-
Sztuczna inteligencja (AI) dyktuje trendy w branży finansowej
... badania NetApp z branży finansowej już stosuje AI w tym celu). Równocześnie badanie branż finansowej i ubezpieczeniowej wykazało, że inteligentne rozwiązania zyskują coraz większą popularność w bardziej skomplikowanych dziedzinach, jak zarządzanie portfelem (26,7%), obsługa klienta (46,7%) i zwalczanie nadużyć (40 ... od kilku lat realizowało już ...
-
5 wdrożeń Google Asystenta dla biznesu
... akcentu. W połączeniu z atrakcyjnym interfejsem są w stanie zapewniać swoim użytkownikom prawdziwie angażujące doświadczenia (UX). Jak wynika z badania Capgemini (2018) aż 40% klientów w ciągu najbliższych trzech lat będzie korzystać z Voicebotów zamiast aplikacji lub stron internetowych w kontaktach z firmami. To najszybszy sposób na pozyskanie ...
-
Długie terminy płatności nie są domeną Polaków
... w Europie już od ładnych kilku lat (dyrektywa 2011/7/EU). W polskim porządku prawnym potwierdza go ustawa z ... ogólny poziom cyfryzacji. W efekcie, jak wynika z badania z szwedzkiej Intrum Justitia opublikowanego a w analizie ... Hercegowina (56), Chorwacja (43), Francja (42) i Grecja (40). Dosłownie na przeciwnym biegunie Europy znalazły się kraje ...
-
Insurtech. Konieczna rewolucja czy nadmierna ingerencja?
... wewnątrz, poprzez powoływanie do życia m.in. zespołów technologicznych. Badania przeprowadzone przez HRK S.A. pokazują, że te ostatnie ... chodzi o samych pracowników. Ich zdaniem, tylko 40 proc. ubezpieczycieli stwarza dogodne pracownikom, ... mimo wszystko - pną się w górę. W ciągu ostatnich 3 lat wzrosły one 5-krotnie, a ich łączne finansowanie od ...
-
Praca w Polsce I-III 2019
... poszczególnych lat. Należy ponadto zauważyć, że od 2010 r. różnica pomiędzy zlikwidowanymi i nowo utworzonymi miejscami pracy systematycznie rośnie. Z badania popytu ... pracy występowały głównie w jednostkach, w których pracowało powyżej 49 osób — 58,3 tys. (40,9%). W I kwartale 2019 r. najwięcej wolnych miejsc pracy było w jednostkach prowadzących ...
-
Aplikacje turystyczne rosną w siłę
... marketing mobilny – zwłaszcza w oparciu o dane geolokalizacyjne”. Według badania IAB/PwC AdEx, w którym biorą udział wszystkie wiodące ... częściej osoby w wieku 25-34 lata oraz 45 lat i więcej. W obu grupach wiekowych odnotowano wyższy zasięg ... twierdząco odpowiedziało 11% Brytyjczyków, 31% Austriaków i 40% Niemców. Teraz, jak przekonuje Tomasz Kąkol, ...
-
Programy lojalnościowe kuszą nawet małe sieci sprzedaży
... ”. „To tendencja wzrostowa, którą obserwujemy od kilku lat ”– powiedziała Magdalena Bednarz, Product Line Business ... przedpłacone karty premiowe (52%), oraz zniżki i rabaty (40%). Karty prepaid cieszą się coraz większą popularnością ... Samodzielnie, czy ze wsparciem? Jak tworzyć programy, które gwarantują sukces? Badania potwierdzają, że co druga firma ...
-
Co możemy zyskać na design thinking?
... problemów przeżywa obecnie swój złoty wiek. 78 proc. uczestników badania przyznało, że w ciągu ostatnich dwóch lat penetracja design thinking w ich firmach uległa zwiększeniu. Prawie 30 proc ... . Dążenie do jej zwiększenia jest powodem do korzystania z metody dla prawie 40 proc. respondentów. Tymczasem aż 32 proc. sięga po design thinking, aby lepiej ...
-
Wi-Fi jeszcze nam pokaże, co potrafi?
... lat. Co jednak warte podkreślenia, właśnie znajdujemy się o krok od największego wzrostu zastosowania tej technologii w historii. Wspomnianą analizę ABI Resarch warto skonfrontować z wynikami badania ... tzw. Uniwersum Marvela, w jakości 4K, trwało zaledwie 2 godziny 40 minut. W przypadku łączności o szybkości równej średniej dla gospodarstw domowych w ...
-
Wyprawka szkolna bez ofert specjalnych
... badania „Wyprawka szkolna 2019” aż 65 proc. rodziców zanim udało się na zakupy, planowało najpierw sprawdzić ofertę internetową, a 42 proc. zamówić artykuły szkolne w internecie, by potem odebrać je w sklepie. – Dla ponad 40 ... handlowe mają swoje strategie, oparte na doświadczeniach z poprzednich lat. Jednak biorąc pod uwagę jedynie czynniki cenowe, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... Dotyczy to także Chin, które przez wiele ostatnich lat były jednym z największych rynków dla towarów z najwyższej półki. ... pielęgniarki zza wschodniej granicy oraz brak ich standaryzacji. Badania Manpower wskazują, że 79 proc. szpitali ... 62 proc. Wśród innych powodów znalazła się chęć podróżowania (40 proc.), oszczędzanie na późniejsze lata życia (25 ...
-
Działy prawne nie wierzą w możliwości nowych technologii?
... technologicznego branży zdania badanych dyrektorów działów prawnych są podzielone. Z badania Deloitte wynika, że tylko 40 proc. z nich uważa, iż nowe rozwiązania i outsourcing są w ... KPI). – 87 proc. naszych ankietowanych przewiduje, że w ciągu najbliższych trzech lat to właśnie wskaźniki KPI będą wykorzystywane przez korporacyjne działy prawne do ...
-
Walka o równość płci musi trwać
... – W Norwegii i Francji zostały przyjęte kwoty gwarantujące kobietom 40 proc. miejsc w radach nadzorczych spółek publicznych. ... odpowiedniego parytetu w skali światowej zajmie nawet 30 lat. W niektórych krajach, zwłaszcza europejskich oraz w ... i Hiszpanii prezentują istotne wnioski płynące z badania z perspektywy autorów publikacji, uzupełnione ...
-
Zmiana pracy ciągle popularna. Niska stopa bezrobocia nie pomaga
... kwartał 2019 r. Wskazuje on, że rekrutację pracowników planuje niemal 40% firm. Jej celem ma być przede wszystkim zwiększenie zatrudnienia (w niemal ... A z jakich powodów interesuje nas zmiana pracy? Wśród najczęstszych przyczyn respondenci przytoczonego wcześniej badania „Barometr Rynku Pracy” wymieniali zbyt niski poziom wynagrodzenia (44,5%), chęć ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
... z badanych przyznaje, że zakupy zdarzają mu się częściej - czytamy w komunikacie z badania. Wybuch pandemii nie zmienił jednak naszych preferencji, co do rodzaju ... decyduje się na takie transakcje. Niestety, pomimo odgórnych zaleceń, ponad 40% konsumentów wciąż nie przekonało się do płatności kartą bądź ... 532 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat ...
-
Infodemia: czy sztuczna inteligencja wyeliminuje fake newsy?
... Networks „Bad Bot Report 2019”, generują blisko 40% całego ruchu w sieci. Przypominają prawdziwych internautów, co oznacza ... narzędziem odziaływania w mediach społecznościowych. Potwierdzają to badania IAB Polska „Dezinformacja w sieci”, ... nas w wielu obszarach aktywności już w ciągu najbliższych 20 lat. Może zatem okaże się bardziej skuteczna również ...
-
Benefity pracownicze w czasie kryzysu. Trendy 2020
... jako najważniejszego dla pracowników, jest niezagrożona. Od lat utrzymuje się wysoki odsetek osób korzystających z tego benefitu. ... specjalisty, a zupełnie inne mężczyźnie po 40 roku życia na stanowisku kierowniczym. Budując ... Raport przedstawia sposoby finansowania poszczególnych świadczeń. Z badania wynika, że firmy najczęściej decydują się w ...
-
Sektor MŚP dba o ekologię, gdy wymuszają to przepisy
... większej uwagi niż jeszcze kilka lat temu. – Choć ta pozytywna ekomoda dotarła do ... badania: Badanie ilościowe zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL S.A. z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie firm MŚP z całego kraju, z różnych branż. W sumie zrealizowano 500 wywiadów. 40 ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... . ludzi na świecie zamieszkuje miasta, a w ciągu najbliższych 30 lat zgodnie z trendem aż 2/3 osób będzie mieszkańcami aglomeracji ... sporym problemem dla społeczeństwa miejskiego to poziom bezpieczeństwa. 40 proc. badanych nie czuje się bezpiecznie w mieście, ... . Nie tylko względy finansowe mają tutaj znaczenie. Badania pokazały, że aż 68 proc. miast ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
... zmniejszenie wartości produkcji sprzedanej w całym 2020 r. o ponad 40 proc. - Uruchomienie środków pomocowych pozwoliło ... wyglądała już stosunkowo normalnie na tle wyników z poprzednich lat - wskazuje Maciej Nałęcz, analityk sektorowy z Santander ... oraz zatrudnienia i płac. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez Santander Bank Polska ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... badania Pracuj.pl „Preferowany pracodawca, czyli kto?” jako kluczowe znalazły się m.in. oferowany poziom wynagrodzenia (oczekiwało go 64% kandydatów) czy informacje o ścieżkach kariery (40 ... . Stworzone zostały one na podstawie licznych badań z kandydatami i wielu lat wniosków wynikających ze śledzenia danych dotyczących efektywności ofert ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... na rynku pracy. 80 proc. respondentów badania Deloitte potwierdza, że w ostatnim czasie mierzyło się ze ... zaufanie Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że dla 40 proc. ankietowanych z Europy w dostosowaniu się do ... , Wielkiej Brytanii i Polski). Połowę respondentów stanowili pracownicy w wieku 50 lat lub starsi, drugą połowę — pracownicy powyżej 18, ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
... większa rzetelność. W takich rankingach niezmiennie od lat przodują firmy z mniejszych województw. Podobnie jest teraz - firmy z ... dług do spłacenia, średnio muszą oddać 40 zł mniej niż jedna zadłużona śląska ... zwiększenie problemów z terminowym płaceniem przez kontrahentów. Najnowsze wyniki badania KoronaBilans MŚP pokazują, że 60 proc. firm w ...
-
Sprzedaż samochodów osobowych w dół. To nie popyt jest problemem
... , Forda, Opla czy Dacii wciąż są około 40% poniżej poziomów z 2019 roku. Z drugiej strony ubiegłoroczne straty ... lipcu 2021 na problemy z dostępnością materiałów do produkcji. Według badania Moto Focus 92% producentów części z Polski uważało, że ... elektrycznych we wszystkich modelach w ciągu najbliższych lat, a wielu szacuje, że udział elektryków do ...
-
Pracowników z Ukrainy jest już za mało?
... na polskim rynku pracy już od kilku lat. Siłę tego zjawiska mogliśmy zobaczyć ... 40 do ponad 60 mld zł. Natomiast z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” wynika, że niemal dwukrotnie wzrósł odsetek pracodawców, którzy zatrudniają pracowników z Białorusi. Na początku 2021 roku taką deklarację złożyło 6 proc. firm, natomiast w poprzedniej edycji badania ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... wpływu pandemii wśród samych przedstawicieli branży. Jak wynika z badania, aż 46% firm spożywczych (w porównaniu do 23% ... operują w e-commerce, zamierza wejść do tego kanału w ciągu najbliższych 3 lat, a co druga chce to zrobić w ciągu roku. ... lidera. Wśród pozostałych branż taką motywację wskazało 40% firm. Również tutaj widać dość zachowawcze i ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
... podwyżki cen są o wiele bardziej odczuwalne niż te sprzed dwóch lat. Największy wzrost cen respondenci badania odnotowali w przypadku pieczywa oraz mięsa i wędlin. Aż 8 na 10 ... doprowadzi to do hiperinflacji, 44 proc. spodziewa się upadku wielu małych przedsiębiorstw, a 40 proc. (głównie mężczyźni) – wzrostu tzw. „szarej strefy”. Warto zauważyć, że ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... Jakich produktów dotyczyły największe obniżki cen? Od kilku lat polscy konsumenci doskonale wiedzą, co Black Friday ... 800 sklepów internetowych. Wytypowano do niej na podstawie badania Deloitte „Świąteczne Zakupy 2021” najchętniej wybierane przez Polaków ... nawet o 15 proc., natomiast obowiązywały też rabaty do 40 proc. Średni spadek wynosił 8 proc. Dla ...
-
70% pracowników chce skrócić tydzień pracy
... to lepsze zdrowie, ale nie dla najstarszych Z najnowszego badania Personnel Service wynika, że już 68 proc. ... pracowników. Przeciwnikami 4-dniowego tygodnia pracy jest również 40 proc. osób prowadzących własną działalność gospodarczą. To, że ... 2021 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1090 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji ...
-
Polska branża automotive z potencjałem na rozwój eksportu
... przygotowanego przez PARP wynika, że w latach 2010–2019 zwiększyła się ona z 40% do 56%. Drugą ważną miarą ... Unii Europejskiej. Może tego nie widać w wynikach naszego badania – bo tuta rzeczywiście mamy jeszcze sporo ... my i mają podobną historię gospodarczą ostatnich lat. Dużo nas łączy. Oczywiście czynnikiem kluczowym dla nas ...
-
Live commerce przyszłością handlu?
... korzystamy z zakupów na żywo? Jakie najczęściej produkty kupujemy w live commerce? Z badania agencji Inquiry wynika, że już 10 proc. polskich internautów skorzystało ... i Instagramie (11 proc.) Wśród kupujących dominują osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat – w tej grupie ponad 40 proc. oglądających transmisje live commerce przynajmniej raz ...
-
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... na później’. Dodatkowo, 48% ankietowanych stara się odpowiednio przechowywać żywność, 40% na bieżąco kontroluje zawartość lodówki i szafek kuchennych, a 39% ... między 50 a 100 zł (23%). Etyczne marki w cenie Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, zdecydowana większość, bo 85% konsumentów docenia ... na grupie 924 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat ...
-
Boże Narodzenie 2022: chudsze święta w czasach inflacji?
... się zatem po produkty spożywcze na święta? Jak wynika z badania PAYBACK, udamy się po nie przede wszystkim do dyskontów – ... produktów w jednym miejscu jest kluczowa dla 51% respondentów, a dla 42% – ich jakość. Z kolei 40% konsumentów zwraca uwagę także na lokalizację i wybiera sklepy, które znajdują ... grupie 950 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
... . Aż 63 % Polaków powita Nowy Rok bez hucznych imprez i wyjazdów. Z badania przeprowadzanego na zlecenie rankomat.pl wynika, że 34% ankietowanych nie ... Nowego Roku Sylwester w dobie inflacji i kryzysu gospodarczego zapowiada się skromniej. Aż 40% Polaków planuje wydać na zabawy i wyjazdy związane ze świętowaniem Nowego Roku mniej ... w wieku 18 – 65 lat ...
-
Zmiana pracy z powodu złego szefa? Niekoniecznie
... przede wszystkim możliwości dalszego rozwoju zawodowego (40%), lokalizacja miejsca pracy (31%) oraz możliwość pracy zdalnej ... postrzegania pracodawcy i miejsca pracy. Jeszcze kilka lat temu dobra lokalizacja i ładne biuro ... decyzję o wyborze danej oferty pracy. Przedstawione dane pochodzą z badania przeprowadzonego w grudniu 2022 roku na grupie 645 ...