-
Eurobarometr: Polacy dobrze postrzegają Unię Europejską
Komisja Europejska prezentuje Standardowy Eurobarometr 92. Opinie zebrane na potrzeby badania wskazują, że Unia Europejska budzi pozytywne skojarzenia wśród połowy Polaków. 40% z nas charakteryzuje neutralna postawa. Poczucie przynależności do Wspólnoty towarzyszy 81% polskich ankietowanych, ale jednocześnie aż 51% z nas deklaruje sprzeciw wobec ...
-
Zalando, Amazon i inni. Jak e-commerce napędza magazyny w Polsce
BNP Paribas Real Estate Poland podsumował sytuację, jaka panowała na poskim rynku magazynowym w minionych 12 miesiącach. Z opublikowanego komunikatu wynika, że jest ona co najmniej dobra. Dopisują zarówno najemcy, jak i deweloperzy. W minionym roku całkowity zasób magazynów powiększył się o kolejne 2,7 mln m kw., a na przestrzeni pół dekady ...
-
Uwaga! Koronawirus sposobem na kradzież danych firmowych
Covid-19 to najbardziej gorący tematów ostatnich tygodni. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro końca pandemii niestety nie widać. Zdziwienia nie powinien budzić również fakt, że wzmożone zainteresowanie koronawirusem nie umknęło uwadze cyberprzestępców, którzy żerują na jego popularności, opracowując m.in. ataki phishingowe. Zasadniczym celem ...
-
Ratując budżet domowy, 2/3 Polaków zaciska pasa
Wprawdzie wielu Polaków było przygotowanych na to, że bieżący rok może okazać się nieco chudszy niż poprzedni (głośno i sporo mówiło się o nadchodzącym spowolnieniu gospodarczym), to jednak chyba nikt nie spodziewał się, że kryzys nadejdzie tak szybko i będzie miał tak ogromną skalę. Koronawirus zaskoczył wszystkich, zrewidował plany i zmusił do ...
-
Wielkanoc 2020 inna niż wszystkie. Tradycje na dalszym planie
Na święta wielkanocne wielu Polaków czeka z utęsknieniem. Są bowiem nie tylko najważniejszym z punktów chrześcijańskiego kalendarza, ale kojarzą się również z nadejściem wiosny i przebudzającą się do życia przyrodą. Tegoroczna Wielkanoc będzie jednak zupełnie inna niż wszystkie - z Barometru Providenta wynika, że z powodu pandemii tylko co 10. z ...
-
Leasing pracowniczy: rozwiązanie na miarę pandemii?
Z jednej strony rozprzestrzeniające się pandemia w istotnym stopniu przyczynia się do osłabienia koniunktury na rynku pracy, z drugiej jednak pobudza rozwój nowych metod zarządzania zasobami ludzkimi. Widoczne jest to wyraźnie na rynku chińskim. Zachodzącym tam procesom przygląda się Capgemini Invent. Jak chińskie firmy radzą sobie z kwestiami ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
Wybuch pandemii zmienił nawyki i zachowania konsumentów, co oczywiście nie pozostało bez znaczenia dla ogólnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju - czytamy w najnowszym komunikacie BIG InfoMonitor. Ostatnie dane pokazują, że w szóstym tygodniu walki z koronawirusem rodzime firmy zanotowały 46-procentowy spadek sprzedaży. Nie jest on zaskoczeniem, ...
-
Warszawskie biurowce bez oznak pandemii. 765 000 mkw.w budowie
Jak wynika z najnowszego opracowania MarketBeat międzynarodowej firmy Cushman & Wakefield, u schyłku I kwartału br. warszawskie biurowce rozciągały się na niemal 5,6 mln mkw. W badanym okresie stołeczny rynek powiększył się o zaledwie jeden budynek, a popyt okazał się nieco niższy aniżeli przed rokiem. Nie jest to jednak efekt pandemii. Tej ...
-
Proaktywność, emocje, wartości. Jak budować swoją siłę podczas kryzysu?
Pandemia stanowi zagrożenie dla naszych przyzwyczajeń, utartych schematów, a nawet kondycji psychicznej. Burzy się nasze poczucie bezpieczeństwa, a dotychczasowe normy zachowań i sposoby podejmowania decyzji stają pod znakiem zapytania. Ludzie zaczynają szukać sposobów jak najlepszego radzenia sobie w nowej sytuacji, sytuacji kryzysowej. Co buduje ...
-
Firmy budowlane opierają się kryzysowi. 92% z nich działa dalej
Wybuch pandemii uderzył we wszystkie dziedziny życia i gospodarki. Okazuje się jednak, że w kryzysowych realiach całkiem dobrze radzi sobie branża budowlana, co jest akurat o tyle zrozumiałe, że jej działalność nie została objęta odgórnymi obostrzeniami. Nie oznacza to jednak, że obecna sytuacja nie przysparza przedsiębiorcom kłopotów - blisko 2 ...
-
Czy w Polsce potrzebne są prywatne akademiki?
Koszty zakwaterowania podczas studiów to pokaźna część studenckiego budżetu. W Polsce sięgają 39% miesięcznych wydatków. Dla porównania, na Litwie jest to 28%, ale już we Francji ponad połowa. I wprawdzie zdecydowanie najtańszą opcją w naszym kraju są publiczne akademiki, to jednak skromna dostępność miejsc oraz niski standard sprawiają, że 48% ...
-
Koronawirus: 500 mld euro na pomoc gospodarkom UE
18 maja niemiecka kanclerz Angela Merkel i francuski prezydent Emmanuel Macron zaproponowali utworzenie jednorazowego silnego funduszu odbudowy w wysokości 500 mld euro (3,6% PKB UE w 2019 r.) z przeznaczeniem na pomoc tym gospodarkom, które najbardziej zostały dotknięte pandemią Covid-19. Plan przewiduje emisję przez Komisję Europejską obligacji ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
Przeciętny Europejczyk zostawia w detalicznych sklepach stacjonarnych 29,9 proc. swojego budżetu. Średnią nieco przewyższają Polacy (35,7 proc.), ale i tak daleko nam do Węgrów (50 proc.). Okazuje się jednak, że wydatki na tradycyjne zakupy nie rosną – w minionym roku w 27 państwach UE spadły o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa prężnie ...
-
Nieruchomości komercyjne: więcej szans czy zagrożeń?
Solidne fundamenty gospodarcze to gwarancja możliwości szybkiej odbudowy aktywów w postpandemicznych realiach - uważa dr Bolesław Kołodziejczyk, Dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa, Cresa Polska. Ekspert podkreśla, że jeśli nie zachwieją nimi nadmierne regulacje, również fiskalne, a przedsiębiorcy otrzymają wsparcie w utrzymaniu płynności, ...
-
Firmy w czasie pandemii. Czego boją się najbardziej?
Z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że firmy różnie postrzegają swoją sytuację w czasach pandemii i mają odmienne wizje swojej przyszłości. Przykładowo firmy transportowe najbardziej boją się braku zleceń, budownictwo liczy się ze spadkiem cen, a firmy usługowe stoją przed widmem upadłości. Najbardziej o swoją ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
Wybuch pandemii wywołał w społeczeństwie wzmożone obawy nie tylko o zdrowie, ale i o finanse. Najnowsza fala badania zrealizowanego przez GfK pokazuje jednak, że odsetek osób obawiających się o swój budżet i zdolność regulowania rat kredytu i innych zobowiązań finansowych jest istotnie niższy aniżeli na początku naszych zmagań z koronawirusem. To ...
-
GUS: oceny koniunktury coraz lepsze, najgorzej w zakwaterowaniu
Są już najnowsze dane GUS odnośnie koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Wynika z nich, że w stosunku do poprzedniego miesiąca sytuacja uległa poprawie, jednak wskaźniki nie są jeszcze bliskie ideału. Podobnie jak w czerwcu najbardziej pesymistyczne nastroje zdradzają przedsiębiorcy trudniący się zakwaterowaniem. W gastronomii ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
Wprawdzie w dobie pandemii Polacy postawili na rozsądne zarządzanie budżetem domowym, to jednak nie zrezygnowali jednocześnie z inwestycji – dowodzi badanie zrealizowane przez ING Bank Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania ...
-
Emigracja zarobkowa ciągle interesująca. Pracę za granicą rozważa co 10. Polak
Emigracja zarobkowa interesuje obecnie co dziesiątego Polaka - wynika z najnowszej, XIV edycji Badania Barometr Rynku Pracy. Pracę za granicą rozważają przede wszystkim przedstawiciele pokolenia Y, mieszkańcy zachodniej Polski oraz osoby, które straciły zatrudnienie. Oferty zagranicznych pracodawców wskazują na szczególne zapotrzebowanie na ...
-
Dbałość o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny zwiększa wartość firmy
Wdrożenie strategii ESG (Environmental, Social, Governance) oraz inwestycje w odpowiedzialny biznes nie tylko zwiększają wartość firmy, ale również budują jej odporność na zawirowania wywołane spowolnieniem gospodarczym. Warto o tym pamiętać zwłaszcza w dobie zmagań z negatywnymi skutkami pandemii. Opracowany przez Deloitte raport "Central Europe ...
-
Złośliwe aplikacje Google Play kuszą darmowymi butami
Doniesienia o wykryciu kolejnych złośliwych aplikacji Google Play pojawiają się na tyle często, że nie budzą już właściwie żadnego zaskoczenia. Okazuje się, że właśnie mamy do czynienia z kolejnym tego rodzaju szkodnikiem. Z komunikatu opublikowanego przez ESET wynika, że w sklepie z oprogramowaniem na Androida zidentyfikowano cały szereg ...
-
Rynek pracownika czy pracodawcy? Nowe różnice na rynku pracy
W związku z pandemią dużo zaczęło się mówić, że to koniec rynku pracownika. Niektórzy pracodawcy odczuli ulgę i celowo przekazywali takie informacje, żeby „zmotywować” pracowników do działania. Pojawiło się wiele publikacji o rynku pracodawcy, a jednocześnie mogliśmy obserwować przekazy o nowych zwolnieniach, co podsycało strach i budziło obawy ...
-
ManpowerGroup: 9% firm planuje zatrudnienie, mamy 3. wynik w EMEA
W końcówce bieżącego roku sytuacja osób poszukujących pracy nie powinna być najgorsza. Opublikowany dziś „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazuje, że prognoza zatrudnienia netto na najbliższe 3 miesiące sięga +5%, co względem poprzedniego badania (-6%) jest dość sporą poprawą. Grono firm planujących rekrutacje jest ponad ...
-
FOR: Demografia i recesja uderzają w FUS
Recesja wywołana przez reakcje państwa i konsumentów na pandemię COVID-19 obnażyła problemy systemu emerytalnego, dotychczas maskowane przez dobrą koniunkturę. Według założeń budżetu na 2021 rok dochody składkowe funduszu emerytalnego FUS w 2021 roku będą niższe o ponad 10 mld zł od zakładanych. Jednocześnie liczba emerytów i w konsekwencji ...
-
Grupa Waryński buduje EQ2 - nowy biurowiec na Podolanach
Trwają prace związane z realizacją biurowca EQ2. 8-kondygnacyjny obiekt powstaje w Warszawie, u zbiegu Wschowskiej i Ordona. To 4 300 mkw. powierzchni przeznaczonej głównie na biura, ale nie zabraknie również przestrzeni zarezerwowanej dla działalności usługowo-handlowej. Na dachu budynku Grupa Waryński zaplanowała powstanie zielonego trasu. Nowy ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
Mamy jesień, która tym razem przypada na czasy związanego z koronawirusem kryzysu. Okazuje się jednak, że całkiem pokaźnej grupy Polaków nie powstrzymuje to przed większymi wydatkami. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank badania "Polaków portfel własny – czas zmian", wynika, że w najbliższym czasie blisko 22 proc. z nas szykuje się na ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
Wprawdzie pandemia powoduje, że w bardzo wielu obszarach widoczne są wyraźne cięcia wydatków na promocję, to jednak okazuje się, że nie wszędzie. Przykładem na to są chociażby budżety na rozrywkowe treści wideo. Z najnowszych danych agencji mediowej Zenith wynika, że na kluczowych, światowych rynkach zmniejszą się one w tym roku o zaledwie 0,2%. ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
Pandemia kosztuje miliardy. A ile wyniesie nas "zwykła" grypa?
Chociaż w kontekście zdrowotnym mówi się dziś głównie o koronawirusie, to nie można jednak pominąć milczeniem, że nie tylko on nadwyrężać będzie nasze zdrowie i budżet. Szacunki Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że tegoroczny sezon grypowy może zwieńczyć około 2,31 mln zachorowań na grypę, a wygenerowany przez to koszt społeczny sięgnie ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Internet: jak pandemia wpłynęła na ruch w sieci?
Ostatnia dekada zaowocowała istotną przebudową struktury ruchu internetowego. Sporych zmian w tym zakresie nie zabrakło również w tym roku, co było efektem wybuchu pandemii i związanymi z tym modyfikacjami nawyków konsumenckich. Nokia przez ostatnie osiem miesięcy monitorowała ruch w sieci, przyglądając się m.in. takim zagadnieniom jak wideo ...
-
Czy Biden wygasi wojny handlowe Trumpa?
Donald Trump szedł po władzę, obiecując m.in. odbudowę potęgi amerykańskiego przemysłu i likwidację deficytu w wymianie towarowej z Chinami. Posługując się dość topornymi metodami, wywołał wojnę handlową. Joe Biden wcale nie zamierza ustępować Chińczykom, ale wojnę chce zmienić w wyścig, sięgając po bardziej subtelne narzędzia niż jego poprzednik. ...
-
Strajk kobiet popularniejszy niż WOŚP. 3,5 mld wyświetleń
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie niekonstytucyjności przepisów dopuszczających możliwość aborcji w przypadku trwałych i nieodwracalnych wad płodu wywołał ogromną falę protestów. Jego przeciwnicy wylegli na ulice dużych i mniejszych miast, nie zważając na związany z pandemią zakaz zgromadzeń. Styczniowa publikacja decyzji TK nie wzbudziła ...
Tematy: monitoring mediów, monitoring internetu, internet, media, WOŚP, strajki kobiet, kobiety, aborcja, protesty -
Polska gospodarka po pandemii. Nowy Plan Marshalla podniesie PKB?
Plan Odbudowy Europy po pandemii, przez niektórych nazwany "Nowym Planem Marshalla", ma pomóc Polsce w powrocie na ścieżkę dynamicznego wzrostu gospodarczego. Jak wynika z raportu opracowanego przez DNB Bank Polska i Deloitte, nasz kraj jest jednym z jego największych beneficjentów. Prognozy zakładają, że pieniądze napływające z UE już w 2022 r. ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...