-
Multiscreening, czyli Internet podczas oglądania telewizji
... wykorzystujących różne ekrany i media cyfrowe. Badanie skupia się na analizie zachowań, które wykonywane są na drugim ekranie w czasie oglądania tradycyjnej telewizji. Tegoroczną falę rozszerzono o informacje dotyczące kolejnych miejsc kontaktu z reklamą, zarówno offline (m.in. billboardy i wiaty przystankowe), jak i online (blogi i vlogi). Autorzy ...
-
Polacy a zakup telewizora
... kobieta). Ilość pieniędzy, jakie konsumenci mogą przeznaczyć na zakup, łączy się z preferowanymi przekątnymi ekranu. Najczęściej deklarowana wielkość to ... Stosunkowo niewielu bierze natomiast pod uwagę informacje przedstawiane w tradycyjnych mediach (informacje z telewizji – 11 proc., z prasy drukowanej – tylko 9 proc.), większą uwagę przywiązując ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
... z ubezpieczeniami komunikacyjnymi). Pozytywne perspektywy w tej branży zwiastują jedynie zbliżające się konsolidacje i przejęcia (np. zakup PEKAO przez PZU), które powinny z jednej strony wpłynąć na wzrost aktywności (konieczność zakomunikowania zmian klientom ... się odpowiednio Play i Plus, które zmniejszyły swoją aktywność reklamową w telewizji ...
-
W Orange Love więcej internetu i telewizji
... będzie bezpłatny dla wszystkich posiadaczy pakietów z usługą telewizyjną w dostępie kablowym. Nowe pakiety Love to też odmieniona propozycja telewizji w technologii satelitarnej. Klienci, decydujący się na jej zakup, będą mogli korzystać z dekodera 4K ULTRABOX + lub TVBOX + od CANAL + oraz licznych funkcjonalności (m.in. możliwości nagrywania ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... telewizji jako głównego medium reklamowego wydają się nie mieć potwierdzenia w danych. Tym bardziej, że w Polsce czeka nas rewolucja w jakości i dostępności do szerokiego wyboru kanałów telewizji cyfrowej. Z punktu widzenia przeciętnego obywatela zmiana sposobu nadawania sygnału może oznaczać konieczność zmiany telewizora lub zakup specjalnego ...
-
Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni
... 34% Polaków korzysta już z odbioru telewizji cyfrowej. Oznacza to, że tylko 1/3 społeczeństwa zdecydowała się na dodatkowe wykupienie pakietu telewizji cyfrowej. Wśród odbiorców największą grupę stanowią ... także każdy z nas. Aby móc odbierać cyfrową telewizję, konieczny będzie zakup dodatkowego sprzętu. Może to być nowy, dostosowany do technologii ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
... Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca INFO-TV-FM. Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1. Okazało się również, że z ... pilotażu przynajmniej kilka razy korzystało z telewizji mobilnej w ten sposób. Chwalili oni bardzo dobrą jakość obrazu i dźwięku oraz fakt, że dzięki telewizji mobilnej zniknął problem kłótni ...
-
Czy reklama telewizyjna ustąpi miejsca programmatic TV?
... . Czy jest to dobitny dowód na zmierzch tradycyjnej telewizji, czy też jedynie zapowiedź rewolucyjnych zmian w rozwoju telewizji internetowej oraz nowej ery w reklamie? Szacuje ... z których może zaledwie 5 proc. jest w stanie pozwolić sobie na taki zakup, na podstawie kilku posiadanych danych demograficznych czy dotyczących zainteresowań odbiorców, ...
-
Sektor TMT - prognozy 2013
... rozwoju telewizji hybrydowej, ale też zmiany sposobu spędzania czasu przed telewizorem. Jak zauważają eksperci Deloitte, telewizja hybrydowa, polegająca na połączeniu telewizji cyfrowej z usługami interaktywnymi, rozwija się dziś niejako „przy okazji” postępującej ewolucji odbiorników TV. Okazuje się bowiem, że konsumenci decydujący się na zakup ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
... daje możliwość osiągania przychodów ze sprzedaży dodatkowych usług abonentom płatnych telewizji. W długim okresie żyłą złota mogą okazać się usługi dostarczane dzięki telewizji trójwymiarowej. “W Polsce największe znaczenie będzie miała zapowiadana od dawna cyfryzacja telewizji naziemnej, która wreszcie ma szanse wyjść z fazy testów i objąć swoim ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
... przez instytut badawczy RI Pentor o spędzanie czasu wolnego najczęściej wskazywali oglądanie telewizji (29% wskazań), spotykanie się z bliskimi (krewnymi lub przyjaciółmi) – 21%, czytanie książek ... zakup kwiatów, książek lub prasy (w obu przypadkach po 59% wskazań), zakup biletów do kina lub na imprezy kulturalne (55%), a także zakup biżuterii i ...
-
Najpopularniejsze telewizory 2012
... cenie nieprzekraczającej 3000 zł. Systematycznie powiększało się także grono osób, rozważających zakup droższych modeli, powyżej 50 cali. Rok 2012 okazał się wyjątkowo szczęśliwy ... filmów Bluray 3D i innych materiałów w tym formacie, nadchodząca ekspansja telewizji trójwymiarowej staje się pewnikiem - mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w ...
-
Grupa Polsat kupuje Interię
... w Polsce posiadająca 5,7 mln klientów, którym świadczy usługi: telefonii komórkowej, płatnej telewizji i dostępu do Internetu. W skład Grupy Polsat wchodzą m.in.: Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Telewizja Polsat, Netia oraz IPLA. Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze Internetu. To wzmocnienie pozycji na dynamicznie ...
-
Telewizja naziemna DVB-T2 rusza 1 lipca 2022 roku
... lub bezpośrednio u producenta. W przypadku gdy odbiornik nie spełnia wymogów DVB-T2, konieczny będzie zakup specjalnej przystawki „set-top-box” tzw. tunera zgodnego z wprowadzanymi standardami. Nadchodząca zmiana w sposobie nadawania telewizji naziemnej jest dużym skokiem technologicznym o charakterze globalnym. W trosce o dostęp konsumentów do ...
-
Rynek telekomunikacji i mediów: będzie dalsza konsolidacja
... spektakularnych transakcji na rynku TMT. Do największych, oprócz aliansu Cyfry+ i „n” należą: zakup Aster przez UPC Polska, kupno Polkomtela przez Spartan Capital ... usługi medialne. Płatna telewizja w Polsce zyskała ostatnio groźnego konkurenta także w postaci cyfrowej telewizji naziemnej. Eksperci Deloitte wskazują, że Polska nie jest wyjątkiem i ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... zł) oraz handlowa (1,1 mld zł). Reklamodawcy najwięcej środków przeznaczali na promocję w telewizji (5,8 mld zł). Cennikowe koszty zamieszczenia reklam na falach radiowych wyniosły 1,75 mld zł, a ... (drugie miejsce zajmuje operator telekomunikacyjny). A potem już tylko banalne jedzenie i zakup towarów, które nie uzdrawiają. Może tak nie jest, ale na ...
-
Najpopularniejsze telewizory 2013
... określonych typów tego sprzętu, jak i wybieranej przez Internautów ceny czy producentów. W roku 2012 duża część Polaków z powodu cyfryzacji telewizji naziemnej decydowała się na zakup nowego telewizora. Zaważyło to na ogromnej popularności tej kategorii w tamtym okresie. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się odbiorniki określane jako ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... jednocześnie UOKiK i Komisja Nadzoru Finansowego. Przykładem z ostatniego roku jest np. zakup przez PZU banku Pekao SA, a wcześniej Alior Banku. Rozpatrywaliśmy tę ... takich praktyk należy spodziewać się naszej reakcji. A sytuacja w segmencie dystrybucji naziemnej telewizji cyfrowej? Większość multipleksów obsługuje obecnie firma EmiTel. UOKiK będzie ...
-
W T-Mobile nowa oferta Magenta Dom
... pozwala dodatkowo nowym klientom, po wyborze wariantu z opcją światłowodowego internetu, na zakup kolejnych usług, takich jak Wi-Fi Extra oraz Bezpieczne Wi-Fi. Dzięki nim ... dostosowany do potrzeb Usługa Multiroom pozwala zyskać pełną swobodę i wygodę w korzystaniu z telewizji na kilku ekranach. Dzięki możliwości dodania do swojej oferty telewizyjnej ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... na decyzje zakupowe Polaków. Ponad 50% z badanych unika reklam w Internecie i telewizji, stosując rozmaite strategie - od programów typu Adblock po wychodzenie z pokoju. Oto ... 84% sprawdza skrzynkę e-mail, a tylko 71% ma czas na codzienne oglądanie telewizji – wynika z badania „Stosunek Polaków do reklam”. Jednocześnie, aż 71% twierdzi, że w ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
... reklamował nasz produkt, zostanie zdjęty po upływie kampanii. Reklama zamieszczona w prasie czy telewizji emitowana będzie dokładnie w wybranych przez nas godzinach. Mamy nad tym pełną kontrolę. ... stosunek do tych firm po przejrzeniu wpisów? Czy ktoś jeszcze pamięta z telewizji promocję Amino? W sieci informacje na jej temat pozostaną na lata Ewolucja ...
-
Ulubione sklepy Polaków
... najczęściej pisze się o Biedronce, Empiku oraz Allegro, ale trójka ta wyglądałaby dokładnie odwrotnie, gdyby wziąć pod uwagę same materiały z radia i telewizji. Z kolei tylko w prasie platforma handlowa Allegro występuje znacząco rzadziej (szósta pozycja). Tutaj także prowadzi Biedronka przed Empikiem, a trzecie miejsce zajmuje ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... zł). Jednak nie tylko ta sieć handlowa zdecydowała promować się częściej w radiu niż w telewizji – na liście największych reklamodawców radiowych pojawił się też Carrefour (ok. 14 mln zł.). Biedronka i Tesco stawiały zaś na moc obrazu. Na reklamy w telewizji sieci te wydały odpowiednio ok. 38 i 17 mln zł. „Bombastyczne ceny”, czyli ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
... w III kwartale 2015 roku. W prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji na temat sieci handlowych ukazało się ponad 227 tysięcy wzmianek, o łącznej ... , jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci ...
-
Cyfrowe jest życie staruszka? Starsze pokolenie i nowe technologie
... na odwiedzaniu stron internetowych (10,45 godzin w tygodniu), niż na oglądaniu telewizji (8 godzin w tygodniu). Dla badanej grupy Polaków korzystanie z Internetu stanowi część procesu zakupowego ... technologiami, rzadko kupują w sieci. Odsetek osób, które decydują się na zakup ubrań online wynosi 13 proc., podczas gdy średnia europejska wynosi ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
... strat finansowych. Piractwo cyfrowe jest również lukratywnym rynkiem dla osób dopuszczających się naruszeń. W przypadku telewizji IPTV – treści telewizyjnych nabywanych za pośrednictwem łącza internetowego – straty są znaczne. Dostawcy nielegalnej telewizji IPTV otrzymują rocznie w UE prawie 1 mld EUR, co szkodzi twórcom treści i przedsiębiorstwom ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... 34% globalnych konsumentów i konsumentek dowiedziało się o nowej marce za pośrednictwem mediów społecznościowych. Tylko 22% odkryło nowy brand oglądając reklamy w telewizji. Influencerzy zarabiają coraz więcej Według raportu Capgemini nie ma wątpliwości - influencerzy i influencerki działając w mediach społecznościowych mają wyjątkowo silny wpływ ...
-
MNI przejmuje MoCoHub
... treści do usług multimedialnych, zarówno mobilnych jak i dla telewizji internetowej, Internetu oraz innych tradycyjnych mediów. Umocnienie i rozwinięcie tej części Grupy MNI jest również ściśle związane z bliskimi planami ekspansji Spółki na rynki zagraniczne. Zakup udziałów w spółce MoCoHub zostanie sfinansowany z kapitałów własnych MNI ...
-
Kupno droższego mieszkania opłacalne?
... , że różnice w miesięcznych wydatkach na utrzymanie mogą wynieść kilkaset złotych. Zakup mieszkania, nawet niedużego lokalu na własne potrzeby, powinien być traktowany ... pracy. W przypadku domów ważne są dodatkowo koszty ogrzewania, wywozu śmieci czy telewizji. Dokonując wyboru nieruchomości warto też zastanowić się, jaki jest potencjał wzrostu ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... : Tradycyjna reklama telewizyjna pozostaje wciąż najpopularniejszym źródłem informacji o nowych produktach i markach wśród internautów. Swoją wiedzę na temat produktów i marek głównie z telewizji czerpie aż 68 proc. internautów (19 proc. wskazało, że robi to „bardzo często”, 49 proc. -„często”). W drugiej kolejności jako źródło ...
-
Plus na święta, czyli 2 abonamenty w cenie 1 z umową na rok
... zakup lub przedłużenie umowy z abonamentem internetu za min. 19 zł/mies. lub innego abonamentu głosowego za min. 39 zł/mies. Oferta dostępna jest także dla użytkowników Polsat Box, którzy wybiorą lub przedłużą usługę telewizji ... Plus dla Firm, którzy równocześnie zdecydują się na zakup lub przedłużenie umowy z abonamentem Polsat Box za minimum 16, ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
... . 39 proc. spośród tych osób po uzyskaniu informacji w Internecie decydowało się na zakup produktu. Konsumenci w wyszukiwarkę najczęściej wpisują nazwę firmy, produktu, usługi bądź hasła reklamowego użytego w kampanii offline. Kampanie prowadzone w telewizji i komunikacja WOM najbardziej zachęcają konsumentów do poszukiwań w sieci. Z kolei reklamy ...
-
Polski konsument 2009
... wskazują na markę, funkcje i parametry danego sprzętu, jakość oraz okres gwarancyjny. Zakup takiego sprzętu ma charakter okazjonalny, produkt ma służyć przez dłuższy ... większość badanych postrzega także różne negatywne aspekty emisji reklam – bloki reklamowe w telewizji postrzegane są jako zbyt długie i zbyt głośne, a jej oddziaływanie na dzieci jest ...
-
Polski e-konsument 2010
... na forach dyskusyjnych portali internetowych (np. gazeta.pl) oraz w gazetkach sklepowych. Reklama w telewizji jest źródłem informacji średnio dla co siódmego, a reklama w prasie – średnio ... marek usług finansowych mBank. Co trzeci e-konsument decydując się na zakup usług finansowych wybiera spośród kilku swoich ulubionych marek, przy czym zazwyczaj ...
-
Zakupy grupowe - ranking serwisów
... W przypadku tych portali – w przeciwieństwie do pozostałej ósemki – odnotowano również przewagę liczby publikacji w prasie nad materiałami z internetu. Badanie materiałów z radia i telewizji wykazało, że w mediach tych podejmowano temat tylko trzech z nich: Groupona, Grupera i Citeamu. Do interesujących wniosków prowadzi analiza publikacji z prasy ...