-
Czy COVID-19 zmienił podejście do zmian klimatycznych?
... klimatu: opinię taką wyraża 75% Polaków, co jest wynikiem o trzy punkty procentowe wyższym, niż wynoszą średnia europejska i amerykańska (w obu przypadkach: 72%), oraz o dziewięć punktów procentowych niższym od średniej w Chinach (84%). Liczba respondentów, którzy odpowiedzieli twierdząco na to pytanie, wzrosła wszędzie w porównaniu ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
... . w pierwszej edycji badania. Badanie pokazuje, że z powodu koronawirusa większość respondentów musi borykać się ze wzrostem wskaźnika kosztów do przychodów. Aż 72 proc. firm doświadcza albo spadku przychodów przy wyższych lub niezmienionych kosztach, albo niezmienionych przychodów przy wyższych kosztach. Niemal co trzecia ...
-
Pandemia zachęciła do oszczędzania
... , której stan był według badanych po części odpowiedzialny za kolejne lockdowny. Pandemia wystawiła też na próbę relacje z pracodawcami. I tak w grupie 72 proc. badanych, którzy pracowali, 32 proc. nie miało wyrazistej opinii na temat działań pracodawcy, w oczach 26 proc. respondentów pracodawca zapunktował ...
-
Private equity: indeks optymizmu z najwyższym wzrostem od 17 lat
... ugruntowaną pozycję w regionie oraz opierają swoje działania na ponad 20-letnim doświadczeniu w zawieraniu transakcji – dodaje Mark Jung. Niemal trzy czwarte respondentów (72 proc.) zamierza w najbliższym czasie więcej kupować niż sprzedawać, jest to największy od 2011 roku odsetek takich odpowiedzi. Tylko 6 proc. oczekuje ...
-
Polska branża gier będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku
... również liczba grających Polaków – w 2017 r. było ich 14,36 mln, a w 2019 już 18,05 mln. Zwyczaje najmłodszych graczy W tegorocznym badaniu 72% rodziców odpowiedziało twierdząco na pytanie, czy ich dzieci w wieku do 18 lat grają w gry wideo. To o 1% mniej niż w roku 2019 ...
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
... (60 proc.), a podium zamykają Japończycy (53 proc.). Największymi tradycjonalistami, którzy ubezpieczają się przez telefon lub w czasie wizyty u przedstawiciela są Kanadyjczycy (72 proc.) i Włosi (65 proc.). Jeśli chodzi o zakup ubezpieczenia na dom czy mieszkanie, odsetek osób kupujących online jest jeszcze mniejszy. Ta ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2021
... zestawienia Gemius/PBI widzimy, podobnie jak miesiąc wcześniej, google.com (94%). Na miejscu drugim facebook.com (73,5%), a podium zamyka youtube.com (72,6%). Kolejne miejsca zestawienia to allegro.pl, onet.pl, wp.pl. Dwudziestkę zamyka wyborcza.pl. Komputery osobiste i laptopy W przypadku zestawieniu TOP ...
-
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
... odwracają się od gotówki. W związku z pandemią ludzie coraz mniej chętnie korzystają z banknotów i monet, zwracając się w stronę elektronicznych metod płatności. Aż 72% badanych konsumentów przyznało, że w porównaniu z ubiegłym rokiem ich stosunek do posługiwania się gotówką uległ diametralnej zmianie. Pytani o powody takiego stanu ...
-
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
... popytu na rynku motoryzacyjnym nie brakuje wyzwań. Jednym z nich jest silna presja na marże w sektorze, które są w długoterminowym trendzie spadkowym. 72% ankietowanych producentów wskazało, że w ostatnich latach wzrosła presja cenowa ze strony odbiorców. Co więcej, wśród obaw dotyczących 2021 r. najwięcej wskazań ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... połączyć swoje pasje z potrzebami organizacji. Dostrzeżenie tego jest niezbędne, jeśli firma chce rozwijać się w dłuższej perspektywie czasu. Według raportu, globalnie 72 proc. menedżerów wskazało na umiejętność ich pracowników do adaptacji, przekwalifikowania i przyjmowania nowych ról jako najważniejszy czynnik pomocny w radzeniu sobie z kolejnymi ...
-
Pandemia niszczy karierę zawodową Polek?
... w Polsce. Na przykład wzrost obciążenia pracą dotyka 73 proc. z nich, a dla porównania, w skali globalnej odczuwa go tylko jedna trzecia zapytanych. 72 proc. respondentek w Polsce uważa, że ma obecnie mniej czasu dla siebie, 68 proc. ma więcej obowiązków domowych, a ponad połowa ocenia ...
-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
... państw UE-27 (49%), przy czym działania takie popierają zwłaszcza osoby w wieku 65 lat i starsze (85%) oraz osoby mające większe dochody (72%). Kolejnym sektorem, na którym należy się skoncentrować, jest transport. Działania w tym obszarze są priorytetem dla 35% ankietowanych, jednak odsetek ten ...
-
Patenty w czasie pandemii. EPO ujawnia dane nt. zgłoszonych innowacji
... i śląskie (6,8%). W rankingu miast ponownie na czele znalazła się Warszawa, pomimo spadku liczby zgłoszeń o 2,1%, natomiast największy wzrost nastąpił w Skawinie (+72,4%) i Krakowie (+34,4%). Stały popyt na ochronę patentową w Europejskim Urzędzie Patentowym Ogólna liczba patentów zgłoszonych do Europejskiego Urzędu Patentowego w 2020 r. utrzymała ...
-
Akumulatory do elektryków ratują przemysł motoryzacyjny w kryzysie?
... najważniejszych rynku zbytu w minionym roku należały: Niemcy (34,3 proc. całości, spadek o 9,8 proc.), Włochy (12,34 proc., spadek o 29,4 proc.) i Francja (7,72 proc., spadek o 21,9 proc.). Nowy „koń pociągowy” motoryzacji w Polsce 2020 rok przyniósł niezwykle wysoki wzrost eksportu akumulatorów litowo-jonowych, które są ...
-
Jak zmieniło się złośliwe oprogramowanie finansowe?
... bankowych użytkowników. W 2019 roku lista 10 państw o najwyższym odsetku użytkowników, którzy zetknęli się z mobilnym złośliwym oprogramowaniem bankowym, wyglądała następująco: Rosja: 0,72% Afryka Południowa: 0,66% Australia: 0,59% Hiszpania: 0,29% Tadżykistan: 0,21% Turcja: 0,20% Stany Zjednoczone: 0,18% Włochy: 0,17% Ukraina: 0,17% Armenia: 0,16 ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
... nie dorównują pod względem prezentacji produktów sklepom stacjonarnym. Nie pełnią również funkcji społecznej, jaką jest możliwość robienia zakupów z bliskimi. 72% przedstawicieli generacji Z wskazało oglądanie nowych produktów w sklepach stacjonarnych jako najważniejsze źródło inspiracji przy zakupie kosmetyków. 64% młodych konsumentów inspiruje ...
-
Rząd w walce z pandemią: po co sięgać po nowe technologie?
... online – mówi Marcin Bartoszewski, EY Poland Consulting Innovation Leader. Digitalizacja państwa to jednak nie tylko korzyści, ale również wyzwania. Choć 72% badanych przez EY uważa, że nowe technologie poprawiają jakość życia, to wraz z rozwojem komunikacji na linii państwo-obywatel w kanałach cyfrowych, obawiają ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... zł, a liczba niesolidnych firm o niemal 0,5 tys. do ponad 33,2 tys. W tym czasie wśród ogółu firm przeterminowane zobowiązania podwyższyły się o 2,2 proc. (0,72 mld zł) do 33,87 mld zł. Zła sytuacja firm transportowych, to nie przypadek, a efekt drastycznego spadku produktu krajowego w wielu ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... odpowiednio 1,2%, 1,1% i 1%. Średnia wartość zamówienia: Globalna średnia wartość zamówienia (kwota wydana przez kupującego) była najwyższa w ciągu ostatnich 8 kwartałów i wyniosła 94,72 USD (w porównaniu do 81,60 USD w II kwartale 2020 r.). Średnia wartość zamówienia we Francji, Niemczech, krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii osiągnęła ...
-
Dzień Ziemi: jak biznes może łagodzić skutki zmian klimatu?
... zauważają konieczność intensyfikacji działań proekologicznych. 81 proc. członków kadry kierowniczej uważa, że to środowisko biznesowe powinno zwiększyć aktywność w tym zakresie, a 72 proc. wskazuje na rolę rządzących. Globalnie prawie trzy czwarte respondentów uważa, że największy wpływ na inicjatywy proekologiczne podejmowane przez firmę ...
-
Smart City Index 2020. Liderem Singapur
... przestępczości – 62,1% (dla Singapuru to 71,3%); poczucie zwiększenia zaufania do władz dzięki dostępnym informacjom online – 54,7% (dla Singapuru to 72,5%); udział transakcji bezgotówkowych – 80,9% (dla Singapuru to 71,0%). W kolejnym etapie badania mieszkańcy Warszawy ocenili istniejącą infrastrukturę oraz wyposażenie technologiczne i dostępne ...
-
Samozatrudnienie: komu odpowiada umowa B2B?
... współpracy były oferowane równie często (B2B: 66 proc., UoP: 60 proc.). Z kolei w ofertach dla początkujących proponowana była najczęściej umowa o pracę (72 proc.), a umowa B2B tylko w 45 proc. z nich. Umowy B2B są typem kotraktu najczęściej wybieranym przez ekspertów IT i osób ze średnim ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... %) oraz zdrowie swoje i bliskich (82%). Od poprzedniego roku wzrosło zaniepokojenie badanych nauką zdalną w szkołach i na uczelniach (71%) oraz sytuacją polityczną (72%). Postawy wobec szczepień i koronawirusa Po niemal 13 miesiącach w pandemii, 8% Polaków deklaruje, że przeszło już Covid-19. Jeden na pięciu badanych uważa ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia – po portalach z ofertami pracy, po które sięga 72% respondentów. Mniejszą, ale wciąż dość sporą popularnością wśród osób szukających ofert pracodawców cieszą się biznesowe serwisy społecznościowe (28%). Cyfryzacja sprawia ...
-
Polski eksport AGD czwarty na świecie
... rynku nie jest bardzo istotna, ponieważ sprzedaż z krajowych fabryk jest bardzo mocno skoncentrowana w Europie. Rynek w naszym regionie jest wart blisko 72 mld dolarów, a polskie firmy są ważną jego częścią. Polscy producenci sprzętu AGD są czwartą eksportową siłą na świecie, wyprzedzają nas ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... sytuacja w przypadku narzędzi dostępnych online? Według odpowiedzi respondentów szukających nowego miejsca zatrudnienia najpopularniejsze pozostają portale z ofertami pracy - sięga po nie 72% badanych Polaków. Zamieszczane na nich ogłoszenia dla wielu z nich stanową podstawowe i bazowe źródło poszukiwania ofert w sieci. Ogłoszenia m.in. z Pracuj.pl ...
-
Private equity: czy są jeszcze ślady po koronakryzysie?
... z ubiegłoroczną edycją jest wzrost znaczenia czynnika ESG w inwestycjach (przestrzegania przez firmę norm ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego). 72% respondentów z funduszy PE sondowanych przez EY spodziewa się premii za wartości ESG w spółkach portfelowych, które planują sprzedać. Zarządzający funduszami ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... odsetek kupujących online rośnie o ponad +10p.p. W stosunku do poprzedniej edycji badania, czyli do czerwca 2020 roku, penetracja zakupów online wzrosła z 72% do 84%, czyli o +12p.p. Jeszcze rok wcześniej, czyli w czerwcu 2019 roku zakupy w sieci deklarowało 57% badanych. Co więcej, 86% (+6p ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... istotna zmiana priorytetów konsumentów. Choć niska cena i oferta rabatowa są nadal uznawane przez polskich kupujących za bardzo ważne kryterium wyboru – 72% wskazań w badaniu – to już nie wystarczą, aby zapobiec ich odejściu od danej marki. Aż 62% respondentów potwierdza, że równie istotny ...
-
Inwestycje w hotele zamarły: spadki sięgają 75%, co dalej?
... sfinalizowane w regionie w 2020 roku zostały zawarte w stolicach (98,6%). To istotna zmiana w porównaniu z rokiem 2019, w którym na stolice przypadło tylko 72,2% transakcji. Oznacza to, że inwestorzy, którzy nadal inwestowali w tym regionie w ubiegłym roku, preferowali bezpieczeństwo inwestowania w największych miastach. Co ciekawe, pomimo ...
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... zakwaterowanie i gastronomia (59,7%) oraz obsługa rynku nieruchomości (64,1%). Nieco wyższa przeżywalność pierwszego roku charakteryzuje osoby prawne niż fizyczne (odpowiednio – 72,9% vs. 68,7%). W układzie wojewódzkim, najwyższą przeżywalność nowo powstałych firm odnotowano w województwach małopolskim (81,8%) oraz podlaskim (78,9%), najniższą zaś ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... lata. Pandemiczny kryzys nie oznaczał jednak zastoju na rynku pracy. Co piąty respondent w trakcie pandemii zdecydował się na zmianę zatrudnienia – 72 proc. pozostało w tej samej branży, a 12 proc. postanowiło spróbować swoich sił w nowej. W tej drugiej grupie przeważali mężczyźni – 14 proc. w stosunku ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
... się osoby zatrudnione w administracji publicznej – jest tak aż w 16 procentach. Natomiast ryzyko utraty pracy jako małe lub zerowe ocenia aż 72 proc. pracowników sektorów opieki zdrowotnej i pomocy społecznej, 70 proc. pracowników usług finansowych i ubezpieczeń oraz 69 proc. zatrudnionych w edukacji. Zdaniem pracowników ...
-
Za 2 lata zabraknie biur w Warszawie?
... sprzedaż Biur przy Willi przez Echo Investment za 86,7 mln euro do Grupy KGAL, zakup portfela Immofinanz przez Indotek za 72,5 mln euro oraz przejęcie budynku Spark B przez Stena Realty za 70 mln euro. Należy również zaznaczyć, że w I półroczu sfinalizowano pierwszą ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... czynienia z 16% spadku wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych. Kino i reklama zewnętrzna najbardziej ucierpiały z powodu ograniczeń związanych z COVID-19, zmniejszając się odpowiednio o 72% i 28%, a ich wzrost będzie najszybszy w 2021 r., kiedy to wydatki wzrosną odpowiednio o 116% i 16%. Natomiast reklama radiowa, która spadła o 22% w 2020 ...