-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... , którzy dotychczas korzystali wyłącznie ze sklepów stacjonarnych, zdecydowało się wypróbować transakcje online. Co prawda zmusiła ich do tego obecna sytuacja, ale dzięki niej mają ... świeży chleb jest regularne, natomiast częste wybieranie się do sklepu na drobne zakupy spożywcze jest obecnie nierozsądne. To sprawia, że taki przyrząd wydaje się ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... udział konsumpcji online spadł do 6,8 proc. W ramach wnikliwej analizy zachowań zakupowych Polaków w 2021 nie mogło umknąć naszej uwadze ograniczenie konsumpcji w pierwszej fazie pandemii. Ograniczenie jednak nie tyle ilościowe, co poprzez skupienie się na wydatkach w kategoriach niezbędnych. Mam tu na myśli zakupy spożywcze, artykułów ...
-
Trendy w e-commerce na 2025 rok
... w jaki kupujemy online. Jakie ... zakupy subskrypcyjne będą jednym z trendów w e-commerce w 2025 roku. Według prognoz Simple Global wartość rynku subskrypcji osiągnie 478 miliardów USD, co odzwierciedla sukces modelu opartego na personalizacji i wygodzie, cenionego przez klientów za regularne dostarczanie produktów – od kosmetyków po artykuły spożywcze ...
-
Prezenty świąteczne: najlepsza gotówka i książki
... grupą wśród badanych, przewyższając o 1 pp. osoby powyżej 55 roku życia. Zakupy online największą popularnością cieszą się zaś wśród 35-44 latków (52 proc ... hipermarkety” –wyjaśnia Adam Chróścielewski, Dyrektor w Dziale Audytu Deloitte. Jeżeli chodzi o sklepy spożywcze, to świąteczne jedzenie kobiety będą kupować najczęściej w sklepach dyskontowych ( ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w I kw. 2020: są wygrani i przegrani
... silnym fundamentom. Przestawienie się wielu klientów na zakupy online nie minie wraz z pandemią. Wzrost popularności e-commerce odnotowały nie tylko branże, które wcześniej z sukcesem prowadziły sprzedaż w Internecie (np. branża fashion), ale również takie jak np. zakupy spożywcze, których dotychczasowy udział w rynku był marginalny. Kolejnym ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... 11% Polaków kupuje artykuły spożywcze online. Zakupy z dostawą do domu są domeną ankietowanych żyjących miastach powyżej 500.000 mieszkańców. O potencjalnej zmianie nawyków konsumentów może świadczyć fakt, że 90% ankietowanych przyznaje, że po złagodzeniu reżimów sanitarnych nadal będzie kupować żywność w kanale online - na świecie takie ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... online może być w szczególności sztuczna inteligencja. Jakie narzędzia służą zwiększaniu sprzedaży w e-handlu? Z jakich powodów klienci porzucają koszyki? Jak mądrze wykorzystać w sprzedaży online voiceboty? W internecie kupuje już blisko 80% polskich internautów, co przekłada się na prawie 24 mln Polaków. Ta internetowa „armia” zrobiła zakupy ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2017
... w miesiącu dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację ... zakupy w serwisie Alibaba, gdzie oferowane towary są znacznie tańsze niż dotąd dostępne na naszym rynku. Do kupowania w zagranicznych e-sklepach przyznają się cztery osoby na 10, z czego 60 proc. dokonuje e-zakupów przynajmniej raz w miesiącu. Z Chin sprowadzamy towary spożywcze ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
... znacznie częściej niż przed kryzysem kupowaliśmy je online. Wydatki dokonywane na tę kategorię za pośrednictwem ... się zarówno kosmetyki i środki pielęgnacyjne (41,4%), jak i artykuły spożywcze (15,7%). Jak podkreśla Szymon Mordasiewicz z GfK, eFMCG ... dynamicznego rozwoju. Dziś wygodne zakupy to przede wszystkim zakupy bezpieczne. – Kolejki lub zbyt ...
-
Ile traci e-commerce na niedostosowaniu witryn do smartfonów?
... z Google Polska - bazując na badaniu IPSOS dla Google. Jesteśmy wielozadaniowi: robimy zakupy online na przystanku autobusowym, dodajemy do wirtualnych koszyków zakupowych produkty stojąc w ... firm e-commerce z bardzo różnych branż: zdrowie i uroda, meble, artykuły spożywcze, elektronika, książki i moda, by pomóc im w przystosowaniu się do klientów i ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
Zakupy online cieszą się ogromną popularnością. Również te, przy których wykorzystujemy aplikacje mobilne sklepów ... oraz zarabiających od 3000 do 3999 zł netto (62 proc.). Następnie respondenci wymieniali kosmetyki (43 proc.), artykuły spożywcze, chemię gospodarczą (39 proc.), zabawki i artykuły dla dzieci (17 proc.) czy sprzęt sportowy (16 proc.). ...
-
Kuchnia polska. Jak gotują internauci?
... sobą ekran urządzenia, zazwyczaj smartfonu lub laptopa, przynajmniej potencjalnie będąc cały czas online. To głównie młodsi kucharze w grupie między 18 a 29 lat. Choć wśród ... i efektywniejsze budowanie zasięgu w grupie celowej osób odpowiedzialnych za zakupy spożywcze i przygotowanie posiłków. Uzyskane dane potwierdzają także niewątpliwy potencjał ...
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
... ankietowanych w najbliższych miesiącach planuje zwiększyć wydatki na drobne przyjemności, artykuły spożywcze czy fitness. Niemniej jednak, oczekują oni od sprzedawców lepszej ... więcej konsumentów wybiera hybrydowe podejście w swojej ścieżce zakupowej, łącząc zakupy online z wizytami w sklepach stacjonarnych. Pomimo silnego nacisku na cenę, która w ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... wciąż chętnie wybierają zakupy online z możliwością odbioru ... spożywcze wciąż najchętniej Polacy kupują w sklepach fizycznych. Zauważalny jest jednak wzrost zainteresowania możliwością zamówienia zakupów spożywczych online i odebrania ich w sklepie (+2 pp.). Nieznacznie, z 4 proc. do 3 proc. spadło zainteresowanie kupowaniem jedzenia całkowicie online ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... karma dla psów i kotów. W zakupach online przoduje Azja Czy konsumenci na całym świecie w podobny sposób robią zakupy online? Jak pokazują najnowsze badania ... w wieku 18-65 lat). W badaniu brały udział osoby odpowiedzialne za zakupy lub mające na nie wpływ, robiące zakupy w danym kanale (hiper- i supermarkety, mniejsze sklepy spożywcze i drogerie) ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... online, zwiększyło się prawie o połowę, w odniesieniu do roku poprzedniego. Dane za okres od 1 stycznia do 15 marca 2020 r. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego pokazują, że liczba sklepów oferujących książki i multimedia zwiększyła się o 23%, artykuły spożywcze ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... Zakupy odbieramy przeważnie w paczkomatach albo od kuriera. Bardzo rzadko korzystamy z przesyłek pocztowych. Chcemy dostać towar szybko – najlepiej maksymalnie w ciągu 3 dni, o ile bardzo go nie potrzebujemy (produkty spożywcze ... skorzystania z płatności odroczonych i darmowych zwrotów. Zakupy online są też według Polaków bardziej ekologiczne ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
... uwagi klientów? Jaki udział w całkowitym wolumenie sprzedaży mają zakupy online? Dzięki utrzymaniu nieprzerwanej działalności centrów handlowych w II połowie 2021 ... zaprojektowany i wybudowany obiekt handlowy oferujący artykuły wyposażenia wnętrz, elektronikę, czy artykuły spożywcze, o minimalnej powierzchni najmu (GLA) 5 000 mkw. Parki handlowe i ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... zależą końcowe wyniki operatorów logistycznych obsługujących zamówienia, zarówno online, jak i offline. Pewne prognozy już jednak są ... wydać o 7,3% mniej na podstawowe produkty świąteczne, w tym artykuły spożywcze, ale za to nieco więcej na niektóre kategorie ... . Tym samym w bieżącym miesiącu będzie można zrobić zakupy zarówno 10, jak i 17 grudnia, a ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... dla konsumentów offline. Zakupy online są tylko sposobem zaspokojenia tej samej potrzeby przy użyciu nowych technologii. Tak samo działalność online powinna być ... . Natomiast najrzadziej - blogi oraz reklamy radiowe. Większość Polaków kupujących artykuły spożywcze, jako źródło posiadanej wiedzy o produktach i cenach wskazuje gazetki reklamowe sklepów ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... sprzedaży i wciąż wysokie koszty operacyjne powodują erozję marż. Zakupy online pozostaną, ale odpowiedzialne zakupy schodzą na dalszy plan. Handel elektroniczny odnotował gwałtowny wzrost, ... , a podstawowe produkty, takie jak mięso, jaja, mleko i inne produkty spożywcze notowały gwałtowne wzrosty cen. W Europie, gdzie sektor ekologiczny od dawna ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... rzetelnych recenzji. O tyle, o ile polecenia najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów, tak zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku ... TikToku. Co ciekawe, znacznie mniejsza grupa Polaków kupuje pod wpływem rekomendacji online produkty spożywcze i sprzęt sportowy (odpowiednio 12 i 11 proc. wskazań). ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... proc.). Także ten dotyczący wydatków na artykuły spożywcze jest o 3 pp. mniejszy niż nad Wisłą. Na sporo niższym ... online? Niezmiennie kategorią zakupową, po którą najchętniej sięgamy w Internecie są książki. O 2 pp., do 54 proc. wzrosła od ostatniego badania liczba osób, którzy deklarują ich zakup w sieci. 43 proc. konsumentów decyduje się na zakupy ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... niektóre produkty w dużo niższych cenach. Mniejsze zakupy możemy zrobić w sklepach typu convenience, czyli podmiotach o ... ogromnym kapitałem. Pojedyncze sklepy – zarówno spożywcze, jak i specjalistyczne mają niewielkie szanse w starciu z ... skrojenie legislacji pod specyfikę dostawców online. Przede wszystkim chodzi o lokalizację biznesu – oferujący ...
-
Boże Narodzenie 2019 za 1521 złotych
... dóbr konsumenckich, Deloitte - w naszym kraju wzrosną głównie wydatki na artykuły spożywcze Nasi badani oceniają, że na jedzenie wydadzą więcej o 7,8 proc. w stosunku do zeszłego ... świąteczne zakupy, duża część Polaków planuje zrobić zakupy wcześniej. Wydaje się to logicznie powiązane z faktem, że rośnie pula zakupów świątecznych online, które ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... mierze odpowiadają sklepy spożywcze. W ... online, a klienci stawali się coraz bardziej wielokanałowi. Z naszego badania wynika jednak wyraźnie, że nie wszystkie branże cieszą się zwiększoną popularnością w sieci. O ile klienci coraz częściej wybierają ten kanał do zakupu elektroniki czy sprzętu AGD, to zakupy w kategorii odzież czy produkty spożywcze ...
-
Kochamy promocje, ale nie na zabój
... z darmowej dostawy w sklepie online (25 proc.). Niemal tak samo popularnym rodzajem promocji jest rabat na kolejne zakupy (20 proc. wskazań). ... proc. każdego dnia. Najczęściej używamy „plastiku” w sklepach stacjonarnych, płacąc za artykuły spożywcze (52 proc.), paliwo i zakupy na stacji benzynowej (45 proc), ubrania i obuwie (32 proc.) oraz sprzęt ...
-
Płatności MasterCard 2004
... zakupy w Polsce. W zeszłym roku wydali oni przy użyciu samych kart systemu MasterCard 231,6 mln euro, czyli ponad 4 razy więcej niż w tym samym czasie Polacy za granicą. Najczęściej obcokrajowcy płacili w Polsce na stacjach benzynowych, w hotelach oraz za artykuły spożywcze ... aktywni jeśli chodzi o zakupy online są posiadacze kart MasterCard i ...
-
Co czeka polski handel detaliczny?
... zakupy w supermarketach. Na szczęście istnieją jeszcze duże hale targowe, np. Targ San Lorenzo we Florencji, gdzie nadal doskonale funkcjonują małe, prywatne stoiska spożywcze ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki w Europie głównie na doświadczenia
... Wielkiej Brytanii (+5,5% r/r), podczas gdy we Włoszech odnotowano bardziej umiarkowany wzrost (+3,7% r/r). Zakupy online kontra te w sklepach stacjonarnych: łączna sprzedaż detaliczna ... się inflacji konsumenci płacą więcej za artykuły pierwszej potrzeby: artykuły spożywcze były głównym czynnikiem wpływającym na ogólną sprzedaż detaliczną (+14% ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... co trzecia uważa, że jest to najważniejszy powód, dla którego wybierają tradycyjne zakupy, a nie zakupy online. Jedynym krajem, który nie wpisuje się w ten trend są Chiny – gdzie ... Pokolenie X (35−54 lata) i Milenialsi z większości krajów wybierają supermarkety i sklepy spożywcze, podczas gdy najmłodsze pokolenie wybiera sklepy odzieżowe i obuwnicze. ...
-
E-commerce w 2018 r. Prognozy i trendy
... Niemal 75% klientów w sektorze B2B jest zdania, że zakupy robione za pośrednictwem witryny e-commerce jest wygodniejsze ... się do sklepów online i za wszelką cenę chcę dostosować swoją ofertę do zakupów online, co ... rozszerzą listę miejsc odbioru paczek o stacje benzynowe, sklepy spożywcze, parcel shopy itd. Celem jest maksymalne ułatwienie odbioru ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
... 19 zł. Natomiast najtańsze zakupy (283,14 zł) można było zrobić w sklepach tradycyjnych, czyli sieciach prowadzących sprzedaż stacjonarną. Dodatki spożywcze najbardziej drożejącą ... stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż̇ online, jak i offline). Rodzaje analizowanych sklepów: Cash & Carry (Makro, ...
-
E-commerce: jak sprawić żeby Wielkanoc była świętem zysków?
... warto objąć promocją nie tylko wybrane produkty spożywcze, dekoracje świąteczne czy prezenty, ale również ... online, niższe koszty dostawy stanowią motywację do częstszych zakupów. Dlatego dobrym pomysłem, aby przyciągnąć klienta do np. internetowego sklepu przed Wielkanocą jest wprowadzenie darmowej dostawy. Robiąc większe przedświąteczne zakupy ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... cyfrowych na zakupy dokonywane w sklepach tradycyjnych, wskazując, że konsumenci coraz częściej chcą łączyć możliwości jakie daje im każdy z kanałów – offline i online. Dodatkowo ... e-commerce. Z analizy Deloitte wynika, że były to głównie supermarkety oraz dyskonty spożywcze. Informacje o publikacji: The Global Powers of Retailing 2016. Navigating ...