-
ARSS: salony kosmetyczne i fryzjerskie 2010
12:02 04.05.2010
Czołówka franczyzowych sieci salonów fryzjerskich niezmienna od kilku lat: Trendy Hair Fashion, Gabriel Professional oraz Jean Louis David. Więcej zamieszania nastąpiło wśród gabinetów urody - tu na prowadzenie wysunęły się partnerskie sieci Vacu Fit, PowerSlim oraz Yasumi. Wciąż ...
-
Rejstracja domen .pl w I kw. 2010 r.
10:02 04.05.2010
Opublikowany raport NASK dotyczący sytuacji na rynku domen w I kwartale 2010 rozpoczyna informacja o zmniejszającym się dystansie pomiędzy Polską a Włochami w ubieganiu się o czwarte miejsce w rankingu krajów UE posiadających największą liczbę zarejestrowanych nazw domen.
-
Sektor budowlany: oferty pracy III 2010
08:45 04.05.2010
Po raz kolejny, firma ASM postanowiła zweryfikować sytuację na pracowniczym rynku w budownictwie, dążąc do określenia najczęściej poszukiwanych zawodów w branży budowlanej na przestrzeni ostatniego okresu oraz ustalenia obszarów z największym deficytem pracowników w budownictwie.
-
Polski pracownik słabo zmotywowany
08:05 04.05.2010
Mimo spowolnienia gospodarczego aż 42 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma trudności w znalezieniu odpowiednich kandydatów do pracy - mówią wyniki raportu Europejskiego Badania Przedsiębiorstw. Co ciekawe, aż 13 proc. firm w Polsce zmaga się z problemem zawirowań kadrowych. Zmniejszenie ...
-
Rynek budowlany: drogownictwo najatrakcyjniejsze
07:10 04.05.2010
Na skutek wyjątkowo mroźnej zimy, pierwszy kwartał 2010 r. charakteryzował się poważnym spadkiem aktywności na polskich budowach, a większość firm budowlanych odnotowała opóźnienia w realizacji inwestycji. Niewątpliwie będą one miały wpływ na niższe wzrosty branży budowlanej w ...
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
00:20 03.05.2010
Euro RSCG Worldwide opublikowało raport pt. "Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji" na temat zwyczajów konsumenckich nastoletnich dziewcząt. Wyjaśnia on między innymi na co nastolatki wydają pieniądze, jak wygląda ich życie towarzyskie oraz jakie media pozostają w ...
-
Wizerunek Polaków: jacy jesteśmy?
00:25 01.05.2010
Każdego roku badanie European Trusted Brands przyczynia się do pogłębienia charakterystyki dotyczącej nas samych - Polaków. Jacy jesteśmy? Jak na przestrzeni dziesięciu lat zmieniało się postrzeganie samych siebie? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w tegorocznej ...
-
Serwisy społecznościowe a biznes
00:10 01.05.2010
Firma Cisco opublikowała wyniki trzech ogólnoświatowych badań dotyczących zastosowania sieci społecznościowych w biznesie. Celem pierwszego z badań było sprawdzenie, w jaki sposób przedsiębiorstwa wykorzystują do współpracy zewnętrznej serwisy społecznościowe dla użytkowników ...
-
Szanse i zagrożenia dla firm w 2010 r.
13:55 30.04.2010
Przedsiębiorstwa mają wiele do zrobienia. Doświadczenia lat 2008-2009 pokazały, że umieją one dostosować się szybko do zmienionych, trudnych warunków. Pokazały jednak także, że popełniają błędy (np. problem opcji), których nigdy nie powinny popełnić, gdyby umiały prawidłowo ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2010
13:18 30.04.2010
Jak wynika z 10. edycji cyklicznego Raportu BIG przygotowywanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A., w odczuciu przedsiębiorców przez ostatnie 3 miesiące wyraźnie zmniejszyło się bezpieczeństwo gospodarcze. Wskaźnik BIG spadł do poziomu 9,28 pkt. i jest o 5,61 pkt ...
-
Budżet na kupno mieszkania III 2010
12:40 30.04.2010
W marcu średnia powierzchnia mieszkania oddawanego do użytkowania przez deweloperów była najniższa od 7 miesięcy. Dysproporcja między wielkością nowych mieszkań i metrażem, który chcieliby kupić klienci spadła w marcu do 11,3 m kw., wobec 19,3 m kw. w styczniu - pokazuje analiza Home ...
-
Sprzedaż lodów - sezon rozpoczęty
12:35 30.04.2010
Sprzedaż lodów w Polsce koncentruje się w sześciu miesiącach od kwietnia do września. Koncerny starają się maksymalnie wykorzystać ten krotki sezon. Nestle zapowiada w tym roku nowe trendy na rynku lodów.
-
Środowisko pracy: podstawą elastyczność
12:05 30.04.2010
Najnowsze badanie przeprowadzone przez firmę Regus oraz specjalistów zajmujących się przyszłością środowiska pracy z firmy Unwired pokazuje, w jaki sposób wprowadzenie zasady elastyczności jako podstawy tego jak, gdzie i kiedy pracujemy, pomaga w polepszeniu naszego życia, działalności ...
-
Rynek pracy tymczasowej ma potencjał
00:25 30.04.2010
Rynek pracy tymczasowej w Polsce nadal jest rynkiem młodym, o dużym potencjale rozwoju. Z danych publikowanych w raporcie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Agencje Zatrudnienia 2008 wynika, że okres najdynamiczniejszych wzrostów branża ma już za sobą. Istnieją jednak mocne ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
13:49 29.04.2010
Sektor technologiczny jest triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown - najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki GOOGLE, MICROSOFT, APPLE oraz IBM. Łączna wartość 100 najcenniejszych marek świata (BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands) przekracza 2 biliony ...
-
Polacy wybierają tradycyjne kanały komunikacji
13:43 29.04.2010
Według ostatniego badania Ipsos na temat preferencji klientów dotyczących kanałów komunikacji z dostawcami usług (biurem obsługi klienta) nadal najczęściej wybierane są te tradycyjne: kontakt osobisty, wysyłka listu pocztą oraz rozmowa przez telefon. Zwiastuny zmian niesie tzw ...
-
Koniunktura konsumencka IV 2010
13:07 29.04.2010
W kwietniu 2010 r. ponownie odnotowano jednoznaczne tendencje poprawy nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,6 ...
-
Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
11:49 29.04.2010
Według cytowanej przez Rzeczpospolitą firmy badawczej Euromonitor, wartość sprzedaży żywności paczkowanej w Polsce w 2010 r. wyniesie 52,1 mld zł, a w 2012 r. 54,3 mld zł. W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli.
-
Sytuacja na rynku pracy w II 2010
09:15 29.04.2010
Firma Syntetos. New Market Research przygotowała raport dotyczący rynku pracy w Polsce w lutym 2010 r. Raport zawiera informacje dotyczące zatrudnienia, wynagrodzeń, bezrobocia, świadczeń społecznych oraz serwisów rekrutacyjnych.
-
PARP: telepraca wciąż niepopularna
00:25 29.04.2010
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC, zbadała poziom znajomości i nastawienie rodaków do telepracy. Jak wynika z analizy, niemal 83% Polaków słyszało o "telepracy", jednak chęć podjęcia współpracy wyłącznie na jej zasadach ...
-
Polski rynek pracy I-III 2010
13:45 28.04.2010
W I kw. 2010 roku w serwisie SzybkoPraca.pl zostało opublikowanych o 15,7 proc. ofert pracy więcej niż w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku. Wraz z wiosną nastąpiło również ożywienie na rynku pracy. Pierwszy kwartał jest dla pracodawców dobrym momentem na rekrutację, gdyż pierwsza ...
-
Rejestracja pojazdów do 3,5 t w III 2010
12:38 28.04.2010
W marcu 2010 roku zarejestrowano w Polsce 32,5 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t, a więc aż o 6 tys. więcej niż w marcu 2009. W całym pierwszym kwartale 2010 ilość zarejestrowanych pojazdów jest w dalszym ciągu mniejsza w porównaniu do zeszłego roku, ale różnica ...
-
Zakup działki rekreacyjnej: ile kosztuje?
12:31 28.04.2010
Wynajęcie domku czy pokoju na zbliżający się weekend graniczy z cudem, jeśli ktoś nie zorganizował wyjazdu wcześniej. Aby uniknąć gorączkowych poszukiwań za rok, warto już dziś pomyśleć o zakupie działki rekreacyjnej. Nie wymaga to wielkiego budżetu. Wystarczy kilkanaście ...
-
Producenci piwa liczą na lepszy sezon
11:21 28.04.2010
Producenci piwa po fatalnym 2009 r. liczą na zahamowanie spadków sprzedaży. W 2009 r. sprzedaż piwa zmalała w naszym kraju o ok. 10 proc. Euromonitor uważa, że w 2010 r. popyt znów spadnie.
-
Najczęściej cytowane media III 2010
11:07 28.04.2010
W najnowszym badaniu częstotliwości cytowania poszczególnych mediów, przeprowadzanym przez Instytut Monitorowania Mediów, podium po raz kolejny zajmują dzienniki. Znacząca zmiana liderów opinii nastąpiła we wzajemnej relacji pomiędzy mediami elektronicznymi.