-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2015
... innowacyjności wprowadza ulgę podatkową dla inwestujących w innowacje. Będzie ona obowiązywać dwa lata. Nowela precyzuje zamknięty katalog kosztów kwalifikowanych na badania i rozwój podlegających odliczeniu. Zaproponowano odliczenie kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania oraz inne ich limity. Kwota kosztów kwalifikowanych nie mogłaby ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
... się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką jest tu Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. Autorzy badania przyjrzeli się pierwszej "dziesiątce" najpopularniejszych blogów modowych z zestawienia miesięcznika „Press”. Analiza dowiodła, że królową modowej blogosfery jest Maffashion – od ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2015
... Inwestycje w tym obszarze napędza przede wszystkim chęć zwiększenia satysfakcji i lojalności klientów. Taką motywację jako najważniejszą wymieniło aż 90 proc. uczestników badania. Dopiero na drugim miejscu znajduje się zwiększenie dochodów. – Obecnie banki znajdują się w fazie radykalnego przeformułowania swoich strategii. W przeszłości w centrum ...
-
Cyberataki: Polska w czołówce zagrożonych krajów europejskich
... atakami hakerskimi. W skali świata sytuacja najgorzej wygląda w Tanzanii – każde urządzenie w tym afrykańskim państwie padło ofiarą cyberprzestępców. Prowadzone przez izraelską firmę badania wskazują, że Polska znajduje się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o liczbę ataków hakerskich – wyprzedzają nas jedynie Macedonia, Ukraina, Serbia oraz ...
-
Strona www musi ładować się szybko: sprawdź swoją
... wystarczy zaledwie jedna sekunda za długo, żeby stracić 11 proc. odsłon, 7 proc. konwersji i obniżyć satysfakcję odbiorcy o 16 proc. (dane wg badania Aberdeen Group)? Dobra strona www musi ładować się szybko, jeżeli ma spełniać cele sprzedażowe i osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarkach. To logiczne! ...
-
Polacy i aplikacje pogodowe
... w lecie pogoda bywa nieprzewidywalna – od upału, po burze, o tyle jesienią jest stała – pochmurna i deszczowa. Prognoza poranna czy wieczorna? Jak wynika z badania Mobience, Polacy równie często sprawdzają pogodę rano, co wieczorem i nie ma na tym polu żadnych skoków w statystykach. Jedyne różnice można ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
... zaufanie do naszej marki. Z pewnością nie przełoży się to na wzrost sprzedaży. A co w środku? Treść jest równie ważna co temat. Badania SalesBee pokazują, że średni wskaźnik CTR, czyli współczynnik klikalności dla e-commerce wynosi około 3,5 proc. Jak więc zaplanować zawartość maila aby ...
-
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
... jak aplikacje typu Uber, czy AirBnB, przewagę osoby, które stopniowo rezygnują z tradycyjnego sposobu konsumpcji treści, ale do cyfrowych tubylców. Wyniki badania wskazują, że wbrew powszechnym opiniom, przedstawiciele generacji #hashtag są coraz bardziej skłonni do płacenia za dostęp do cyfrowych zasobów, pomimo ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
... „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 grudnia 2015 roku – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,09 ...
-
Cyrk bez zwierząt, a co na to social media?
... nie do zatrzymania. A niezwykła aktywność i duże zaangażowanie internautów pokazuje, że w cyrkowej rewolucji nie sposób przecenić rolę mediów społecznościowych. Metodologia badania Monitoring mediów społecznościowych z dni 01.01 – 31.01.2016. Monitorowano komentarze i publikacje na temat sprzeciwu wobec cyrków wykorzystujących zwierzęta podczas ...
-
Druk 3D, Internet Rzeczy, Big Data. Gdzie zmierzają nowe technologie?
... nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Rozwiązania dla inteligentnego domu w centrum zainteresowania konsumentów Jak wynika z badania KPMG, największe korzyści dla konsumentów w zakresie nowych technologii wynikają z wprowadzenia rozwiązań inteligentnego domu (np. sterowanie urządzeniami AGD ...
-
Sieci mobilne 2015 – 2020
... (Fixed/Wi-Fi Traffic): pochodzi z połączeń bezprzewodowych udostępnianych przez źródło podłączone do sieci stacjonarnej, np. domowy router Wi-Fi czy publiczny hotspot. Metodologia badania Cisco Mobile VNI Forecast: Cisco VNI Mobile Forecast opiera się na niezależnych prognozach analitycznych oraz badaniach rzeczywistego ruchu w sieciach mobilnych ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy w dół
... jeden z podstawowych czynników wpływających na rynek nieruchomości biurowych w miastach regionalnych – mówi Przemysław Krych, szef funduszu Griffin Real Estate, jeden z respondentów badania „Emerging Trends in Real Estate. Europe 2016”.
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... i nowe techniki kreowania wizerunku”, udaje się to jednak tylko 15% firm, gdyż większość w ogóle nie tworzy scenariuszy antykryzysowych. Przeprowadzanie cyklicznie badania rynku i zmieniających się oczekiwań odbiorców pozwoli skalkulować szanse, ale także wskazać zagrożenia. Jeśli na wczesnym etapie działalności przedsiębiorstwa zdefiniujemy, jakie ...
-
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
Polacy starają się żyć aktywnie – jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 61% Polaków uprawiało sport w 2015 r., z czego 70% częściej niż raz w tygodniu, a 17% – kilka ...
-
Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku
... o wartości 577 mln kontaktów. Trzeci wynik pod względem dotarcia uzyskała Leśna Góra („Na dobre i na złe”) – 457 mln kontaktów. Metodologia badania W badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od lipca do grudnia 2015 roku, których akcja ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
... jeszcze bardziej cennymi w miarę upływu czasu. W tym celu można prowadzić m.in. takie działania jak śledzenie identyfikatora klienta na różnych urządzeniach, badania nad efektem ROPO, czy mierzenie efektów kampanii e-mailingowych. Wykorzystanie CLV to dla marketerów spore wyzwanie, które stale zyskuje na aktualności ...
-
Internauci pytają "gdzie kupić", a firmy milczą
... social media to wciąż w znacznej mierze niezagospodarowane pole dla marek i pracowników odpowiedzialnych za obsługę firmowych kont w mediach społecznościowych - wynika z badania. „Coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki w mediach społecznościowych, lecz jednocześnie wiele z nich zapomina o potrzebie interakcji i korzyściach ...
-
Wakacje 2016: Agencja Moody’s nie zaszkodzi turystyce?
... obecnie w bardzo znacznych podwyżkach płac w wielu firmach (IKEA, Lidl, Biedronka itd.), w których dotychczas wzrosty płac nie były zbyt powszechne. Również badania pracodawców w tym zakresie dokonywane np. przez instytut Randstad wskazują na bardzo znaczący potencjał dalszej poprawy wynagrodzeń, a zwłaszcza w firmach z tzw. obszaru ...
-
Rekrutacja pracowników: nic tylko stres i strata pieniędzy
... – zauważa Anna Węgrzyn z BPSC. Rezygnacja? To jakby stracić ponad 50 tys. zł To jednak i tak nie rozwiązałoby wszystkich problemów. Wyniki badania PwC wskazują, że w firmach rosną nie tylko koszty rekrutacji, ale też absencji oraz rezygnacji pracowników. W ciągu ostatnich czterech lat oba ...
-
Polski eksport: 50 branż skazanych na sukces
... niełatwe, wymaga czasu i energii, ale narzędzia wspomagające są łatwo dostępne. Mówię tu o źródłach wiedzy na temat poszczególnych rynków, narzędziach badania ewentualnego popytu, ale też o instrumentach finansowych zabezpieczających eksportera i jego biznes zagraniczny: akredytywach, gwarancjach, usługach wymiany walut i płatności, forwardach czy ...
-
Gemini Park Tychy z kamieniem węgielnym
... śląskiej. Po otwarciu Gemini Park Tychy ta zależność może ulec zmianie. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb regionu – przeprowadzone w 2013 roku badania socjologiczne wśród mieszkańców Tychów i okolicznych powiatów wykazały, które czynniki są najistotniejsze dla tutejszych mieszkańców i potencjalnych klientów centrum handlowego. Jak wskazali ...
-
3 główne trendy na rynku CRM
... pojęcie istniejące w marketingu nie od dziś, to jednak właśnie w dobie szybko postępującej ewolucji CRM mocno zyskało na znaczeniu. Jak pokazują badania, 26 proc. badanych firm przypisuje swój sukces w stosowaniu CLV bardziej efektywnemu wykorzystywaniu danych, a 24 proc. – segmentacji klientów. Pomiar Wartości Klienta ...
-
GPS obiera kierunek "media społecznościowe"
... .pl czy Android.com.pl). O NaviExper w mediach tradycyjnych najczęściej wspominali dziennikarze na łamach „Pulsu Biznesu”, a także w telewizji Polsat News. Metodologia badania Monitoring social media, portali internetowych, prasy, radia i telewizji w IMM w okresie 01.01.2015 - 31.05.2016. Badano najczęściej pojawiające się ...
Tematy: GPS, nawigacja, smartwatch, bieganie, media społecznościowe, TomTom, Garmin, monitoring mediów -
Najcenniejsze marki świata 2016
... z dużym potencjałem wykorzystywanych przez nie platform pozwala im szybko i sprawnie przechodzić do coraz to nowych sektorów”. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania i rankingu BrandZ Top 100: Silne marki wyprzedzają resztę rynku. Marki, które pojawiają się w rankingu BrandZ Top 100, stale osiągają lepsze ...
-
Najdroższe powierzchnie biurowe I kw. 2016
... — wzrosły na całym świecie o 2,4% w skali roku. Najwyższy wzrost odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku (2,7%), obu Amerykach (2,3%), a w regionie EMEA o 2,1%. CBRE przeprowadziła badania kosztów najmu w najlepszych biurowcach w 126 lokalizacjach na całym świecie. W pierwszej 50-tce “najdroższych” lokalizacji znalazło się 20 lokalizacji z Azji ...
-
Politycy i partie w mediach VI 2016
... poza Nowoczesną i Mniejszością Niemiecką odnotowały spadek liczby publikacji – największy dotyczył PSL i Kukiz’15. Schetyna za plecami Kaczyńskiego Podobnie wyglądają wyniki badania obecności w mediach liderów partii politycznych. W czerwcu na temat przywódców ukazało się 30 proc. materiałów mniej. Pierwsze miejsce, ze zdecydowaną przewagą ...
-
Branża motoryzacyjna: TOP 30 producentów z polskim kapitałem
... pojazdów specjalnych i innych niż samochody osobowe i dostawcze oraz firmy produkujące autobusy, naczepy, przyczepy i zabudowy do samochodów. W drugiej fazie dokonaliśmy badania kapitału i struktury własnościowej wyodrębnionych spółek. Następnie wybrane podmioty zostały uszeregowane według wielkości sprzedaży, biorąc pod uwagę dane finansowe za dwa ...
-
Pokolenie Y, czyli typowe korpoludki?
... nie zawaha się zmienić pracodawcy – tłumaczy Anna Węgrzyn z firmy BPSC dostarczającej rozwiązania wspierające zarządzanie kapitałem ludzkim. Firmy wiedzy mogą więcej Z badania Universum wyłania się jeszcze jeden bardzo ciekawy wniosek. Choć na liście najbardziej pożądanych przez studentów uczelni technicznych pracodawców dominują firmy ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
... (19,3%) oraz Cypryjczycy (18,5%). Najrzadziej reklamy blokują internauci w Brazylii (3,6%), Paragwaju (3,9%) oraz Wenezueli (8,7%). Reklamy blokowane coraz częściej Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez Cloud Technologie okazały się jeszcze bardziej krytyczne, niż analiza, którą firma przeprowadziła w czerwcu bieżącego roku. Wynikało ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 33/2016
... ze względu na Brexit i związaną z nim dużą niepewnością na rynku. Po Wielkiej Brytanii kolejnym zagrożeniem dla przyszłości UE są Włochy. Badania opinii wskazują, że prawie połowa Włochów chce wyjścia ich kraju z Unii Europejskiej. Na atmosferę we włoskim społeczeństwie i nastroje antyunijne ma ...
-
Zbigniew Boniek na szczycie rankingu Forbes
... sportowców (sportowcy, byli sportowcy, trenerzy) oraz niesportowców (działacze, przedsiębiorcy i menedżerowie, dziennikarze sportowi, propagatorzy sportu). Następnie zrealizowano badania sondażowe, w których określono ich rozpoznawalność, wizerunek oraz medialność (osobno dla sportowców i niesportowców), a niezależnie od tego poproszono ekspertów ...
-
5 sposobów na sprzedaż przez content marketing
... , a na serwis www innego rodzaju, polega na tym, że ten pierwszy powinien zachęcać czytelnika do podjęcia natychmiastowej akcji. Jak pokazują badania Demand Metric, 86 proc. internautów przewija reklamy video, 44 proc. z nich ignoruje przesyłane wiadomości mailowe, natomiast 60 proc. zainspirowana rozmaitym ...
-
Biznes napędzany danymi
... technologiczną. Tym, co w głównej mierze przyświecało inwestycjom, była możliwość skuteczniejszej analizy wielkich zbiorów danych. Odsetek inwestorów wzrósł względem poprzedniego badania o 30 proc. Ankietowani deklarują, że dane wykorzystują najczęściej do optymalizacji procesów decyzyjnych (61 proc. wskazań). Biznes, którego motorem są ...
-
Ślub od pierwszego wejrzenia: hit czy kit? Trwa dyskusja internautów
... podstawie monitoringu internetu i mediów społecznościowych w IMM. Monitorowano hasło „Ślub od pierwszego wejrzenia”, wraz z badaniem interakcji, dotarcia i wydźwięku wypowiedzi. Zakres czasowy badania: 01.09.2016 – 25.10.2016. Łukasz Jadaś,