-
Jacy są polscy gracze?
... się wyłącznie najmłodsi i nieposiadający siły nabywczej konsumenci. – Dane z badania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Mobile Institute, wyraźnie pokazują, że pewne stereotypy ... czego 44% robi to natychmiast po premierze, a pozostali czekają na obniżki cen. Gry wideo kupujemy najczęściej w sklepach stacjonarnych takich jak Empik, Media Markt ...
Tematy: gry komputerowe, gry online, gry internetowe, gry sieciowe, gracze, gry wideo, streaming, e-sport -
Polacy ruszają na zwiedzanie świata?
... zrealizowanego na zlecenie Wonga Polska badania wynika, że interesuje nas przede wszystkim zwiedzanie świata, na które wskazało aż 63 proc. respondentów. ... przez długi czas. Nie oznacza to jednak, że na wyjazdach również jesteśmy ekonomiczni. Jak wynika z badania „Wakacje Polaków”, aż 75 proc. z nas w podróży żywi się na mieście, poznając przy tym ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... Z badania zrealizowanego przez EY wynika, że w sieci kupuje już 57% respondentów, a 2 na 3 przyznaje, że poszukuje w internecie ... częściej używają większe i młodsze gospodarstwa domowe, mniejsze i starsze hołdują raczej tradycyjnemu handlowi. Z badania EY wyraźnie wynika, że polscy konsumenci stają się coraz to bardziej cyfrowi. Zarówno online ...
-
Leasing wzmaga chęć rozwoju firmy?
... zaczęły odchodzić od finansowania rozwoju z własnych środków. Jeszcze w 2016 roku korzystało z nich 83 proc. przedsiębiorców planujących rozwój firmy, w najnowszej edycji badania Santander Leasing taką deklarację składa już jedynie 49 proc. respondentów. - Mimo zmieniających się nastrojów przedsiębiorców, ponad połowa polskich firm zatrudniających ...
-
Smog, czyli najlepiej znane pojęcie związane z ochroną środowiska
... temat wpływa na wiedzę Polaków? Czy słysząc "smog", wiemy o czym mowa? O znajomość pojęcia „smog” zapytał Polaków Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS w ramach wielotematycznego badania sondażowego Omnibus Online. Badanie przeprowadzone zostało w maju br. i objęło swoim zasięgiem ponad tysiącosobową grupę respondentów pomiędzy 18 ...
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
... konsumentów, którzy reprezentują przeszło 50 rynków z całego świata. W tegorocznej edycji badania liderem kategorii fast food okazał się McDonald’s. Umiejętne wykorzystanie ... rynku, dzięki czemu osiągają świetne wyniki”. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: Dobra luksusowe to najszybciej rosnąca kategoria (+ ...
-
BrandZ: najcenniejsze marki odzieżowe 2019
... konsumentów, którzy reprezentują przeszło 50 rynków z całego świata. W tegorocznej edycji badania liderem kategorii odzieżowej okazał się Nike, któremu udało się obronić pozycję ... i oferujące coś odmiennego i szczególnego”. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: Dobra luksusowe to najszybciej rosnąca kategoria (+ ...
-
Czego oczekują klienci od twórcy strony www?
... stroną www przystosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Całkiem nowe strony Badania przeprowadzone przez Oferteo.pl potwierdzają, że na przestrzeni ostatniego roku ... poprzedniego roku, kiedy to usługi modyfikujące stronę były poszukiwane częściej. – Wyniki badania wskazują, że w ciągu ostatniego roku specjaliści zajmowali się przede ...
-
Firma windykacyjna niczym przyjaciel?
... etycznych – mówi Andrzej Roter, Prezes Zarządu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. Z badania wynika również, że jest grupa osób, które oceniły swoje doświadczenia w ... unikają jakiejkolwiek rozmowy i nie stawiają pytań o powód kontaktu. Co trzeci uczestnik badania KPF działa intuicyjnie, gdy zadzwoni do niego doradca z firmy zarządzającej ...
-
Odprawa pieniężna i co jeszcze? Co specjaliści dostają na "odchodne"?
... . Jest to zrozumiałe, ponieważ - obiektywnie rzecz biorąc - mniejsze jest tu również ryzyko biznesowe, jakie pociąga za sobą zwolnienie pracownika. Autorzy badania zwracali szczególną uwagę na te elementy pakietu rozstaniowego, które pozwalały na zachowanie dotychczasowego statusu materialnego i społecznego, a także umożliwiały szybkie znalezienie ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... wiedzy na temat ceny jest gazetka reklamowa. To kilka wniosków płynących z badania opracowanego przez EY. Pierwszy z opracowanych przez EY raportów („Konsument w dobie ... były gazetki reklamowe sklepów stacjonarnych, sklepy internetowe oraz platformy porównywania cen. W przypadku elektroniki na pierwszym miejscu znalazły się platformy porównujące ...
-
Akcyza na piwo. Polacy przeciwni podwyżce
... przede wszystkim, że doprowadzi to do wzrostu cen złotego trunku - wynika z badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Wątpią również, aby plany, jakie ... znaczniejszą podwyżką akcyzy na piwo opowiada się tylko 4,3 proc. badanych. Wyniki badania komentuje Dyrektor Generalny ZPPP Browary Polskie, Bartłomiej Morzycki: Większość respondentów, ...
-
EFL: handel źle ocenia swoją kondycję, lepiej w usługach
... to najgorszy rezultat, jaki widzieliśmy od stycznia 2015, a więc w całej historii badania. Za taki obrót spraw odpowiada przede wszystkim niewiara w inwestycje. Handel nie wierzy ... i wątpi w sprzedaż Jak już wspomniano powyżej handel to branża, która w ostatniej edycji badania EFL najgorzej oceniła swoją kondycję finansową. Subindeks dla tego sektora ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
... %) i są raczej spokojni o płynność finansową (57%). Dobre nastroje nie oznaczają jednak, że sektor MSP śpi zupełnie spokojnie. Jak czytamy w komunikacie z badania, w kolejnych 12 miesiącach nie będzie brakowało wyzwań. Największe obawy badanych wzbudzają: utrzymanie klientów (40%), koszty prowadzenia działalności (39%), pozyskanie klientów ...
-
Sektor MŚP ocenił 2019 rok i zdradził plany na przyszłość. Zaczyna się walka o klienta
... swojego biznesu sukcesywnie się powiększa. Z drugiej strony, kurczy się grono optymistów. Z badania wynika, że 30 proc. reprezentantów sektora MŚP ocenia miniony rok jako dobry, a ... nadchodzące miesiące dla większości przedsiębiorstw z sektora MŚP są związane z klientami. Jak wynika z badania Diners Club Polska, 36 proc. firm jako główny cel stawia ...
-
Branża IT: 10,5 tys. wynagrodzenia to za mało, żeby odczuwać komfort?
... Okazuje się jednak, że dla wielu z nich to i tak za mało. Autorzy badania przyjrzeli się wynagrodzeniom w branży IT z perspektywy osób zatrudnionych na umowy B2B. ... uważa, że ich zarobki są „stabilne” lub „adekwatne do projektu”. Jak czytamy w komunikacie z badania, najbardziej zadowoloną ze swoich zarobków grupą są osoby, które mają mniej niż 2 lata ...
-
Główne wyzwania MŚP na 2020 rok. Może nie być lekko
... , gdzie z jednej strony rosną wszystkie koszty, a konkurencja uniemożliwia podniesie cen, przedsiębiorcy powinni inwestować w nowoczesne technologie. Dotyczy to zwłaszcza ... słabszej koniunktury często są dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw. Jednak jak pokazują badania, aby utrzymać konkurencyjność firmy muszą inwestować. Często problemem jest brak ...
-
BIG InfoMonitor: 50% firm zadowolona z 2019 roku. Gorsze prognozy na przyszłość
... . z rosnącymi kosztami zatrudnienia, podwyżkami ZUS, zmianami podatkowymi oraz wzrostami cen prądu. Analiza, którą Instytut Keralla Research przeprowadził dla rejestru BIG ... , na którą wskazała zaledwie co 20. z badanych firm. Jak czytamy w komunikacie z badania, to co dla zadowolonych stanowiło podstawę sukcesu, niezadowolonym przysporzyło zmartwień. ...
-
Czy 2020 roku logistykę czeka recesja?
... otoczenie regulacyjne, dynamikę kredytów i zadłużenia, egzekwowanie umów, zabezpieczenia antykorupcyjne, stabilność cen oraz dostęp do rynku. Tu Chiny zajęły 8, a Indie 18 miejsce ... Jeśli chodzi o czynniki napędzające rozwój rynków wschodzących, to 23 proc. uczestników badania wskazała na modernizację systemów i procesów celnych, 18 proc. na większy ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... sieci ma związek właśnie z aktywnością w social mediach. Jak czytamy w komunikacie z badania Salesforce, aż 2/3 firm z grona tych, które wykorzystują w swojej ... platformach o mniejszym zasięgu, takich jak: Kik, WhatsApp czy Periscope. Co mówią badania przeprowadzone przez Salesforce? 66% czasu spędzanego w Internecie wiąże się z aktywnością w ...
-
Nie tylko ostatnia mila. W e-commerce liczy się też magazyn
... ”. Nie tylko ostatnia mila zyskuje na znaczeniu Jak czytamy w komunikacie z ostatniego badania Cushman & Wakefield ("Jak ugryźć E-commerce w magazynie"), w przypadku e-commerce pierwsza ... żądań w zakresie terminów dostawy oraz wyboru jej miejsca, a ostatnie badania pokazują, że już 57% klientów kupuje w dwóch kanałach sprzedaży (online i offline). ...
-
Jak polskie firmy rodzinne oceniają Tarczę Antykryzysową?
... ruinę rodzin przedsiębiorców. Dla 91% respondentów dochody z firmy rodzinnej stanowią ponad połowę rodzinnych dochodów. Dla 71,8% to ponad ¾ dochodów. W ramach badania firmy rodzinne przedstawiły również własne pomysły na rozwiązanie palących i obecnie problemów. Oto one: Dofinansowanie na preferencyjnych warunkach z gwarancją kredytową BGK ...
-
Bezrobocie lub niższe dochody. Tego spodziewa się co 2. Polak
... z jakim pracodawcy walczą o utrzymanie dotychczasowej ilości miejsc pracy. Przed nami wyniki badania, w którym Konfederacja Lewiatan zebrała opinie Polaków odnośnie wpływu ... jako bardzo pozytywną). Negatywnie zaangażowanie swoich pracodawców ocenia jedynie 8% badanych. - Wyniki badania są niepokojące, ale nie są zaskakujące. Pokazują one, że Polacy są ...
-
Niedziele niehandlowe: przeciwnicy protestują coraz głośniej
... wprowadzenie niedziel niehandlowych, deklarują, że wynika to z większej ilości zakupów robionych w internecie oraz częstszych wizyt w restauracjach. Porównując te wyniki do badania z 2018 r. widać znaczący przyrost właśnie tej odpowiedzi w 2019. Odsetek deklarujących, że po wprowadzeniu ograniczenia handlu w niedziele częściej chodzą do restauracji ...
-
Trudna organizacja czasu pracy zdalnej. Gorszy jest tylko brak kontaktu z ludźmi
... wątpienia pewne niedogodności, z którymi wiąże się praca z domu - trudności z organizacją czasu pracy, tęsknota za kontaktami międzyludzkimi, czy zaburzony work-life balance. Z badania zrealizowanego przez Grafton Recruitment i CBRE wynika również, że brakuje nam własnej przestrzeni do pracy oraz profesjonalnego sprzętu. Jak podkreśla Joanna ...
-
Jak oceniamy system edukacji w Polsce?
... pracy zawodowej - wynika ze zrealizowanego przez LiveCareer.pl badania „Cóż tam, Panie w edukacji”. Respondentów badania zapytano m.in., co zmieniliby w swojej ścieżce edukacji ... się do nauczania zdalnego w czasie epidemii COVID-19 — mówi Małgorzata Sury, autorka badania i ekspertka ds. kariery serwisu LiveCareer.pl. Badani zostali zapytani również o ...
-
Pandemia: Polacy zaskoczeni zniesieniem maseczek
... zagrożenia medycznego w zagrożenie ekonomiczne i w świadomości społecznej poskutkuje oczekiwanymi podwyżkami cen produktów i usług, zauważa Zimolzak. Ta stopniowa zmiana ... dezynfekujących zakorzeni się w zwyczajach Polaków pomimo zniesienia większości obostrzeń. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-19.05.2020 przez SW ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... aktywność skupiać przede wszystkim na cięciu kosztów - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Deloitte badania „CFO Survey 2020 – spring edition”. Paweł Spławski, Partner w zespole ryzyka finansowego, ... jak i inne czołowe banki centralne (EBC, FED) oraz wzrost cen usług wynikający z dodatkowych obostrzeń sanitarnych – mówi Julia Patorska, liderka ...
-
8 na 10 Polaków uważa, że galerie handlowe są dziś bezpieczne
... i reżimu sanitarnego właściciele i zarządcy galerii handlowych mieli zaledwie kilka dni. Najwyraźniej jednak dość dobrze poradzili sobie z dodatkowymi wymaganiami. Ze wspólnego badania Inquiry i PRCH „Powrót do zakupów po epidemii: Tracking postaw Polaków” wynika, że w pierwszym tygodniu czerwca centra handlowe odwiedziło 61% respondentów ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... , można oczekiwać, że nastąpi wzrost poczucia lokalnej lojalności, która utrzyma się po zniesieniu lockdownu i powrocie do normalnego życia” – komentuje wyniki badania Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe. Wśród innych lokalnych obiektów handlowo-usługowych, które odczuły znaczne ożywienie po ...
-
GfK: polscy konsumenci w lepszych nastrojach
... stopniowo się poprawiały. Tendencja ta widoczna była przez kolejne miesiące, a lipiec nie przyniósł pod tym względem rozczarowań - czytamy w komunikacie z najnowszego badania GfK. Nie bez znaczenia dla kolejnej poprawy był z pewnością początek sezonu urlopowego,a także dalsze otwieranie gospodarki i luzowanie kolejnych obszarów społecznej ...
-
Warszawskie biurowce w rozkwicie. Skala nowych inwestycji będzie rosnąć
... nie uzyskały jeszcze pozwoleń na budowę. Co istotne pandemia COVID-19 nie wpłynęła znacząco na prace przy realizacji biurowców w Warszawie, a nasze badania nie wykazały żadnych inwestycji, które zostały zawieszone z tego powodu. Jedynie w pierwszych tygodniach lockdownu miało miejsce krótkie zablokowanie procedur administracyjnych związanych ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
... przeważały osoby starsze (59 proc.) i niepobierające świadczenia z programu 500+ (51 proc.). Jadnak z badania Santander Consumer Banku - banku od kredytów wynika, że niemal co ... także o plany dotyczące poszerzenia ich kompetencji zawodowych podczas pandemii. Według badania obecna sytuacja popchnęła co czwartego z nas do poprawy swoich szans na rynku ...
-
Spadły unijne emisje CO2 w transporcie morskim, ale nie na długo
... CO2. Środki zostaną przeznaczone na inwestycje w infrastrukturę, innowacje technologiczne czy badania nad rozwojem paliw alternatywnych. Parlament Europejski chce także zmusić ... morskiej testowano na dużą skalę już w latach 2006-2012 ze względu na gwałtowny wzrost cen paliw. Okazało się wówczas, że zmniejszenie prędkości o 10 proc. przekłada się ...
-
Przemysł: jak budować przewagę konkurencyjną?
... dostęp do finansowania, a dla podmiotów z branży metalowej - nowoczesne zaplecze sprzętowe. Z badania wynika, że przebadane firmy przemysłowe z branży spożywczej, poligraficznej, obróbki ... najczęściej wskazane przez badanych dotyczyły wysokiej jakości produktów i niskich cen, co jest łatwiejsze do osiągnięcia dzięki nowym technologiom produkcji. ...