-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... towaru w e-commerce Obecnie istnieje wiele rozwiązań, które – przynajmniej w teorii – mają szansę ograniczyć liczbę osób niezadowolonych z produktu zakupionego przez internet, a co za tym idzie zwrot towaru. Jednym z nich są podpowiedzi aplikacji sklepów internetowych np. co do rozmiaru zamawianego towaru ...
-
Customer experience pomoże zarobić na zwrocie towaru?
... zwrot towaru, to jasne staje się, że nasz rynek zdecydowanie zbliża się ku dojrzałym rynkom zachodnioeuropejskim, gdzie do sprzedawcy wraca od 30 do nawet 50 proc. zakupionego towaru. Dla porównania, w sprzedaży stacjonarnej ta rotacja szacowana jest na zaledwie 10 proc. Zwrot towaru ... . ucieka ze sklepu jeżeli są one niejasne. Kluczem do sukcesu jest ...
-
Prawo do odstąpienia od umowy: ile tracą sklepy?
... najczęściej karanych niedozwolonych klauzul w ubiegłym roku był właśnie zapis nakazujący zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu. Tymczasem ustawa określa tylko kilka wyjątków ... Jeśli podejrzenia sprzedawcy co do nieuczciwego działania konsumenta się potwierdzają i nie jest on skłonny do ugody, najczęściej trafia na czarną listę sklepu. Zmiany w ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
... do każdego klienta zarówno lokalnego, jak i globalnego. Ważna jest dla nas również możliwość swobodnego wysyłania towaru do ... kwestiami, z których najważniejszą i jednocześnie najłatwiejszą do rozwiązania, jest posiadanie odpowiednich wersji językowych sklepu. Reszta, czyli ... to, że konsumenci mogą ubiegać się o zwrot kosztów w przypadku nie otrzymania ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... zwrot zamówionego towaru, w trakcie których może w zaciszu domowym przymierzyć ubrania i sprawdzić czy pasują do reszty garderoby. Jednocześnie zarówno przesyłka, jak i zwroty są w Zalando zawsze darmowe. Wiemy również, iż polscy konsumenci przykładają dużą wagę do ...
-
Łatwiejszy zwrot zużytego sprzętu RTV i AGD. Więcej obowiązków dla firm
... do sklepu będzie można oddać np. suszarkę czy czajnik elektryczny bez konieczności kupowania w nim nowego towaru ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... towaru do sklepu internetowego bez podania przyczyny. Obecnie czas ten wynosi 10 dni, natomiast dyrektywa unijna wydłuży go do 14 dni. I tu ważna rzecz – jeżeli sprzedający nie poinformuje klienta wyraźnie o prawie do odstąpienia od umowy, okres, w którym zwrot jest możliwy, zostanie przedłużony do ...
-
Czy sprzedawca rozumie klientów?
... być taka kwestia jak zwrot towaru. Jak wynika bowiem z najnowszego badania Oracle Retail, niemal 6 na 10 sprzedawców detalicznych zwrot towaru określa jako „bardzo ... Unit. „Kiedy klienci korzystają z wygodnego ridesharingu, przeglądają produkty w aplikacji lub wchodzą do sklepu stacjonarnego, to oczekują takiego samego poziomu obsługi we wszystkich ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 31/2013
... i klientów. – Najpóźniej od 13 czerwca przyszłego roku będziemy mieli 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Czyli jeżeli zakupię towar w e-sklepie i odbiorę paczkę, ... o tym, że w przypadku chęci odstąpienia od umowy będzie musiał pokryć koszty zwrotu towaru do sklepu, to w takiej sytuacji to sklep będzie musiał taki koszt pokryć. To jeden ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
... potrafią ją przekazać. W ten sposób mogą przyczynić się do wzrostu zaufania klientów do swojego sklepu oraz ogólnie do zakupów w Internecie. E-mailowa obsługa klienta W ... której obsługa znacznie odbiegała od swoich konkurentów. Odstąpienie od umowy i zwrot towaru Zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku odstąpienia od umowy sklep powinien zwrócić ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... i wykorzystują nowe technologie w prezentacji towaru, choćby prezentacje 3D i wirtualne manekiny. Minimalizuje to ryzyko złego wyboru. Co więcej, każdy towar, który kupimy, możemy do sklepu odesłać bez podania przyczyny. Wiele sklepów kusi też tym, że oferuje zwrot kosztów dostawy przy takiej wymianie towaru. Bezpieczeństwo w sieci – czy ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... , że każdy towar możemy odesłać i liczyć na zwrot kosztów. Wiele sklepów pozwala wręcz na odesłanie towaru na swój koszt w przypadku wymiany na inny ... wyborze sklepu bardzo ważny jest także jego asortyment. Na ten parametr wskazało 63% użytkowników. Kolejnym ważnym czynnikiem decydującym o lojalności jest zaufanie do sklepu. Raz przekonany do sklepu ...
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... do jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, czy też prawo odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy. Przede wszystkim sprzedawcy uzależniają zwrot towaru ... np. tydzień, a następnie skutecznie zwrócony do sklepu - wyjaśnia Dawid Bugajski z serwisu Prokonsumencki ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... do e-sklepu, którego nie znają jest poinformowanie o jego istnieniu, a następnie zbudowanie zaufania do nowej marki. Wśród narzędzi promocji w Internecie, które pomogą przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu ... korekty rachunków, a nawet bezwarunkowa wymiana lub zwrot towaru. Kompleksowa i sprawna obsługa Prowadząc wszelką działalność w Internecie ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... . Jest to praktyka polegająca na zamawianiu towaru ze sklepu internetowego, używaniu go, a następnie odsyłaniu do sprzedawcy w regulaminowym terminie z żądaniem zwrotu wpłaconych środków. W takim ujęciu sklep internetowy pełni rolę darmowej wypożyczalni odzieży, obuwia, akcesoriów czy innego towaru. Mechanizm nie jest jeszcze dobrze przebadany ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... o ochronie konsumentów, w tym m.in. wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru do 14 dni, spowodowało, że zakupy w sklepach internetowych ... sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do ...
-
Merlin.pl: bezpieczne zakupy w Internecie
... strony, na której dokonujesz rejestracji i logujesz się do sklepu powinien zaczynać się od protokołu "https". ... za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Możesz zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 ... (inny lub uszkodzony towar), poproś o spisanie protokołu i zwrot do nadawcy. Zachowaj rachunki i inne dokumenty, które ...
-
Ustawa konsumencka utrudni życie e-sklepom?
... do częstszego robienia zakupów w sklepach internetowych. 48 proc. twierdzi natomiast, że nie będą one miały bezpośredniego wpływu na decyzje konsumentów. Nowa ustawa w praktyce Kluczową zmianą, jaka czeka e-sklepy i z pewnością będzie korzystana dla ich klientów, jest wydłużenie czasu na zwrot towaru ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... emisje powstałe w transporcie jego towaru. W Kuehne+Nagel ... do 60% sprzedawców internetowych oferowało opcję BOPIS (Buy Online Pick-Up in Store, czyli zamów online, odbierz w sklepie), a także zarezerwuj w sklepie, wyślij towar z lub do sklepu, kup w aplikacji i wyślij do domu, to w 2020 roku aż 80 do 90% gwarantowało wszystkie te możliwości. Zwrot ...
-
E-zakupy za granicą: na co zwracamy uwagę?
... zwrot towaru - Amerykańskie sklepy internetowe omijaj szerokim łukieme Konsumenci chcą mieć pewność, że w przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności z realizacją zamówienia otrzymają zwrot wpłaconych pieniędzy. Trzecie miejsce na podium należy do ... szybką i kompetentną odpowiedzią ze strony sklepu. Dla konsumentów ogromne znaczenie ma sposób ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... Do zakupów w internecie motywuje ich całodobowa dostępność (75%), brak konieczności jechania do sklepu (74%) oraz ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych (67%). Cena jest także kluczowym czynnikiem, dla tych internautów, którzy do tej pory nie robili zakupów online. To właśnie konkurencyjność cenowa ofert przekonałaby ich do ... się, że zwrot towaru ...
-
Internetowe zakupy za granicą: cena nie jest jest najważniejsza
... za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru - 6 rad na letnie ... do kupowania za granicą – najważniejszym z nich jest darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu ...
-
Co wpływa na zadowolenie klienta?
... sklepu. Zaufanie do sklepów w zakresie należytej ochrony danych osobowych cechuje zaledwie co 7. kupującego (14 proc.). Azja i Pacyfik Co drugi z kupujących preferuje zakupy przez internet, a czynnikiem, który o tym decyduje jest wygodny zwrot ...
-
W e-commerce rządzi cena
... sklepu, zwłaszcza, że kupując online zwykle chcemy zaoszczędzić. Ale na coraz bardziej rozwiniętym rynku ecommerce nie da się już wygrywać tylko ceną. Coraz więcej sklepów oferuje darmowy i wygodny dla kupującego zwrot zakupionego towaru ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... nas. Obserwujemy jeszcze silniejszy zwrot w stronę ... do jego wysyłki, będzie spoczywał na Tobie, jako na właścicielu. Oprócz stworzenia samego sklepu, kwestie, którymi będziesz się na bieżąco zajmować, to między innymi: stopniowe przeniesienie sprzedaży do internetu, tworzenie oraz optymalizacja procesu pakowania i wysyłek, planowanie zakupu towaru ...
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... sklepu, daje pewnego rodzaju pewność, że zna prawo i stosuje się do niego, a konsument może dochodzić roszczeń w stosunku do danego sklepu zgodnie z obowiązującym prawem. Do ... nie ma możliwości dostarczenia towaru wolnego od wad. Ponadto żaden sklep nie podawał czasu w jakim konsument otrzyma zwrot dokonanych płatności w przypadku, gdy sprzedawca ...
-
Sklepy online stosują klauzule niedozwolone
... Problemem jest także zwrot kosztów przesyłki w przypadku odstąpienia od umowy oraz odesłania reklamowanego towaru. Blisko 25 procent sklepów nie stosuje się do tej ... sklepu, że reklamacje nie będą uznawane, gdy klient nie sprawdzi towaru przy kurierze. Wiele kontrowersji budzi stosowanie w regulaminie zapisu, mówiącego o odesłaniu zwracanego towaru w ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... sklepu internetowego do ... zwrot. Różnica jest jednak w większości nieznaczna. W jednym ze sklepów termin ten wydłużony został do 20 dni, zaś w dziesięciu – do 30. Tylko jeden ze sklepów daje swoim klientom 100 dni na zwrot ... z nich oferuje zakupy bez rejestracji, żaden zaś nie umożliwia zwrotu towaru w przeciągu więcej niż 100 dni, jak to miało miejsce ...
-
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
... sklepu. W tym drugim przypadku mówimy raczej o karcie rabatowej np. o wartości 5% lub 10% - przy czym karta może być ważna okresowo lub bezterminowo. Jeszcze inną formą wykorzystania karty jest zwrot ... towaru, możliwość zwrotu bez okazywania paragonu (wszak każda transakcja i tak jest zarejestrowana w systemie), czy też bezpłatną dostawę towaru do ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... preferuje robienie zakupów w tradycyjnych sklepach. Do wyboru sklepu stacjonarnego przede wszystkim przekonuje ich możliwość dotknięcia towaru, obejrzenia, przymierzenia (ponad 53% ... najczęściej żałują swoich zakupów, najrzadziej ze wszystkich grup decydują się na zwrot produktów, które ich nie satysfakcjonują. Może to wynikać z braku doświadczania w ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... samodzielnie dostarczyć do pobliskiego sklepu, w którym je kupiliśmy. Co pozwala zaoszczędzić pieniądze za zwrotną przesyłkę. Od razu otrzymuje także zwrot pieniędzy ... , Pickup In-Store – rezerwowanie towaru online i odbiór w sklepie), a także BORIS (Buy Online, Return In-Store, czyli taki wybór e-sklepu, który umożliwi zwrot towaru w pobliskiej ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2018
... konkurencji. Odzież i obuwie To sytuacja, kiedy klient najpierw wybiera się do stacjonarnego sklepu, żeby upatrzony produkt obejrzeć, dotknąć i przymierzyć, a dopiero potem szuka ... do 100 dni na zwrot towaru. Niebanalnych pomysłów na rywalizację jest wiele. Tym razem o trumfie zadecydował jednak efekt skali i doświadczenie, przeniesione do ...
-
Co czeka polski handel detaliczny?
... konsumentów, która pozwala nabywcom na zmianę zdania i zwrot towaru w ciągu dwóch tygodni od zakupu, niewątpliwie przyczyni się do wzrostu zaufania konsumentów do zakupów online. Jednak ewolucja ... placówki. Tym, co niewątpliwie wpłynie na budowanie silnej pozycji sklepu, może być wzbogacenie jego oferty o markowy asortyment, czy też specyficzne ...
-
Polski konsument 2009
... dłuższy czas, stąd też większa motywacja klientów do wyboru towaru o jak najlepszych parametrach. Przy zakupie ... że zdarza im się podejmować trud związany z dojazdem do odległego sklepu, żeby dokonać tańszych zakupów. Kobiety częściej niż ... również handlujący na targowisku czy bazarze; Po piąte – zwrot produktu, który nie ma wad, a po prostu ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
... Zwrot nietrafionych prezentów Z bożonarodzeniowymi prezentami wiąże się nie zawsze radość z obdarowywania, lecz czasem także… nietrafione upominki. Prowadząc sklep internetowy trzeba mieć to na uwadze i podejść do terminów zwrotów towaru ...