-
Google przewidzi wyniki wyborów?
11:25 06.07.2015
Czy Google może być skuteczniejszym prognostykiem niż sondaże przedwyborcze? Jeżeli okazałoby się, że tak właśnie jest, monitoring internetu dawałby partiom nie tylko możliwość pozyskiwania danych o preferencjach wyborczych, ale również precyzyjnych wskazówek, jak prowadzić ...
-
Nuda w pracy w mediach społecznościowych
11:47 03.07.2015
Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że Polacy raczej nie narzekają na brak zajęć zawodowych. Na temat „Nuda w pracy” w social media w ciągu dwóch miesięcy pojawiło się zaledwie 400 wzmianek. Z jednej strony może to świadczyć o tym, że cały czas lubimy stawiać przed ...
-
Facebook Komorowskiego, Twitter i Instagram Dudy
13:38 30.06.2015
Agencja badawcza IRCenter postanowiła przyjrzeć się, jaki odzew w mediach społecznościowych przyniosły ostatnie wybory prezydenckie. Analiza, która objęła okres od początku marca do końca maja 2015 roku, pokazała m.in., że podczas gdy na Facebooku niepodzielnie niemal królował ...
-
Najczęściej cytowane media V 2015
12:49 24.06.2015
W maju pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce przypadło Rzeczpospolitej, trzecie z kolei – stacji TVN. Wśród rozgłośni radiowych najczęściej cytowano Radio RMF FM, a wśród mediów biznesowych – Dziennik Gazetę Prawną – ...
-
Monitoring mediów: cytowania V 2015
13:19 23.06.2015
Ukazał się majowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 108. Wśród dzienników regionalnych triumfowały Dziennik Polski i Polska Głos Wielkopolski (po 9), z kolei najczęściej ...
-
Agata Duda bardziej medialna niż Anna Komorowska
13:46 22.06.2015
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak kształtowała się w maju medialna popularność żony prezydenta elekta Agaty Dudy oraz żony obecnego prezydenta – Anny Komorowskiej. Na temat pierwszej z pań pojawiło się 2077 informacji, na temat drugiej – 1286. Agata Duda ...
-
Psy znajdują dom dzięki social media
09:20 22.06.2015
Nawet 1000 ogłoszeń o bezdomnych psach czekających na nowy dom pojawia się każdego dnia na Facebooku i Twitterze – wynika z badań IMM i serwisu KarmięPsiaki.pl. Polacy w mediach społecznościowych lubią angażować się w pomoc psom ze schronisk i udostępniać publikacje o czworonogach ...
-
Jak Zbigniew Stonoga rozgrzał polski Internet
11:39 19.06.2015
O ile „Stonoga” Brzechwy podbiła serca wszystkich dzieci, o tyle Stonoga Zbigniew przyczynił się do przyspieszonego bicia serca niejednego polityka czy biznesmena zamieszanego w aferę taśmową. Biznesmen określany mianem „polskiego Edwarda Snowdena”, 9 czerwca rozpoczął serię ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
12:21 18.06.2015
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak kształtowała się w ostatnim czasie popularność medialna Pawła Kukiza. Jak się okazuje, polityk radzi sobie całkiem nieźle – zarówno pod względem liczby publikacji (5,7 tys. w okresie od 25 maja do 7 czerwca), jak i postrzegania – ...
-
UOKiK godzi się na przejęcie TVN
10:19 17.06.2015
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie widzi żadnych przeciwwskazań, aby Southbank Media przejęła kontrolę na spółką N-Vision, w której rękach znajduje się m.in. TVN. UOKiK uznał, że przejęcie nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku reklamy telewizyjnej.
-
Fanpage Trends V 2015 – co słychać na Facebooku?
12:12 15.06.2015
Według najnowszego raportu Fanpage Trends, opublikowanego przez Sotrender, w maju na Facebooku królowały wybory prezydenckie. Bronisław Komorowski został najbardziej angażującą osobą w kategorii Ludzie, politycy opanowali też ranking interaktywności. Powody do świętowania miała marka ...
-
Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk
11:57 12.06.2015
W maju okładki prasowe zdobiła nowa medialna gwiazda – Kinga Duda. Dzień po wygranej Andrzeja Dudy zostało opublikowanych 689 informacji na temat jego córki. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w serwisach internetowych, głównie w Wpolityce.pl. Dotychczasowa „pierwsza ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
12:30 11.06.2015
Działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów za I kwartał 2015 r. To o około 49 mln mniej, niż kwartał wcześniej, ale w porównaniu do analogicznego okresu rok temu budżety wzrosły o 93 mln zł. Lidl ...
-
Domy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny
13:58 03.06.2015
Jak w rodzimej prasie mówi się o domach dziecka? Z analizy zrealizowanej przez Instytut Monitorowania Mediów i Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial“ wynika, że większość przekazów ma wydźwięk zupełnie neutralny. Sporo jednak (co trzecia) jest informacji negatywnych. Ekwiwalent ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2015
16:50 27.05.2015
W kwietniu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęło Radio RMF FM. Drugie miejsce przypadło Gazecie Wyborczej, trzecie z kolei zajęła Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród mediów biznesowych ...
-
Monitoring mediów: cytowania IV 2015
14:55 18.05.2015
Ukazał się kwietniowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 178. Wśród dzienników regionalnych triumfowały Dziennik Polski i Polska Gazeta Krakowska, z kolei najczęściej przywoływanym ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
15:30 11.05.2015
Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziesiąty sprawdził, czy emitowane w naszym kraju reklamy piwa pozostają w zgodzie z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 148 nowych przekazów reklamowych, które pojawiły się w trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku, czyli w ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
11:34 08.05.2015
Na początku roku w reklamie rzadko dostrzegamy fanfary i fajerwerki finansowe. Po sporych wydatkach w IV kwartale 2014 r. reklamodawcy finansowi zacisnęli nieco pasa. Niespodzianek jednak nie zabrakło. W I kwartale 2015 roku reklamodawcy instytucji finansowych, głównie banków i firm ...
-
Pakiet onkologiczny w mediach
13:24 28.04.2015
Pakiet onkologiczny ciągle wzbudza duże zainteresowanie mediów - z najnowszej analizy NEWTON Media wynika, że w okresie 7 tygodni (od 16 marca do 19 kwietnia br.) na jego temat pojawiły się łącznie 1872 informacje, z czego 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji, a najwięcej, bo aż ...
-
RPO: abonament RTV jest niesprawiedliwy
18:56 26.04.2015
Według Rzecznik Praw Obywatelskich, system opłat abonamentowych RTV nie jest obecnie powszechny, a opłaty są niesprawiedliwe, bowiem ponosi je jedynie niewielka część posiadaczy telewizorów i odbiorników radiowych. Dodatkowo, do ponoszenia opłat są zobowiązani właściciele jedynie ...
-
Najczęściej cytowane media III 2015
13:24 24.04.2015
W marcu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów obroniła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajął Wprost, a trzecie – Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród portali internetowych najczęściej cytowano ...
-
Wybory prezydenckie 2015 w mediach
12:49 23.04.2015
Kampanie wyborcze dobiegają końca, coraz mniej czasu zostało by zadecydować, na kogo głosować. Sondaże wskazują coraz dokładniejsze prognozy, a media komentują każdy krok kandydatów na prezydenta Polski. Główni bohaterowie natomiast wykorzystują ostatnie chwile na dodatkowe ...
-
Katarzyna Kalata - gwiazda mediów
14:08 20.04.2015
Jeśli ktoś w ciągu ostatnich kilku dni nie słyszał o Katarzynie Kalacie – kandydatce na prezesa ZUS, która jako jedyna zakwalifikowała się do ostatniego etapu przesłuchań, musiał przebywać na bezludnej wyspie, ewentualnie był pozbawiony dostępu do Wi-Fi. W ciągu tygodnia pojawiło ...
-
Jak galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?
00:14 19.04.2015
Niektórzy analitycy rynku wieszczą, że centra handlowe już wkrótce zostaną zdetronizowane przez e-commerce, a sklepy stacjonarne zostaną zepchnięte do roli show roomów. Inni twierdzą, że wyraźnym trendem stanie się socjalizacja malli jako miejsca spotkań towarzyskich. Tak czy inaczej ...
-
Monitoring mediów: cytowania III 2015
09:43 17.04.2015
Ukazał się marcowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 245. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfował Polska Dziennik Łódzki, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ...