-
Rynek pracy: pracownicy 50+ lojalni, ale niechętni zmianom
... jednak docenianego przez pracodawców. Według badań Pracuj.pl pokolenie baby boomers (56+) jako jedyne przedkładało dobrą atmosferę w firmie (ważne dla 72%) nad wysokie wynagrodzenie (65%). Baby boomersi zdecydowanie częściej od generacji Z (18-24 lat) uważali stabilność zatrudnienia za jeden z kluczowych aspektów życia ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe: dobry sposób na brak ofert pracy?
... branżach jak usługi kurierskie i logistyczne. Potrzebują one nowych pracowników tymczasowych do centr logistycznych, biur, magazynów, sortowni czy do pracy w terenie. 72% nowych pracowników znalazło pracę w usługach kurierskich i logistyce “W nowej rzeczywistości rynkowej w niektórych branżach pojawiło się większe niż dotychczas zapotrzebowanie na ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2020
... .com (56,03%) na trzecim. google.pl dopiero na miejscu siódmym (37,79%). Na ostatnim miejscu euro.com.pl (13,72%). Urządzenia mobilne Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w lipcu na pierwszym miejscu zestawienie Gemius/PBI ponownie google.com (70,47%), na drugim ...
-
Ochrona środowiska, społeczeństwa i ład korporacyjny. Ważne, ale za 3 lata
... inwestorzy i kredytodawcy oczekują, że firmy nie tylko osiągną dobre wyniki finansowe, ale także wywrą pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko. Średnio 72 proc. dyrektorów finansowych twierdzi, że czynniki ESG znajdują odzwierciedlenie w strategii ich przedsiębiorstw. Jednocześnie, tylko nieco ponad połowa respondentów (56 proc ...
-
GUS: gorsze wyniki przedsiębiorstw, gastronomia i hotelarstwo cierpią najbardziej
... uzyskanego w I półroczu 2019 roku, a strata netto wyniosła 28,0 mld zł i zwiększyła się o 14,4 mld zł w skali roku. Zysk netto wykazało 72,3% ogółu przedsiębiorstw (wobec 74,9% rok wcześniej), a uzyskane przez nie przychody stanowiły 75,4% przychodów z całokształtu działalności badanych przedsiębiorstw (wobec 83,8% przed ...
-
Przemysł: potrzebne nowe technologie, ale nie kosztem człowieka i środowiska
... . Celem przedsiębiorstw wytwórczych powinno być jednak wypracowanie zasad harmonijnego współdziałania człowieka i sztucznej inteligencji. – Tym bardziej, że według Komisji Europejskiej aż 72 proc. Europejczyków wierzy, że roboty i AI pozbawiają ludzi pracy. Z kolei badania przeprowadzone przez Światowe Forum Ekonomiczne wskazują, że już teraz ...
-
5 sposobów na podniesienie cyberbezpieczeństwa pracy zdalnej
... wdrożenie uwierzytelnienia wieloskładnikowego, jeśli do tej pory tego nie zrobiły. 2) Bezpieczeństwo urządzeń końcowych i kontrola dostępu do sieci (NAC) – odpowiednio 76% i 72% firm planuje aktualizację lub wdrożenie rozwiązań typu NAC lub EDR (ochrony urządzeń końcowych). W związku z pracą zdalną przedsiębiorstwa muszą kontrolować rosnącą ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... proc.). W Europie od paru tygodni wyprzedzają nas tylko Hiszpanie, wśród których znacznie więcej jest tych, którzy niepokoją się o własną kondycję (72 proc.) i zdrowie bliskich (73 proc.). Globalnie wyższy poziom obaw jest jedynie w Chile, Chinach, Indiach i Meksyku. Najmniej obawiają się Holendrzy. Niepokoje ...
-
GUS: w sierpniu ceny spadły, ale roczna inflacja to 2,9%
... z analogicznym miesiącem poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 5,7%), żywności (o 3,1%) oraz restauracji i hoteli (o 5,7%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,38 p. proc., 0,72 p. proc oraz 0,35 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 7,1%) oraz odzieży i obuwia (o 1,9%) obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,70 p. proc. i 0,09 ...
-
Za 15 lat środowisko pracy bazować będzie na sztucznej inteligencji
... - szczególnie w małych organizacjach. 90 procent osób decyzyjnych uważa, że w 2035 roku inwestycje w technologię AI będą największym motorem wzrostu ich organizacji. 72 procent specjalistów sądzi, że do 2030 roku sztuczna inteligencja będzie generować większe dochody dla ich organizacji niż tradycyjni pracownicy. 63 ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
... tylko 15% firm. Znacznie większa zgoda wśród odpowiadających panuje za to w kwestii oceny zachodzących obecnie zmian. Dla zdecydowanej większości firm (72%) będą miały negatywny charakter. - W obliczu tak nieprzewidywalnego kryzysu, jaki sprowadziło na biznes pojawienie się koronawirusa, bardzo ważna jest trzeźwa ocena ...
-
Odporność i optymizm - sektor MŚP nie poddał się COVID-19
... je wdrożyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Ponadto, liderzy korzystali z mniejszej liczby aplikacji w porównaniu z poprzednimi latami i prawie trzy czwarte respondentów (72%)* uważa, że jedna scentralizowana aplikacja do zarządzania ich funkcjami biznesowymi byłaby wystarczająca. * Odpowiedzi z badania z marca 2020 r. Metodologia Wstępna ankieta ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... : spokojni o nowe zatrudnienie są przedstawiciele telekomunikacji i IT (93%), przemysłu oraz budownictwa (po 90%). Mniej optymistyczne są osoby pracujące w administracji publicznej (72%), branży finansowej i ubezpieczeniowej (77%) oraz transporcie i logistyce (78%). Rotacja na rynku pracy nieco większa, spada waga czynnika finansowego jako głównej ...
-
Wirusy, wyłudzenia i inni. Jak dbać o bezpieczeństwo w internecie?
... od lat charakteryzują się stałą tendencją wzrostową. Aktywność internautów najczęściej sprowadza się do: sprawdzania poczty (87%), zaglądania na portale społecznościowe (72%), używania aplikacji (59%), dokonywania płatności z poziomu komputera (56%) i mobilnych aplikacji bankowych (55%). Pandemia oraz konieczność zachowania dystansu społecznego ...
-
Dell: transformacja cyfrowa w Polsce nabrała tempa, ale są bariery
... optymizm przekłada sie również na wyniki związane z mobilizacją organizacji do kreowania nowych modeli biznesowych – myśli o tym aż 79% firm globalnych I 72% europejskich – wśród polskich firm to nieco ponad połowa – 58%. Metodologia badania DT Index 2020 W lipcu i sierpniu 2020 r. firma Dell Technologies ...
-
Lojalność pracowników, życzliwość pracodawcy. Pandemia zmienia rynek pracy
... pewne kwestie nabrały dla pracodawców większego znaczenia. Przede wszystkim jest to wskazana już we wstępie lojalność pracowników, na którą wskazało 72% przebadanych pracodawców. Ważniejsze niż przed pandemią są również oszczędzanie i zasoby finansowe (39%) oraz przywiązanie klientów (38%). Na znaczeniu, choć w nieco ...
-
Praca zdalna: więcej korzyści czy kłopotu?
... , chcą jeszcze odpowiedzieć na e-maila, wysłać raport, dokończyć jakieś sprawozdanie itp. – mówi Andrzej Kulik, ekspert Rzetelnej Firmy. Z korzyścią dla pracodawców 72% badanych uważa, że praca zdalna daje więcej elastyczności oraz pomaga lepiej zorganizować obowiązki służbowe i połączyć je z domowymi zadaniami. Wydawać by ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: 4 mld euro, w tym 2 na magazyny
... podobna. Dominację logistyki widać wyraźnie w trzecim kwartale – z 1,1 mld euro wartości całego rynku 786 mln zainwestowano w tym sektorze. To stanowi aż 72% całego wolumenu. Na biura przypadło tylko 19%, a na sektor handlowy 9%. Zjawisko to można tłumaczyć obecną sytuacją epidemii. Potęguje ona zagrożenie ...
-
Nadchodzą cyberataki ransomware 2.0. To już więcej niż żądania okupu
... tych samych taktyk i wykazuje podobieństwa do Maze pod względem kodu. Szkodnik jest dostarczany w wyniku włamania do sieci, a następnie daje ofierze 72 godziny na zapłacenie okupu, zanim skradzione informacje zostaną upublicznione. Jeśli ofiary odmawiają zapłaty, atakujący publikują na swojej stronie ich nazwy ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... się telemedycyna, dzięki której pracownicy mogą skorzystać z pomocy lekarzy bez wychodzenia z domu. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat aż 72% Polaków uważa, że to najbezpieczniejsza forma kontaktu z lekarzem. W placówkach Luxmed największym zainteresowaniem cieszą się konsultacje z internistami. Stanowią one 30 ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
... (25%). Co czwarta firma w warunkach nowej rzeczywistości podjęła decyzję o rezygnacji z niektórych świadczeń, najczęściej wybierając kartę uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych (72% w tej grupie), szkolenia i rozwój (31%) a także dofinansowanie do nauki języków obcych (17%). W przypadku 63% przedsiębiorstw pakiet benefitów pozostał bez ...
-
Susza w Polsce. Problem czy nie?
... interesująco przedstawia się fakt, że o suszy jako o problemie częściej mówią mieszkańcy miast (90% z nich) aniżeli osoby zamieszkujące tereny wiejskie (72%). W warunkach postępujących zmian klimatu, wydłużających się okresów bez opadów przeplatanych nawalnymi deszczami, powodującymi lokalne podtopienia, konieczne jest podjęcie adekwatnych działań ...
-
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
... przynosi analiza opracowana przez BlackWeek.Global. Jak wynika z badania, skorzystanie z okazji przygotowanych przez sprzedawców przy okazji zeszłorocznego Czarnego Piątku deklaruje 72% polskich konsumentów. Tak spora rzesza uczestników czarnopiątkowych wyprzedaży może wydawać się zaskakująca. Warto więc podkreślić, że nie każdy z nich z okazji ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... najbardziej rozpoznawalnych znaków promocyjnych w Polsce. Jego znajomość w badaniach ankietowych corocznie deklaruje ponad 70 proc. konsumentów. Podobnie było w tym roku. Blisko 72 proc. ankietowanych odpowiedziało, że spotkało się ze znakiem „Teraz Polska” na produktach lub usługach. Badanie za pomocą internetowej ankiety CAWI ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... stronie podaży, która na koniec września przekroczyła próg 20 mln m2, jak i popytu, który w III kw. 2020 roku osiągnął wolumen 3,72 mln m2 wynajętej powierzchni, przekraczając dotychczasowe wyniki z analogicznych okresów ubiegłych lat. Polskim rynkiem magazynowym nadal interesują się przede wszystkim firmy ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... w 64 proc. twierdzą, że czują się zadowoleni ze swoich zakupów. W przypadku konsumentów w wieku 25-35 lat, zadowolenie z tego powodu odczuwa nawet 72 proc. osób. Technologie grają w zielone Trzy na cztery firmy dysponują odpowiednim sprzętem i zasobami, które pozwalają im postępować zgodnie z zasadami gospodarki ...
-
Hakerzy też czekają na Czarny Piątek. Uważaj na kody QR
... premierą konsoli Play Station. Bitdefender Antispam Lab odnotował gwałtowny wzrost korespondencji związanej z PS5 pomiędzy 29 a 30 października. Co ciekawe, aż 72 spośród wszystkich e-maili związanych z tym tematem należało do spamu. Eksperci z Bitdefendera zalecają też dużą czujność podczas używania kodów QR, które ...
-
Sklepy internetowe. Jak poprawić komunikację z klientem?
... zauważyć, że 53 proc. zamierza wkrótce wprowadzić personalizację Do tworzenia bazy kontaktów do klientów wykorzystują moduł na stronie głównej sklepu (72 proc.) lub przy zakupie (62 proc,) Połowa (52 proc.) stosuje powiadomienie o ponownej dostępności produktu, przesyłając je najczęściej e-mailem (78 proc ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
... wzrost zatrudnienia na poziomie 4,63 proc. (vs III kw. 2019 r.). Natomiast małe firmy usługowe okres od lipca do października zakończyły z 3,72 proc. wzrostem zatrudnienia (vs III kw. 2019 r.). Co ciekawe, w przypadku firm produkcyjnych Nowoczesnej Gospodarki, w III kw. wzrost zatrudnienia wyniósł 3,05 ...
-
Polacy a zmiany klimatu i inne problemy ekologiczne
... problem zmian klimatycznych (83%), jednak, pogląd ten nieco osłabł w stosunku do 1 fali badania. Polacy, podobnie jak w 2009 r. uważają również społeczeństwo (72%) za winnego zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia, ale już znacznie mniej osób niż w roku 2009 jest zdania, że to właśnie ono ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
... od wieku – zdrowa dieta jest ważna dla 89% osób z grupy 55 i więcej lat, a wśród najmłodszych ankietowanych (18-24 lata) – tylko dla 72%. Trend związany ze zdrowym odżywianiem jest także bardziej popularny wśród kobiet i osób z wyższym wykształceniem. Dla ponad połowy tych osób najważniejszą ...
-
2020 rokiem zakupów internetowych i płatności elektronicznych
... wynika, że handel elektroniczny dynamicznie się rozwijał w mijającym roku. Odsetek kupujących w internecie wzrósł o +15 p.p. w porównaniu do roku 2019 i wynosi obecnie 72%. A jak płacimy za zakupy online? COVID-19 zmienił nasze preferencje. Polacy zrezygnowali z płatności gotówką za pobraniem na rzecz płatności elektronicznych. Najchętniej ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... związanych z tym obaw. Na niemal niezmiennym poziomie utrzymuje się natomiast liczba Polaków (-1 pp.), którzy obawiają się o stan swoich oszczędności (72 proc.). Tylko 15 proc. z nas nie ma co do tego obaw. Obecna sytuacja to z pewnością pokłosie dotychczasowych, spowodowanych przez pandemię ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Polska ciągle liderem regionu
... na dotychczasowe tory. Początek bieżącego roku okazał się dla naszego rynku bardzo obiecujący. Wypracowany w I kwartale br. wolumen inwestycji w nieruchomości komercyjne (1,72 mld euro) był drugim najlepszym wynikiem za pierwszy kwartał roku w całej historii. Potem aktywność inwestorów spowolniła w wyniku niepewności spowodowanej przez ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2020
... zestawienia Gemius/PBI widzimy, podobnie jak miesiąc wcześniej, google.com (93,3%). Na miejscu drugim facebook.com (73,9%), a podium zamyka youtube.com (72,8%). Kolejne miejsca zestawienia to allegro.pl, onet.pl, wp.pl. Dwudziestkę zamyka tvn24.pl. Komputery osobiste i laptopy W przypadku zestawieniu TOP ...