-
Koniunktura konsumencka IX 2015
Wraz z nadejściem roku szkolnego nastroje Polaków wyraźnie osłabły - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w dziewiątym miesiącu tego roku zarówno bieżące jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej były gorsze niż przed ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw II kw. 2015
... . w poprzednim kwartale). Na realną dynamikę inwestycji oddziaływał nienotowany od 2012 r. wzrost cen na rynku dóbr inwestycyjnych. Dane przekrojowe sugerują, że osłabienie tempa ... związana z zatrudnieniem” (6-krotny), „Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa” (2,5-krotny), „Badania naukowe i prace rozwojowe” (2,5-krotny), „Działalność związana z ...
-
Podróże służbowe: jeździmy na podbój rynków
Jak wynika z badania, które Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizował na zlecenie Diners Club Polska, podróże służbowe to narzędzie pracy wykorzystywane już przez ponad ...
-
Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
Jak wynika z ogólnopolskiego badania zrealizowanego na zlecenie Groupe SEB Polska i PBS, z programów lojalnościowych i motywacyjnych korzysta już co piąty Polak. Jakich nagród oczekuje? Okazuje się, ...
-
50% Polaków obawia się o kradzież dowodu osobistego
... żniw dla przestępców, którzy tylko czyhają, aby wykorzystać nasz pośpiech i brak ostrożności. Polacy zdają sobie sprawę z tych zagrożeń - połowa respondentów badania BIK przyznaje, że obawia się kradzieży dowodu osobistego. Ostatnie miesiące przyniosły niemal niespotykaną dotychczas liczbę informacji o przestępstwach dokonywanych przy użyciu ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw III kw. 2015
... proc. i tym samym osiągnął jeden z najwyższych poziomów od początku badania. Aktywność inwestycyjna ogółem. O dobrej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw świadczy również rozmiar ... branż zajmujących się wydobywaniem i przetwarzaniem surowców, które tracą na spadku cen oferowanych przez siebie produktów. Jednocześnie poprawiała się sytuacja w grupie ...
-
Zakupy: 1/3 Polaków docenia marki własne
... badania, które Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wynika, że już ponad ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2015
... najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 14-20 grudnia (23 tysiące wzmianek). Media informowały wtedy, że, jak wynika ze świątecznego badania Koszyk cen dlahandlu.pl, przeprowadzonego w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów w 8 miastach w Polsce, Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Koniunktura konsumencka II 2016
Wraz z nadejściem stycznia nastroje Polaków zaczęły się polepszać. W lutym było jeszcze lepiej. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w drugim miesiącu tego roku zarówno bieżące, jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej uległy poprawie. Wyjątkiem okazały ...
-
Kobiety usamodzielniają się szybciej
... idą „na swoje” później niż przeciętny Europejczyk, co wiązać należy z poziomem cen nieruchomości i wysokością zarobków. Z nadwiślańskich domów kobiety wychodzą w wieku 27,2 lat, a mężczyźni ... wokół siebie i sprawia im to więcej radości. Potwierdzają to badania satysfakcji przeprowadzonego przez europejski urząd. Co prawda ogólna satysfakcja Polek i ...
-
Sprzedaż leków stabilna
... - na jesień Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało bowiem dalsze naciski na zmniejszenie cen leków wśród producentów – o 85% dla leków innowacyjnych i o 40% dla generycznych. W ... klinicznych (a także wdrożenie rozporządzenia Komisji Europejskiej dotyczącego jednolitej procedury uzyskiwania pozwolenia na badania kliniczne we wszystkich krajach UE), ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016
Instytut Great Place to Work ogłosił zwycięzców konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016. Jak wynika z badania, nie zmieniają się priorytety pracowników – przy ocenie firmy podobnie jak rok temu największą rolę odgrywa uczciwe zarządzanie. W kategorii firm zatrudniających ...
-
Kompetencje miękkie cenniejsze niż doświadczenie?
... do pracy dość łatwo jest zweryfikować nawet podczas pierwszego spotkania, o tyle sprawy mają się zupełnie inaczej w przypadku kompetencji miękkich. Tymczasem badania Fundacji Pro Progressio wskazują, że to właśnie te ostatnie bywają dla pracodawców z sektora nowoczesnych usług dla biznesu o wiele ważniejsze niż ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
... korzystnych zakupów w bardziej dogodny dla nich sposób. Jak wykazują badania zachowań klientów przygotowane przez agencję i-systems, współcześni konsumenci często ... to” na portalach społecznościowych, dróg dotarcia do klienta jest znacznie więcej. Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła, jak wielokanałowość w polskich sklepach internetowych wygląda w ...
-
Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15% pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych ...
-
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
Polacy coraz częściej stołują się poza domem. Z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że co trzeci gość restauracji do posiłku zawsze lub niemal zawsze wybiera ...
-
Polacy chronią dane osobowe, ale...
... temat są w odpowiedni sposób zabezpieczone. 62% z nas nie darzy zaufaniem organizacji rządowych, a 39% (najwięcej w Europie) nie ufa służbie zdrowia - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie F5 Networks. Okazuje się także, że cechuje nas większa roztropność niż Niemców - jedynie 17% ankietowanych z Polski udostępnia ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2016
... . Z tego spotkania nie wyszły nowe impulsy sprzyjające zmianie limitu wydobycia surowca i wzrostowi cen ropy. W połowie tygodnia ceny ropy wydobywanej na Morzu Północnym ropy Brent ... się Estonia (miejsce 31.), Litwa (miejsce 30.) i Czechy (miejsce 27.). Takie badania są prowadzone corocznie od 1995 r. Tegoroczny ranking pokazuje nie tylko słabnącą ...
-
Pokolenie Y chce do biznesu
Millenialsi to generacja ludzi z żyłką do biznesu. Tak brzmi jeden z wniosków płynących z badania, które firma ARC Rynek i Opinia zrealizowała ostatnio na zlecenie az.pl. Okazuje się bowiem, że aż 3/4 pokolenia Y nosi się z ...
-
Chemia gospodarcza: Polacy nie szczędzą pieniędzy na nowości
... gospodarczą, to dogodna lokalizacja (w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy), atrakcyjny poziom cen oraz dostępność ulubionych produktów. Co ciekawe, dla konsumentów ważna ... telefonicznych CATI badanie na reprezentatywnej próbie 605 dorosłych mieszkańców Polski. Do badania zostały zaproszone osoby, które zadeklarowały, iż w ciągu ostatnich 12 ...
-
Polacy planują wakacje online
Planowanie urlopu? W przypadku mieszkańca Europy Środkowo-Wschodniej nie obędzie się bez pośrednictwa sieci. Tak przynajmniej wynika z badania, które GfK przeprowadziło na zlecenie PayPal. Większość badanych swój wypoczynek zaplanowała na lipiec i sierpień. Tylko co dziesiąty podróżował w pierwszej połowie ...
-
Podróże służbowe z cyberprzestępcą u boku
Osoby podróżujące biznesowo w sposób szczególny narażone są na ryzyko utraty cennych danych firmowych - wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Kaspersky Lab. Niestety nie zawsze zdają sobie z tego sprawę, czym dają cyberprzestępcom niezwykle szerokie pole do popisu. Statystyki ...
-
Finanse w związku: lubimy podglądać konto partnera, a kobiety ukrywają wydatki
Połowie Polaków zdarzyło się sprawdzać historię konta swojego partnera – wynika z badania „Budżety domowe Polaków” przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Również połowie nie udaje się nic zaoszczędzić. Mężczyźni prawdzie więcej zarabiają, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 33/2016
... ". Sytuacja na światowych rynkach surowców energetycznych, a przede wszystkim niski poziom cen ropy uderzyła w budżety krajów-producentów i eksporterów. Odczuły to Rosja i Wenezuela, ale też ... rynku. Po Wielkiej Brytanii kolejnym zagrożeniem dla przyszłości UE są Włochy. Badania opinii wskazują, że prawie połowa Włochów chce wyjścia ich kraju z Unii ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2016
... comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ósmym miesiącu tego roku Polakom towarzyszyły lepsze nastroje niż ostatnio - w górę poszybował zarówno bieżący, jak i ...
-
Sektor MSP: po pierwsze bezpieczeństwo
Niezależnie od rozmiaru i zakresu działalności firm kwestie związane z bezpieczeństwem okazują się być dla nich priorytetowe. Do takiego wniosku prowadzą rezultaty badania „Nowoczesne IT w MŚP 2016” - projektu, który Ipsos MORI zrealizował na zlecenie Microsoft. Okazuje się bowiem, że lwia część respondentów (83 ...
-
Najpierw lajk, a potem pieniądze. Jak kupuje pokolenie Y?
... rynku. Nic zatem dziwnego, że sprzedawcy za wszelką cenę starają się poznać jego model zachowań oraz preferencje. Służą temu takie badania jak to, które ostatnio przeprowadziły firmy PAYBACK oraz Bain & Company. Wynika z niego m.in., że Millennialsi, aby kupić jakiś produkt, muszą ...
-
Ilu Polaków kupuje słodycze? Będziesz zaskoczony
Aż 96 proc. respondentów badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia przyznaje, że kupuje słodycze. Powód sięgania po słodkości jest zupełnie prozaiczny - po prostu je lubimy. O ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2016
... comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów poszybowały w górę. Polacy bardziej optymistycznie oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu ...
-
Wyjazd na narty i snowboard: zwyczaje Polaków
... połowa wyjeżdżających dba o bezpieczeństwo i decyduje się na dodatkowe ubezpieczenie. To niektóre wnioski, jakie płyną ze zrealizowanego na zlecenie TU Europa badania "Zwyczaje Polaków związane ze sportami zimowymi". Narty częściej niż snowboard Przeprowadzone przez Beeline Research & Consulting badanie dowodzi, że Polacy znacznie ...
-
Wydatki na Boże Narodzenie zmartwieniem 1/2 Polaków
... teraz z niecierpliwością przebierają nogami w oczekiwaniu na pierwszą gwiazdkę. Bywa, że nogami przebierają również dorośli. W ich przypadku powodem są jednak zmartwienia. Z badania zrealizowanego na zlecenie RetailMeNot wynika, że niemal połowa z nas (48,8%) obawia się o dopięcie świątecznego budżetu. Niemal 26% Polaków zakłada, że ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... (-47%) dokonały towarzystwa ubezpieczeniowe, co z pewnością ma związek ze znacznymi podwyżkami cen polis. Jest to dość zaskakujące, ponieważ przy szybujących w ... w całości wydatków. Najczęściej reklamowanymi produktami okazały się konta oraz kredyty. Według badania przeprowadzonego przez MasterCard w 10 krajach europejskich wynika, że 85% z nas ma ...
-
Kim jest polski freelancer?
... ogłoszeniowych. Zdecydowanie rzadziej szuka zleceń poprzez portale zagraniczne oraz reklamę. Z badania wynika, że polski freelancer w miesiącu wykonuje zlecenia na rzecz 2-3 stałych ... pracy zdalnej zaliczają brak dobrych zleceń, niskie stawki i sztuczne zaniżanie cen oraz dużą konkurencję. Innym problemem, z jakim zmagają się freelancerzy, jest brak ...
-
Boże Narodzenie równie ważne jak narodziny dziecka
Święta Bożego Narodzenia to dla niektórych Polaków okazja tak ważna jak ślub, czy narodziny dziecka - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Lindorff SA. Raport "Ważne wydarzenia w życiu Polaków" pokazuje, które zdarzenia są przez nas traktowane priorytetowo i skąd bierzemy ...
-
Koniunktura konsumencka I 2017
... nowym rokiem nowym krokiem. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów uległy ostatnio poprawie. W styczniu Polacy bardziej optymistycznie niż przed miesiącem oceniali zarówno ...