wynika bowiem z raportu Santander Consumer ... na znaczeniu. Natomiast technologie takie jak showroomy – oglądanie produktów na żywo i zakup online (9 proc), rzeczywistość rozszerzona (AR) (7 proc.) czy personalizacja dzięki AI (6 ...
-
Podróże internautów 2002-2005
... Krecie i rezerwując do 20 dni przed wyjazdem. Tak w skrócie wyglądają preferencje urlopowe polskich internautów w IV raporcie przygotowanym przez Travelplanet.pl, w którym uczestniczyło już w ... na kwotę 4500zł. Po raz pierwszy w roku 2005 raport obejmuje także zakup biletów lotniczych w Internecie. Ten segment turystyki dzięki tanim liniom lotniczym ...
-
Budżet domowy polskiej rodziny
... nawet większe zakupy robi w sposób nieprzemyślany. Takie wyniki przyniosło badanie polskich gospodarstw domowych przeprowadzone przez TNS OBOP dla portalu Domowe Finanse. Z ... się, że nawet w przypadku wydatkowania większych kwot uprzednie planowanie nie jest w polskich gospodarstwach domowych normą. Co prawda 29% badanych zadeklarowało, że nigdy, a ...
-
E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
... rokiem. Optymistyczne wyniki finansowe nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zainteresowanie polskich internautów zakupami w Internecie. Jak pokazują wyniki badań Gemius, aż 66 proc ... są bardziej popularne niż sklepy - w tych pierwszych kupowało 76 proc. polskich użytkowników Internetu, którzy robili zakupy przez Internet, podczas gdy w tych drugich ...
-
Ubezpieczenia online: wady i zalety
... sprawdzają informacje w nich zawarte. Jeśli te okażą się niezgodne z rzeczywistością, firma poważnie traci na wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Wśród polskich ubezpieczycieli internauci najbardziej cenią PZU i Wartę. Z kolei Allianz i Axa to najlepiej kojarzone marki zagraniczne. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzane zostało ...
-
Rynek mieszkań 2009: preferencje nabywców
... dominujące znaczenie ceny widać w niskich metrażach poszukiwanych mieszkań. Osoby planujące w 2009 roku zakup mieszkania będą szukać głównie lokali o powierzchni od 41 do 60 m kw ... Najważniejszym kryterium selekcji podczas poszukiwania mieszkania pozostaje cena – mieszkańcy polskich miast kupują po prostu takie mieszkania, na jakie ich stać. Pokazują ...
-
Audyt finansowy: niedoceniane Listy do Zarządu
... zlecać każda duża firma. „Badanie 100 Listów do Zarządów największych polskich firm pozwoliło nam wskazać obszary, których usprawnienie może podnieść efektywność firmy. Zauważyliśmy ... największe polskie firmy. Badanie pokazało, że w 72 % przedsiębiorstw wydatki na zakup usług niematerialnych, które są zaliczane do kosztów uzyskania przychodu nie ...
-
Świąteczne zwyczaje internautów
... popularnością cieszyły się w tym roku zakupy przez Internet. Celem badania, przeprowadzonego w dniach 7-9 grudnia 2010 roku, było poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych polskich użytkowników sieci oraz ich świątecznych planów zakupowych. Wyniki badania potwierdziły, że Boże Narodzenie to dla internautów czas pielęgnowania tradycji i dawnych ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje I kw. 2011
... uważa za mało prawdopodobne, aby w ciągu najbliższych 12 miesięcy zdecydowała się na zakup innej spółki. W tej kwestii, na tle regionu wyróżnia się Polska (36 ... w porównaniu do 63% w III Q 2010 r. oraz 74% w I Q 2010 r. Jest to weryfikacja oczekiwań polskich przedsiębiorców oraz reakcja między innymi na ostatnią debatę, dotyczącą stanu finansów ...
-
Mobilny Internet w Polsce 2011
... z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.). Polacy używają mobilnego Internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi ze korzysta z mobilnego Internetu w domu, w „stałym miejscu nie ruszając laptopa z biurka. Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie ...
-
Dzieci w sieci a cyberprzemoc
... negatywne doświadczenie, jak np. otrzymanie nieprzyzwoitego zdjęcia od obcej osoby, zastraszanie lub stało się ofiarą cyberprzestępstwa. Do tego jedynie 39% polskich rodziców stosuje narzędzia kontroli rodzicielskiej na domowych komputerach. Raport pokazuje także, że (globalnie) dzieci aktywne w sieciach społecznościowych znacznie częściej mają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2014
... 360 milionów złotych (w park maszynowy: linie technologiczne dla spawalni, lakierni i montażu oraz zakup technologii). Inwestycja ma się zakończyć do końca 2017 roku. Zakład ... KORZYSTAJĄ Z ZABEZPIECZEŃ PRZED RYZYKIEM WALUTOWYM 40 proc. małych i średnich polskich firm handlujących z zagranicą nie zabezpiecza się przed ryzykiem kursowym, a niemal ...
-
M-commerce: gdzie najłatwiej robić zakupy mobilne?
... wachlarz możliwości udostępniany jest klientom przez zaledwie 8% sprzedawców. Według raportu „M-commerce w praktyce 2014” główną przeszkodą we wdrażaniu rozwiązań mobilnych przez polskich sprzedawców są wysokie koszty i czasochłonność tego rodzaju przedsięwzięcia. Mimo to z biegiem czasu coraz więcej z nich planuje tego typu inwestycję w ciągu ...
-
M-commerce vs e-commerce: 1:0
... zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37% polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27% czytało na ... najpopularniejsze medium dla e-zakupów: w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 69% polskich kupujących przez smartfony kupowało online posługując się przeglądarką, a tylko 35% ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
... Jednocześnie aż 32% polskich turystów nie czyta ... zakup co najmniej dwie, a najczęściej kilku usług turystycznych (np. transport, hotel, wyżywienie), które połączone są w jeden program. Za całość odpowiedzialny jest ten sam przedsiębiorca. Najnowsze badania wskazują, że na zorganizowane przez touroperatora wakacje wyjeżdża ponad jedna trzecia polskich ...
-
W m-commerce króluje Android
... .pl na podstawie analizy zwyczajów użytkowników aplikacji mobilnej idealo. Android królem m-commerce Badania idealo nie pozostawia wątpliwości - zdecydowanym liderem wśród polskich konsumentów, zarówno w przypadku tabletów, jak i smartfonów, jest Android. Aplikację na urządzenia z systemem operacyjnym Google wybiera łącznie aż 90% użytkowników ...
-
CFO prognozują dobrą koniunkturę
... wzrost o 2 p.p. w stosunku do zeszłego roku). Zakup nowych maszyn i urządzeń zapowiada 70 proc. badanych (również wzrost o 2 p.p.), a inwestycje w badania i rozwój przewiduje 48 proc. dyrektorów finansowych (wzrost o 5 p.p.). W kolejnym roku niezłej koniunktury osoby kierujące finansami polskich przedsiębiorstw zwracają w większym stopniu niż przed ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2015
... tez umowę o przeszkoleniu 400 400 egipskich marynarzy. Wcześniej Egipt zdecydował się na zakup 24 francuskich myśliwców za 6 mld dolarów. Bliski Wschód ... podkreśla prezes Forum Okrętowego i stoczni Remontowa Shipbuilding. Eksperci przyznają, że atutem polskich stoczni jest kadra – wysoko wykwalifikowani pracownicy zarówno z biur projektowych, ...
-
Netflix w Polsce, czyli entuzjazm kontrolowany
... pozostaje klientem Netfliksa. Większość komentatorów podkreśla, że Netflix wymaga jeszcze od polskich użytkowników nieco cierpliwości. "Już widać w internetach, że wiele rzeczy ... i zawartość biblioteki serwisu to dla Polaków rozważających zakup usługi VOD kwestie najważniejsze. Pomimo tego, entuzjazm polskich internautów wobec usługi nadal utrzymuje ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 31/2016
... umowy offsetowej, związanej z kontraktem na zakup 50 śmigłowców wielozadaniowych Caracal. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKA REPREZENTACJA W DRODZE NA OLIMPIADĘ. 400 OSÓB I 7 TON SPRZĘTU. TRANSPORT SPORTOWCÓW DO RIO TO DUŻE WYZWANIE LOGISTYCZNE... Przewiezienie do Rio de Janeiro polskich olimpijczyków to duże wyzwanie logistyczne ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2018
... pociski SkyCeptor. Pierwotnie miały one być "niskokosztowym", dodatkowym wydatkiem. Stało się inaczej. Amerykańsko-izraelskie pociski okazały się drogie, ich cena zdaniem polskich negocjatorów jest nie do przyjęcia. Postawa naszych negocjatorów postawiła pod znakiem zapytania całe przedsięwzięcie, bo pojawiły się też trudności z uzyskaniem ...
-
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
... liczą na świąteczny sukces w e-commerce, powinni zwrócić uwagę na 3 czynniki. Przedstawione rekomendacje bazują na badaniu, które SAP przeprowadził pośród 1000 polskich e-kupujących. Rosnącego znaczenia świątecznych zakupów w internecie dowodzą m.in. badania cyklicznie prowadzone przez Deloitte. W tym roku w e-sklepach mamy pozostawić aż 44 ...
-
Koszyk Roku 2019. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... w polskich sklepach internetowych. Aby wyłonić najlepszych, specjaliści od user experience poświęcili trzy miesiące na testowanie stron internetowych 100 największych polskich ... Krzysztof Blinowski, z Twisto. Badanie wykazało również, że dużym wyzwaniem dla polskich e-sprzedawców jest obsługa zwrotów zamówionych towarów. Poprawy wymagają często ...
-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
... zainteresowania e-commerce są internetowe zakupy produktów pierwszej potrzeby, które robi 44% polskich konsumentów. Inne popularne produkty to książki (47%), gry planszowe ... padnie ofiarą oszustwa. Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo przy płaceniu online, 78% polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców, 83% sprawdza opinie innych kupujących, ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... związana z pandemicznymi ograniczeniami poniekąd wymusiła na Polakach zmianę nawyków zakupowych, a także żywieniowych. Jak wynika z badań zleconych przez firmę McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności, pod wpływem pandemii wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem, z 49% do 54%. Ponadto, 47% ankietowanych przyznało, że chętniej ...
-
Amazon uruchomi Amazon.pl
... w ramach przygotowań do premiery serwisu. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny. Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... staje się proponowanie konsumentom także niskobudżetowych produktów lub ułatwianie zakupów, np. poprzez płatności odroczone. Warto pamiętać, że decyzja zakupowa w przypadku polskich konsumentów zapada najczęściej, a w tym roku jeszcze znacząco częściej, w momencie porównywania cen (45%, +11p.p.). Polacy naprawdę polubili zakupy online, jeśli ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe, bazując m.in. na swojej wiedzy ... firmy powinny wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju? Które z sieci handlowych przywiązują zdaniem polskich konsumentów największą wagę do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju? Czy ...
-
Ferie zimowe 2023: głównie Egipt, polskie góry prawie w cenie Alp
... białym puchu. Oto kluczowe wnioski, do których prowadzi przegląd tegorocznych, zimowych wyborów polskich turystów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile kosztują ferie zimowe 2023 w ... . Najdroższe są te kupowane w kasie przy stoku. Tańsza wersja to właśnie zakup przez internet. Tak jak od wielu lat, narciarze na zimowe szaleństwo wybierają chętniej ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... 64,58%. Ostatecznie oznacza to, że w 2023 r. wirtualnych zakupów dokonało równo 73% aktywnych polskich internatów. Niestety tu także nastąpił niewielki spadek z 73,03% w 2022 r. W ... mln osób, co w praktyce oznacza, że na platformie było 50,21% polskich internautów. W tym samym czasie w poszukiwaniu odzieży, obuwia i akcesoriów do e-sklepu Shein ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
... tegorocznego badania Adyen Retail Report dowodzą, że aż 30 proc. polskich konsumentów nigdy nie nosi przy sobie tradycyjnego portfela, ponieważ korzysta z tego cyfrowego. ... społecznościowymi. Zgodnie wynikami badania Adyen Retail Report już 45 proc. polskich konsumentów zamawia ulubione produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych, a 80 proc. ...
-
Kto kupuje wycieczki w sieci?
... pomimo tego, iż rzadziej dokonują rezerwacji mają większy wpływ na sam zakup oraz wybór konkretnego kierunku wyjazdu. Przeprowadzone badania wykazują stale zwiększający się ... wybieranie jednak przelewu. Na strukturę sposobów płatności ma również wpływ nieufność polskich internautów do płatności online. Jednakże stale powiększająca się liczba osób ...
Tematy: -
Kto kupi Tel-Energo?
... ma ruszyć proces due diligence (badania) Tel-Energo, spółki telekomunikacyjnej należącej w większości do Polskich Sieci Elektroenergetycznych (PSE posiada ponad 84 procent akcji Tel-Energo). ... (EBOR). Ma on bowiem opcje konwersji pożyczki (którą udzieliła Tel-Energo na zakup Telbanku) na akcje. Do PSE trafiły oferty czterech konsorcjów, wyceniają one ...
Tematy: tel-energo -
Lubimy wyroby markowe
... są bardziej trwałe, a do ich produkcji wykorzystywane są najnowsze technologie. Polskich konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. Ponad 80 proc. z nich deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje, a zakup produktów markowych wiąże się dla nich z przyjemnym doświadczeniem. W badaniach wyłonił ...