-
Product placement w grach wideo
11:47 28.06.2006
Reklama i pozostałe formy promocji znalazły swoją drogę do wirtualnego świata. Product placement w grach wideo budzi coraz większe zainteresowanie. Zaletą komunikacji reklamowej z wykorzystaniem product placement (PP) w grach wideo jest dłuższy czas interakcji (długi kontakt z produktem ...
-
Techniki prezentacji - jak radzić sobie z tremą
11:51 26.06.2006
Serce zaczyna bić mocniej. Pocą ci się ręce. Robi ci się sucho w ustach, trzęsą ci się kolana. Ściska cię w gardle. W głowie masz zamęt. Jesteś spięty i denerwujesz się przed przemową, którą zaraz musisz wygłosić do 50-ciu osób. Dlaczego tak jest? Przecież nie wydarzy się nic ...
-
Jak poradzić sobie psychicznie z kryzysem medialnym
13:42 12.06.2006
Klient, który nagle znalazł się pod ostrym ostrzałem mediów, wyglądał na zdruzgotanego. Jego oczy szukały ostrości gdzieś daleko poza horyzontem, ramiona zwisały, oczy były zapadłe po godzinach bezsenności. Co kilka minut wzdychał głęboko tak jakby chciał oddać ostatnie ...
-
Mowa ciała w technikach sprzedaży
14:01 08.06.2006
Większość ludzi dokonuje zakupów nie z logicznych, a z emocjonalnych pobudek. Zdarza się, że klient kupuje produkt, ponieważ podoba mu się sprzedawca, a nie dlatego, że produkt jest najlepszy. By jednak tak się stało, komunikacja między sprzedawcą a klientem musi się odbywać w ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
12:22 07.06.2006
Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej.
-
Marketing - troska o klienta
13:23 05.06.2006
Troska o klienta jest jednym z głównych elementów składowych działań marketingowych. Klient jest najważniejszym partnerem firmy. Łatwo wyjaśnić, dlaczego troska o klienta jest tak ważna: zdobycie nowych klientów jest bardzo kosztowne, podczas gdy dbanie o tych, których się już ...
-
Polska w Unii Europejskiej 2004-2006
09:27 01.06.2006
Miesiąc temu, 1 maja, minęły dwa lata od chwili przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Starania o członkostwo Polski podjął w 1992 roku, rozpoczynając negocjacje w sprawie Układu Europejskiego, rząd Tadeusza Mazowieckiego. Negocjacje te zostały uwieńczone wstąpieniem Polski do Unii ...
-
Sekrety wielkich handlowców
12:02 30.05.2006
Różnica między zwykłym sprzedawcą a wielkim handlowcem tkwi w jednym: wielki handlowiec sprzedaje więcej! On generuje większe wpływy ze sprzedaży niż ktokolwiek inny. Sprzedaje więcej zarówno w latach chudych, jak i tłustych, w okresach i dobrej, i złej koniunktury.
-
Co motywuje klientów do dokonania zakupu?
11:02 29.05.2006
Podstawową zasadą obowiązującą we wszystkich profesjonalnych transakcjach sprzedaży jest rozpoczynanie ich od analizy potrzeb klientów. Zanim nie porozmawiasz z klientem i nie zadasz mu pytań, na które chcesz uzyskać odpowiedzi, nie jesteś gotowy sprzedawać. Gdy już uzyskasz potrzebne ...
-
Negocjacje - gra psychologiczna
13:24 24.05.2006
W negocjacjach chodzi głównie o to, żeby przewidzieć reakcję strony przeciwnej na nasze działania. Negocjacje to psychologiczna gra. Każdy twój ruch podczas partii gry w negocjacje wywołuje określony ruch przeciwnika. To mniej więcej tak, jakbyście grali w szachy.
-
Ciemne strony internetu
11:46 16.05.2006
Czy internet może być narzędziem budowy przewagi konkurencyjnej? Odpowiedź nasuwa się sama - oczywiście tak. Ale czy jednocześnie może stać się źródłem poważnych problemów dla firmy czy też marki? Odpowiedź również brzmi "tak". Ta ciemna strona sieci daje o sobie znać ...
-
Błędy w informacjach prasowych
01:09 12.05.2006
Spędziłeś całe popołudnie pisząc informację prasową o nowym systemie motywowania pracowników w Twojej firmie. Następnego dnia byłeś jednak niezmiernie rozczarowany. Gazeta nie napisała o tym nawet linijki. Kolejnego dnia podobnie. Jak to możliwe?
-
Promocja w segmencie B2B
14:03 27.04.2006
Niewątpliwie, promocja w segmencie B2B wymaga marketingu wręcz snajperskiego - odpowiednio skonstruowanego komunikatu, który pozwoli dotrzeć do wszystkich. Ten rynek i sposoby dotarcia wciąż ewoluują - warto więc im się przyjrzeć. Podstawową różnicą między dobrami potrzebnymi do ...
-
Czy marce potrzebny jest bohater?
11:29 21.04.2006
W czasach, gdy półki sklepowe stają się coraz bardziej zatłoczone, wyróżnienie marki coraz trudniejsze, a szum reklamowy znacznie utrudnia zapamiętanie czegokolwiek, konieczne jest znalezienie elementu marki na tyle charakterystycznego, aby zapadł w pamięć nabywców, wyraźnie ...
-
Co shopper ma w koszyku?
00:03 17.04.2006
Shopper to ważna postać, zarówno dla producentów, jak i dla sieci detalicznych, ogniskująca ich wspólne działania. Toteż shopper budzi ciekawość wszystkich. W terminologii Category Management, shopper jest osobą podlegającą badaniu w miejscu sprzedaży. Dokonując pewnych uproszczeń ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
14:17 11.04.2006
Stwierdzenie przenoszące polskie strony internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest ...
-
Open source i bezpieczeństwo
11:07 08.04.2006
Istnieje powszechne i całkowicie nietrafne wrażenie, że rozwój oprogramowania "open source" jest w pewnym sensie przypadkowy i niezdyscyplinowany, jest "wolną amerykanką" między błyskotliwymi, ale nieskoordynowanymi jednostkami. Faktycznie większość poważniejszych projektów "open ...
-
Jak zrobić dobrą prezentację
14:20 06.04.2006
O twojej pozycji w życiu zawodowym, a także w codziennych sytuacjach decyduje to, jak dobrze potrafisz komunikować się z innymi ludźmi i jak prezentujesz siebie i swoje poglądy. Jeśli masz przeprowadzić prezentację w profesjonalny sposób, musisz mieć obraz siebie jako naprawdę dobrego ...
-
Rynek bankowy w Polsce
13:01 03.04.2006
Ostatnie wydarzenia na naszej scenie politycznej, zwróciły po raz kolejny uwagę na rodzimy sektor bankowy. Spór dotyczący fuzji banków Pekao SA i BPH wykorzystała część polityków, wysuwająca argumenty wysokich cen usług bankowych oraz niekorzystnego wpływu kapitału zagranicznego w ...
-
Amerykańscy seniorzy nie mogą żyć bez sieci
16:05 01.04.2006
Ponad połowa amerykańskich seniorów regularnie korzysta z internetu, blisko 40 procent ma w domu komputer. Z roku na rok aktywność starszych Amerykanów w internecie staje się coraz większa a oni sami coraz częściej bywają dostrzegani przez sieciowy biznes - od firm hostingowych do ...
-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
10:40 31.03.2006
Planowanie kampanii reklamowej zawsze związane jest z pytaniami nurtującymi marketingowców. Czy przyjęte przez nich założenia i wybrane kanały komunikacji są odpowiednie? Czy przekaz dotrze do wybranej grupy docelowej? I wreszcie - czy podjęte działania przyniosą spodziewane rezultaty i ...
-
Seniorzy w Internecie
01:09 23.03.2006
Ludzie starsi nie stanowią już marginesu społeczeństwa. W 2050 roku połowa ludności Europy osiągnie wiek emerytalny. W Polsce w 2020 roku już co czwarty Polak będzie seniorem, a w 2035 - co trzeci. Coraz częściej - z konieczności ale i z własnej potrzeby, seniorzy pozostają aktywni ...
-
Mapa Rynku Pracy - Luty 2006
14:57 21.03.2006
Na koniec stycznia bezrobocie wynosiło w Polsce 18,00%. Było większe o 0,4% niż w grudniu, oraz mniejsze o 1,4% niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. W naszej opinii wzrost bezrobocia w ostatnich miesiącach jest zjawiskiem sezonowym i stopa bezrobocia powinna wrócić do tendencji ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
01:16 17.03.2006
Naturalnym środowiskiem firmy jest rynek. Mapą tego środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: podręczników i fachowych opracowań wielu autorów. Jak zostać mistrzem marketingu? W tej robocie ...
-
Reklama na dużym ekranie
13:11 10.03.2006
Po matce telewizji odziedziczyła wygląd, a po ojcu PRO charakter. Mowa o reklamie kinowej. Jak pokazują badania - wzrost wydatków na tę formę promocji w I półroczu 2005 roku wyniósł 54,43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Reklamodawcy dostrzegli potencjał ...