-
Świat: wydarzenia tygodnia 36/2018
Nieznajomość języków nie stanowi już przeszkody, nawet w kontaktach biznesowych. Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń, które mają ułatwić komunikację. Dostępne są także aplikacje, pozwalające błyskawicznie dogadać się z obcokrajowcami. Na targach IFA 2018 w Berlinie debiutuje kieszonkowy tłumacz Pocketalk, który obsługuje aż 74 języki, w tym ...
-
Protekcjonizm zabiera UE 200 mld euro rocznie
W 2016 wartość wymiany handlowej pomiędzy państwami członkowskimi UE sięgnęła 3 bilionów euro. I wprawdzie traktaty unijne nie pochylają się nad kwestią protekcjonizmu, to jednak jego ograniczenie czy nawet wyeliminowanie jest jednym z głównych wyzwań wspólnego rynku. Dane Komisji Europejskiej wskazują, że usunięcie wszystkich barier pozwoliłoby ...
-
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
Sztuczna inteligencja stała się teraźniejszością. Nie jest więc zaskoczeniem, że zarządy firm w coraz większym stopniu rozliczane są z wdrażania systemów bazujących na AI. Nikt dziś nie chce przegrać cyfrowego wyścigu i zostać w tyle za konkurencją. Z tego też powodu warto dowiedzieć się, jak technologię AI, w kontaktach z klientami czy procesach ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2019
... z KRS, zniesienie wymogu załączania oryginału zaświadczenia o uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu do wniosku o przyznanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego, gdy akta egzaminacyjne osób, które przystąpiły do egzaminu, przechowywane są w siedzibie Ministerstwa Sprawiedliwości). Zmniejszenie liczby egzemplarzy dokumentów dołączanych do wniosków ...
-
Jak HoReCa walczy o doświadczenia konsumentów?
Wprawdzie dla konsumentów ciągle liczy się cena, ale wyraźnie widać, jak bardzo istotne stają się ich doświadczenia w kontaktach z markami. Branża HoReCa nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Co zrobiła i co robi, aby wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i gwarantować im jak najwyższą jakość customer experience? Odpowiedzi na to ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
Generacja Z to niewątpliwie najbardziej „zdigitalizowana” rzesza naszej populacji. Wydawać by się zatem mogło, że czas pandemii i związanego z nią przejścia na życie online, to dla Zetek sytuacja bliska idealnej. Tymczasem okazuje się, że to właśnie osoby urodzone po 1995 roku w największym stopniu tęsknią za bezpośrednimi kontaktami. 46% z nich ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
Z przeprowadzonego przez Coface Badania Płatności Firm w Chinach 2021, wynika, że w większości sektorów chińskiej gospodarki można liczyć już na krótsze terminy płatności. Sytuacja w poszczególnych branżach jest jednak dość mocno zróżnicowana. Pomimo coraz lepszych prognoz gospodarczych z ryzykiem płatniczym trzeba liczyć się w kontaktach z ...
-
Cyfrowa tożsamość: do czego jej potrzebujemy?
Polacy w coraz większym stopniu doceniają korzyści, jakich może im dostarczać cyfrowa tożsamość - wynika z kolejnej już odsłony badania zleconego firmie Kantar przez Krajową Izbę Rozliczeniową i Związek Banków Polskich. Na możliwości zdalnej weryfikacji tożsamości poprzez bankowość internetową zależy nam szczególnie w kontaktach z administracją ...
-
Damskie i męskie zawody: podział, który odchodzi do lamusa?
Wprawdzie w dobie równouprawnienia ciągle istnieją na rynku profesje uznawane za męskie, to jednocześnie okazuje się, że kobiety coraz częściej i chętniej decydują się podejmować zatrudnienie w zawodach, które dotychczas zarezerwowane były dla panów. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Grupy Progres, z których wynika m.in., że w sektorze ...