-
Stacjonarny handel detaliczny nie zginie, jeśli nie zapomni o automatyzacji?
... w alejkach hipermarketów (60 proc.). Ręce zaciera także stacjonarny handel detaliczny. Systemy IT gromadzą i przetwarzają dane m.in. o klientach, kosztach i przychodach. Aż 46 proc. klientów jest skłonnych przenieść swoje zakupy ze sklepu online do placówki offline, która korzysta z automatyzacji. Sięgające po te technologie ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... E-shopper 2019, kategorie zakupów online, które cieszą się największą popularnością wśród regularnych konsumentów, to: odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Okazuje się również, że to grono kupujących aż 13,5% wszystkich swoich zakupów dokonuje za pośrednictwem internetu. 62% z nich deklaruje, że ...
-
Relacje międzyludzkie w pracy. Czy jest miejsce na przyjaźń i akceptację?
... 50% wskazań). Oprócz tego Polacy przyznają, że swoich kolegów i koleżanki z pracy doceniają przede wszystkim za wiedzę merytoryczną (47%), zaangażowanie w pracę (46%) i chęć pomocy innym pracownikom (35%). Wyniki „Badania relacji i więzi społecznych w miejscu pracy” wykazały ponadto, że: Orientacja seksualna współpracowników i współpracowniczek dla ...
-
Praca zdalna i przyjazne biuro. Tego chcą pracownicy
... klimatyzacji (58%) oraz dobrze wyposażona kuchnia (53%). Mniej niż połowa pracowników zwraca baczną uwagę na dostęp do miejsc pracy cichej (46%), ogólny standard budynku (42%), nasłonecznienie (41%) i zieleń (39%). Okazuje się, że najmniej istotny element wystroju biurowego to budki telefoniczne, które ...
-
Nowe technologie w FMCG i handlu detalicznym. Co nas czeka?
... się przez chwilę w sytuacji magazyniera, którego zadaniem jest zinwentaryzowanie całego centrum dystrybucyjnego (przy czym powierzchnia niektórych z nich może przekraczać 46 tys. m kw.). Kontrola zapasów magazynowych jest dla człowieka czynnością czasochłonną i mozolną. Świadomi tego kierownicy centrów dystrybucyjnych i producenci z sektora FMCG ...
-
Praca na czarno. Co 6. Polak bez umowy
... . Najmniej takich osób jest z kolei w grupie wiekowej 45-54 lata (9%) oraz 55 lat i więcej (6%). Z badania wynika również, że niemal połowa badanych (46%) przyznaje, że zna osobiście przynajmniej jedną osobę, która w ciągu ostatniego roku pracowała „na czarno”. Większość Polaków (58%) nie potępia takiej ...
-
Pieniądze: temat tabu i powód kłamstw
... — rodzinie i partnerom. Ponad 40% ankietowanych stwierdziło, że nie czuje się komfortowo, podając rodzinie wysokość swojej pensji. Jeszcze więcej, bo aż 46% przyznało, że dyskomfortem byłoby dla nich dzielić się z rodziną informacją o długach. Więcej trudności przysparza to kobietom — 50% kobiet, czyli o 12 ...
-
Jak polskie firmy postrzegają rozwój technologii 5G?
... wdrożeniem technologii 5G w Polsce. Ponad połowa (51,3%) średniej wielkości przedsiębiorstw jako główne bariery wskazała obawy związane z bezpieczeństwem i kontrolą danych. 46% ogółu respondentów główną barierę, która mogłaby opóźnić wprowadzenie technologii 5G w Polsce widzi w budowie infrastruktury sieci. Za równie problematyczne respondenci ...
-
Odwrócona hipoteka. Jak to działa za granicą?
... . Największym jej rynkiem jest Wielka Brytania, gdzie rozwiązanie to funkcjonuje już od ponad ćwierćwiecza. W minionym roku brytyjscy seniorzy podpisali przeszło 46 tys. nowych umów o wartości 3,4 miliardów funtów. Polsce do takiego wyniku jeszcze bardzo daleko, ale wiele brakuje również Niemcom, na terenie ...
-
Ipsos Global Advisor: czego spodziewamy się w roku 2020?
... proc.). W przestrzeni internetowej Polacy czują się względnie bezpieczni, a tylko 31 proc. obawia się, że zostaną zhakowani w 2020 r. (średnio 37 proc.), a 46 proc. uważa, że to mało prawdopodobne. 71 proc. Polaków przewiduje, że w miejscu ich zamieszkania zwiększy się ruch samochodowy (średnio 58 ...
-
Drogerie czy supermarkety? Gdzie Polacy kupują kosmetyki?
... na reklamach telewizyjnych czy gazetkach rozdawanych w punktach stacjonarnych. Najczęściej kupowaną grupą kosmetyków są specyfiki do mycia i pielęgnacji twarzy oraz ciała (46% wskazań). Ponadto 37% panów decyduje się na produkty zapachowe (perfumy, dezodoranty), a co czwarta z pań - na produkty do pielęgnacji i mycia włosów ...
-
Skutki smogu w Polsce. Czy jest bardzo źle?
... tzw. „niska emisja”. Jej źródłem są przede wszystkim węgiel i drewno spalane w gospodarstwach domowych. Procesy spalania poza przemysłem są niemal w połowie (46,5 proc.) odpowiedzialne za emisję pyłów PM10 oraz PM2,5, podczas gdy procesy spalania w przemyśle generują odpowiednio 13,5 proc. i 21,1 proc. emisji ...
-
Centra handlowe urosły o 183 tys. mkw. Co dalej?
... w najnowszym komunikacie Cushman&Wakefield, całkowita wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku w ramach wszystkich formatów w 2019 r. wyniosła 406 000 m kw., z czego 46% stanowiły centra handlowe. W związku z restrukturyzacją sieci Tesco i zamknięciem kilku centrów handlowych, około 28 000 m kw. powierzchni handlowej wycofano z podaży ...
-
Czego od pracy wymaga pokolenie Z?
... wszystkich generacji wykorzystują przy szukaniu pracy cyfrowe narzędzia. Aż 62% z badanych w tym wieku zagląda w tym celu na portale z ofertami pracy, 46% stosuje wyszukiwarki internetowe, a 32% - sięga po aplikacje mobilne z ogłoszeniami. Co równie ważne, przedstawiciele pokolenia Z nie tylko chętnie aplikują poprzez narzędzia ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2020. Rekomendacje dla firm
... . Naruszenia wynikające z braku aktualizacji łatających podatności spowodowały wyższy poziom utraty danych – jednym z kluczowych wyzwań na rok 2020 jest fakt, że 46 proc. organizacji, w porównaniu z 30 proc. w zeszłym roku, zanotowało incydent spowodowany niezałataną podatnością. W poprzednim roku 68 proc. organizacji, które doświadczyły naruszenia ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... 1,64%, a reklamy zewnętrznej zmienił się z 5,4% do 5,5%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo straciła telewizja, której udział spadł o 1,7 pkt proc. z 46,2% do 44,5%. Komentarz Iwony Jaśkiewicz-Kundery, Chief Investment Officer Publicis Groupe: „Wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w 2019 r. o 309 mln zł, czyli ...
-
Ceny produktów rolnych II 2020. Żyto w skupie o 1/4 tańsze niż rok temu
... rokiem (odpowiednio o 23,6% i o 7,5%). W lutym br. w porównaniu do analogicznego miesiąca roku poprzedniego cena ziemniaków w skupie wzrosła o 5,7% a w obrocie targowiskowym - o 46,6%. W skupie ceny żywca wołowego w lutym 2020 r. były wyższe od ubiegłorocznych o 1,5%, natomiast na targowiskach odnotowano nieznaczny spadek cen (o 0,1%). W lutym br ...
-
Katowice z 210 000 mkw. biur w budowie
... powierzchni biurowej w 13 projektach. Do największych projektów planowanych do oddania możemy zaliczyć kompleks biurowy Face 2 Face (Echo Investment) o łącznej powierzchni 46 800 mkw., drugą fazę projektu .KTW (TDJEstate, 39 900 mkw.) oraz GlobalOffice Park (Cavatina), który dostarczy na rynek ponad 59 ...
-
Poznań z nowymi biurowcami. To już blisko 600 tys. mkw.
... 800 mkw. Największy w tym udział miała: II faza kompleksu Business Garden Poznań, na który składa się 5 budynków biurowych o łącznej powierzchni 46 100 mkw. oraz pierwsze dwa budynki należące do kompleksu Nowy Rynek o łącznej powierzchni 30 700 mkw. Ze względu na relatywnie ...
-
Otwarte dane tworzą wartości, generują oszczędności i ratują życie
... w raporcie, już teraz 49 proc. organizacji korzysta z publicznych danych, a 77 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększyć wykorzystywania open data na swoje potrzeby. W 46 proc. przypadków organizacji wykorzystanie otwartych danych ma wpływ na przychody firmy. Badanie pokazało także, że przedsiębiorstwa nie tylko korzystają z dostępnych ...
-
Jak polskie firmy rodzinne oceniają Tarczę Antykryzysową?
... firmy. Nieco lepiej firmy rodzinne odebrały zaangażowanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, którego działania negatywnie oceniło "jedynie" 41,7%. Jednocześnie jednak aż 46,8% badanych wstrzymało się od opinii w tej kwestii, co wynikało przede wszystkim z tego, że o aktywności rzecznika w tak zwanym mainstreamie mówi się ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... – dodaje Piotr Arak. Aby przetrwać tę niełatwą sytuację, firmy decydują się na dwie strategie: oprócz obniżki wynagrodzeń dla swoich pracowników (46 proc. respondentów) nieuniknione będą także zwolnienia (28 proc. przedsiębiorstw), w większości sięgające do 50 proc. obecnego zatrudnienia (takie plany zgłosiło 72 ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... robotników (po 44%). Jeśli natomiast chodzi o branże, to obawy przed zmniejszeniem pensji ma najwięcej pracowników edukacji oraz transportu i logistyki (po 46%), a także hotelarstwa i gastronomii (44%). Ustawa zwana tarczą antykryzysową przewiduje m.in. możliwość okresowego obniżenia pracownikom wynagrodzenie za pracę przy przestoju ekonomicznym ...
-
Nie wszystkie rekrutacje zamarły. Gdzie jest praca dla specjalistów i menedżerów?
... produkcyjny i handlowy. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że ponad połowa z nich nie zamierza rezygnować z prowadzenia rekrutacji na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. 46% tej grupy deklaruje do tego, że ilość procesów rekrutacyjnych utrzyma się na poziomie sprzed kryzysu. Jak mówi Roman Zabłocki menedżer ...
-
Zero waste i second hand nie dla Polaka?
Zero waste to styl życia, zgodnie z którym żyjemy tak, aby nic nie marnować. Do jego kultywowania nawołują nas zarówno ekologiczni aktywiści, jak i działające na rzecz ochrony środowiska organizacje. Czy jesteśmy czuli na te apele? Jakie jest nasze podejście do nadawania przedmiotom drugiego życia. Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie ...
-
Koronawirus: kto może liczyć na oferty pracy?
... radzą sobie z organizacją rekrutacji zdalnej. W połowie kwietnia tagiem ”rekrutacja zdalna” oznaczona była już blisko co druga oferta pracy na serwisie (46%). Obok tego rozwiązania portal w ostatnich tygodniach wprowadził nową opcję - narzędzie do wideokonferencji w Strefie Pracuj.pl, umożliwiające przeprowadzanie zdalnych rozmów kwalifikacyjnych ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
... zasady bezpieczeństwa dotyczące odbioru paczek od kurierów. Najczęściej, gdy tylko jest taka możliwość, decydujemy się na dostarczenie zamówienia do paczkomatu (46% wskazań). W przypadku bezpośredniego kontaktu z kurierem 27% ankietowanych myje ręce od razu po odbiorze paczki, 16% nie zbliża się na odległość ...
-
Prywatne akademiki rozwiążą kwaterunkowy problem studentów?
... pozostają podczas studiów w domu rodzinnym (41% vs. 37% przeciętnie w Europie) i częściej też korzystają z innych form zakwaterowania (48% vs. 46%). Główną przyczyną niskiej popularności zakwaterowania studenckiego jest ograniczony zasób miejsc. Z analizy CBRE, przeprowadzonej w największych ośrodkach akademickich w Polsce (Warszawa, Kraków ...
-
Wartość inwestycji w nieruchomości spadła o 100 mld USD, ale jest szansa na wzrost
... . Szczególnie dużą aktywność w pierwszym kwartale odnotowano w Niemczech (+35 proc. rok do roku), we Włoszech (+43 proc. rok do roku) i Hiszpanii (+46 proc. rok do roku). Ostrożny optymizm Model ekonometryczny Colliers wskazuje, że w drugim kwartale roku globalne wolumeny transakcji inwestycyjnych utrzymają się ...
-
82% Polaków zadowolonych z pracy zdalnej
... zawodowe. Wśród pracujących zdalnie jest więcej kobiet (39 proc.) oraz osób zamieszkujący peryferia dużych miast (53 proc.), mieszkańców regionu mazowieckiego (46 proc.) oraz małżeństw/par z dziećmi (41 proc.). Jednocześnie okazuje się, że połowa Polaków nie przeszła na home office, ponieważ nie pozwala ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... O ile liczba użytkowników nie zmieniła się znacząco, o tyle wolumen wygenerowanych odsłon spadł na każdej z platform: odpowiednio o 33% (wszystkie urządzenia), 46% (komputery stacjonarne i laptopy) i 24% (urządzenia mobilne). W przypadku kanałów informacyjnych w analizowanym okresie obserwujemy istotny wzrost liczby kontaktów reklamowych (72%) oraz ...
-
Redukcja zatrudnienia sposobem na kryzys? Niekoniecznie
... udziałem stał się aż 53-procentowy spadek sprzedaży. Na kolejnych pozycjach uplasowały się usługi oraz produkcja, w których o spadku przychodów wspomina odpowiednio 46 i 34 proc. firm. Kolejnym z negatywnych efektów pandemii jest pikujący popyt. Spadek zamówień odnotowało 62 proc. firm. W przypadku 45 proc. przedsiębiorstw ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w I kw. 2020: są wygrani i przegrani
... rozwoju pandemii. Obecna sytuacja na pewno zmieni zwyczaje klientów, którzy z jednej strony deklarują chęć dokonania większych zakupów po zakończeniu epidemii (46%), ale na pewno będą potrzebowali odbudować swoje poczucie bezpieczeństwa. Z kolei przedstawiciele handlu detalicznego i najemcy na pewno zrewidują swoje strategie, co ...
-
Nieruchomości komercyjne w Europie już z efektem COVID-19
... kilku rynkach, ale nastroje pogarszają się. Na rok 2020 prognozowany jest spadek czynszów i wzrost stóp kapitalizacji na większości spośród analizowanych 46 rynków. Z danych Cushman & Wakefield wynika również, że sektor nieruchomości logistycznych pozostaje w dość dobrej kondycji, o czym świadczy wzrost czynszów i kompresja stóp ...
-
Praca zdalna z porno w tle
... odbijać się na równowadze pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Co trzeci z badanych deklaruje, że poświęca obowiązkom służbowym więcej czasu niż wcześniej, a 46% przyznaje, ze jest zupełnie odwrotnie. Ta zmiana - jak pisze Kaspersky - może wynikać z tego, że w obecnych realiach pracownicy nie muszą tracić ...