-
DOOH jak gorąco, czyli co marketer może zrobić z pogodą
... piwo tej marki. Dynamiczna kampania stworzona przez Pablo London była wyświetlana tylko wtedy, gdy temperatura wzrosła powyżej 18 stopni Celsjusza. Badania przeprowadzone przez Liveposter wykazały, że wyświetlanie kontekstowych treści jest o 49% bardziej skuteczne od statycznej reklamy OOH. Rotacja różnymi komunikatami w obrębie ...
-
Gdzie najszybszy internet mobilny w VII 2019?
... analizę portalu RFBenchmark.pl sporządzono w oparciu o 129407 pomiarów dokonanych przez użytkowników aplikacji mobilnej RFBenchmark w lipcu 2019. To drugi raz w historii badania, gdy liczba testów przekroczyła 100 tysięcy. Większość z nich (86,01%) dotyczyła technologii 4G. Co siódmy z testów (13,87%) dotyczył usług ...
-
AI i machine learning w służbie bezpieczeństwa
... , a 75% korzysta z uczenia maszynowego. Ponad 70% średnich i dużych przedsiębiorstw deklaruje również wykorzystanie sztucznej inteligencji. Machine learning na straży bezpieczeństwa Według badania Capgemini Research Institute z kolei, do 2020 roku, ponad dwie trzecie firm wprowadzi AI do swoich systemów bezpieczeństwa. Dlaczego aż tyle ...
-
Czy młodzi Polacy muszą iść na studia?
... rynku pracy. – mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Service. Ile chce zarabiać młody człowiek? Wracając do badania przeprowadzonego przez Fundację, na pytanie „Ile chciałbyś lub ile zarabiałeś na początku swojej kariery zawodowej?” aż 40 proc. respondentów wskazało ...
-
Kiedy wysłać mailing? Jaki dzień tygodnia i godziny są najlepsze
... rezultaty. Warto więc wiedzieć, o jaki czas chodzi i czy jest on odpowiedni również dla naszej wysyłki. Czemu dzień i godzina mają znaczenie? Badania dowiodły, że prawie 34% wiadomości jest otwierana w ciągu pierwszych trzech godzin od wysłania. Po tym czasie szanse na otwarcie naszego ...
-
Gdzie najszybszy internet mobilny we IX 2019?
... RFBenchmark.pl sporządzono w oparciu o 174143 pomiarów dokonanych przez użytkowników aplikacji mobilnej RFBenchmark we wrześniu 2019. To już czwarty raz w historii badania, gdy liczba testów przekroczyła 100 tysięcy. Większość z nich (89,15%) dotyczyła technologii 4G. Co dziesiąty z testów (10,75%) dotyczył usług ...
-
Więcej aplikacji, więcej kont, więcej haseł, większe ryzyko
... adresów e-mailowych do poszczególnych kont w mediach społecznościowych. Staliśmy się tak samo przywiązani do naszych e-maili jak do numerów telefonów. Wspomniane badania DMA wykazały, że 51% osób posiada ten sam e-mail od ponad 10 lat. Sama również jestem tego świetnym przykładem: osobiste ...
-
WordPress i SQL Injection. To się daje we znaki
... formularze oraz próby odgadnięcia haseł typu brute force. Boty, które nas atakują, pochodzą głównie z Finlandii, Francji, Ukrainy oraz Rosji. W ramach badania na stronach należących do grupy H88 (Linuxpl.com, Hekko.pl, H88.pl) oraz w wybranych blogach i serwisach umieszczono skrypty, które zliczały ...
-
Gazetki promocyjne nie odchodzą na emeryturę
... handlowych zostało zrealizowane matodą IDI (indywidualne wywiady pogłębione, prowadzone osobiście lub w formie telefonicznej) w okresie czerwiec – październik 2019 r. total N=6. Celem badania było m.in. lepsze zrozumienie roli gazetek promocyjnych dla firm z branży retail, poznanie trendów w obszarze komunikacji marketingowej. Rekrutowano osoby ...
-
Ukraińcy w Polsce, czyli rosnąca siła konsumencka
... . Znane są odezwy czy orędzia polityków amerykańskich do mniejszości: narodowych (w tym do Polaków), religijnych czy seksualnych zamieszkujących ich kraj. Według badania Pew Research Center z 2016 roku, dla 63 proc. Amerykanów bardzo ważnym elementem przy wyborze prezydenta, jest jego podejście do różnorodnych ...
-
Medycyna i nowe technologie. Jak wygląda przyszłość?
... korzyści będą czerpać obie strony – zarówno sektor medyczny, jak i firmy technologiczne. Medycyna przyszłości, czyli zaawansowane zarządzanie danymi Jak czytamy w komunikacie z badania, firmy medtech szczególną uwagę zwracają na rozwój sprzętu medycznego. Zdaniem Deloitte, w ciągu najbliższych lat dane zebrane z tych urządzeń staną się ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
... (21,3) Apart (21,1) IKEA (21,1) Empik (20,4) W. Kruk (19,1) Douglas (18,7) Lidl (18,4) Adidas (17,9) Wólczanka (17,4) Jak informują autor badania, określony w rankingu pracodawców wskaźnik reputacji pracodawcy bazuje na dwóch pytaniach: Wyobraź sobie, że szukasz pracy na stanowisku podobnym do obecnego ...
-
Rosnące ceny samochodów nie pomogą ani kierowcom, ani producentom
... (12 proc.), czy kredyt gotówkowy (4,8 proc.). Wybór konkretnej formy finansowania związany jest ściśle z przychodem, jaki osiąga dana osoba. Według danych z badania Santander Consumer Banku, leasing wybierają głównie osoby z dochodem powyżej 5 tys. złotych miesięcznie (57,1 proc.). Z kolei kredyt samochodowy ma najwięcej “zwolenników ...
-
Indeks wolności gospodarczej 2020. Polska na 25. miejscu w Europie
... / Investment Freedom Finanse / Financial Freedom Fundacja Warsaw Enterprise Institute prezentuje wyniki najnowszej odsłony światowego Indeksu Wolności Gospodarczej 2020 - badania, którego celem jest wskazanie krajów prowadzących politykę w największym stopniu sprzyjającą wolności gospodarczej. Tegoroczna edycja nie przynosi nam powodów do ...
-
Najszybszy internet mobilny w III 2020. Plus zaskakuje
... pomiarów. Podobnie jak w poprzednich miesiącach pomiary były najczęściej wykonywane w zasięgu Play (33,88% wszystkich testów) oraz Orange (30,68%). Pozostałe badania zostały przeprowadzone przy użyciu usług Plusa (19,15%) i T-Mobile (16,29%). Średnia szybkość pobierania danych: T-Mobile T-Mobile dzięki wynikowi 26 ...
-
Biznes w czasach pandemii: gdzie firmy szukają oszczędności?
... jej szczycie plasują się: spadek obrotów (87 proc.), zamrożenie podwyżek premii (75 proc.) oraz problemy z utrzymaniem płynności finansowej (71 proc.). Badania zrealizowane przez dhosting.pl i agencję badawczą SW Research pośród 200 firm reprezentujących głównie sektor małych i średnich przedsiębiorstw wskazują, że panujący ...
-
Najszybszy internet mobilny w IV 2020. Orange znowu nr 1
... testów. Podobnie jak w poprzednich miesiącach pomiary były najczęściej wykonywane w zasięgu Play (30,29% wszystkich testów) oraz Orange (30,23%). Pozostałe badania zostały przeprowadzone przy użyciu usług Plusa (21,57%) i T-Mobile (17,91%). Średnia szybkość pobierania danych: Orange Dotychczasowa dominacja T-Mobile pod ...
-
HRK: pracodawcy egzamin z pandemii zdali lepiej niż menedżerowie
... na duchu, zadbania o dobrą atmosferę pracy, brak zrozumienia, wsparcia. Jednym słowem menedżerom w tak trudnej sytuacji zabrakło empatii. – Wyniki naszego badania mogą sugerować, że szkolenia menedżerskie koncentrują się w niewystarczającym stopniu na udzielaniu emocjonalnego wsparcia pracownikom w trudnych, kryzysowych czasach. Przełożeni pewniej ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... w życiu konsumentów i ułatwiać im wybór” – powiedziała Doreen Wang, zajmująca stanowisko Global Head of BrandZ w firmie Kantar. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: W tym roku marka MasterCard po raz pierwszy weszła do pierwszej dziesiątki marek (Top 10) dzięki dobrym ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
... koniunktury (produkcja tworzyw sztucznych i obróbka metali, poligrafia, sprzęt budowlany). Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w trzecim kwartale br., ankietowane firmy ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... rozrywkowa dla dzieci, teraz stara się przekonać reklamodawców, że znajdą tam pożądaną grupę odbiorców oraz odpowiednie narzędzia i formaty reklamowe. Tymczasem badania pokazują, że na chińskiej platformie prawie 70 proc. osób to dzieci poniżej 13. roku życia. Ekosystem Tik Toka jest przyjazny ...
-
Zdrowie psychiczne w mediach. Kto i jak mówi na ten temat?
... wrażliwości. Jak podchodzą do niej media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza przygotowana przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Jak czytamy w komunikacie z badania, w okresie od 1 stycznia 2019 do 30 czerwca 2020, prasa, internet, radio i telewizja poświęciły zdrowiu i chorobom psychicznym106 tys. materiałów, które – jak ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... z branży opakowań, logistyki kontraktowej i przemysłu ciężkiego – mówi Paulina Błaszczyk, Managing Consultant w Michael Page. Nowi e-klienci w nowych e-czasach Jak wynika z globalnego badania KPMG, w ostatnich miesiącach wyłonił się nowy obraz konsumentów, którzy nie tylko ograniczają swoje wydatki, ale też znacznie chętniej korzystają z nowych ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... i rejestrowania zwrotów, co stanowi często pierwszy krok do optymalizacji tego procesu. Efekty przyjętej przez sprzedawców polityki zwrotów widać w innej części badania. W niemal wszystkich dużych sklepach średni koszt obsługi jednego zwróconego zamówienia zamyka się w 3 zł, podczas gdy u większości małych sprzedawców to kwota ...
-
Cyberzagrożenia w 2021 roku. Prognozy od Bitdefender
... w zabezpieczeniach. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy staną się one furtką dla wielu ataków. 2. Ataki na firmware wejdą do głównego nurtu Liczne badania pokazują, że cyberprzestępcy wykazują rosnące zainteresowanie nie tylko systemami operacyjnymi czy usługami, ale również oprogramowaniem układowym, czyli firmware’m. Najczęściej kojarzy ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... momentu luzowania obostrzeń COVID-owych i odmrażania wielu procesów rekrutacyjnych, systematycznie rośnie, obecnie klarując się na poziomie ponad 40% - tłumaczy Magdalena Rogóż. Z badania Randstad wynika ponadto, że od marca 2020 roku kobiety większą uwagę zaczęły kierować w stronę obszarów związanych z rynkiem badań medycznych i medycyny ...
-
Szczepionki Pfizer/BioNTech i AstraZeneca najpopularniejsze w mediach
... zaszczepiono w Polsce pierwszą osobę, do 26 marca 2021 roku, ukazało się w mediach ponad 5 mln informacji na temat szczepień. Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym najważniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Najwięcej ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... są „influencerami”? Czy najbardziej aktywni w social mediach są najmłodsi parlamentarzyści? Którą partię reprezentują najbardziej aktywni politycy? Kluczowe wnioski z badania: Parlamentarzyści są „influencerami” Na wszystkich trzech platformach średnie wskaźniki zaangażowania (tj. stosunku komentarzy/ polubień/udostępnień do całkowitej liczby osób ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
... 93 firmy. Wyróżniono 39 firm w trzech kategoriach. Aż 21 firm znalazło się na liście po raz pierwszy. Choć najnowsza edycja badania miała miejsce w niełatwym czasie pandemii, to i tak aż 84% pracowników wyróżnionych firm przyznało, że pracują w świetnych miejscach pracy. W metodologii Great ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... wzrost swojej wartości – cała kategoria urosła o 34% dzięki temu, że marki te świadomie kształtowały swoją reputację. Wybrane kluczowe wnioski z tegorocznego badania dla sektora odzieży i artykułów luksusowych: Kluczowymi motorami wzrostu okazały się: dywersyfikacja kanałów komunikacji (np. transmisje strumieniowe na żywo), grywalizacja i modele ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
... . Z naszych obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorców z sektora MŚP po wybuchu pandemii zauważyło zwiększenie problemów z terminowym płaceniem przez kontrahentów. Najnowsze wyniki badania KoronaBilans MŚP pokazują, że 60 proc. firm w pandemii skarży się, że ich kontrahenci nie płacą w terminie. Dodatkowo 44 proc. wskazuje ...
-
Aplikacje randkowe: miłość z dreszczykiem
... – 17% respondentów przyznaje, że padło ofiarą stalkingu w mediach społecznościowych ze strony osoby, z którą nie udało się „dopasować”. Oto wybrane wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Kaspersky, pokazujące zagrożenia, na jakie mogą być narażone osoby randkujące w internecie: Osoba, z którą nie dopasowałem(-łam) się ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym zadajemy m.in. pytanie o chęć polecania marek. W tym roku po raz pierwszy ukazuje się ranking YouGov Recommend dla ...
-
Kaspersky: phishing żeruje na pandemii, na co uważać?
... , także tych związanych z pandemią, należy dokładnie sprawdzać, czy informacje pochodzą z oficjalnego źródła – powiedział Aleksiej Marczenko, szef zespołu odpowiedzialnego za badania dotyczące filtrowania treści w firmie Kaspersky. Jak przechytrzyć phishing? Użytkownikom, którzy nie chcą paść ofiarą phishingu, badacze z firmy Kaspersky zalecają ...
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... głównie za sprawą serwisu TVN należała do Ewy Leniart – wojewody podkarpackiej, kandydującej w wyborach na prezydentkę Rzeszowa. Wniosek, który płynie z naszego badania jest jednoznaczny: im więcej kobiet będzie w polityce, tym więcej będzie ich w mediach. Wzrost obecności kobiet w głównych serwisach informacyjnych może mieć ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie