-
Dlaczego lubimy zakupy w sieci?
30 listopada br. już po raz drugi w Polsce obchodziliśmy Dzień Darmowej Dostawy, w którym bierze udział ponad 1,7 tys. sklepów internetowych. Z tej okazji Gemius, dostawca badań Internetu i przez Internet, zebrał dane na temat postrzegania zakupów w sieci przez polskich internautów oraz naszych sąsiadów - Czechów, Słowaków i Ukraińców. Liczba ...
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
2,5 miliona transakcji na rynku handlu elektronicznego, przy trzycyfrowym wzroście sprzedaży, to wyniki z ostatnich 12 miesięcy. Największe udziały w nich miał sektor telekomunikacyjny, serwisy zakupów grupowych oraz sprzedawcy biletów lotniczych. Więcej istotnych dla rynku reklamy internetowej oraz e-commerce danych można znaleźć w najnowszym ...
-
Potęga silver generation, czyli jak seniorzy nakręcają handel
Społeczeństwo się starzeje, a wraz z tym procesem rośnie rola, jaką seniorzy odgrywają dla gospodarki. Pokolenie konsumentów zwane "silver generation" ma już niemal 30-procentowy udział w wartości wszystkich zakupów dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe i na tym nie koniec - z szacunków analityków GfK wynika, że do 2035 odsetek ten będzie ...
-
Jak Ukraińcy pracują na nasze PKB
Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez GUS, w minionym roku obcokrajowcy zostawili nad Wisłą 41,5 mld zł, czyli 6% więcej niż rok wcześniej. Największy udział w tej kwocie miały osoby, które przekraczały granicę z Niemcami (16 mld zł) oraz Ukrainą (7,7 mld zł). To jednak Ukraińcy pozwalali sobie na większe zakupy - podczas jednej wizyty w ...
-
Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
Cushman & Wakefield podsumował trzeci kwartał 2020 roku na rynku powierzchni handlowych. Najnowsze doniesienia potwierdzają zaznaczający się już wcześniej trend - rosnące znaczenie parków handlowych oraz centrów handlowych typu „convenience”. Równocześnie, w efekcie rosnącej liczby zachorowań na COVID-19, mamy do czynienia ze spadkiem ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...
-
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
Rozwój e-commerce znacznie przyspieszył, co było szczególnie widoczne w czasie pandemii. Sprzedaż online stanowi dziś 15 proc. handlu, a zgodnie z prognozami CBRE, ten udział wzrośnie w ciągu czterech lat do 20 proc. Liderami wzrostu zakupów online w regionie CEE są Polska i Czechy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki udział w handlu stanowi ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG
Konsumenci wskazali najczęściej wybierane podczas zakupów stacjonarnych marki FMCG. 25 nagród przyznano na podstawie wyników badania Grupy BLIX, przy udziale merytorycznym UCE RESEARCH i KANTAR Polska. Kogo wyróżnili konsumenci? Badanie Grupy BLIX objęło ponad 634 tys. opinii na temat przeszło 1,3 tys. marek. Konsumenci wskazywali te, które ...
Tematy: BLIX AWARDS, FMCG, produkty FMCG, marki, opinie konsumentów, najpopularniejsze marki, zakupy, handel