-
Święta w USA: sprzedaż online 2008
... fakt, że wskaźnik corocznego wzrostu kształtował się mniej więcej na poziomie 20% - podało ATG Commerce Suite, na podstawie swojego najnowszego badania, przeprowadzonego przez the e-tailing group. Słaba sytuacja ekonomiczna wywiera w tym sezonie presję również na sprzedaż w handlu elektronicznym. Presja ta uwydatnia ...
-
Serwisy społecznościowe drogą do klienta
Zgodnie z badaniami, przeprowadzonymi w wrześniu 2008 r. przez Opinion Research Corporation na zlecenie Cone, blisko sześciu na dziesięciu Amerykanów, będących użytkownikami serwisów społecznościowych, kontaktuje się z przedsiębiorstwami poprzez strony internetowe skupiające społeczności internetowe. Wyniki badań wykazały, że 85% użytkowników ...
-
Gospodarka Polski w 2008 wg Lewiatana
... duże były potencjalnie atrakcyjnym partnerem dla instytucji kredytowych. Natomiast badania PKPP Lewiatan „Monitoring kondycji sektora MSP 2008” wskazują, że 72,6% mikroprzedsiębiorstw (66 ... negatywnymi czynnikami (silny złoty, wzrost kosztów produkcji w efekcie wzrostu wynagrodzeń, cen surowców i energii) przełożyły się silnie na wyniki finansowe ...
-
Wskaźnik optymizmu III 2009
... dotyczące inflacji – obecnie do rzadkości należą oczekiwania przyspieszenia tempa wzrostu cen. Informacje o badaniu Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 13 marca 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie ...
-
Wskaźniki gospodarcze a kryzys
... kwitnie przewóz różnych dóbr. Rosnący popyt na usługi transportowe, implikuje wzrost ich cen, także stawek frachtowych w transporcie morskim - zwyżkuje Baltic Dry Index. W przypadku ... koniunktury w placówkach bankowych. Opracowywany jest od 1993 r. przez Pentor Instytut Badania Opinii i Rynku we współpracy i na zlecenie Związku Banków Polskich. ...
-
Firmy nieprzygotowane na przyjęcie euro
... i handlowe powinny podjąć przygotowania ok. 9 miesięcy przed wprowadzeniem „podwójnych cen”. „Wprowadzenie euro w Polsce będzie wiązało się także z poniesieniem realnych ... zł wyda na konwersję 10,5 mln zł” - mówi Emilian Półrolnik, Menedżer z Deloitte. Z badania, przeprowadzonego na zlecenie Deloitte, dotyczącego opinii dyrektorów finansowych na ...
-
Firmy kurierskie łamią prawa konsumentów
... , w których firmy kurierskie zastrzegają sobie prawo do zmiany umowy, w tym obowiązujących cen usług, co zostało przez Prezesa UOKiK zakwestionowane ze względu na ... nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia". W wyniku przeprowadzonego badania Prezes UOKiK wszczęła do tej pory postępowania przeciw 12. przedsiębiorcom z tytułu naruszenia ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2009
... odsetek optymistów i pesymistów był już zbliżony. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, obawy o wzrost cen utrzymują się na niskim poziomie. Obecnie częściej oczekuje się spadku inflacji w ciągu ... wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 14 maja 2009 roku na reprezentatywnej ...
-
Wskaźnik optymizmu VI 2009
... także, z 15 do 18%, osób spodziewających się wzrostu cen w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Informacje o badaniu Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 4 a 14 czerwca 2009 roku na reprezentatywnej ...
-
Branża PR: nastroje w II kw. 2009
... oceniania jako dobra, a blisko 70 proc. przewiduje poprawę sytuacji na rynku PR-owskim w ogóle w ciągu najbliższego roku - wynika z pierwszego na rynku badania Fahrenheit PR przeprowadzonego przez firmę Pretendent, PRoto i Związek Firm Public Relations. Fahrenheit PR to pierwsza edycja zestawienia analizującego nastroje w branży ...
-
Nastroje gospodarcze: wciąż żyjemy nadzieją
Badania konsumentów i przedsiębiorców w rozmaitych państwach świata wykazują w ostatnich miesiącach coraz większy rozdźwięk między ich oczekiwaniami a ocenami bieżącej sytuacji. Ostatnie miesiące tego ...
-
Telefony komórkowe dla seniorów
Do sprzedawców przemówiły wrześniowe wyniki badania Ericsson Consumer Lab, z których jasno wynikało, że najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej w Polsce są osoby powyżej 50 roku życia. ...
-
Szkolenie pracowników korzystne w kryzysie
Aż o 11,3 proc w ciągu ostatniego roku wzrosło zatrudnienie osób z wyższym wykształceniem w Polsce - wynika z badania "Fewer hours worked and more part-timework in the EU27" Eurostatu, opublikowanego 5 listopada 2009 r. Prawie dwukrotny wzrost zapotrzebowania na pracowników z najwyższymi ...
-
Efektywność pracowników spada
Według badania Talent Club "Polski menedżer czasów kryzysu" jedynie 23 proc. menedżerów pracuje ze stuprocentową efektywnością. Z kolei ponad połowa ankietowanych przyznała, że ...
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
... złudzeń co do zakończenia kryzysu - ich zdaniem realny staje się raczej rok 2011 lub 2012 i dalej (57 proc.) - wynika z najnowszego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla. Pozytywne prognozy przedsiębiorców na I kwartał tego roku dowodzą, że ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w firmie consultingowej, kupić analizy rynkowe, przeprowadzić wizję lokalną, wykonać badania marketingowe. Te metody są jednak dość kosztowne. Natomiast wiele informacji, które mają kluczowe znaczenie biznesowe jest dostępna publicznie w ogólnodostępnych mediach ...
-
Facebook celem zmasowanych ataków
AVG Technologies, producent darmowego oprogramowania antywirusowego, ujawnił badania na temat ogromnej fali szkodliwych aplikacji, która zalała użytkowników Facebooka w zeszłym tygodniu. Badacze AVG informują, że od północy do godziny 9 ...
-
Jak promować firmę na social media?
Jak pokazują badania Sysomos, strony fanowskie nie zawsze są tak popularne, jak liczą ich właściciele. W badaniu przyjrzano się 600 tysiącom takich tworów, właśnie ...
-
Wskaźnik optymizmu VI 2010
... pkt.). Obecnemu spadkowi optymizmu towarzyszy wyraźne zwiększenie obaw konsumentów przed szybszym wzrostem cen w ciągu najbliższego roku (+6 pkt. proc.). Obawy dotyczą także oczeki-wanej sytuacji ... z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 10 a 17 czerwca 2010 roku na reprezentatywnej ...
-
Nowa era innowacji
... analizowania danych. Analiza nie będzie wystarczająca, jeśli będzie tylko epizodyczna i doraźna (kiedy ktoś z najwyższego kierownictwa zleca przeprowadzenie specjalnego badania, powiedzmy, wpływu cen ropy naftowej na strukturę zakupów) lub okresowa (jak porównywanie faktycznego zbytu z jego prognozami). Tradycyjne metody analityczne często nie są ...
-
Rynek wtórny: mniej nowych mieszkań
... to spadek ich udziału w rynku względem badania z pierwszego kwartału. W tym samym czasie o 5 p.p. wzrósł udział transakcji mieszkaniami w budynkach z wielkiej płyty. Osoby sprzedające nowe mieszkania nie obawiają się konkurencji ze strony deweloperów i są mniej skłonni do negocjowania cen - podaje Home Broker. Rosnąca zdolność kredytowa ...
-
Kwalifikacje pracowników a popyt na rynku pracy
... kształcenie kwalifikacji i kompetencji może przyczynić się do rozwiązania problemów zatrudnienia? Jeśli tak, jak je stworzyć? Na te i inne pytania odpowiadają badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan. Wyniki badań wskazują m.in. na to, że uczniowie przed wyborem szkoły ponadgimnazjalnej lub wyższej, nie wiedzą ...
-
Produkcja jednostkowa: kondycja i prognozy
Zorientowanie na klienta oraz doskonałość operacyjna to najważniejsze czynniki sprzyjające pokonaniu złożoności operacji biznesowych i osiągnięciu rentowności - wynika z międzynarodowego badania na temat produkcji jednostkowej przeprowadzonego na zlecenie IBM i Infor. Pierwsze wnioski ze sponsorowanego przez IBM i Infor raportu dotyczącego firm ...
-
Idealny bank dla małej firmy
Polskie mikro i małe przedsiębiorstwa charakteryzuje silna orientacja kosztowa, wynika z badania przeprowadzonych na zlecenie HSBC Bank Polska S.A. przez firmę badawczą Pentor Research International na firmach, których obroty nie przekraczają 60 mln ...
-
Marketing: strategie wzrostu
... realnych zysków. Co więcej, często wymagają olbrzymich nakładów. Promocje i obniżki cen poza przyciągnięciem najprostszych klientów i „myśliwych okazji”, minimalizują cash flow. ... aby jak najdłużej utrzymać klienta. Nowe oferty do obecnych użytkowników marki Badania rynkowe oraz poszukiwanie nowych sposobów używania marki, a także nadania marce ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... również ludzie prowadzący aktywny tryb życia i coraz częściej osoby aktywne zawodowo. Badania dowodzą, że grupa 60+ zyskuje na znaczeniu nie tylko ze względu ... niemieckim, francuskim czy amerykańskim przyjmuje odmienny styl życia. Jest najbardziej świadomy cen towarów codziennego użytku, różnic cenowych pomiędzy sklepami różnych marek i w dużej ...
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
... i istnieją obszary rynku i segmenty produktów, przy których nacisk na obniżenie kosztów i cen może prowadzić do spadku sprzedaży. Z sytuacją taką mamy często do ... na złoże surowców lub umowa na dostawy w warunkach znaczącej przewagi popytu). Badania i rozwój – dział ten wpływający głównie na potencjał długookresowy podmiotu, występuje obecnie ...
-
Wynajem pokoju w mieszkaniu tańszy niż w domu
... wynajęcie domu. Żak poszukujący nieruchomości na wynajem zapłaci mniej za oddzielny pokój w mieszkaniu, niż w domu - pokazują dane Home Broker. Do badania przyjęliśmy ceny ofertowe najmu mieszkań i domów w ośmiu dużych miastach. Różnice w średnich opłatach za pokój w domu i mieszkaniu wahają się w poszczególnych miastach ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2010
... czerwiec i wyniósł 688,772 mld PLN. Według obliczeń NBP inflacja bazowa, z wyłączeniem cen żywności i energii, w miesiącu sierpień była na poziomie 1,2 proc. r/r (zgodnie z prognozami), natomiast ... . Dzisiaj wynosi on 60 lat dla kobiet i 65 dla mężczyzn. Badania wskazują, że większość Polaków nie akceptuje takiego rozwiązania (popiera je 43%). ...
-
Polski rynek e-commerce w 2009 r.
... odnotowanemu 25% wzrostowi wartości rynku handlu internetowego w 2009 roku, przeprowadzone badania wskazują, że niekorzystna sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie dotknęła także w pewnym ... klienta oraz do zatrzymania już pozyskanych klientów, m.in. obniżka cen (74%), bezpłatna dostawa (68%), gratisy i upominki dla klientów (56%), wyprzedaże ( ...
-
Wskaźnik optymizmu IX 2010
... trochę mniejsze obawy o tempo wzrostu cen, niż te obserwowane w ubiegłym miesiącu, co związane było z zapowiedziami podwyżki podatku VAT. Informacje o badaniu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 a 16 września ...
-
Polscy pracownicy wynoszą poufne dane
Prawie 60 proc. pracowników polskich firm i instytucji wynosi służbowe dane poza miejsce pracy bez zgody pracodawcy - wynika z badania "Ryzyko w sieci" przeprowadzonego na zlecenie firmy Symantec. Ponadto, jeden na czterech badanych przyznał, że korzysta w pracy z serwisów społecznościowych, mimo że ...
-
Umiejętne korzystanie z karty kredytowej da zarobić
Aż połowa wykształconych Polaków z dużych miast przyznaje, że wypłaca gotówkę z bankomatów za pomocą karty kredytowej - wynika z raportu z badania SMG/KRC Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Takie operacje są kosztowne. Tymczasem umiejętne korzystanie z karty może przynieść... wymierny ...
-
Wskaźnik optymizmu I 2011
... społeczeństwa. Innym pesymistycznym czynnikiem są także nieco częstsze obawy o szybszy, niż dotychczas wzrost cen – podziela je obecnie 30% konsumentów. Spadek Wskaźnika Optymizmu Konsumentów został ... wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7 a 14 stycznia 2010 roku na ...
-
Czynsze za nieruchomości biurowe w Europie 2010
Według danych z najnowszego badania firmy Cushman & Wakefield, w 2010 r. nastąpiło odwrócenie utrzymującego się w 2009 r. trendu spadkowego czynszów na globalnym rynku najmu powierzchni biurowych. Silniejszy popyt ...