-
Denerwujące reklamy
... trakcie trwania bloku reklamowego. Według badania Ipsos-ASI [wym.: ipsos ei-es-ai] z lutego br. już blisko połowa (47%) Polaków w wieku w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w ... (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 ...
-
Polacy unikają reklam
... bloku reklamowego. Według badania Ipsos z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia ... mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem. Co Pan(i) zazwyczaj ...
-
Fiat królem szos
... (blisko 40%) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas ... lat i więcej) w równym stopniu wybierają samochody fabrycznie nowe (52%), jak i te z „drugiej ręki” (48%). Rys.2 Wiek Polaków a posiadanie samochodu kupionego jako nowy vs używany (Osoby, które posiadają własny samochód, n=436) - Wyniki badania ...
-
Polacy piją więcej
... się o ponad 40 proc., a piwa o 10 proc. Niepokojące jest to, że największy wzrost w tym zakresie odnotowano wśród młodych kobiet, w grupie wiekowej 18 - 29 lat. Jeżeli ... – badania wykazały 30 proc. wzrost spożycia takiego alkoholu. Ponad 1,6 mln osób ma poważne problemy z alkoholem – to prawie dwa razy więcej niż szacowano cztery, pięć lat ...
-
Coraz więcej młodych telemaniaków
... badania PBS DGA wynika, że aż 73 procent młodzieży w wieku od 11 do 18 lat ogląda telewizję przez co najmniej dwie godziny dziennie ... 20 procent nastolatków przyznaje zaś, że nie korzysta z niego w ogóle. W grupie, która korzysta z Internetu codziennie 40 procent ankietowanych spędza w ten sposób około 2 godzin dziennie. 35 procent zaś przeznacza na ...
-
Polska w Unii Europejskiej 2004-2006
... miliardów euro w 2004 r., co stanowiło 40 procent ich całego PKB, podczas gdy około dziesięć lat wcześniej tego rodzaju inwestycje w ogóle tam nie ... finansowego i możliwości wykorzystania innych instrumentów Wspólnej Polityki Rolnej. Według badania przeprowadzonego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan 68 procent przedstawicieli ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
... na skuteczne konkurowanie z firmami amerykańskimi. W rankingu 50 firm, które najwięcej wydają na badania naukowe i rozwój po 18 pochodzi z Europy i ze Stanów Zjednoczonych, natomiast 10 pochodzi z Japonii, 2 ... km, a koszty ok. 800 mln euro. Jego żywotność szacuje się na 40 lat, a przepustowość ma wynieść ok. 70 mln m3 gazu dziennie. W Niemczech ...
-
Polacy bardziej zadowoleni z życia
... badania CBOS "Poziom satysfakcji życiowej Polaków w latach 1994-2006" w ciągu 12 lat przybyło rodaków zadowolonych z życia. W 1994 roku 53 procent ... wskaźniki są niezmienne od 14 lat. Ponadto rodacy raczej zadowoleni są ze swojego miejsca zamieszkania (52 procent), przebiegu pracy zawodowej (45 procent) oraz warunków życia (40 procent). W grudniu ...
-
Tydzień 16/2007 (16-22.04.2007)
... jest obecnie w okresie najsilniejszego od blisko 30 lat stabilnego wzrostu. Wysoko ocenili poprawę w gospodarce europejskiej ... zrównoważenia bilansu w handlu z USA. OPEC zaspokaja dziś 40% światowego zapotrzebowania na ropę. By utrzymać poziom ... i gdyby nie powaga uniwersytetu, który wykonywał te badania i prestiż wydawcy magazynu naukowego to można ...
-
Polscy emigranci bogacą się
... osoby młode – 46% to osoby poniżej 25 roku życia, 40% w wieku pomiędzy 25 a 35 lat. Świadczy to o dużej mobilności młodych Polaków, głównie studentów oraz osób ... oraz badania ankietowe wynagrodzeń, przeprowadzone przez portal Money.pl na grupie ponad 1,3 tys. internautów przebywających poza granicami kraju (wyniki badania zostały opublikowane ...
-
Produkcja budowlana wzrośnie w 2011 r.?
... publicznej (w 2010 r. zwyżki w tej kategorii wyniosą ok. 40%). Poprawa nastąpi także dzięki lepszej sytuacji ... jako najbardziej atrakcyjny w perspektywie dwóch nadchodzących lat jest drogownictwo – uważa tak 81% ... (we wrześniu ub.r. przez 31% respondentów), w najnowszej edycji badania uzyskało wynik na poziomie 14%. Segment budownictwa przemysłowego ( ...
-
Branża telekomunikacyjna 2010-2015
... . Dzięki najnowszej metodologii wykorzystanej do realizacji badania Telco 2015 - IBM doradzi klientom z sektora telekomunikacyjnego, w które obszary działalności warto zainwestować w ciągu pięciu, decydujących dla niej lat. Dzięki badaniu, w którym udział wzięło osiem tysięcy konsumentów i 40 operatorów z całego świata, eksperci IBM stworzyli ...
-
Polscy internauci 2010
... – zwłaszcza przez emerytów i rencistów. Jak czytamy w raporcie z badania, większość użytkowników Internetu ma do niego dostęp ... . Osoby, które są zatrudnione, korzystają z Internetu w pracy około 40 minut dziennie, a właściciele firm spędzają w Internecie ... grupa, w wieku 15-19 lat. Kolejne grupa wiekowa (20-24 lat) oceniła umieściła Internet na ...
-
Firmy dbają o bezpieczeństwo informacji
... badania, rośnie świadomość istniejących zagrożeń – w tym roku już ponad 80% respondentów na świecie potrafiło udzielić konkretnych informacji na temat częstotliwości, rodzaju i źródeł naruszeń bezpieczeństwa, jakich doświadczyła ich organizacja. „Jest to ogromny postęp, gdyż zaledwie kilka lat ... firmom. Wskazuje na nie od 40 do 60% respondentów w ...
-
Kim jest polski kibic?
... badania MasterCard, aż połowa Polaków (45%) to kibice piłki nożnej. Najwięcej kibiców jest wśród mężczyzn (63%). Polski kibic jest bardzo młody. Aż 78% badanych w wieku 15 – 17 lat ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
... i osiągając wartość 33,2 mld USD. To już siódma edycja badania zlecanego przez grupę WPP i realizowanego przez ... Sahary dobrze mają się nie tylko marki afrykańskie. Około 40% sprzedaży Guinnessa pochodziło z Afryki, a wyniki firmy Airtel ... ” odpowiednich spółek na przestrzeni ostatnich siedmiu lat wskazuje, że portfel ten uzyskuje znacznie wyższe wyniki ...
-
Piłka nożna w badaniach statystycznych
Badania klubów sportowych pokazują, że od wielu lat piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Polsce - podaje Główny Urząd ... sprzed 1960 r. W latach 2011 - 2012 r. oddano w Polsce do użytku kolejne stadiony, które posiadają powyżej 40 000 miejsc siedzących. Jest ich obecnie w Polsce 5 – Chorzów (obecnie modernizowany), Poznań, Gdańsk, Wrocław ...
-
Contact center a media społecznościowe
... życia. Potwierdzają to tegoroczne badania firmy Connect Assist. Wynika z nich, że aż 80% Brytyjczyków w wieku 18-24 lat i 73 proc. w wieku 25-34 lat korzysta z social media w celu ... krajów, już w ubiegłym roku 64 proc. z nich zarządzało relacjami z klientami przez e-mail, 40 proc. przez SMS, a co czwarte przez czat. Branża zdążyła już zaadaptować ...
-
Komunikacja zunifikowana: trendy technologiczne 2013
... przystosowanych do pracy na każdym urządzeniu.” Badania, przeprowadzone przez Frost & Sullivan ... chęć wdrożenia tego narzędzia w ciągu najbliższych 2 lat. Social media i wideokonferencje to wciąż technologie niszowe i ... zadeklarowało posiadanie zwirtualizowanego rozwiązania komunikacyjnego, niemal 40% dużych firm planuje wprowadzenie wirtualizacji ...
-
Budżet domowy 2012
... niż w I grupie kwintylowej. Relacje te zarówno w odniesieniu do dochodu jak i wydatków od kilku lat pozostają na podobnym poziomie. W gospodarstwach ogółem 20% osób znajdujących się w ... powierzchnia mieszkań położonych na wsi (95,2 m2) była o około 40 m2 większa, niż zlokalizowanych w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców ... naczelnik Wydziału Badania ...
-
Emigracja zarobkowa ciągle popularna
... nie notowano już od sześciu lat. Wydaje się jednak, że Polacy wątpią w rychłą poprawę sytuacji na rynku pracy. Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Work Service ... wieku badanych. Emigrację zarobkową wykluczały najczęściej osoby starsze, wśród których blisko 40 proc. nie zdecydowałoby się na wyjazd. Z kolei osoby młode do 34 roku życia ...
-
Sezon urlopowy = problemy z koncentracją
... okresach roku. Jak wynika z badania przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie marki Tiger, prawie połowa osób w wieku 18-35 lat przyznaje się do problemów ... formy intelektualnej. Najczęściej wymienianymi objawami były: poddenerwowanie (60%), ospałość (50%), nieuwaga (40%), szybkie męczenie się (39%). Rzadsze problemy to: gubienie wątków ( ...
-
Najbogatsi ludzie świata 2015
... HNWI i w efekcie mieszka w nich największa ilość milionerów. Jak wynika z badania, pozycję lidera pod względem wartości majątku HNWI ciągle zajmuje Ameryka Północna, osiągając ... 20 milionów dolarów), a także osoby w wieku poniżej 40 lat (27 procent). Kredytowane są przede wszystkim inwestycje (40 procent) i nieruchomości (22 procent). Najbogatsi ...
-
Internet w Polsce I-III 2015
... badania NetTrack, przeprowadzonego w okresie styczeń - marzec 2015 roku. Zgodnie z nimi, w analizowanym okresie z sieci korzystało 76,6 ... sieci stanowią osoby w przedziale 25 – 39 lat (36,3 proc.), następnie w wieku 40 – 59 lat (33,9 proc.). Najmniejszy odsetek Polaków korzystających z sieci to osoby mające 60 lat i więcej (10 proc). Pod względem ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2016
... badania uczestniczyło 106 przedsiębiorstw prowadzących w minionym roku działalność leasingową. Z ... do 5 lat. Udział umów zawieranych na okres powyżej 5 lat wyniósł 10,4%. Najniższy był udział umów krótkoterminowych (do 2 lat) ... - 58,0%, a zobowiązania krótkoterminowe - 40,7%. Kapitały własne analizowanej grupy przedsiębiorstw leasingowych wyniosły 7 ...
-
Sytuacja na rynku pracy zahamuje wzrost PKB?
... luki między Polską a średnią unijną to prawie 40 proc. Z kolei względem Niemiec czy USA – ponad 50 proc ... i nie potrafią się jeszcze do niej dostosować. Wyniki badania Deloitte Millennial Survey wskazują, że młodzi na ... jako sprzyjające różnorodności, deklaruje, że są gotowi pozostać ponad 5 lat w obecnym miejscu. Dla porównania, taką samą chęć wyraził ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
... sklepie stacjonarnym, gdzie na żywo sprawdzają wybrany w aplikacji produkt. Przy okazji badania zachowań konsumentów okazało się, że centra handlowe cieszą się coraz ... Bożego Narodzenia wśród użytkowników aplikacji zakupowych największą grupę stanowią osoby wieku 21 – 40 lat. Ludzie aktywni zawodowo, którzy mogą mieć coraz mniej czasu na zakupy w ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce bez inwestycji
... działających w szarej strefie. Ta ostatnia w największym stopniu dotyka budownictwo i transport. Badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego wykazały, że blisko połowa (47 proc.) ... stażu 5-10 lat na rynku i obrotach przekraczających 100 tys. zł. Mikro i małe podmioty zapewniają ponad połowę miejsc pracy w polskiej gospodarce – odpowiednio 40 proc. i ...
-
Polacy wolą nie myśleć o emeryturze?
... jednak, że Polacy niezbyt chętnie rozmyślają o swojej emerytalnej przyszłości. Z badania wynika, że przeszło 40% z nas z rzadka lub w ogóle nie zaprząta sobie głowy ... kierunku, przy czym więcej mężczyzn zaznaczyło taką odpowiedzi (9% do 4%). Starsze osoby w wieku 45-64 lat najczęściej wskazywały, że nie myślą o emeryturze, ponieważ nie chcą martwić ...
-
Dokąd płynie setka wódki?
... badania, nie jest tak, że nabywca kupuje pięć setek wódki zamiast półlitrowej butelki. Małe formaty wykreowały zupełnie nowy sposób spożywania alkoholu. Firma Synergion już od kilku lat ... Szeroki asortyment rodzajów i smaków wódki w małych formatach, (w 2017 roku było 40 wariantów smakowych), powoduje, że 65 proc. sklepów przeznacza na małpki więcej ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... tys. i osiągnęła poziom 40 tys. Na samej platformie Allegro sprzedaż rozpoczęło 15 tys. nowych firm, a Facebook uruchomił nową opcję Facebook Shops. Z badania wynika, że w przypadku ... w przyszłości wzrostowy. Eksperci prognozują, że dla wielu firm osiągnie w perspektywie kilku lat poziom ok. 20 -25% całości sprzedaży. Okres pandemii sprawił, że ...
-
Wpływ koronawirusa na MŚP: 3,5% zadowolonych firm
... lat – komentuje wyniki badania Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL. Nie zmienił się, w porównaniu do poprzednich edycji badania ...
-
Tygodniówka i bardziej elastyczny czas pracy. Tego chcą pracownicy
... jest rynkowym standardem, niekoniecznie trafia w oczekiwania pracowników. Z badania ADP wynika, że pozostanie w takim trybie popiera jedynie ... . Bardziej przywiązane do tego rozwiązania są kobiety (40 proc.) niż mężczyźni (37 proc.). Wyraźnie ... pracowników (37 proc. ankietowanych w wieku 18-24 lat). Nie brakuje jednak zwolenników innego rozwiązania, ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - ... 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym wykształceniem (40 proc.), które na ogół zarabiają ... najczęściej robią to najmłodsi ankietowani w przedziale 18-29 lat, co pewnie wiąże się z tym, że część ...
-
Praca w Holandii, czyli jak imigranci ratują Niderlandy
... ale także wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Najnowsze badania, przeprowadzone przez Holenderski Instytut Demografii (NIDI) ... oni stanowili już od 30 do nawet 40 proc. całego społeczeństwa. Kim jest statystyczny Polak, ... lat (14,5 proc.). Do pracy tymczasowej w Holandii najczęściej wyjeżdżają mężczyźni (62,5%) o stażu zawodowym do 10 lat ...