-
Badania internetu Gemius/PBI I 2023
... Aplikacja Allegro z zasięgiem 29,97%. Aplikacja Jakdojade.pl z zasięgiem 10,66% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 4,46%. Wszystkie aplikacje Liderem styczniowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 81,06%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 73,53% na pozycji drugiej. Na ...
-
Cenzura Internetu w 2022 roku dotknęła 4,2 mld osób
... najbardziej znienawidzonym przez autokratyczne władze jest Facebook i to on był przez nie najmocniej cenzurowany w ubiegłym roku. Od 2015 roku, aż 46% globalnej populacji doświadczyło jakieś formy rządowej cenzury Facebooka. Internet Censorship Tracker to narzędzie stworzone przez firmę Surfshark we współpracy z NetBlocks ...
-
Czy bezrobocie wzrośnie a wynagrodzenia i zatrudnienie spadną?
... , tak mało firm planowało zwiększenie zatrudnienia 10 lat temu. Z kolei odsetek firm planujących redukcję etatów wzrósł z 4% do 7%. W ciągu najbliższych 6 miesięcy, 46% pracodawców planuje wzrost wynagrodzeń. 58% firm planuje podwyżki od 4 do 10%. Jest to w dużej mierze związane z obecnym poziomem inflacji, szacowanym ...
-
Biurowce w Katowicach: nowe inwestycje z rekordem
... z kolei wyższy o 20% – dodaje Iwona Kalaga, Starszy Negocjator w Knight Frank. Większość zwartych transakcji najmu dotyczyła nowych umów, które stanowiły 74% (46 200 m kw.) całkowitego wolumenu. Renegocjacje wyniosły 16% popytu, natomiast ekspansje wyniosły 10%. Dostarczona w 2022 roku w Katowicach rekordowa ilość nowej powierzchni ...
-
Nowe biurowce w Poznaniu, czyli podaż równa "0"
... ostrożnością. Odnotowany wolumen transakcji najmu był najmniejszy spośród sześciu badanych przez nas rynków regionalnych. Wynik popytu w ubiegłym roku wyniósł blisko 46 600 m kw. i był niższy o 36% w porównaniu do 2021 roku oraz od średniorocznego popytu z ostatnich 5 lat, który wynosił 58 900 m kw ...
-
Trojan bankowy Qbot to najpopularniejszy malware stycznia 2023
... . Check Point Reserch ujawniło również, że „Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure” pozostawało najczęściej wykorzystywaną luką w zabezpieczeniach, wpływając na 46% organizacji na całym świecie.
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Kanał e-commerce jest wybierany przede wszystkim ze względu na większy wybór, na który wskazało 46 proc. zapytanych w badaniu CBRE. Bardzo ważny jest również czynnik cenowy – 44 proc. respondentów wybiera zakupy przez internet ze względu na ...
-
Pracownicy z Ukrainy (i nie tylko). Jak współpracujemy z obcokrajowcami?
... doświadczenia zawodowe z osobami z innych krajów. Dla porównania, w pokoleniu tzw. silver generation, czyli osób w grupie wiekowej 44-65 lat, ten odsetek wynosi 46%. Różnorodność na plus, ale rodzi wyzwania Z badania Pracuj.pl płynie pozytywny obraz otwartego społeczeństwa – Polacy są otwarci na współpracę z osobami ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... marketplace? Gdzie Polacy szukają przed zakupem informacji o produktach? Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” wynika, że 46 proc. ankietowanych kupuje na platformach marketpalce ubrania. Częściej są to kobiety (58 proc. pań w porównaniu do 31 proc. panów). Często ...
-
TikTok w rękach polskich polityków i...chińskiego rządu?
... , że grono polityków korzystających z aplikacji dynamicznie rośnie. Podobnie zafascynowani chińską platformą są samorządowcy: z aplikacji korzysta już kilka dużych miast – Łódź (46,4 tys. obserwujących), Poznań (22 tys.), Gdańsk (8,5 tys.). Konto na chińskiej platformie ma Robert Biedroń z 550 tys. obserwujących. W 2020 roku, na ...
-
Dzień Kobiet: jakie są i czego pragną Polki?
... stanowiska, ponieważ mają więcej miękkich kompetencji (21%) oraz są lepiej zorganizowane i empatyczne (19%). Niezależność finansowa jest również ważnym obszarem życia (46%), panie chcą być także partnerkami w tym obszarze dla mężczyzn (38%). Na Dzień Kobiet współczesne panie chciałyby otrzymać naukę makijażu (24 ...
-
Rynek pracy: kobiety wolą zarządzanie zespołem niż firmą?
... wynika z badania Hays, droga do pierwszego w karierze stanowiska kierowniczego jako trudna określana jest częściej przez kobiety. Taką opinię wyraziło bowiem 46 proc. respondentek oraz 33 proc. respondentów pełniących funkcję menedżerską lub wyższą. Badanie Hays pokazuje również, że 38 proc. menedżerek i dyrektorek ...
-
Ocean Office Park B z pozwoleniem na użytkowanie
... Equal Business Park i Tischnera Office, krakowska inwestycja Cavatina Holding – największego polskiego dewelopera biurowego. W ramach trzech etapów inwestycji powstanie w sumie ponad 46 tys. mkw. GLA. Do dyspozycji najemców zostanie oddanych także 6,7 tys. mkw. terenów zielonych ze strefami relaksu oraz ponad 750 miejsc ...
-
Urlop rodzicielski oczami matek Polek i ich partnerów
... rynek pracy w dużej mierze doceniają możliwość pracy zdalnej. Wśród największych atutów tego modelu badane przez Pracuj.pl pracujące matki zgodnie (46%) wymieniają mniej czasu, który należy poświęcić na dojazd do biura. Bez konieczności dotarcia do siedziby firmy kobiety zyskują dodatkowe godziny ...
-
Kadry i płace: w zarządzaniu płacami nie ma lepszych niż Polacy?
... zmiany przepisów w obszarze systemu podatkowego (57,7 proc.) i ubezpieczeń społecznych (53,3 proc.), a także w zakresie socjalnym (49,7 proc.) i regulacji dotyczących minimalnych zarobków (46,4 proc.). Co więcej, aż 44,8 proc. przedstawicieli firm uważa, że zmiany legislacyjne sprawiają, że proces płacowy jest znacznie utrudniony. Co ...
-
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
... rozpoznać polską kulturę feedbacku, czyli sposoby i formę przekazywania sobie nawzajem w zespołach informacji zwrotnej z oceną pracy drugiej osoby. Niemal połowa respondentów (46 proc.) deklaruje, że czuje się w swojej pracy doceniana. Z badania wynika, że najczęściej feedback jest przekazywany ustnie, zwykle podwładnym przez przełożonych ...
-
Cyberataki: prorosyjscy haktywiści uderzają w Polskę
... z 28,6% w trzecim kwartale 2022 r.), jednak w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w krajach Unii Europejskiej odnotowano gwałtowny wzrost incydentów związanych z konfliktem (9,8% w porównaniu z 46,5% globalnych ataków). Tego lata w krajach UE było prawie tyle samo incydentów związanych z konfliktem, co w Ukrainie (85 wobec 86), a w pierwszym kwartale ...
-
Po co pracodawcy wellbeing pracowników?
... zdrowia. To ważne elementy strategii wellbeingowej w każdej firmie. Aon przeprowadził badanie wśród liderów ds. zasobów ludzkich i benefitów z ponad 1100 firm w 46 krajach i wielu branżach we współpracy z IPSOS, wiodącą firmą badawczą na rynku globalnym, w sierpniu i listopadzie 2022 roku.
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... w przypadku produktów promocyjnych. Co więcej, w opinii konsumentów, gdyby promocyjna cena produktu okazała się̨ wyższa niż̇ cena z ostatnich 30 dni, to 46 proc. badanych zdecydowałoby się̨ na zakup produktu w innym sklepie, a 22 proc. w ogóle zrezygnowałoby z zakupów tego produktu. Jedynie 7 proc. badanych kupiłoby ...
-
Co mówią CEO o gospodarce, problemach i przyszłości firm?
... współpracy (63% w Polsce i 58% na świecie) z partnerami. Nie wykluczają też fuzji oraz przejęć, które planuje prawie jedna trzecia polskich CEO (46% w skali globalnej) – mówi Arkadiusz Gęsicki, Partner EY-Parthenon w Polsce i krajach bałtyckich, Lider Transaction Strategy & Execution w Regionie CESA, w zespole Strategia i Transakcje w EY ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
... niewypłacalności w latach 2023 i 2024. A w przypadku zamrożenia kredytów, które wstrzymałoby udzielanie nowych kredytów, liczba niewypłacalności wzrosłaby o dodatkowe 10 700 przypadków w USA i 46 300 w Europie” - odpowiada Maxime Lemerle. Czwarty rok kryzysu? Od tylu lat w Polsce przybywa niewypłacalnych firm i niestety końca tej tendencji nie ...
-
Gospodarki Turcji i Brazylii - jakie wyzwania?
... sygnalizują odbicie gospodarcze w I kw. 2023 r. po słabym IV kw. 2022 r., pomimo klęski żywiołowej. Wskaźnik PMI dla przemysłu wzrósł ze średnio 46,7 punktów w IV kw. do 50,6 w I kw., a wskaźnik zaufania konsumentów wzrósł z 76,1 w IV kw. do 80,6 w I kw. Ogólnie rzecz biorąc, Allianz ...
-
W gry na smartfona codziennie gra co 5. Polak
... , średnioroczny wydatek na ich zakup wynosi średnio 538 zł. Na telefonie dominują gry logiczne (58% grających na telefonie) oraz łamigłówki (46%). Grający na komputerach najczęściej wybierają gry logiczne (42%) oraz karciane (36%). Zupełnie inaczej sytuacja wygląda już w przypadku gier na konsole ...
-
Rozwój zawodowy albo zmiana pracy?
... ocena w badaniu) w rozwoju kariery Polacy najczęściej wskazywali takie kompetencje, jak znajomość języków obcych (50%), kompetencje cyfrowe (49%), zdolności pracy zespołowej (46%), efektywna komunikacja w organizacji (41%) i rozwój osobisty (40%). Te wyniki to także dowód na szeroki wachlarz umiejętności, które według Polaków mogą ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... , liderka Consumer Industry, Deloitte. Z kolei 45 proc. respondentów martwi się stanem swojego zdrowia, a 35 proc. niepokoją sprawy prywatne. Zgodnie z deklaracją 46 proc. badanych ma odłożone pieniądze na koniec miesiąca, czego nie może o sobie powiedzieć 38 proc. ankietowanych. Aż 54 proc. respondentów ...
-
Zmiana pracy w trudnych czasach. Tak czy nie?
... , to respondenci badania Pracuj.pl wskazują pewien problem – odczuwają oni bowiem, że w ostatnim czasie spadła dostępność ofert. Niemal połowa badanych (46%) zauważa, że liczba ofert pracy w ich specjalizacji jest mniejsza niż rok temu. Istotnie częściej te spadki widoczne są dla kobiet ...
-
CEO wierzą, że spowolnienie gospodarcze to szansa na rozwój firmy?
... połowę prezesów jest cyfryzacja (na świecie to 37% wskazań) i kwestie związane z ESG, które jako kluczowe dla zwiększenia przewagi konkurencyjnej wymieniło 46% prezesów w Polsce (39% na świecie). Zwiększenie przewagi konkurencyjnej poprzez inwestycje w podstawowe operacje, w tym w dział finansowy, księgowość, łańcuchy dostaw czy logistykę ...
-
Freelancerzy: na brak pracy nie narzeka copywriter i grafik
... stanowią niemal 27 proc. całego rynku. To branża, w której często wykonuje się zlecenia dodatkowe, dorabiając do pracy na etacie – aż 46 proc. ankietowanych przez nas freelancerów pracuje do 4h dziennie. Jest to również najbardziej zapracowana grupa niezależnych specjalistów – 22 proc. copywriterów ...
-
Smartfon Huawei P60 Pro debiutuje w Polsce
... . W okresie sprzedaży premierowej, od 9 maja do 4 czerwca 2023 r., pierwsi kupujący będą mogli wraz z telefonem otrzymać smartwatch HUAWEI Watch GT 3 (w wersji 46 mm lub 42 mm). Urządzenie będzie można nabyć u partnerów biznesowych Huawei: u operatorów sieci Plus oraz Play, jak również w sklepach sieci ...
-
Składany smartfon Huawei MateX3 dostępny w Polsce
... ). W okresie sprzedaży premierowej, od 9 maja do 4 czerwca 2023 r., pierwsi kupujący będą mogli wraz z telefonem otrzymać smartwatch HUAWEI Watch GT 3 (w wersji 46 mm lub 42 mm). Urządzenie w kolorze ciemnozielonym będzie można nabyć u partnerów biznesowych Huawei, w sklepach sieci Media Expert, Media Markt, RTV ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: mniej transakcji i poszukiwanie okazji
... W pierwszym kwartale na rynku handlowym dominowały transakcje o niewielkich wartościach. Największą z nich była sprzedaż Atrium Molo Szczecin przez G City Europe za 46,3 mln Euro. Co istotne, kwartalny wolumen obrotu utrzymuje się powyżej poziomów z lat 2018-2021. Na rynku szczególnie popularne są mniejsze formaty ...
-
Polacy szturmują serwisy z prognozą pogody
... i aplikacjach. Szczyt zainteresowania również w tym przypadku przypadł 24 kwietnia, kiedy to liczba odsłon przewyższyła średnią dla omawianego okresu, wynoszącą 7,3 mln, o 46% i osiągnęła wynik 10,6 mln. A które z serwisów i aplikacji cieszyły się największym zainteresowaniem internautów? Na pierwszym miejscu w analizowanym okresie znalazła się ...
-
Przemysł motoryzacyjny: rekordy za sprawą inflacji?
... (13,15 proc., +195634,0 proc.!) i Francja (8,5 proc., +681,2 proc.). Samochody osobowe i towarowo-osobowe W 2022 roku eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych miał wartość 5,46 mld euro. To o 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Na tego typu pojazdy przypadło 13,7 proc. całego eksportu sektora motoryzacyjnego ...
-
Dzieci w sieci: zero kontroli, granic i świadomości
... Większość ankietowanych wykorzystuje internet głównie do rozmów za pomocą komunikatorów (58 proc.) oraz rozrywki – gier online (51 proc.), słuchania muzyki (46 proc.) i korzystania z serwisów społecznościowych (43 proc.). Szczegółowe wyniki pokazują, że dziewczynki w wieku 10-13 oraz 14-17 lat częściej w sieci rozmawiają lub ...
-
Kobiety na rynku pracy: matka Polka nie chce home office?
... zawodową dochodzą jeszcze te, które wymagają równie dużej aktywności w życiu prywatnym. Z badania Grupy Progres wynika, że niemal połowa polskich matek (46 proc.) w dni robocze (poniedziałek-piątek), gdy wróci z pracy, spędza z dzieckiem średnio od 4 do 5 godzin na dobę (20-25 godz./5 dni). Nieco ...