-
Ataki DDoS coraz dotkliwsze. Cierpią m.in. sieci komórkowe
... na wypróbowaniu ogromnej liczby nazw użytkowników i haseł przeciwko punktowi końcowego uwierzytelniania – były drugim najczęściej zgłaszanym incydentem. Ich popularność maleje (z 72% wszystkich incydentów w 2017 r. do zaledwie 20% w 2019 r.), choć są coraz częściej automatyzowane i rosną w obszarze usługodawców koncentrujących się na pionie ...
-
Polacy chętni na pracę za granicą. Cudzoziemcy w Polsce pracować nie chcą
... granicę, jeśli miałby on pozytywny wpływ na karierę i równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Na połączenie tych czynników częściej wskazywały kobiety (72%) niż mężczyźni (67%). Aspekt ten wymieniany jest najczęściej przez osoby w wieku od 25 do 34 lat (85%), a najrzadziej – od 55 ...
-
Niskie bezrobocie vs. wysoka gotowość na zmianę pracy
... na propozycje w tym zakresie. Jedynie 7 proc. nie rozważa obecnie zmiany pracodawcy. Najbardziej gotowi na zmianę pracy są specjaliści z branży ubezpieczeniowej (72 proc.), bankowej, transportowej i logistycznej oraz pracownicy administracji (po 71 proc.). Zmianom ulegają dzisiaj nie tylko oczekiwania pracowników, ale też wymagania ...
-
10 kluczowych faktów o powierzchniach magazynowych w Polsce
... najmu zostało podpisanych w regionie Warszawy. 3. Całkowite zasoby na prostej ścieżce do przekroczenia 20 mln mkw. W całym 2019 r. do użytku oddano 2,72 mln mkw. nowej powierzchni magazynowej. Jest to wynik o 23% wyższy niż w roku poprzednim. Całkowite zasoby magazynowe na koniec roku to ...
-
Suplementy diety wymagają nowych regulacji
... 2017 roku wartość polskiego rynku suplementów diety osiągnęła poziom 4,4 miliarda złotych. Ich spożywanie deklaruje aż 72% Polaków, z czego prawie połowa robi to regularnie. 27% z nas nie potrafi jednak zdefiniować, czym w zasadzie są suplementy diety. Jednocześnie 37% ...
-
Ze zmianami klimatu chcemy walczyć nawet kosztem własnej wygody
... % mieszkańców Chin opowiada się za podatkiem od emisji dwutlenku węgla przez samoloty, natomiast w Europie i Stanach Zjednoczonych odsetek ten wynosi odpowiednio 72% i 60%. Ponadto 82% respondentów w Unii Europejskiej, 69% w Stanach Zjednoczonych i aż 97% w Chinach popiera wprowadzenie zakazu wjazdu wysokoemisyjnych pojazdów do centrów ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... . Wydatki w gazetach spadły o 9,8%, zaś w magazynach o 8,5%. Analizując wolumen, budżety internetowe wzrosły aż o 325 mln zł. Redukcja wydatków w spadkowych mediach wyniosła łącznie 72,2 mln zł. Telewizja straciła 26,8 mln zł, natomiast magazyny oraz dzienniki odpowiednio 26,3 i 19 mln zł. Wartość wydatków na reklamę ...
-
Automotive: jak zadbać o ekologię i zrównoważony rozwój?
Dane Unii Europejskiej wskazują, że odpowiedzialność za blisko 30% europejskiej emisji CO2 spoczywa na transporcie, z czego 72% generuje transport drogowy. W czasach, gdy jednym z największych ekologicznych problemów stała się zmiana klimatu, branża automotive jest zmuszona przykładać szczególną wagę ...
-
Ceny produktów rolnych II 2020. Żyto w skupie o 1/4 tańsze niż rok temu
... notowań przed miesiącem i wyniosła 87,32 zł/dt. Ceny żyta zarówno w skupie, jak i na targowiskach spadły odpowiednio o 5,8% (55,68 zł/dt) i o 1,3% (68,72 zł/dt). W lutym br. za ziemniaki w skupie płacono średnio 82,61 zł/dt, tj. o 2,8% więcej niż w poprzednim miesiącu. Na targowiskach natomiast cena ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... (46 proc. respondentów) nieuniknione będą także zwolnienia (28 proc. przedsiębiorstw), w większości sięgające do 50 proc. obecnego zatrudnienia (takie plany zgłosiło 72 proc. respondentów, przeważnie średnie i duże firmy). 36 proc. pracodawców planuje utrzymać dotychczasowe stawki płac, a zaledwie 4 proc. respondentów zamierza zredukować ...
-
Najszybszy internet mobilny w III 2020. Plus zaskakuje
... 24,43 Mb/s, ale tuż za nim Plus i Play z niemal identycznymi osiągnięciami. Ostatecznie na trzecim miejscu znalazł się Play (22,72 Mb/s), a tabelę zamknął Plus (22,63 Mb/s). Na drugim miejscu uplasowało się Orange (25,85 Mb/s). Dwaj pozostali operatorzy pozostali ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
... (31%). Sytuacja braku niektórych produktów na sklepowych półkach (co mogliśmy zauważyć na samym początku pandemii w Polsce) zdecydowanie się poprawiła. Obecnie 72% ankietowanych jest w stanie kupić wszystkie potrzebne rzeczy w jednym miejscu. Co piąty ankietowany ma jednak problem ze znalezieniem takich artykułów jak ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... ), 46% (komputery stacjonarne i laptopy) i 24% (urządzenia mobilne). W przypadku kanałów informacyjnych w analizowanym okresie obserwujemy istotny wzrost liczby kontaktów reklamowych (72%) oraz realnych użytkowników, którzy widzieli reklamy (38%). - Zmiana w sposobie konsumpcji mediów na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy jest wyraźnie zauważalna ...
-
TikTok: ile powinny trwać idealne filmiki?
... do nieustannej walki o wzbudzenie zainteresowania swoimi treściami, dlatego starają się, aby publikowane przez nich materiały były krótkie i atrakcyjne. Przykładowo, ponad 72% badanych przez agencje GetHero produkcji trwała do 15 sekund. Co ciekawe, z badań wynika również, że przeciętne filmiki z aplikacji w Polsce trwają ...
-
Pracownicy ze wschodu w dobie pandemii. Jakie obawy i nadzieje?
... jedynie co szósty migrant zarobkowy (18%). Pokrzepiające jest jednak to, że cudzoziemcy, nawet w obecnej, niełatwej sytuacji, czują się w Polsce bezpiecznie (72%), a ograniczenia, jakim muszą stawiać czoła na co dzień w naszym kraju, oceniane są przez nich pozytywnie (71%). Warto podkreślić, że z automatycznego ...
-
Polska turystyka to 1,3 proc. PKB. Na ile ucierpi przez pandemię?
... . W przypadku wznowienia wyjazdów od sierpnia, polska turystyka utraciłaby 51 proc. rocznego ruchu, co przełożyłoby się na spadek wartości polskiego PKB o 72,2 mld PLN. Słabsza kondycja turystyki to gorsze powodzenie handlu, transportu, magazynowania, rolnictwa czy też rynku nieruchomości. To, w jakiej kondycji wyjdą ...
-
Czy w Polsce potrzebne są prywatne akademiki?
... Europy Środkowo-Wschodniej są stosunkowo samodzielni i w mniejszym stopniu korzystają z pomocy w opłacaniu kosztów zakwaterowania. Studenci w Polsce niemieszkający z rodzicami finansują z własnej kieszeni aż 72% wszystkich opłat za mieszkanie. Tym samym wyprzedzamy takie kraje jak Węgry (64%), Litwa (63%) czy Czechy (57%). Jednocześnie daleko nam ...
-
Rynek pracy: jak pandemia zmieniła oczekiwania pracowników?
... Employer Brand aż do 2014 r. W 2013 r. Polacy dużo wyżej cenili sobie wtedy bezpieczeństwo zatrudnienia (70%) oraz dobrą kondycję finansową firmy (72%) niż wynagrodzenie (49%). Eksperci spodziewają się, że w nadchodzących latach będzie podobnie. Najatrakcyjniejsze sektory i pracodawcy na polskim rynku pracy Dla pracowników ...
-
Polscy gracze to nie tylko młodzież. Na znaczeniu zyskuje silver gaming
... wynik jak wyżej wspominany Pasjans otrzymały również tytuły Minecraft oraz World of Tanks. Poczucie społeczności i relaks Zdecydowana większość silver gamerów (72%) zgadza się ze stwierdzeniem, że „gry rozwijają zręczność i refleks”. Równie ważną motywacją są dla seniorów także poczucie odstresowania i relaks, które ...
-
Wakacje 2020: jak pandemia zmieniła plan urlopów?
... urlopu poza miejscem zamieszkania; 22% nie zamierza rezygnować z podróży turystycznych nawet gdyby oznaczało to wyłącznie wyjazdy krajowe; 7 na 10 Polaków (72%) pojedzie na wakacje 2020 własnym środkiem transportu; co 5. z badanych ma zamiar zarezerwować urlop, ale nie jest do końca przekonany, czy ...
-
ManpowerGroup: zatrudnienie planuje 6% firm, 11% tnie etaty
... kwartał 2020 roku są mocno okrojone. O zatrudnianiu mówi 6% pracodawców, podczas gdy 11% planuje redukcję etatów. Optymizmem może napawać fakt, że 72% badanych nie zakłada, aby nachodzące miesiące przyniosły jakieś zmiany. Jednocześnie jednak 11% nie potrafi powiedzieć, co przyniesie przyszłość. ManpowerGroup prezentuje ...
-
Najszybszy internet mobilny w V 2020. T-Mobile liderem dwóch kategorii
... głównie z sieci Play (31,68%) oraz Orange (31,44%). Pomiary rzadziej były wykonywane w zasięgu Plusa (23,17%) oraz T-Mobile (13,72%). Średnia szybkość pobierania danych: T-Mobile Zaledwie miesiąc trwała przygoda Orange z fotelem lidera w kategorii średniej szybkości pobierania danych. W maju na pierwsze ...
-
Koronawirus ogranicza budżet domowy, ale nie na zakupy online
... rezygnujemy w pierwszej kolejności? Z wyjść do restauracji (81%), do galerii handlowych i dużych sklepów (79%), z długich pobytów w galeriach (76%) oraz z przypadkowych zakupów (72%). Z kolei jedna trzecia badanych częściej niż przed pandemią zamawia jedzenie z dowozem (34%), co pokazuje, że nie chcemy rezygnować z potraw przygotowywanych ...
-
Najnowszy Acer Swift 5
... . Obydwa elementy obsługują gesty wykonywane kilkoma palcami, co jest wyjątkowo intuicyjne i wygodne w użyciu. Wyświetlacz zapewnia jasność na poziomie 300 nitów i 72% pokrycia przestrzeni barw NTSC. Jego obramowanie stanowią cztery wąskie ramki, które sprawiają, że stosunek powierzchni ekranu do obudowy wynosi aż ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
... , zaledwie 15 proc. respondentów (12 proc. globalnie) uważa, że ich organizacje wykorzystują AI przede wszystkim, aby zastąpić pracowników, podczas gdy 72 proc. (58 proc. globalnie) uważa, że wykorzystuje AI z naciskiem na poprawę spójności i jakości pracy. – Podobnie jak w przypadku zeszłorocznego konceptu „superstanowisk ...
-
Polskie firmy w dobie koronawirusa: niepewność oznacza brak inwestycji
... zatrudnienia (37 proc. poprzednio), średnia redukcja to 3,4 proc. (wobec 7 proc. poprzednio). Największe spadki przychodów są oczekiwane w turystyce i gastronomii (średnio ok. 72 proc.), w budownictwie ok. 26 proc., a w przemyśle 25 proc. Najczęściej wskazywaną przyczyną złej sytuacji firm jest spadek popytu. Obecnie ten czynnik ...
-
Nowy pracownik tymczasowy w czasach COVID-19
... zamierza wrócić do poprzedniej branży nawet jeśli sytuacja gospodarcza ulegnie poprawie. 21% badanych rozważa taką możliwość, a 9% jeszcze nie podjęło decyzji. 72% nowo zatrudnionych pracowników znalazło pracę w usługach kurierskich i logistyce Spośród nowych pracowników tymczasowych zatrudnionych w czasach Covid-19 niemal połowa, bo 47%, znalazła ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... (62 proc.). Mimo nieznacznego spadku, tym co najbardziej niepokoi Polaków jest bezpieczeństwo bliskich (73 proc.). Podobny poziom obaw mają Hiszpanie (72 proc.). Globalnie jest to zdecydowanie największy powód lęku dla Chińczyków (86 proc.). Choć na świecie niepokój związany z regulowaniem płatności wzrósł ...
-
Mikrofirmy z makrosiłą w raporcie PARP
... (13,7 proc.) i w budownictwie (3,6 proc.). Sektor MSP ma natomiast największy wkład w PKB przedsiębiorstw, który stanowi blisko trzy czwarte całego polskiego PKB (72,3 proc.). Małe i średnie przedsiębiorstwa generują blisko co drugą złotówkę PKB (49,1 proc.). I tu znów, największy udział w tworzeniu PKB mają z tej ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2020
... internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco: miejsce pierwsze - Grupa Google (73,81%), miejsce drugie - Grupa RAS Polska (59,72%), a Grupa Wirtualna Polska (57,46%) - miejsce trzecie. DOMENY Wszystkie urządzenia W przypadku domen, z których korzysta najwięcej internautów na pierwszym miejscu w czerwcu ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... 12% nie tylko ma głęboką świadomość zmian klimatu, ale podejmuje również konkretne działania na tym polu, mimo, że Polacy w większości (72%) dostrzegają konieczność działania w kontekście złego stanu środowiska. Dla porównania, według badań firmy badawczej Euromonitor z 2017 r., ok. 12% badanych z międzynarodowej próby ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... obawiających się o własne zdrowie i bezpieczeństwo (z 59 proc. do 58 proc.) oraz tych, którzy niepokoją się o zdrowie bliskich (z 73 proc. do 72 proc.) to poziom lęku nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Co ciekawe proporcjonalnie do wieku respondentów maleją obawy o zdrowie bliskich ...
-
Cyberbezpieczeństwo: ogromna skala ataków na OT
... ostatnich 12 miesięcy nie zaobserwowało żadnego przypadku naruszenia bezpieczeństwa OT. W tym samym czasie 90% respondentów doświadczyło co najmniej jednego włamania, 72% - trzech lub więcej włamań, a 26% - sześciu lub więcej włamań. Ponad połowa badanych (51%) przyznała, że w wyniku ataków ich firma odnotowała ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... uważniej planują budżet domowy i racjonalniej robią zakupy. Przejawem wspomnianego racjonalizmu jest niewątpliwie powstrzymywanie się od zbędnych zakupów, które praktykuje obecnie 72% Polaków. Taki sam odsetek badanych wskazuje oszczędności na produktach spożywczych, a 66% - na dobrach trwałych i usługach. Dowodem na bardziej przemyślany charakter ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
... też, że odbiorcami usług branży leasingowej są głównie mikro i małe firmy, czyli klienci o obrotach do 20 ml zł, którzy stanowią 72,4 % w strukturze klientów firm leasingowych. Największą (53,9%) i zarazem rosnącą grupą klientów są mikro firmy. Leasing: trendy w grupach Pojazdy lekkie: Po niewielkim ...