-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
W marcu 2018 roku zaczął obowiązywać w naszym kraju zakaz handlu w niedzielę. W kolejnych latach był on zaostrzany. Nikt jednak nie spodziewał się tego, co nastąpiło w marcu 2020 roku. Wraz z wybuchem pandemii Polacy nie mogli zrobić zakupów nie tylko w niedziele, ale również w dni powszednie. Otwarte pozostały właściwie tylko sklepy spożywcze, ...
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
W I połowie br. zasoby wolnej powierzchni zlokalizowanej przy handlowych ulicach w Warszawie skurczyły się o 2 p.p. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że tendencja ta utrzyma się również w nadchodzących miesiącach. W wyniku pandemii klienci poszukują bowiem takich miejsc na zakupy i spotkania, które zagwarantują im bezpieczeństwo i ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
W tym roku cały sektor handlu czeka na 27 listopada – dzień zakupowego szaleństwa w tzw. Black Friday. Także jesteś jednym z tych przedsiębiorców? Myślisz, że Twoje wyniki sprzedażowe poprawią się tylko dlatego, że konsumenci tego dnia chętniej sięgają głębiej do portfeli? Czarny Piątek na dobre przyjął się w naszym kraju i kupujący coraz bardziej ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
Wprawdzie decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to jednak nie od dziś wiadomo, że kupującymi bardzo często kierują emocje. Niektóre z badań wskazują wręcz, że to właśnie one mają kluczowe znaczenie i to zarówno dla kreowania konsumenckich doświadczeń, jak i powstającego w głowie konsumenta ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
Wprawdzie elektronika użytkowa oraz RTV i AGD nie uniknęły związanych z pandemią zawirowań, to jednak można przypuszczać, że zwyczajowe już ożywienie zakupów w ostatnich miesiącach roku pozwoli na osiągnięcie stosunkowo dobrych wyników. Prognozy GfK zakładają, że wartość rynku u schyłku roku będzie porównywalna do zeszłorocznej. Kolejne miesiące ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
O tym, że kupowanie w internecie cieszy się wśród Polaków rosnącą popularnością, mówiło się już od dawna. Jednak to właśnie w czasie pandemii zainteresowanie nimi raptownie wzrosło. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez ExpertSender raport „Zakupy online w Polsce 2020”, z którego wynika, że w sieci kupuje już 8 na 10 internautów, z czego 11 ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
Wspieranie krajowych producentów staje się ważne zwłaszcza w czasach kryzysu. Dobrą wiadomością jest fakt, że patriotyzm konsumencki Polaków sukcesywnie wzrasta. Podczas zakupów coraz częściej wybieramy właśnie te produkty, które zostały wytworzone przez rodzime firmy. Serwis iKalkulator.pl postanowił sprawdzić, za którymi z często wybieranych ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
Niespodziewany wybuch pandemii przyniósł wielu branżom w Polsce prawdziwą zapaść, ale nie brakuje również takich, które z kryzysu wyszły obronną ręką albo wręcz na nim skorzystały. Wśród tych ostatnich wymienić należy chociażby e-commerce. Nie jest to jednak zaskoczeniem, skoro nasze wydatki na zakupy online rosną najszybciej w Europie, a blisko ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
W minionym roku "zdalny" i "online" okazały się słowami, które dość niespodziewanie nie znikały właściwie z naszych ust. Pandemia sprawiała, że pracowaliśmy, robiliśmy zakupy, oglądaliśmy wydarzenia kulturalne i uczyliśmy się zdalnie. Co ważne, ten ostatni przypadek dotyczył nie tylko o dzieci, młodzież i studentów. Z opracowanego przez Pracuj.pl ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
Kiedy w Polsce domy aukcyjne i galerie kolejny rok z rzędu osiągają najwyższą sprzedaż w historii, wartość światowego rynku dzieł sztuki w ub. r. skurczyła się ze względu na wpływ pandemii do około 43,2 mld euro, notując tym samym 22 proc. spadek, w porównaniu z rokiem 2019, gdy wyniosła 55,3 mld euro. Tymczasem Polska wciąż przeżywa prawdziwy ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
Połowa Polaków jest podatna na impulsywne zakupy - wynika z badania Quality Watch zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co gorsza, pod wpływem chwili jesteśmy skłonni wydać naprawdę sporo. Jedna piąta badanych potrafi co najmniej raz na kilka miesięcy wydać impulsywnie aż 500 zł. Już jutro Black Friday, uznawany za początek ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
Rosnące ceny są prawdziwym wyzwaniem dla budżetów domowych Polaków. Podwyżki są odczuwalne dla większości rodaków, a dla 2/3 z nich dotkliwe. Ponad połowa polskich konsumentów wybiera więc tańsze produkty lub zakupy w tańszych sklepach. To niektóre wnioski z raportu "Dlaczego tak drogo? Polacy o cenach podstawowych produktów" przygotowanego przez ...
-
Co oznacza dla UE odcięcie od gazu ziemnego z Rosji?
Zdaniem analityków Allianz Trade, natychmiastowe embargo UE na import ropy naftowej z Rosji jest zabiegiem łatwiejszym, niż się wydaje. Jednocześnie jednak przestrzegają, że taki krok w odniesieniu do gazu to duże prawdopodobieństwo zakłócenia w dostawach energii dla państw członkowskich. Z tego względu warto już dziś przygotować się na taki ...
-
Inflacja skłania Polaków do szukania promocji
Bardzo wysoka inflacja sprawia, że Polacy podczas zakupów spożywczych szukają atrakcyjnych cen i promocji - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak inflacja wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków? Czy Polacy szukają promocji? Czy w dobie wysokich cen Polacy kupują mniej? Badanie ARC Rynek i Opinia wykazało, że tylko ...
-
Nowy rok szkolny. Jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci?
Rozpoczął się nowy rok szkolny. To czas zakupu nie tylko tradycyjnej szkolnej wyprawki, ale także nowego komputera czy smartfona. Zdaniem ekspertów z ESET warto zadbać o bezpieczeństwo tych urządzeń tak, aby nasze dzieci były w sieci odpowiednio chronione. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak chronić dzieci przed phishingiem? Jak zabezpieczyć ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
Wysokie koszty obsługi kredytów, rosnące koszty pracy, brak zamówień oraz ograniczone zakupy konsumentów to niektóre z powodów, dla których sytuacja wielu przedsiębiorstw przedstawia się dzisiaj dość kiepsko. I wprawdzie na przestrzeni minionych 12 miesięcy liczba niewypłacalności na świecie wzrosła nieznacznie, to już ten rok ma zakończyć się ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
Wprawdzie inflacja w końcu zaczęła pikować, to jednak szybki wskaźnik cen i usług GUS wyraźnie pokazuje, że ceny żywności ani myślą spadać. Oczywistym jest, że nie pozostaje to bez wpływu na zachowania zakupowe konsumentów, ale również na działania podejmowane przez producentów. Ci ostatni szukają sposobów, aby utrzymać ceny na dotychczasowym ...
-
Hakerzy atakują w Amazon Prime Day
Amazon Prime Day jest co roku łakomym kąskiem dla hakerów. W tym roku to święto zakupów przypada 11 i 12 lipca, a w ostatnim czasie pojawiło się prawie 1500 domen z hasłem Amazon, z czego 92 proc. uznanych zostało za złośliwe lub podejrzane - podaje Check Point. Ogromną popularność programu Prime wykorzystują cyberprzestępcy do przeprowadzania ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... i inne sprzęty potrzebne w domu (42,5%). Są także bardziej skłonni do nadużywania swoich praw i zaufania sprzedawców (44% stosuje wardrobing jako regularną praktykę). Z kolei kobiety preferują ... przyłapanych na oszukiwaniu. Aż 30,6% twierdzi, że nie było ich stać na zakup, choć w rzeczywistości należą do grup zabezpieczonych finansowo lepiej niż ...
-
Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
Wprawdzie Polacy przywiązują coraz większą wagę do zachowań proekologicznych, to jednak okazuje się, że niekoniecznie znajduje to odzwierciedlenie w podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem na to mogą być wyniki analiz firmy badawczej Consumer Panel Services GfK, które świadczą o zahamowaniu wieloletnich wzrostów na rynku ...
-
First minute: Polacy już rezerwują wakacje 2024
Wprawdzie niektórzy z nas dopiero wrócili z tegorocznych wakacji, to jednocześnie okazuje się, że nie brakuje osób, które już planują wakacje 2024. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem - tendencja do wczesnych rezerwacji zaznacza się wśród polskich turystów już od dłuższego czasu i przebija swoją popularnością last minute. Gdzie Polacy zamierzają ...
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
Wprawdzie rynek dóbr z najwyższej półki bazuje w dużej mierze na wieloletniej tradycji, to jednak okazuje się, że istotną rolę w jego rozwoju odgrywają również nowe technologie. Tego właśnie chcą konsumenci marek luksusowych - aż 3/4 z nich z entuzjazmem podchodzi do różnego rodzaju nowinek, których oczekuje zarówno podczas zakupów online, jak i w ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
Dbałość o coraz wyższy współczynnik konwersji to niewątpliwie jeden z kluczowych kroków do osiągnięcia sukcesu w e-commerce. Na tym oczywiście nie koniec - warto też zainwestować w dobre opisy produktów, atrakcyjne grafiki czy poprawę nawigacji na stronach. Co jednak, gdy po podjęciu tych wszystkich starań klienci nadal nie finalizują zakupów ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
Wprawdzie sklep wolnocłowy to miejsce, które dość często odwiedzamy przy okazji podróży, to jednocześnie okazuje się, że moda na zakupy w duty free dość mocno się zdezaktualizowała. Potwierdzeniem tego są doniesienia z najnowszego raportu Kearney, według którego w 2022 roku przeciętne wydatki osób kupujących w sklepach zlokalizowanych na ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
Wydawać by się mogło, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie, zwłaszcza w czasach inflacji, zasadniczym kryterium pozostaje cena. Tymczasem okazuje się, że wprawdzie ciągle ma ona znaczenie, ale konsumenci większą wagę przywiązują do takich kwestii jak zaufanie do marki czy szeroka oferta produktowa. To jeden z wniosków, jaki płynie z opracowanego ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... na każdym kroku szykują dla konsumentów różne promocje, rabaty i specjalne okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec się przed sztuczkami wpływającymi na nasze zachowania konsumenckie. Sprzedawcy wykorzystują ...
-
Majówka 2024 tańsza niż przed rokiem?
Przed nam długi weekend majowy, który często upłynie na grillowaniu, spotkaniach z rodziną i przyjaciółmi oraz piknikach w plenerze. Analitycy Banku BNP Paribas sprawdzili, ile w tym roku zapłacimy za zakupy spożywcze na majówkę. Z ich szacunków wynika, że mogą być one tańsze niż w ubiegłym roku. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile w tym roku ...
-
Park handlowy czy centrum handlowe? Gdzie robimy zakupy?
Polacy bardzo chętnie robią zakupy w parkach handlowych, choć nie wiedzą czym tak naprawdę jest "park handlowy" - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie zalety wg kupujących mają parki handlowe? Dlaczego klienci preferują centra handlowe? Co decyduje o wyborze danego parku handlowego? W ...
-
Pokolenie Z wybiera prezenty w formie przeżyć
Mastercard sprawdził preferencje zakupowe przedstawicieli pokolenia Z w Polsce i w Europie. Okazało się, że najlepsze prezenty dla osób między 18. a 24. rokiem życia to takie, które dostarczają przeżyć i zostawiają wspomnienia. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na co "zetki" najchętniej wydają pieniądze? Jakich unikalnych przeżyć szukają młodzi ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy 2024 droższy o 4,6% w skali roku
Świąteczny koszyk zakupowy jest droższy o 4,6% niż rok temu, a najbardziej zdrożały takie produkty jak: sok pomarańczowy, czekolada mleczna oraz niektóre przyprawy (cynamon) i herbata - wynika z tegorocznego badania ASM Sales Force Agency. Tańsze niż rok temu są filety śledziowe i masa makowa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie produkty ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
Nowoczesne technologie płatnicze sprawiają, że wygoda, szybkość oraz bezpieczeństwo podczas zakupów stają się standardem. W przyszłości będą one jeszcze bardziej spersonalizowane, a granice między online i offline zaczną się zacierać, tworząc zintegrowane, płynne doświadczenia dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumentów. Jaką rolę w dalszej ...