-
Ataki na urządzenia mobilne dotknęły 97% firm na świecie
... internetowych lub adresów URL lub zamierzało wykraść dane uwierzytelniające użytkowników. Prawie połowa organizacji dotkniętych szkodliwymi aplikacjami mobilnymi: w 2020 roku w 46% organizacji co najmniej jeden pracownik pobrał złośliwą aplikację mobilną, która zagrażała sieciom i danym organizacji. Cztery na dziesięć telefonów komórkowych na ...
-
Startuje budowa Panattoni Park Wrocław West Gate
... Obwodnicy Wrocławia. Panattoni Park Wrocław West Gate będzie się składał z dwóch budynków (17 600 m kw. i 29 300 m kw.) o docelowej powierzchni 46 900 m kw., realizowanych zgodnie z certyfikacją BREEAM na poziomie Very Good. Park położony jest w gminie Miękinia, w powiecie średzkim - 20 km od ...
-
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
... z tym pojęciem, ale nie jest pewny, czy wie co oznacza. Wśród osób, które deklarowały znajomość „zero-waste”, prawie co druga z nich (46 proc.) wskazała, że zasady tej filozofii wdrożyła w swoim domu w ostatnim roku. Miliardy złotych do śmieci Mimo że w ostatnim czasie ceny ...
-
Cyberbezpieczeństwo: jakie cyberataki grożą poszczególnym branżom?
... komputerów zaatakowanych przez Sodinokibi (znany jako REvil) znacznie wzrosła i rosła aż do jesieni. Wzrost ten był na tyle znaczący, że 46 procent organizacji zetknęło się z tym zagrożeniem. We wrześniu ogólna liczba zapytań dotyczących tej konkretnej grupy ransomware wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z sierpniem ...
Tematy: cyberbezpieczeństwo, rok 2021, ransomware, cyberzagrożenia, phishing, ransomware, trojany, cyberataki -
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... wyniku pomoże cyfryzacja i informatyzacja produkcji. 56% respondentów chce zwrócić swoje inwestycje w stronę rozwoju produktów w portfolio firmy. Natomiast 46% w kapitał ludzki, a najmniejsza część (14%) w rozwój geograficzny przedsiębiorstwa. Bardzo szybko rozwija się współpraca międzynarodowa, a zainteresowanie inwestycjami w Polsce ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... , będziemy wciąż na tym samym - niskim w Polsce - poziomie świadomości zagrożeń ekologicznych, a więc jakiekolwiek zmiany ciężko będzie wdrażać. Wśród badanych osób 46% jest zdania, że Polska jest obszarem zagrożonym ekologicznie, a 2/3 zdaje sobie sprawę, że klimat na świecie się nie ociepla. To ...
-
Smart City Index 2020. Liderem Singapur
... stanowiska mieszkańców w trzech aspektach prywatności oraz udział transakcji bezgotówkowych: gotowość do udostępnienia danych osobowych w celu poprawienia przepustowości dróg – 46,9% mieszkańców Warszawy odpowiedziało twierdząco (dla Singapuru wynik to 65,6%); poczucie komfortu w przypadku zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w celu ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
... 108 mln wzmianek i 85 mln zasięgu. Dalej w kolejności jest Eobuwie (53,6 tys. wzmianek i 67 mln zasięgu), Allani (45,3 tys. wzmianek i 46 mln zasięgu) oraz Answear (18,7 tys. wzmianek i 28 mln zasięgu). Wśród sklepów multibrandowych działających nie tylko online, ale i stacjonarnie, dominują ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... , w których kupuje odzież. Dotyczy to przede wszystkim kobiet (47%) oraz osób z młodszych grup wiekowych: 18-24 lata – 49% oraz 25-34 lata – 46%. Jedna trzecia respondentów zawsze wyszukuje miejsc, w których dany produkt może kupić najtaniej. Przy wyborze obuwia dużo ważniejsza dla Polaków jest ...
-
Ransomware: spada liczba ataków, ale na optymizm jest za wcześnie
... operacyjne, kary związane z niedostatecznym zabezpieczeniem danych, strata reputacji. To tylko niektóre z konsekwencji wycelowanych w firmy ataków ransomware. Jak donosi Sophos, aż 46% polskich średnich i małych przedsiębiorców kosztowały one od 50 do nawet 254 tys. złotych. 31% poniosło koszty między 2,5 a 5 mln złotych – związane ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
... jako pierwsze odczuły konsekwencje pandemii COVID-19 i w II kw. 2020 r. odnotowały mniejszą dynamikę wzrostu zatrudnienia niż sektor produkcyjny (+2,96 proc. vs +5,46 proc.), to jednak od tamtego momentu odbudowują swoją pozycję. W I kw. 2021 r. przedsiębiorstwa te zatrudniły o 4,8 proc. więcej osób niż w analogicznym okresie ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... . Po wprowadzeniu wspomnianej modyfikacji do pytania zmalało grono osób niechętnych rekrutacji z udziałem AI (26%), a zwiększyła się grupa badanych o neutralnej postawie (46%) oraz tych, których motywacja by wzrosła (29%). Wiele treści dotyczących sztucznej inteligencji skupia się na potencjale przejmowania przez nią miejsc ...
-
Polacy ruszyli na wakacje za granicą. Urlop jak przed pandemią?
... to głównie kobiet (25,9 proc. w porównaniu do 12,8 proc. mężczyzn), dorosłych przed 30-stką (42,5 proc.) i zarabiających do 3000 zł miesięcznie (46,6 proc). Chęć oszczędzenia może wynikać z tego, że ponad połowa Polaków (62,4 proc.) zamierza sfinansować tegoroczny urlop z odłożonych środków, które najpewniej ...
-
Europejskie firmy dotknięte przez pandemię, ale widzą światełko w tunelu
... regulowania płatności, przewidując, że ryzyko opóźnień w płatnościach wzrośnie w ciągu najbliższego roku (Polska – 61 proc. przedsiębiorców). Blisko połowa europejskich i 46 proc. polskich przedsiębiorstw przewiduje wzrost ryzyka opóźnień i braku płatności, a w miarę wycofywania wsparcia rządowego, sytuacja będzie stawała się coraz trudniejsza ...
-
Liczba abonentów 5G przekroczy pół miliarda do końca 2021 roku
... zgodnie z prognozami wzrosną w 2021 r. o prawie 80%, osiągając poziom prawie 330 mln łączy. W 2026 roku technologie te powinny zgodnie z prognozami stanowić 46% wszystkich komórkowych połączeń IoT. Raport zawiera dane statystyczne dotyczące rynków Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC), gdzie sponsorowane przez rząd inicjatywy ...
-
Dbałość o wellbeing pracowników: opłacalna pod warunkiem
... , które mają wpływ na wyniki firm na całym świecie, są kwestie związane z wellbeingiem emocjonalnym, takie jak stres (67%), wypalenie zawodowe (46%) i niepokój (37%). Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym okazała się najważniejszą kwestią związaną z wellbeingiem w regionie EMEA – wskazało na nią 65% respondentów ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w maju 2021 wyższa o 29,8% r/r
... samochodowych, przyczep i naczep – o 103,9% (wobec spadku o 57,8% przed rokiem), komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych – o 70,2% (wobec spadku o 9,6%), urządzeń elektrycznych – o 46,1% (wobec wzrostu o 1,1%), mebli – o 41,8% (wobec spadku o 19,8%), wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 41,2% (wobec spadku o 16,8%), wyrobów z metali ...
-
Pandemia …zmniejszyła lukę płatniczą
... - wynika z raportu "European Payment Report 2021" przygotowanego przez Intrum. Kryzys będący następstwem obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 dotknął przedsiębiorców, z których aż 46 proc. przyznało, że miało szczęście przetrwać ten trudny rok. Aż 57 proc. firm z powodu koronakryzysu utraciło dochody. Najbardziej ucierpiały usługi ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... nie do odwzorowania w warunkach cyfrowych. Konsumenci najbardziej cenią sobie możliwość przeglądania towarów (53 proc. wskazań); sprawdzania rozmiaru, kroju i jakości produktów (46 proc.) czy natychmiastowego zakupu bez potrzeby czekania na dostawę (39 proc.). Badanie SAS wykazało, że dla klientów istotny jest również ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... pierwsza dziesiątka w 2011 roku byłą warta 800 mld USD. Najszybciej w 2021 roku rosły marki amerykańskie, a ich wartość zwiększyła się średnio o 46% w ujęciu rok do roku. Oznacza to, że na Stany Zjednoczone przypada obecnie 74% łącznej wartości Top 100, mimo że udział ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
... przedsiębiorstw, pomimo znoszenia obostrzeń i rosnącej liczby osób zaszczepionych przeciwko COVID-19, planuje w pewnym zakresie utrzymanie pracy zdalnej. Najrzadziej, bo w 46 proc. przypadków, takie zamiary deklarują pracodawcy z regionu wschodniego, a najczęściej firmy z regionów centralnego oraz północnego. Na stosunek do pracy zdalnej ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
... między współpracownikami (49%), chociaż nie brakuje i zalet takiego zatrudnienia, jak np. stabilne zatrudnienie (52%) oraz pensja wyższa niż w innych firmach (46%). "Obecnie członkowie korporacyjnego środowiska nierzadko traktowani są jako w pełni wymienialne „trybiki machiny”, z tego też względu instytucje te budzą w społeczeństwie zgoła ...
-
Wakacje 2021: jest szansa na tanie noclegi?
... . Domki drugi rok z rzędu biją rekordy popularności i są najchętniej rezerwowaną kategorią obiektów noclegowych. W przeliczeniu na osobę, średnia cena noclegu wynosi 46 zł nad morzem i 64 zł w górach. Trzeba przy tym zaznaczyć, że na ostateczny koszt wpływa między innymi liczba osób, jaka ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... trendy nawiązujące do zdrowia i wellness. Louis Vuitton utrzymał swoją pozycję nr 1 i był najszybciej rosnącą marką w kategorii dóbr luksusowych, odnotowując wzrost o 46% rok do roku. Marka ta buduje silne relacje z konsumentami na całym świecie i zachowuje największą adekwatność kulturową wśród marek luksusowych. Jest ...
-
Hotele w Polsce: pandemia przyniosła "przemeblowanie"
... o 71% liczby zagranicznych turystów. Na pobyt w hotelach w Polsce zdecydowało się 9,4 mln Polaków, o 8,1 mln mniej niż rok wcześniej, co oznaczało spadek o 46% rok do roku. Zamknięte granice spowodowały również znaczne powiększenie dysproporcji pomiędzy turystami krajowymi oraz zagranicznymi - tych pierwszych było w 2020 roku ...
-
Nowe laptopy Lenovo z linii ThinkPad i ThinkVision
... L13 Yoga Gen 2 to laptop z systemem Windows 10 i najnowszym procesorem mobilnym AMD Ryzen. Ma ekran o przekątnej 13,3 cala i baterię o pojemności 46 Wh. Opcjonalne pióro zostało zaprojektowane specjalnie do pracy na ekranie dotykowym w sposób znany już użytkownikom i umożliwia jeszcze dokładniejsze pisanie, rysowanie ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
... lub edukacja. Co ciekawe, jest to wynik o ponad 20% gorszy niż średnia dla wszystkich krajów, w których zostało przeprowadzone badanie, wynosząca 46%. Decydenci zdają sobie sprawę, że zapotrzebowanie na bezpieczny, szybki i niezawodny dostęp szerokopasmowy gwałtownie wzrosło i podejmują odpowiednie działania na tym polu ...
-
Inwestycje w hotele zamarły: spadki sięgają 75%, co dalej?
... w regionie Europy kontynentalnej, Cushman & Wakefield. Pomimo stosunkowo niewielkiego wolumenu transakcji inwestycyjnych w ubiegłym roku (po wybuchu pandemii przeznaczono na inwestycje zaledwie 46 mln euro), inwestorzy w regionie znów zaczynają działać aktywnie – od początku 2021 roku już sfinalizowali transakcje o wartości blisko 140 mln euro ...
-
Polska 14. w rankingu cyberbezpieczeństwa
... Brytania z indeksem zagrożeń wynoszącym 30,3 pkt. Na podium europejskiego zestawienia znalazła się również Holandia (35,5) oraz Luksemburg (35,7). Polska – z indeksem 46,9 - ponownie ulokowała się na 14 pozycji, ustępując m.in. Serbii (44,8), Ukrainie (43,1) czy Niemcom (42). Za naszymi plecami znalazły się ...
-
Wakacje 2021. Ceny noclegów, topowe kierunki
... z nieznajomymi osobami, stąd noclegi w domkach wydają się idealnym, a do tego dość tanim rozwiązaniem. W przeliczeniu na osobę, średnia cena noclegu wynosi 46 zł nad morzem i 64 zł w górach. Trzeba przy tym zaznaczyć, że na ostateczny koszt wpływa między innymi liczba osób, jaka ...
-
Pracownicy potrzebni od zaraz. Największy od 15 lat niedobór talentów
... w takim razie najłatwiej znaleźć odpowiadające potrzebom pracodawców kadry? Mniejsze trudności w zakresie rekrutacji odpowiednich kandydatów zgłaszają organizacje w Republice Południowej Afryki (46%), Portugalii (60%), Chorwacji (61%) oraz Norwegii (62%). O badaniu Raport ManpowerGroup „Niedobór talentów” dla 2021 roku został opracowany w oparciu ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... oraz wideo na żądanie finansowane z reklam. Stany Zjednoczone będą miały zdecydowanie największy wkład w globalny wzrost wydatków reklamowych w 2021 r., odpowiadając za 46% z 67 mld USD, o które wzrośnie w tym roku światowy rynek reklamowy, a następnie Chiny z 11% oraz Japonia i Wielka Brytania, których wkład wynosi ...
-
Dzień długu ekologicznego: czy obchodzą nas zmiany klimatyczne?
... podejmowanych jest aktualnie za mało działań. 43 proc. oczekuje natychmiastowych i zdecydowanych działań, nawet jeśli wiążą się one z koniecznością wysokich nakładów. 46 proc. oczekuje mniej nagłych ruchów i woli dać czas naukowcom na znalezienie najbardziej efektywnych rozwiązań. Tylko 7 proc. Polaków uważa, że świat ...
-
Czy po pandemii do biur powrócił dress code?
... Polacy coraz lepiej radzą sobie z zawodową garderobą. Skąd jednak czerpią informacje na temat jej odpowiedniego doboru? Duże grono, bo aż 46% respondentów twierdzi, że nie korzysta z żadnych źródeł wiedzy na temat dress code. Jak wynika z odpowiedzi pozostałych osób, najczęściej źródłem inspiracji ...
-
Fotowoltaika na fali. Zaszkodzi jej zmiana przepisów?
... na dachach skierowanych na południowy-wschód (16%) i południowy-zachód (14%). 57% instalacji powstało na dachach dwuspadowych, a najpopularniejszym pokryciem była w tym przypadku blachodachówka (46%). Dwa razy rzadziej montaż odbywał się na dachówce ceramicznej. Co trzeci inwestor, pytany przez Oferteo, wspomina cały proces realizacji jako ...