-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... . W roku pandemicznym sport uprawiało 69% Polaków, rok wcześniej było to 81%. Z badania wynika, że aktywność sportowa spadała z miesiąca na miesiąc. Najbardziej spadła w grupie ... przez 14% pań i tylko 4% panów. Druga – przez 10% kobiet i tylko 5% mężczyzn. Z naszego badania za 2020 rok wynika, że Polacy w roku pandemicznym częściej niż w poprzednich ...
-
Nowe technologie: firmy inwestują w sztuczną inteligencję, ale...
... nią uplasowało się przetwarzanie brzegowe (42%). Co ciekawe, GenAI w zeszłorocznej edycji badania w ogóle nie pojawiła się na liście najpopularniejszych technologii, więc jej ... Partner EY, lider zespołów Cloud Enablement oraz IT Advisory. 5G z potencjałem wzrostu Z badania EY wynika, że w sieć 5G w perspektywie najbliższych trzech lat planuje ...
-
Turystyka polskich internautów
... o oczekiwaniach i zwyczajach wyjazdowych polskich użytkowników Internetu. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcowym drzewku tematycznym witryny zgrupowane w węźle „ ... serwisów turystycznych. Biorąc pod uwagę znajomość biur podróży – jak pokazują badania Gemius - palmę pierwszeństwa dzierżą firmy działające na polskim rynku turystycznym ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co ... na wybranym stanowisku Jak na chęć zmiany pracy reagują pracodawcy? Jak wynika z badania No Fluff Jobs, aż 2 na 3 pracowników rozmawia ze swoimi współpracownikami o planowanym odejściu, ...
-
Klastry w Polsce: są atuty, ale też słabe strony
... kondycji i aktualnym stanie rozwoju klastrów w Polsce. Wyniki najnowszego, szóstego już badania poznać można w opublikowanym właśnie raporcie „Benchmarking klastrów w Polsce – edycja 2022”. ... badanych klastrów na końcu 2022 roku wyniosła 4208, czyli o 16,8% więcej względem badania z 2020 roku. Jeden klaster zrzesza średnio 103 podmioty, natomiast ...
-
Inwestycje w nowe technologie: rewolucja przyspiesza
... ? W które z nowych technologii zamierzają inwestować w kolejnych latach? Jakie modele zakupu rozwiązań internetu rzeczy w oparciu o sieć 5G preferują przedsiębiorcy? Czwarta edycja badania EY - Reimagining Industry Futures Study - wskazuje, że firmy rozwijają wybrane nowe technologie i są skłonne inwestować w kolejne rozwiązania. Ma to związek ...
-
Rynek pracy a technologie IT
... minutowego wywiadu, przeprowadzanego bezpośrednio z pracownikami w 11 krajach. W sumie w październiku tego roku odbyło się 8,360 takich spotkań. Pierwsza faza badania wskazała siedem najważniejszych trendów i hipotez, które następnie przedstawiono ekspertom związanym z branżą IT, analitykom, konsultantom, dziennikarzom, osobom odpowiedzialnym za HR ...
-
Storytelling w biznesie
... albo Victoria’s Secret jest lepsza od Hanes lub Vassarette, jednak na samym końcu mamy do czynienia wyłącznie z bielizną. Mimo to, badania przeprowadzone na University of Georgia dotyczące sposobu postrzegania produktów dowiodły, że tylko niektóre marki są odbierane jako „sexy”. Rola opowieści ...
-
Kobiety na rynku pracy: jest jeszcze wiele do zrobienia
... rozwoju zawodowego, elastyczność w miejscu pracy, pomoc socjalną). Z drugiej strony, jak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez ... zarząd. Co ciekawe, podobne wnioski można wysnuć z pierwszego na polskim rynku badania pt. Liderzy na dziś , które wyraźnie pokazało rosnącą rolę kobiet w biznesie. Badani ...
-
Dzieci w sieci: co wolą chłopcy, a co dziewczynki?
... wolą czerpać wiedzę z internetu. Ponadto chłopcy znacznie częściej myślą, że wiedzą, jak używać internetu i jak bezpiecznie w nim przebywać. Tymczasem według badania chłopcy wykazują mniej zahamowań w Sieci niż dziewczęta: w sieciach społecznościowych podają wiele informacji osobistych i udają starszych, niż są w rzeczywistości. Ponadto próbują ...
-
Transformacja cyfrowa może (nie musi) podwyższać wartość firmy
... 25 bln dolarów. Musi być ona jednak przeprowadzona w przemyślany sposób. Autorzy badania Unleashing value from digital transformation: Paths and pitfalls podkreślają, ... które generują ponadprzeciętny zwrot, mogą również zniszczyć wartość firmy? Na potrzeby badania eksperci Deloitte Monitor przeanalizowali ponad 4,6 tys. informacji biznesowych, które ...
-
Oszczędności Polaków wystarczające
... To więcej niż w przypadku Niemców, Francuzów, Brytyjczyków i Amerykanów - wynika z badania "Finansowy Barometr ING", zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO w kilkunastu krajach na całym świecie. „Finansowy Barometr ING” to pierwsza edycja kwartalnego badania Grupy ING na temat postaw i zachowań konsumentów wobec zagadnień finansowych. Badanie ...
-
Własne mieszkanie częściej w Polsce niż w UE
... korzystne jest posiadanie domu niż jego wynajmowanie. Czwarta edycja kwartalnego badania Grupy ING „Finansowy Barometr ING”, zrealizowanego dla Grupy ING przez TNS NIPO, została poświęcona kredytom hipotecznym i nieruchomościom w Polsce i na świecie. Poszczególne edycje badania dotyczą różnych obszarów finansów osobistych m.in oszczędzania i wiedzy ...
-
Marki godne zaufania 2014
... badania European Trusted Brands. Wśród laureatów znalazły się m.in. Visa, ING TFI, Play, Falvit, Nivea, Rossmann oraz Nestlé. Rezultaty badania European Trusted Brands ... edycji badania European Trusted Brands pięć marek otrzymało oba wyróżnienia – Złote oraz Kryształowe Godło. Zdobywcami obydwu tytułów są: Visa (w kategorii Karta płatnicza), ING TFI ...
-
Polskie firmy a outsourcing
... powszechny, ale w prostych usługach Outsourcing w Polsce jest zjawiskiem dość powszechnym. Z badania wynika, iż takie stwierdzenie potwierdza 93% polskich firm, które obecnie ... także regulacje prawne (58%) i brak odpowiednich dostawców (53%). „Przeprowadzane badania obrazują, że pomimo tego iż większość przedsiębiorstw w Polsce z niego korzysta ...
-
Marki godne zaufania 2011
... Godło jak i Złote Godło: są to Winiary, Centrum, Nestlé, ING TFI, Olej Kujawski i Herbapol. Europejskich respondentów poproszono również o wskazania marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii - dla każdej z wymienionych kategorii. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands w Polsce najwięcej wskazań uzyskały: Osram (Sprzęt ...
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
... zmalało od 2015 r. Dla przykładu ostatni wymieniony instrument, w latach 2014-2019, zanotował 14 proc. spadek istotności. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2020 ...
-
Faktoring krajowy najpopularniejszy
... przedsiębiorców jest kluczem do poprawia płynności finansowej całej gospodarki – dodaje Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce. Prawie 8% respondentów badania Bibby MSP Index, którzy do tej pory nie korzystali z faktoringu, deklaruje, że ma w planach podjęcie współpracy z firmą faktoringową w ciągu najbliższych ...
-
Region CEE: najlepsi pracodawcy 2009
... Pracodawcę oceniają jego klienci wewnętrzni – pracownicy. Zarówno Hewitt Associates jak i Partnerzy BNP nie mają prawa ani możliwości wpływu na wyniki Badania. O miejscu w rankingu decyduje wynik uzyskany z dwóch wskaźników: Wskaźnika Zaangażowania Pracowników oraz Wskaźnika „Company Score”, który obejmuje wyniki wszystkich trzech elementów ...
-
Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
... przedsiębiorstw w Polsce. Niemal wszyscy badani przyznają, że leasingodawcy charakteryzują sie elastycznym podejściem w zakresie dopasowania warunków oferty do potrzeb klienta. Według badania z usług leasingu w Polsce korzysta obecnie cztery na dziesięć przedsiębiorstw w sektorze MŚP (42%), przy czym odsetek ten jest zróżnicowany w zależności od ...
-
Polscy przedsiębiorcy o oszczędzaniu na emeryturę
... ? Co cieszy przedsiębiorców na myśl o emeryturze? W swoim badaniu ING Bank Śląski sprawdził, jakie emocje odczuwają przedsiębiorcy w odniesieniu do długoterminowych oszczędności w obecnym otoczeniu presji inflacyjnej i rosnących kosztów życia. Z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego wynika, że co drugi przedsiębiorca zbiera już ...
-
Życie na emeryturze: lęki i nadzieje
... jednak, że o niej zupełnie nie myślą - ze zleconego przez ING Bank Śląski badania wynika, że w ostatnich latach wzrósł odsetek osób, które oszczędzają na ... emeryturze Podobnie jak w 2022 r., ING sprawdziło, czy Polacy rozmawiają o życiu na emeryturze i jak je sobie wyobrażają. W porównaniu z poprzednią falą badania zmniejszyła się liczba osób ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... Na ósmej pozycji wśród planów inwestycyjnych, jako pierwszy niezwiązany bezpośrednio z komunikacją elektroniczną obszar sklasyfikowano ośrodki call center. Wyniki badania wskazują również na powszechne wśród marketerów dążenie do wykorzystania w działaniach operacyjnych informacji, które stanowią kluczowy czynnik powodzenia inicjatyw marketingowych ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... grupa z wynikami poniżej średniej dla swojej branży (12% ogółu badanych). W porównaniu do badania sprzed roku o 8% zwiększyła się grupa moderate performers (uprzednio 68%), ubyło high performers ... społecznych. Ostatnie badania wykazały, że 60% klientów zmieni markę, jeśli uznają, że firma nie jest odpowiedzialna społecznie. Z badania wynika również, ...
-
Liczy się zarządzanie różnorodnością i włączająca kultura organizacyjna
... , DNB Bank Polska, ING Bank Śląski oraz NatWest Poland. To firmy, które zatriumfowały w pierwszym ratingu liderów w zakresie zarządzania różnorodnością i promowania włączającej kultury organizacyjnej. Jego wyniki zostały ogłoszone podczas gali konkursu "Raporty społeczne" na Giełdzie Papierów Wartościowych. Z badania zrealizowanego przez Deloitte ...
-
Dział marketingu a zarządzanie wiedzą
... ponadto w części z nich funkcjonują także miękkie techniki zarządzania nakierowane na tworzenie wiedzy, wspomaganie kreatywności czy dzielenie się doświadczeniami pomiędzy pracownikami. Z badania wynika, że zainteresowanie w firmach zarządzaniem wiedzą ze strony pracowników czy kadry zarządzającej jest mniejsze niż średnie (160 głosów) podczas gdy ...
-
Finanse i usługi bankowe według polskich internautów
... otrzymane w pięciu falach badania, zrealizowanych od marca 2009 r. do marca 2011 r. Z jakich banków korzystają internauci? Najpopularniejszym bankiem wśród badanych respondentów jest PKO Bank Polski - korzysta z niego 24% wszystkich biorących udział w badaniu. Drugi w rankingu jest Pekao SA, a trzeci – ING Bank Śląski. Użytkownicy Internetu ...
-
Marketing mobilny rozczarowuje
... , w przypadku reklam eksponowanych w Internecie jest to 36%, dla reklam prasowych – 47%, a dla telewizyjnych – 51%. Nieco bardziej optymistycznym dla marketerów wynikiem badania jest to, że 38% konsumentów deklarowało chęć udostępniania danych o swojej lokalizacji w zamian za bardziej dopasowane usługi i oferty, rezygnując z własnej prywatności ...
-
Smart shopping po polsku
... towarów – mówi Daniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Jak wynika z badania na zlecenie Zafinansowani.pl prawie 50 proc. Polaków uważa, ... którą zyskali kupując towary po obniżonej cenie lub w promocji (39 proc.). Z badania można wywnioskować, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Już nie tylko ...
-
Przedsiębiorczość Polaków: snujemy marzenia czy realizujemy?
... efektem jest brak chęci do działania – tłumaczy Jacek Walkiewicz, ekspert ING i trener motywacji. O tym, że Polacy są bardzo przedsiębiorczym narodem najbardziej przekonani ... czyli zapewnia losowy dobór lokalizacji do badania,a jednocześnie gwarantuje zgodność struktury próby ze strukturą populacji. Celem badania było poznanie postaw Polaków ...
-
Multiscreening, czyli Internet podczas oglądania telewizji
... najnowsze badanie Multiscreening 2015? Doczekaliśmy się trzeciej już edycji badania Multiscreening 2015. Projekt realizowany przez IRCenter oraz Instytut Badań ... Hupa, prezes IRCenter. Preferowane źródła informacji o markach w sieci Jak wynika z badania 63% internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... na pytanie o różnice w działaniach pomiędzy firmami najskuteczniejszymi a tymi, które odnoszą gorsze rezultaty. Podstawą najnowszego raportu „2016 State of Marketing” są badania, które objęły swoim zasięgiem 4000 szefów marketingu reprezentujących firmy z Ameryki Północnej, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich oraz Australii ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... , że piony marketingu bardzo ściśle współpracują z zespołami sprzedażowymi. Potwierdzają to wyniki badania, które wskazują, że niemal trzy czwarte (73 proc.) firm łączy działy sprzedaży ... na ślepo Badanie wykazało również, że jedynie 35 proc. firm angażuje się w badania rynku. - Trudno jest mi wyobrazić sobie prowadzenie nowoczesnego biznesu bez ...
-
Branża leasingowa 2017 r.
... priorytety branży leasingowej na lata 2018-2020. Źródła finansowania MŚP w Polsce, klienci firm leasingowych Jak potwierdzają rezultaty opublikowanego u schyłku minionego roku badania SAFE, leasing stanowi najistotniejsze źródło finansowania działalności dla aż 60% polskich przedsiębiorców reprezentujących MŚP. Wiele wskazuje również na to, że ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... i formy takich wysyłek. Paweł Tkaczyk, autor bestsellerów „Zakamarki marki” czy „Grywalizacja”, mówca publiczny, szkoleniowiec, doradca budowania marki, tak komentuje wyniki badania dotyczące powodów usuwania maili bez wcześniejszego ich otwarcia: Pokonanie pierwszej linii obrony, czyli jak uniknąć „spalenia przed przeczytaniem”? Stosujmy teorię ...