-
Franczyza w Polsce 2006
... agentów wyniosły w 2006 roku niemal 50 mld zł, co stanowi 4,8 proc. polskiego PKB. Jak wynika z raportu, w jednostkach franczyzowych i agencyjnych zatrudnionych jest ... partnerskich. Liczba jednostek franczyzowych Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na zakup licencji franczyzowej. W 2006 roku 17 tys. franczyzobiorców prowadziło 20,6 tys ...
-
Ulubione samochody Polaków: Fiat liderem
... polskiego kierowcy to najczęściej Fiat (16%), Volkswagen (14%) lub Opel (14%), o pojemności silnika od ... śląskie oraz małopolskie), w którym użytkowanie tej marki deklaruje prawie jedna trzecia respondentów (32%). Dla porównania, na zakup Volkswagena oraz Opla w tym regionie zdecydował się zaledwie jeden na dziewięciu badanych (po 11%). Odwrotną ...
-
Dania gotowe: rynek zwolnił
... roku producenci mogli odetchnąć z ulgą. Zamiast kryzysu przyszło jedynie spowolnienie gospodarcze. Kłopoty firm okazały się mniejsze niż mogłyby być, gdyby polskiego konsumenta dopadł kryzys, taki jak mieszkańców krajów nadbałtyckich czy Węgier. Co prawda polskim producentom nie pomaga trudna sytuacja na rynku ...
-
Uzależnienie od Internetu coraz powszechniejsze
... dolarów. Wszystko dzięki zainstalowaniu na komputerze Internauty programów szpiegujących, które dla statystycznego użytkownika Sieci są niemal nie do wykrycia. Według polskiego prawa za takie działanie, złodziejowi grozi kara maksymalnie… do 3 lat pozbawienia wolności. W wielu wypadkach zasądzany jest jednak wyrok grzywny. W obliczu ...
-
Kolektory słoneczne chce mieć 75% Polaków
... Group. „Od września 2010 roku NFOŚiGW wprowadza ponadto nowy fundusz dla rodzin i wspólnot mieszkaniowych, oferujący tanie kredyty z dotacją funduszu na zakup i montaż kompletnych zestawów kolektorów słonecznych” – dodaje Michalski. Więcej informacji na temat dofinansowań dotyczących inwestycji energetycznych opartych o energię solarną można ...
-
E-commerce: klient bardziej wymagający
... wiedzy na temat najnowszych trendów, i wynikających z tych czynników – oczekiwań i wymagań” — twierdzi prezes redcoon.pl. Dlatego, biorąc pod uwagę ciągły rozwój polskiego e-commerce i wydarzenia ostatnich dwóch lat, a zwłaszcza ostatnich miesięcy – rok 2010 zapowiada się jako spore wyzwanie. To czy, i w jaki sposób e-commerce ...
-
Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?
... z badaniami światowymi. Nie jest to metoda doskonała i w przyszłości warto wyjść poza deklaracje badanych, jednak to badanie daje pierwszy obraz polskiego konsumenta względem działań gender marketingowych” – mówi Agnieszka Strzałka, Psycholog, Badacz komunikacji Marketingowej. Trzecia część badania poświęcona marketingowi ukierunkowanemu na płeć ...
-
Branża motoryzacyjna nadal w opałach
... finansowe popadają ich macierzyste spółki. Protekcjonizm – problem zauważalny w naszym kraju dopiero w obliczu doniesień o prawdopodobnym przeniesieniu produkcji następnej generacji polskiego hitu eksportowego do zakładu w kraju macierzystym koncernu. Nie jest to tymczasem praktyka nowa – rządy udzielające pomocy koncernom samochodowym mówią wprost ...
-
Polacy wybierają oryginalne tusze do drukarek
... opinii polskiego społeczeństwa na temat oryginalnych tuszy do drukarek oraz oryginalnych produktów w ogóle. W całej ... oraz mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców (81%). Prywatni przedsiębiorcy, którzy aż w 74% popierają zakup oryginalnych tuszy, są zarazem najliczniejszą grupą posiadającą drukarki (76%), na drugim miejscu usytuowali się ...
-
Polacy lubią małe sklepy
... , w tym także sąsiednich krajów o podobnej historii gospodarczej. W ciągu ostatnich dwóch lat różnice jednak zaczęły zanikać. Sieciowy handel nowoczesny wypiera z rynku polskiego małe sklepy, ubyło ich kilkanaście tysięcy, pozostało ponad 50 tys. Jeszcze w połowie lat 2000 w Polsce było około 70 tys. małych ...
-
E-faktura coraz popularniejsza
... przejście w kierunku usług elektronicznych. Nie chodzi tu tylko o szybkie upowszechnienie e-faktur, ale raczej o ich pełną obsługę" - mówi Miikka Savolainen, Dyrektor polskiego oddziału Itella Information. Informacje o badaniu Wyniki opierają się na badaniach prowadzonych w 16 krajach europejskich (w tym także w Polsce). W badaniu udział wzięło ...
-
GMO - wady i zalety
... powstawać nowe białka alergenne i toksyczne. Uważa też, że wiele negatywnych stron GMO jest jeszcze nie odkrytych lub ukrywanych. Bogdan Szymański z Polskiego Klubu Ekologicznego, uważa, że GMO „zaśmieca” nasze uprawy. Wystosował postulaty, całkowitego zakazu upraw i hodowli organizmów transgenicznych. Jest też za wprowadzeniem ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... kategoriami produktów a narzędziami promocyjnymi oraz ich skuteczność. Bardzo cieszymy się, że założenia i sposób realizacji badania pozwoliły także dokładnie poznać i scharakteryzować polskiego konsumenta tworząc holistyczny obraz jego potrzeb i oczekiwań - dodaje Kolendowski. Lista listą, a promocje kuszą Aż 60 proc. respondentów na duże zakupy ...
-
Warto rozważyć kupno mieszkania poza centrum
... . Okazuje się jednak, że podróż metrem z centralnej części Ursynowa do Śródmieścia trwa tyle samo czasu, co koleją miejską z Osiedla Wojska Polskiego ze znacznie bardziej oddalonej od centrum Wesołej. Dla porównania za mieszkanie w budynku z wielkiej płyty należy zapłacić średnio 8 tys. zł na ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010
... autokarowe zdecydował się w listopadzie tylko 1 proc. kupujących (2009 – 2 proc.). Wyżywienie 63 proc. klientów wybrało pełną opcję żywieniową czyli ulubiony pakiet polskiego turysty - All Inclusive (ALL). To wzrost aż o 13 punktów procentowych w stosunku do listopada 2009. W tym samym czasie spadło zainteresowanie oferta ...
-
Polski Internet i internauci 2011
... nie ma znaczenia dla 5 procent polskich internautów. „Należy pogratulować ostrożnościowego podejścia Polaków do treści pobieranych z Internetu,” – powiedział Patryk Góralowski z polskiego oddziału firmy Microsoft. Internauci w Europie jednak lubią ryzyko. Aż 32 procent konsumentów przyznaje się do pobierania z Internetu podejrzanych plików ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce 2011-2013
... o sztywnych cenach i marżach, co będzie miało miejsce 1 stycznia 2012. Umiarkowany wzrost rynku farmaceutycznego w latach 2010-2013 Z raportu wynika, że w 2010 r. wartość polskiego rynku farmaceutycznego zwiększyła się zaledwie o 2%, do poziomu 29,7 mld zł i był to najniższy wzrost od wielu lat. Spowolnienie było spowodowane ...
-
Za co Polacy cenią sklepy osiedlowe?
... . Klienci małych sklepów uważają również, że istnienie sklepów osiedlowych jest ważne ze względu na tworzenie dodatkowych miejsc pracy i wspieranie rodzimego, polskiego handlu i produktów. Prawie 2/3 klientów zaznacza, że samorządy lokalne to bardzo ważny element w istnieniu tego rodzaju handlu i oczekuje, że władze ...
-
Redukcja etatów w branży motoryzacyjnej
... , dlatego jedynie odsunęły w czasie spowolnienie w branży motoryzacyjnej. Niestety likwidacja dopłat do nowych aut w znacznym stopniu przekłada się na słabnące wyniki polskiego sektora Automotive. Branża motoryzacyjna jest w Polsce jednym z kluczowych sektorów zarówno pod względem zatrudnienia, produkcji oraz udziału w eksporcie. Polska jest jednym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... internetowej. Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, wartość polskiego rynku reklamy on-line w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną ... Polska. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Optymistyczna branża e-commerce
... do wagi budowania własnej marki, w tym roku wskazało na tą odpowiedź 14,8% ankietowanych, a w zeszłym tylko 8%. Obawy? Spowolnienie gospodarcze i konkurencja Kondycja polskiego rynku e-commerce z roku na rok jest coraz lepsza, jednak właściciele sklepów internetowych ciągle napotykają przy rozwoju swojej firmy na przeszkody ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... kupujący, to dobry klient. Joanna Bilińska, Dyrektor sprzedaży, marketingu i wsparcia biznesu – Nasze obserwacje pokazują, że z roku na rok świadomość użytkowników polskiego Internetu zwiększa się. Grupa Allegro od lat prowadzi szereg działań edukacyjnych, które na celu mają przekonanie internautów do tego, że ...
-
E-handel w Polsce I-VI 2012
... najpopularniejsze kategorie produktowe, a najczęściej szukany przedmiot to smartfon Samsunga. Oto obraz polskiego e-handlu, jaki wyłania się po podsumowaniu przez porównywarkę cen Nokaut.pl ... w tym roku z trzeciego na drugie miejsce. - Polacy przekonali się, że zakup sprzętu AGD nie może odbywać się bez porównania cen w wielu sklepach internetowych ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy on-line w trzecim kwartale 2012 wyniosła 485 milionów złotych. Jest to o 5% więcej, niż ... małych i średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z ...
-
Polski e-commerce 2012
... czy Sprzętu AGD. Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Polacy stali się świadomymi użytkownikami sieci, potrafiącymi korzystać z jej ...
-
Co 3 Polak bez ubezpieczenia na podróż
... , klienci, którzy napotkali trudności podczas wyjazdu mogli liczyć na natychmiastową pomoc, bez względu na czas i miejsce zdarzenia. Warto zatem rozważyć zakup odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego, by zapewnić sobie bezstresowy odpoczynek z dala od codziennych problemów i trosk.
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... .). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców. Obecnie ta kategoria polskiego e-commerce notuje 14 proc. wzrost liczby sklepów rok do roku. Pod tym względem lepsze są tylko e-delikatesy (17 proc. wzrost ...
-
Reklama kontekstowa 2012
... raportu na temat polskiego rynku reklamy kontekstowej. Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych w czołowych domach mediowych i agencjach ... takich możliwości jak: retargeting spersonalizowany (59%), targetowanie na urządzenia mobilne (55%), zakup w systemach RTB i reklama behawioralna (po 48%). Czołówka najpopularniejszych sieci ...
-
Telefon myPhone HAMMER
... polskiego producenta. Spełnia wymagania wyśrubowanej normy IP67 w zakresie pyło- i wodoszczelności, ma mocną, wstrząsoodporną obudowę wytrzymującą ... niż konkurencyjne modele światowych marek, spełniające wymagania surowej normy IP67. Jeżeli ktoś rozważa zakup takiego telefonu przed zimowym wyjazdem na narty, z zadowoleniem przyjmie fakt, że 13 ...
-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
... dla e-Commerce Polska. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Najnowsze badania polskiego rynku e-commerce dobitnie pokazują, że zakupy spożywcze w sieci robi coraz większa rzesza internautów. Obecnie przyznaje się do tego 24 procent ...
-
Centra handlowe przed wyzwaniami
... . 20% badanych. Konsumenci, którzy mogą dotrzeć do swojego ulubionego centrum w 5 minut stanowią jedynie 5% respondentów. To zestawienie może świadczyć o niewystarczającym nasyceniu polskiego rynku liczbą powierzchni handlowej, ale tylko w ujęciu ogólnym. W wielu polskich miastach faktycznie jest miejsce na kolejne centra handlowe. Jednak, gdy ...
-
Firmy transportowe w dobrej kondycji
... opóźniania spłaty należności za usługi transportowe. Euler Hermes analizuje bieżącą sytuację polskiego sektora transportu drogowego. Koniunktura na usługi transportowe rośnie od ubiegłego roku ... same rodzime firmy przewozowe jako kluczowe dla gospodarki – na ich zakup potrzebna jest zgoda ministra gospodarki. W efekcie, nawet gdy dojdzie do pełnego ...
-
Polskie sklepy internetowe a logistyka
... Polska zajmuje w zestawieniu najczęściej współpracujących z polskimi sprzedawcami dostawców dopiero czwarte miejsce z 34%. Zaledwie 10% sklepów jako dostawcę wybiera należącą do polskiego narodowego operatora usługę kurier48. Nieco mniejszą popularnością cieszą się kurierzy DHL (24%), GLS (12%) oraz DB Schenker (10%). Klienci 10 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 14/2015
... trzecią. Znacząco potaniało również mięso. Handlowcy dodatkowo obniżają ceny, oferując klientom różne promocje. Podrożał nieznacznie tylko alkohol. Według Narodowego Banku Polskiego (NBP) eksport towarów z Polski wzrósł w IV kw. ub. roku o 4,1% r/r (osiągnął poziom 40.350 mln euro), natomiast import wzrósł o 6,6% r/r ...
-
Rosną wydatki w e-commerce
... .), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.). Miesięczne wydatki polskiego e-konsumenta A jakie kwoty polski internauta przeznacza na zakupy w e-sklepach? Na przykład w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na ...