-
Co wiemy o 3 pokoleniach polskich internautów?
... wśród trzech pokoleń użytkowników internetu (20+, 40+ oraz 60+) najsilniejszą reprezentację posiadają osoby w wieku 40-49 lat. Nie tylko stanowią oni ... w grupie 40-49 i 71% w grupie 60-69. Mapy i lokalizatory to domena młodszych Z danych z badania Gemius/PBI wynika, że z aplikacji i witryn w kategorii „Mapy i lokalizatory” najczęściej korzysta ...
-
Polacy ruszają na zwiedzanie świata?
... że pomysły na zwiedzanie świata czerpie od znajomych. 40 proc. respondentów inspiracje podróżnicze czerpie z mediów społecznościowych, a 34 ... sportowe. Wakacje szyte na miarę Na przestrzeni lat zmianie uległ sposób, w jaki organizujemy wyjazdy. ... że na wyjazdach również jesteśmy ekonomiczni. Jak wynika z badania „Wakacje Polaków”, aż 75 proc. z nas w ...
-
Dlaczego milenialsi boją się Przemysłu 4.0?
... połowa przedstawicieli pokolenia Y na świecie. Autorzy badania Deloitte „Global Millennial Survey 2019” ... Ta liczba do tej pory nie spadła poniżej 40 proc., a w ostatnich dwóch latach wyniosła nawet 45 proc ... 4.0 wpłynęły na rynek pracy. Technologie cyfrowe zmieniły w ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele stanowisk pracy. Milenialsi uczyli się korzystać ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 36/2019
... gospodarczą. Mają do oddania łącznie 5 mld zł. Tylko w ciągu pięciu ostatnich lat dług ten wzrósł o 3,2 mld zł. Dlaczego nie płacą? Przede wszystkim dlatego ... się czas, w którym klienci uiszczają płatności. Wyniki badania przeprowadzonego przez Intrum pokazują, że firmy płacą rachunki średnio po 40 dniach (w porównaniu z 34 dniami, jak wskazywał ...
-
Polacy i prezenty urodzinowe
... z badania, uszczęśliwianie innych to bez wątpienia coś, w czym się lubujemy. Aż 60% Polaków przyznaje, że prezenty urodzinowe woli wręczać niż otrzymywać. Okazuje się również, że najczęściej w roli podarunków występują pieniądze (40 ... 1-4 lipca 2019 r. metodą ankiety online na grupie 643 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, ...
-
Czy praca zdalna może być remedium na wypalenie zawodowe?
... niż rok vs 42% przy pracy powyżej 8 lat). Jak deklarują niektórzy respondenci (28%), w obecnym miejscu pracy zdecydowanie ... stresu u pracowników. Doskonale obrazują to wyniki badania – 33% respondentów uważa, iż poziom stresu w pracy ... odciążenie psychiczne i emocjonalne, to według 40% badanych, umożliwienie przez pracodawcę takiej formy pracy ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... są liderzy. Tylko 26 proc. z nich zmienia pracę w przeciągu 2 lat. Co kilka miesięcy pracę zmienia zaledwie 3 proc. ... na chęć zmiany pracy reagują pracodawcy? Jak wynika z badania No Fluff Jobs, aż 2 na 3 pracowników rozmawia ze swoimi ... 10 proc. ankietowanych. A czy wracają na stare śmieci? Prawie 40 proc. odchodzących pracowników rozważa powrót do ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
... z Europy Środkowo-Wschodniej. Oszacowany przez autorów badania potencjał filantropijny regionu CEE sięga 3,3 mld ... regularny i średnia wartość ich wpłat jest o 40% wyższa. Kobiety zdecydowanie chętniej korzystają z alternatywnych ... zostało 600 wywiadów z osobami w wieku 18-65 lat z odwzorowaniem struktury demograficznej społeczeństw ze względu na ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... nad leżak - aktywność nad wodą. Taki obraz koderów wyłania się z badania zrealizowanego przez No Fluff Jobs z okazji obchodzonego ... proc. stanowią mężczyźni (71 proc.), w wieku między 25-34 lat. Pokrywa się to z ogólnymi danymi demograficznymi w IT - według ... dla 60 proc. React to framework. (dla 40 proc. to biblioteka) W pracy muzyka i styl casual ...
-
Dzieci w sieci: potrzebna zwiększona kontrola rodzicielska
... powyższego są wyniki czerwcowego badania Trend Micro, które dowodzą, że 57% rodziców dzieci w wieku 8-12 lat oraz 55% rodziców dzieci w wieku 13-16 lat dostrzegła w czasie pandemii wzmożoną ... gier czy programów bez zgody rodziców. Dzieje się tak w przypadku ok. 40% 8-12 latków i ok. 70% 13-16 latków – dodaje Anna Falkowska Marketing Manager CEE z ...
-
Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach
... w branży mobile gaming to trend, który od kilku lat stopniowo się umacniał. Jednak teraz nie wystarczy już ... puzzle - 52,2 proc. - oraz gry karciane z wynikiem 40,9 proc. Natomiast na short liście u panów znajdziemy ... Ponadto kobiety są cierpliwymi i wyrozumiałymi odbiorcami. Na przykład badania przeprowadzone w USA pokazują, że mamy – gracze doceniają ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... przez kolejne dekady? Tak może się stać tym bardziej, że prowadzone badania wyraźnie dowodzą, że odbiorcami platform OTT są już właściwie wszystkie grupy ... za nią idą doświadczenie użytkownika i marka. Prawie 70 proc. z ponad 40 dyrektorów mediów, z którymi przeprowadzono wywiady w ramach badania „OTT Streaming Wars: Raise or Fold”, zadeklarowało, ...
-
E-commerce szansą dla rozwoju sektora MŚP?
... stażu na rynku, tj. istniejące więcej niż 10 lat. Firmy te, posiadając ugruntowaną pozycję na ... produkcyjnych, większych i będących dłużej na rynku. Ponadto, 40% firm, które sprzedają przez Internet tylko na rynku ... ryzyk związanych z jednym, lokalnym rynkiem bytu. Jak wynika z badania, korzyści wynikających z rozszerzenia działalności o zagraniczną ...
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... w „Faktach” tendencja była odwrotna – to mężczyźni przeważali jako gospodarze (62 proc.) . Wyniki badania potwierdzają jedynie to, o czym mówi się już od dawna. Gdy ... ” wyemitowały tę samą liczbę materiałów poruszających kwestie praw kobiet oraz mniejszości (po 40) – znacząco więcej niż „Wydarzenia” (24). W ogromnej większości były to materiały ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Branża budowlana musi walczyć ze zmianami klimatu
... wrażliwości na ryzyka klimatyczne. Obecnie, budynki odpowiadają w Unii Europejskiej za około 40 proc. zużycia energii i 36 proc. emisji CO2. Proces definiowania celów ... badania wynika, że około 48 proc. respondentów nie posiada wiedzy na ich temat, ale zdecydowana większość z nich (29 proc.) jest gotowa na zapoznanie się z nią. Unia Europejska od lat ...
-
Międzynarodowa windykacja. Gdzie trudno odzyskać pieniądze?
... badania rzucającego światło na międzynarodową sytuację ... ds. windykacji Allianz Trade na całym świecie oraz ponad 40 wskaźników administracyjnych odnoszących się do: (i) lokalnych praktyk płatniczych; (ii ... . Ocena globalnej złożoności windykacji zmniejszyła się w ciągu ostatnich czterech lat: obecnie wynosi 49, czyli o 2 punkty mniej niż w 2018 ...
-
Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę?
... pracę. Kandydaci bowiem obecnie częściej niż jeszcze kilka lat temu zwracają uwagę na prezentowane w nim szczegóły, ... pracy. Potwierdzają to deklaracje Polaków. Prawie 40% badanych oczekuje, że poznają oferowane wynagrodzenie przed ... wypełnić kandydat oprócz wysłania pracodawcy CV. Jak wykazują badania Pracuj.pl, dla części kandydatów stanowią one ...
-
Chmury nad polską gospodarką. Czeka nas fala upadłości firm?
... znaczący wpływ może mieć rentowność biznesu. Blisko 40 proc. ankietowanych zakłada, że ten rok firmy ... do jakichkolwiek wcześniej. Dlatego pozytywną stroną wyników badania jest wyraźna świadomość całej gamy ryzyk, w ... – dane historyczne przestają mieć znaczenie. Nikt, w perspektywie ostatnich lat, nie mierzył się z taką niepewnością, jak obecnie ...
-
Inflacja to nie czas na oszczędzanie pieniędzy?
... (48 proc. wskazań) niż mężczyzn (40 proc.). Natomiast dla 38 proc. z nas pieniądze ... badania pokazują jednak dosyć optymistyczny trend. Polacy nie chcą wcale rezygnować ze swoich planów. Są natomiast w większym stopniu skłonni do regularnego odkładania pieniędzy i to w większych ilościach – komentuje Daniel Szewieczek. – Doświadczenie ostatnich 3 lat ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... odzież, obuwie i kosmetyki - wynika z badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce". Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania? Z tego tekstu dowiesz się ... w ten sposób kupujemy także obuwie (31 proc.). Częściej robią to osoby po 40 roku życia niż młodzi dorośli (kolejno 39 i 20 proc. wskazań). ...
-
Kupno mieszkania i oszczędzanie na emeryturę: sfera marzeń dla młodych?
... życia, przesunięcie granicy o 5 lat podnosi odsetek twierdzących odpowiedzi do 57%, kolejne 14% badanych pozwoliłby sobie poczekać z oszczędzaniem do 40 roku życia, a 11% ... do nich. W przypadku mężczyzn różnica wynosi 9%, a w przypadku kobiet aż 21%. Wyniki badania pokazują wyraźnie, że młodzi ludzie dostrzegają walory PPK, autozapis, dopłaty ...
-
Inwestycje w nowe technologie: rewolucja przyspiesza
... rozwiązań internetu rzeczy w oparciu o sieć 5G preferują przedsiębiorcy? Czwarta edycja badania EY - Reimagining Industry Futures Study - wskazuje, że firmy rozwijają ... którą w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zainwestować najwięcej przedsiębiorców, są procesy związane z komputerami kwantowymi (42%), a trzecią – przetwarzanie brzegowe (40%). ...
-
Model biznesowy oparty na regeneracji: na czym polega i komu służy?
... już skutecznie działają w ten sposób. Podobnie, tylko 40 proc. liderów uważa, że skutecznie wdrożyły kulturę ... za stworzenie „przyszłości, która działa dla wszystkich”, badania firmy Kearney pokazują, że sektor detaliczny wyprzedza konkurencję ... wpływu w przyszłości. Odporność była hasłem przewodnim ostatnich kilku lat, teraz będzie nim "regeneracja” – ...
-
Kandydaci znają swoją atuty, ale nie potrafią ich "sprzedać" w CV?
... grupą są osoby w sile wieku, czyli w przedziale 44-55 lat, zaś najstarsza grupa, w której znajdują się ... podkreśla je w swoim CV), pełny przebieg przeszłego zatrudnienia (40%) oraz posiadane prawo jazdy (39%). Na dalszych ... dobrego zaprezentowania się podczas rozmowy rekrutacyjnej. Z naszego badania wynika, że ponad połowa (55%) przygotowując swoje ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... lat - wynika z najnowszych doniesień Izby Gospodarki Elektronicznej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Skąd bierze się zorientowanie e-sprzedawców na handel poza granicami kraju? Jakie korzyści przynosi sprzedawcom transgraniczny e-commerce? Gdzie poszukiwać klientów cyfrowych? Badania ... w sektorze B2B do 40%. Transgraniczny handel elektroniczny ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... podzielić na dwie grupy: Doświadczeni specjaliści w wieku 25-40 lat, którzy pracują od 2 do 5 lat, posiadają wyższe wykształcenie, duże portfolio i wystarczające kwalifikacje do ... pokazało, że ponad 40% programistów już teraz korzysta z zintegrowanych narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy. Co więcej, badania SoftServe sugerują, że ...
-
Ukraińcy w Polsce: po 2 latach od wybuchu wojny wiele się zmieniło
... do Polski na stałe w ciągu najbliższych kilku lat – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” opublikowanego w ... do bogatszych krajów Europy Zachodniej. 40 proc. przedsiębiorstw w Polsce w listopadzie 2023 roku miało w ... . 52 proc. Polaków chce pracować z Ukraińcami – wynika z badania omnibusowego zleconego przez Personnel Service w sierpniu ...
-
Polacy ciągle wolą oszczędzanie niż inwestowanie pieniędzy
... badania "(Nie)inwestycyjny obraz Polaków", które rzuca światło na podejście naszego społeczeństwa do oszczędzania i inwestowania ... coraz rzadziej wykazują przywiązanie do brokerów, co było ich cechą charakterystyczną jeszcze kilka lat temu. Obecnie ponad 40 proc. osób, które korzystają z usług zagranicznych podmiotów, oraz 34 proc. klientów polskich ...
-
Czy niedziele handlowe są nam potrzebne?
... lat temu. Czy zakaz handlu w niedziele nadal budzi tak wielkie emocje, jak na początku jego obowiązywania? Polacy są w tej sprawie wciąż podzieleni. Jak wynika z przytaczanego przez Rzeczpospolitą badania ... lub całkowicie go zakazują jest równo po 21 proc. Pozostałe 40 proc. respondentów wybiera opcje pośrednie, czyli handel możliwy w niektóre ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... edycji badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na sytuację panującą na rynku reklamy w naszym kraju, skupiając się ... Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,02 mld kontaktów i 78,21% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,40 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77 ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... e-commerce zjawiska, które stały się bardzo popularne, zwłaszcza w w ciągu ostatnich kilku lat, przede wszystkim w okresie pandemii, np. BOPIS (Buy Online, Pickup In-Store – ... TrustMate.io. Jak wynika z powyższego badania, Polacy najczęściej wyszukują w internecie pobliskich restauracji i hoteli (40,57%), lokalnych sklepów z odzieżą i tekstyliami ...
-
Oszczędzanie w 2025 roku to plan połowy Polaków
... roku - wynika z Barometru Providenta. Jakie jeszcze wnioski płyną z pierwszego w tym roku badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W jaki sposób Polacy ... lat, a także aż 82 proc. w przypadku badanych z grupy 65+. Pozostali w swoich postanowieniach skupiają się zwłaszcza na zdrowiu (53,6 proc.), sprawności fizycznej (46,3 proc.) oraz finansach (40 ...
-
Workmonitor 2025: zaufanie do szefa kluczowe dla motywacji do pracy
... nieco częściej niż w innych krajach (31 proc.). Dodatkowo 40 proc. badanych nie przyjęłoby posady, ... lat, pracujące przynajmniej 24 godziny w tygodniu, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i realizujące zlecenia na rzecz jednego pracodawcy oraz bezrobotne, rozważające podjęcie zatrudnienia w najbliższym czasie. Najnowsza edycja badania ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
... – w tegorocznej edycji badania jest ona dla nas ... lat. Częściej są to także kobiety (28,1 proc. wobec 20,2 proc. mężczyzn). Rezygnacja z reklamacji nie jest związana z brakiem znajomości praw konsumenckich Niemal co trzeci badany (30,3 proc.) rzadko rezygnuje z próby uzyskania reklamacji bądź rękojmi z powodu braku znajomości praw konsumenckich, a 40 ...
-
Impulsywne zakupy domeną mężczyzn
... najczęściej Najbardziej skłonne do impulsywnych zakupów są osoby w wieku 18-24 lat – aż 48,5 proc. z nich przyznało, że wydało przynajmniej 500 zł ... się nawyków konsumpcyjnych. Podobnych wniosków dostarczają międzynarodowe badania. Według danych Invesp, zakupy impulsywne stanowią niemal 40 proc. wszystkich wydatków w e-commerce. Jednocześnie aż ...