-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
... Polaków mniej wydaje na rzeczy, które nie są im niezbędne. W tym obszarze widać jednak pewien powiew optymizmu. Taką odpowiedź wskazało 46% ankietowych, czyli o 8 punktów procentowych mniej niż cztery miesiące wcześniej. Wskazuje to, że pomimo nieustannego bacznego obserwowania domowych budżetów, nasi rodacy ...
-
Nieruchomości komercyjne: jeśli inwestycje w CEE, to Polska
... 8,3 mld EUR w nieruchomości komercyjne w Europie Środkowo-Wschodniej. Na koniec III kwartału 2021 r. wolumen inwestycji w regionie CEE wyniósł 3,3 mld EUR. Polska przyciągnęła 46% całkowitego wolumenu, następnie kraje bałtyckie (16%), Czechy (13%) i kraje SEE (10%). Obserwujemy wzrost na wszystkich rynkach, ale rynek przemysłowy jest ...
-
Zero waste i recykling, czyli Polacy bardziej eko
... zainteresowania się kwestią sustainability dla nas wszystkich, nie tylko młodych, jest ciągle trwająca pandemia. W sytuacji, kiedy korona-kryzys obniżył dochody aż 46 proc. konsumentów w naszym kraju, a inflacja bije kolejne rekordy, zrównoważone zakupy to już nie tylko kwestia ekologii, a ekonomii, bo dzięki takiemu ...
-
Hays: nadchodzą podwyżki wynagrodzeń i trudne rekrutacje pracowników
... (w porównaniu z 82 proc. w styczniu Aż 95 proc. pracodawców objętych badaniem Hays Poland przewiduje, że w 2022 będzie prowadzić rekrutacje pracowników. Jednocześnie 46 proc z nich oczekuje, że liczba prowadzonych procesów będzie większa niż ta odnotowana w minionym roku. Powodów takiego stanu rzeczy należy upatrywać ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... , a jedynie 10% osób 400 zł lub więcej. 25% osób nie wydaje na ubrania miesięcznie więcej niż 50 zł. Na kosmetyki 46% z nas przeznacza do 50 zł miesięcznie, dla 41% jest to wydatek rzędu 51-200 zł, 6% mieści się zakupami kosmetycznymi w przedziale 201-400 ...
-
Rośnie deficyt specjalistów od cyberbezpieczeństwa
... początku pandemii koronawirusa, 87% organizacji doświadczyło próby cyberataku przez istniejącą lukę w zabezpieczeniach (dane Check Point z 2020 r.) Od momentu wybuchu pandemii, w 46% organizacji co najmniej jeden pracownik pobrał złośliwą aplikację mobilną (raport bezpieczeństwa mobilnego firmy Check Point 2021 r.) Średnia wartość okupu w skali ...
-
Najszybszy internet mobilny w XII 2021. T-Mobile króluje w pobieraniu danych
... %). Średnia szybkość pobierania danych W grudniu T-Mobile nie miał sobie równych w zestawieniu dotyczącym średniej szybkości pobierania danych. Zwycięstwo operatorowi przyniósł rezultat 46,1 Mb/s. Pozostali rywale zanotowali wyraźnie słabsze wyniki. Na drugim miejscu znalazło się Orange (42 Mb/s), a na trzecim uplasował się Play ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w grudniu 2021 wyższe o 28,9%r/r
... wyniosła 4,61 zł za kg i była wyższa w porównaniu z poprzednim miesiącem o 7,8%, a w skali roku - o 16,6%. Na targowiskach za 1 kg tego żywca płacono 6,46 zł, tj. o 0,9% więcej niż w listopadzie 2021 r. Cena skupu drobiu rzeźnego (4,57 zł za kg) wzrosła zarówno w stosunku do listopada 2021 ...
-
Huawei P50 Pro i Huawei P50 Pocket dostępne w Polsce
... marki na Allegro oraz w sieci Plus. W sieci Play klienci w okresie promocyjnym mogą kupić smartfony w prezencie ze smartwatchem Huawei Watch GT 3 (46 mm) Active albo Huawei Watch GT 3 (42 mm) Active. Oferta przedsprzedażowa może różnić się w zależności od partnerów – szczegóły dostępne są ...
-
Co drugi Polak ma oszczędności, co trzeci boi się ubóstwa
... świadome zmian cen. Dla Polaków, którzy deklarują poprawę sytuacji finansowej, duże znaczenie miało zwiększenie ich zarobków, czyli np. podwyżka w pracy (46 proc.), bądź pozyskanie dodatkowych źródeł dochodu (36 proc.). Na pytanie „Jak zmieni się sytuacja finansowa Twojego gospodarstwa domowego w ciągu najbliższego ...
-
Bezrobocie, inflacja, zmiany klimatu i hakerzy. Tego boją się polscy CEO
... wynagrodzeniem zarządu. Około połowa prezesów, którzy przewodzą organizacjom najwyżej ocenianym pod względem zaufania, ma wskaźniki zadowolenia klientów (51%) i zaangażowania pracowników (46%) powiązane z osobistą premią lub planem motywacyjnym. PwC dokumentuje i bada nastroje wśród prezesów - ich reakcje na trendy i oczekiwania transformacyjne od ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... koszty pracy, co widać po danych z warsztatów samochodowych. W 2021 wzrost przychodów odnotowało 54% właścicieli warsztatów, choć wzrost liczby klientów – tylko 46%. Właściciele warsztatów powszechnie (86%) wskazują, że stawki za roboczogodzinę poszły w górę. Najliczniejszą grupę (44%) wśród ankietowanych stanowią zaś ci, u których ...
-
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
... przyznało, że woli oglądać rozgrywki sportowe na żywo niż w telewizji. W czasach zamkniętych stadionów kibicom najbardziej brakuje atmosfery i kontaktu z innymi fanami. 46% respondentów deklaruje, że w 2022 roku ich zainteresowanie sportem wzrośnie, jeśli będą mogli oglądać widowiska sportowe na arenach i boiskach. To pokazuje ...
-
Pandemia nie wpływa na strategie i plany Private Equity?
... w ubiegłym roku wzrost cen może się nie utrzymać. Podczas gdy 43 proc. zauważyło ich zwyżkę w drugiej połowie 2021 r., podobny odsetek (46 proc.) ocenia, że w pierwszej połowie bieżącego roku pozostaną takie same. Co więcej, ich ponownych wzrostów w tym roku spodziewa się tylko ...
-
Walentynki: czy ciągle królują tandetne prezenty?
... powinna być to kobieta. Bez względu na budżet największe znaczenie w świętowaniu Walentynek ma wspólnie spędzony czas tego dnia, jak twierdzi 46% zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków. Niestety co trzeci z nas obawia się, że pandemia może nam popsuć walentynkowe plany. Najlepiej pasujące ...
-
Polacy czekają na podwyżki wynagrodzeń
... wakatu – podkreśla Monika Fedorczuk, ekspertka rynku pracy Konfederacji Lewiatan. Pracownicy rozczarowani podwyżkami Spora grupa pracowników jest też rozczarowana wysokością podwyżek. 46 proc. pracowników otrzymało podwyżki takie, jakich się spodziewało. Jednak niemal tyle samo, bo 41 proc., jest rozczarowanych swoimi podwyżkami, a niemal ...
-
Sprzedaż smartfonów napędzana rozwojem sieci 5G
... bardziej istotne uznano pamięć wewnętrzną (51 procent), pojemność baterii (47 procent) i ogólne cechy aparatu związane z jego wydajnością, np. pamięć RAM (46 procent) czy procesor (38 procent). Rosnący popyt na inteligentne dodatki Podczas zbliżającego się Światowego Kongresu Telefonii Komórkowej wiele uwagi poświęcone ...
-
Polakom doskwierają wyższe rachunki domowe, inflacja i oszuści
... 9 na 10 ankietowanych jest zdania, że koszty życia w czasie pandemii są wyższe niż przed jej rozpoczęciem, z czego prawie co drugi (46 proc.) sądzi, że wrosły zdecydowanie. Powyższe obserwacje znajdują potwierdzenie w otrzymywanych rachunkach za prąd, wodę czy wywóz nieczystości. W czasie pandemii wzrosły ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... przydatna. Biorą udział w szkoleniach, bo każe im pracodawca (12%) lub by po prostu móc odpocząć od codziennych obowiązków (14%). Dla 46% osób określających swoją płeć jako Inna szkolenia są obowiązkiem, zaś zaledwie 2% uważa, że rozwój jest dla nich najważniejszy. Wśród przeszkód ...
-
Rekrutację pracowników planuje co czwarta firma
... na II kwartał 2022 roku. Wynika z niego, że 26% firm ma plany rekrutacyjne, niemal tyle samo - 23% - planuje redukcje etatów. 46% pracodawców chce utrzymać zatrudnienie na obecnym poziomie, a 5% nie ma jeszcze konkretnych planów. Prognoza netto zatrudnienia* prezentująca nastroje rekrutacyjne pracodawców na ...
-
Czy UE może uniezależnić się od surowców energetycznych z Rosji?
... dostaw gazu z Rosji. Pomogłyby w tym m.in. zwiększenie wykorzystanie istniejącej infrastruktury. Średnie wykorzystanie europejskich terminali LNG w 2021 r. wynosiło jedynie 46 proc. Koniecznym elementem wzmacniania strategicznego bezpieczeństwa energetycznego UE w zakresie gazu, byłby rozwój infrastruktury – większe wykorzystanie terminali LNG, ich ...
-
BIK: kredyty dla mikrofirm znowu na minusie
... bieżącym (+0,20). Sprzedaż kredytów dla mikrofirm wg sektorów Na 12,1 tys. kredytów udzielonych mikroprzedsiębiorcom w lutym br., 5,6 tys. zaciągnęły firmy usługowe (46,3%) i 3,0 tys. handlowe (24,8%). Łącznie więc 71,1% udzielonych w lutym 2022 r. kredytów przypada na te dwa sektory. Z całkowitej kwoty 1,630 mld zł ...
-
Perspektywy wzrostu obrotów na polskim rynku bukmacherskim po awansie Reprezentacji Polski na MŚ 2022
... spadek jest faktem i bardzo cieszy.” – mówi Mariusz Rzeczkowski, ekspert marketingu sportowego i branży zakładów bukmacherskich. Według MF obroty legalnych bukmacherów wzrosły o 46% w roku 2021 w porównaniu do 2020 r. Tu jednak trzeba mieć na względzie, że z jednej strony 2020 r. był czasem rozpoczęcia pandemii COVID-19 ...
-
Internauci nawołują do bojkotu firm wciąż działających w Rosji
... miesiąc, co spotkało się z krytyką Internautów. Firma często pojawiała się w wypowiedziach z hasztagiem #boycottbusinessinRussia, a jej Brand Health Index oscylował na poziomie 0,46. Facebookowy post LPP z 30 marca informujący o zamknięciu ich ostatniego sklepu w Rosji dotarł do ponad 4 mln użytkowników i wygenerował 400 komentarzy. Liczba ...
-
Polska i świat o wojnie w Ukrainie
... 13% Polaków chciałoby wysłać polskie wojska do Ukrainy. Choć jednocześnie 58% z nas zgadza się, że powinniśmy przekazać broń ukraińskiemu wojsku, a 46% poparłoby wsparcie go finansowo. Jak mówi Anna Karczmarczuk, prezeska Ipsos Polska, „Z perspektywy Polski wydaje się, że inwazja Rosji na Ukrainę ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w marcu 2022 wzrosły aż o 35,9% r/r
... ,9%). Na targowiskach za dt pszenicy płacono 159,93 zł, tj. o 16,7% więcej niż w lutym 2022 r. Cena żyta w skupie wyniosła 120,46 zł za dt i była wyższa o 9,2% niż w lutym br. oraz o 63,0% wyższa niż przed rokiem. W obrocie targowiskowym cena żyta (116,84 ...
-
Wakacje 2022: 2 na 3 Polaków odwiedzi Turcję, Grecję i Egipt
... lat lub więcej, i jest reprezentatywne dla naszego kraju. 40 proc. respondentów odpowiada, że zdecydowanie planuje lub raczej planuje taką podróż, a 46 proc. z nich skorzysta przy tym z usług biura podróży. Wakacje.pl chciały poznać też powody, dla których Polacy zamierzają wyjechać na ...
-
3 na 4 polskie firmy padły ofiarą ransomware w 2021 roku
... , które zapłaciły przestępcom co najmniej milion dolarów. Firmy są coraz bardziej skłonne przesłać atakującym okup – w 2021 roku zrobiło to aż 46% (w 2020 roku było to 32%). W Polsce 8 na 10 ataków kończyło się zaszyfrowaniem firmowych danych. Aż połowa przedsiębiorstw, których dotknął ten ...
-
Pracownicy wobec inflacji: albo podwyżka albo zmiana pracy?
... . 53% Polaków badanych przez zespół serwisu określało swój poziom zrozumienia zasad i regulacji tego programu jako niski. W tym samym czasie aż 46% Polaków oceniło negatywnie wpływ Polskiego Ładu na swoje zarobki, 40% neutralnie, a 24% pozytywnie. Zmiany w regulacjach i wartości pieniądza wpływają niewątpliwie na ...
-
Polacy a zmiany klimatu: czy i jak im przeciwdziałamy?
... jest dla Polaków znacznie ważniejsze niż dla ankietowanych z innych krajów jak Wielka Brytania (36 proc.), Włochy (45 proc.) czy Niemcy (46 proc.). Zielona energia i stop odpadom Co powinno być kluczowe dla społeczeństwa? Znalezienie sposobów wytwarzania energii odnawialnej do zasilania domów czy ...
-
Czynsze za powierzchnie handlowe w regionie EMEA wzrosły
... się na poziomie niższym niż w czwartym kwartale 2019 r. – odpowiednio o 1,3% i 5,6%. W porównaniu z czwartym kwartałem 2019 r. czynsze obniżyły się na dziewięciu spośród 46 monitorowanych rynków biurowych. Największy spadek (o 28%) odnotowano w Turcji, która zmaga się z szerszymi wyzwaniami gospodarczymi, a wahania kursowe wpływają na czynsze ...
-
Producenci opakowań: uderzą w nich rosnące ceny surowców?
... i wyrobów z tworzyw oraz gumy osiągnęły szczyt w styczniu bierzącego roku. Tylko w przypadku wyrobów z tworzyw kwiecień przyniósł nowy rekord na poziomie około 46% firm, które deklarują podwyżki. W przypadku producentów papieru i wyrobów oczekiwania cenowe były w kwietniu porównywalne do poziomu z 2 kwartału 2021 roku (43% firm ...
-
Co 4. Polak myśli o pracy w IT. Dlaczego?
... lat 25,77 proc., w wieku 25-40 lat 27,07 proc., a w wieku 18-24 8,79 proc. Mieszkańcy miejscowości do 5 tys. mieszkańców (36,46 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (12,49 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców 20,78 proc., od 100 ...
-
Kim jest polski respondent badania CAWI?
... reklamy, 45% panelistów uważa, że udział w badaniach zmienia świat na lepsze, 26% panelistów bierze udział w badaniach jedynie dla dodatkowego zarobku, 46% panelistów przyznaje, że udział w badaniach daje im poczucie wpływu na rzeczywistość. CO IRYTUJE RESPONDENTA? Obecnie badania CAWI bazują głównie na ...
-
Polacy o handlu internetowym
... oraz przez młodsze grupy wiekowe (18-14 oraz 25-34). Stosunkowo mniej krytyczne są kobiety oraz osoby z najstarszej badanej grupy wiekowej (od 46 do 65 lat). Zjawisko handlu internetowego ma już charakter masowy. Pandemia dodatkowo przyspieszyła rozwój tego kanału zakupowego. Naturalne jest, że ...