-
Rynek pracy: panuje względny optymizm, 69% pracowników nie boi się bezrobocia
... Kogo pandemia dotknęła najbardziej? Jednak wyniki przeprowadzonego przez agencję People badania wskazują również na znaczące różnice pomiędzy odczuwaniem skutków pandemii w różnych ... rozwoju”. Najrzadziej wskazywanym przez ankietowanych czynnikiem, który w ich opinii zdecydowałyby o wyborze nowego pracodawcy są natomiast prowadzone działania CSR ...
-
GfK: wśród konsumentów znowu pojawiają się obawy
... ich własnej oraz całej polskiej gospodarki. W sytuacji szczególnego wyczulenia opinii publicznej na sygnały płynące z różnych okolic rynku, dalszy wzrost ilości negatywnych ... pozytywnymi a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... znajduje sporą grupę krytyków. Postanowiła przyjrzeć się im Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research, rozszerzając swój EKOBAROMETR o pytania dotyczące społecznego wymiaru ... środowisko – komentuje Piotr Zimolzak, Wiceprezes Zarządu SW Research. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru ...
-
Spadły unijne emisje CO2 w transporcie morskim, ale nie na długo
... emisji CO2. Środki zostaną przeznaczone na inwestycje w infrastrukturę, innowacje technologiczne czy badania nad rozwojem paliw alternatywnych. Parlament Europejski chce także zmusić ... (IMO). Dane globalne ani regionalne systemu IMO nie są udostępniane opinii publicznej, jednak na podstawie bliźniaczych informacji pochodzących z systemu unijnego da ...
-
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
... tego i innych modeli pracy przyjmują pracownicy w obliczu pandemii, Pracuj.pl przeprowadziło badania „Rok nowej normalności”. Analitycy sprawdzili jak po 12 miesiącach pandemii kształtują się ... większość ekspertów rynku HR, nieruchomości czy zarządzania zgadza się co do opinii, że po pandemii biura stawać się będą coraz częściej przestrzeniami pracy ...
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w badanym okresie odnotowanych zostało 9535 wypowiedzi mężczyzn. Opinii kobiet było ponad trzykrotnie mniej - 3111.„Wiadomości” TVP 1 okazały się ... „Faktach” tendencja była odwrotna – to mężczyźni przeważali jako gospodarze (62 proc.) . Wyniki badania potwierdzają jedynie to, o czym mówi się już od dawna. ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Branża budowlana musi walczyć ze zmianami klimatu
... na przedsiębiorców rozporządzenie dot. Taksonomii? Eksperci Deloitte przeprowadzili ankietę wśród podmiotów z polskiego sektora budowlanego. Celem badania, którego wyniki są integralną częścią raportu, było poznanie opinii branży w zakresie możliwości rozwoju koniunktury, oceny najważniejszych ryzyk i szans oraz przygotowania do nadchodzących zmian ...
-
Parytet płci w spółkach giełdowych? Przyjdzie na to czas...za 20 lat
... wynosi nieco ponad 54 lata, w poprzedniej edycji badania było to prawie 58 lat. Wyniki badania w ujęciu globalnym pokazują, że udział mężczyzn na kierowniczych ... krajowym są prowadzone w oparciu o dane z 10 493 spółek z 51 krajów (w tym opinii ponad 176 340 respondentów pełniących funkcje dyrektorskie), obejmując swoim zakresem region Azji ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... przede wszystkim za swobodny dostęp 24/7, łatwość porównania oferty i sprawdzenia opinii innych użytkowników oraz wygodę zakupów. Na te cechy zakupów w ... W raporcie znajdują się wyniki badania konsumenckiego weryfikującego miejsce centrów handlowych w krajobrazie handlowym Polski, komentarze i interpretacje badania oraz wypowiedzi ekspertów, ...
-
Urlop wypoczynkowy: jak wypoczywają Polacy?
... krajach europejskich pozwalają Polakom ponownie podróżować do innych państw. Według opinii pracowników, większość pracodawców daje zespołom dowolność w wyborze terminu urlopu wakacyjnego ... . Wypoczynek przynosi korzyść zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy. Jak dowodzą badania Pracuj.pl, to aspekt, który dla wielu osób stanowi istotny aspekt miejsca ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... rozwój kanału online omnichannelowych graczy również przynoszą wymierne rezultaty. Wyniki badania pokazują, że sklepy specjalistyczne z roku na rok wzmacniają swoją pozycję w większości ... przyjazne dla środowiska jak te realizowane w sklepach tradycyjnych. Wśród pozytywnych opinii na temat zakupów online, największym poparciem cieszą się te związane z ...
-
Na Boże Narodzenie 2022 wydamy niemal tyle samo co rok temu
... prezentami obdarujemy najbliższych? Coroczny „Raport Świąteczny IBRiS” w tym roku, oprócz zastosowania metody badania ilościowego, wzbogacony został o dane pochodzące z badania jakościowego. Polacy, mając możliwość swobodnego wyrażenia swoich opinii podczas rozmowy w grupie focusowej, wskazywali na liczne lęki i obawy związane z obecną sytuacją ...
-
Czy banki chcą finansować inwestycje w nieruchomości komercyjne?
... się rynek nieruchomości w Polsce? W tegorocznej edycji badania KPMG „Property Lending Barometer” udział wzięło ponad 40 respondentów reprezentujących ... nastrojów w zakresie finansowania nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, na podstawie opinii przedstawicieli banków. Badanie jest prowadzone i cyklicznie publikowane przez KPMG ...
-
Atmosfera w pracy: najważniejsza integracja pracowników?
... która przekłada się na zaangażowanie i osiągane wyniki. Jak wynika ze styczniowego badania Hays Poland przeprowadzonego wśród blisko 600 respondentów, integracja ze współpracownikami ... przedsięwzięcia są świetną okazją do pracy kreatywnej, poznania swoich wzajemnych opinii i doświadczeń, a także znalezienia punktów stycznych. Natomiast w przypadku ...
-
Praca zdalna trafia do Kodeksu pracy, ale traci popularność?
... Pracy Temat pandemii COVID-19 oraz jej wpływu na rynek pracy nie elektryzuje już opinii publicznej tak, jak jeszcze rok czy dwa lata temu. Nie da się jednak ... duża część badanych nie wyobraża sobie pełnego powrotu do biura. Spośród respondentów badania Pracuj.pl wykonujących swoje obowiązki zdalnie lub hybrydowo, tylko 8% chciałaby wrócić do ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... całym świecie 368 profesjonalistów zarządzających łańcuchem dostaw. Według ich opinii, w ujęciu globalnym, Polska jest na 4. miejscu wśród najbardziej atrakcyjnych, ... (13,7%). Wyprzedziliśmy przy tym m.in. USA (12,4%), Chiny, Meksyk i Turcję (po 9,1%). Autorzy badania zaznaczają jednak, że specyfika krajów, które będą celem poszczególnych firmy jest ...
-
Imigranci w Polsce: jak im się żyje i pracuje?
... osiedlenie się w Polsce nie jest proste, to – jak wynika z badania Grupy Progres – 27 proc. imigrantów z odległych kierunków pracujących w Polsce ma ... mieszkają i pracują jego przyjaciele mający pozytywne zdanie o życiu nad Wisłą. Mimo takich opinii i rosnącej popularności Polski wśród obcokrajowców z odległych kierunków, wielu z nich przyznaje, ...
-
Zmiany klimatu. Walczymy, ale w social mediach
... dla których produkty lub usługi bardziej ekologiczne mają większą wartość społeczną. Nasze badania pokazują, że firmy znajdują się na pierwszej linii frontu. Ale ... do ograniczenia zmian klimatu. Autorzy i autorki badania podkreślają, że choć przedsiębiorstwa nie mają zaufania ze strony opinii publicznej, to jednak są zdolne do skutecznego działania ...
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
... . więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Na wzrost świadomości związanej z ochroną środowiska ... Company przeprowadzone wśród konsumentów z całego świata pokazuje niewielkie różnice w opinii między pokoleniami. Aż 72 proc. przedstawicieli pokolenia Z, czyli osób ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
... Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Już wkrótce Polacy spotkają się przy stołach wigilijnych, na których królować będą tradycyjne dania. Z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS, opracowanego dla Organizacji Producentów - Polski Karp wynika, że nie zabraknie na nich oczywiście ryb, w tym właśnie karpia ...
-
Po postanowieniach noworocznych zostały już tylko niechciane reklamy
... wywołują najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego? Jak eliminować niechciane reklamy, które widzimy w internecie? Według badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator na zlecenie Google w styczniu 2024 roku , postanowienia noworoczne na ten rok ...
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
... . Politycy przeważnie wykorzystują X do publikowania bieżących informacji, komentarzy, opinii oraz udostępniania artykułów, wywiadów lub innych materiałów. X ma ... – podkreśla Małgorzata Derek, prawnik z zespołu Public Affairs w agencji PRCN. Metodologia badania: W raporcie zbadano generowane zasięgi kandydatów na dwóch kluczowych platformach – na ...
-
Wyprawka szkolna: czy i na jakie wsparcie mogą liczyć rodzice?
... wyda w tym roku więcej pieniędzy niż w roku ubiegłym - wynika z badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii na zlecenie Empiku. Prawie połowa (48 proc.) na jedno ... firm zapewni w tym roku wyprawki szkolne dla dzieci osób, które zatrudnia, wynika z badania Grupy Progres. Inne – 15 proc. – deklarują, że wręczą swoim pracownikom karty przedpłacone ...
-
Z czym musi zmagać się freelancer?
... , że prawie 70% z nich korzysta z AI w codziennej pracy. Co ciekawe, w opinii zleceniodawców, technologie AI wpływają na zwiększenie efektywności pracy i ... stabilność zatrudnienia w bardziej kreatywnych zawodach. Dążenie do stabilności Jak wskazują oba badania, freelancerzy muszą być elastyczni i otwarci na zmiany. Freelancehunt podkreśla, że ...
-
Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację
... Badania prowadzone przez WEF wśród setek ekspertów na całym świecie ujawniły, że fałszywe i wprowadzające w błąd treści poważnie szkodzą środowisku geopolitycznemu na różne sposoby. Umożliwiają one podmiotom zagranicznym wpływanie na intencje wyborcze, sianie wątpliwości wśród opinii ... 2027 roku. Według badania Eurobarometru przeprowadzonego wiosną ...
-
Jazda na nartach po alkoholu. Co 5. Polak nie widzi w tym nic złego
... w celu ogrzania się, są bezpieczne. Co więcej, 5% respondentów przyznało, że nie ma opinii na ten temat, a 3% nie widzi w tym nic złego. Aż 76% Polaków negatywnie ... 24% stwierdza, że to po prostu nieodpowiedzialne. 2/3 Polaków bez doświadczenia narciarskiego Badania pokazują również, że większość Polaków nie ma dużego doświadczenia na stoku. Aż 64 ...
-
Tydzień 23/2003 (02-08.06.2003)
... 2,9% PKB Produktu Krajowego Brutto (PKB), a w całym roku nie powinien on przekroczyć 3,5% PKB. W opinii członka RPP Grzegorza Wójtowicza jest to dobry wynik w obecnej sytuacji ... , konsumentów i producentów tzw. żywności ekologicznej twierdzą, że przeprowadzone badania naukowe nie wykluczyły jednoznacznie szkodliwości GMOs w dłuższym horyzoncie ...
Tematy: -
IT według małych i średnich
... przedsiębiorstwa. Warto natomiast zwrócić uwagę na niewielki odsetek negatywnych opinii o sytuacji gospodarczej. W odniesieniu do poprzedniego roku, co trzeci badany ... ) i średnie (od 50 do 250 pracowników). Próba przedsiębiorstw wylosowanych do badania jest reprezentatywna dla firm małych i średnich, i obejmuje cały kraj. Uwzględniono w niej firmy ...
-
Marka i reputacja
... słuchacza. Tylko anonimowość zapewni otwartość i szczerość opinii. Współpraca z ludźmi, którzy potrafią pytać i słuchać zapewni wiarygodne wyniki. Oczywiście trzeba codziennie pytać "Co słychać?", "Jak leci?" i "Co nowego?". Ale nic nie zastąpi zorganizowanego i profesjonalnego badania wśród obecnych i potencjalnych klientów analizującego ich ...
Tematy: -
Tydzień 2/2004 (05-11.01.2004)
... z rzędu spadła we Francji stopa bezrobocia. Obecnie wynosi ona około 9,6%. Zakończyły się badania finansów koncernu naftowego Jukos za rok 2000. Wyliczono nieuregulowane zobowiązania firmy ... i przy tym nie będą bać się opinii zdrajcy interesów narodowych. Uważam też, że poważna część polskiej opinii publicznej jest jeszcze w "ślepej uliczce" ...
Tematy: -
Tydzień 27/2004 (28.06-04.07.2004)
... być w zasadzie logiczny, w pierwszej części tego komentarza, chcę przytoczyć fragmenty opinii analityków prestiżowej firmy Merrill Lynch o naszej gospodarce. Uważają oni, że ... : ceny połączeń telefonicznych i internetowych, a także innowacyjność - w tym wydatki na badania i rozwój oraz liczby zgłaszanych patentów, czy też stopień komputeryzacji kraju ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania I-III 2006
... do naprawienia problemów, za to dostarczają twórcom wirusów gotowy kod złośliwy. Takie niezależne badania ułatwiają również życie hakerom. Najbardziej niepokojące jest to, że stają się ... wielu funkcji systemowych. Backdoor ten został po raz pierwszy zaprezentowany opinii publicznej przez firmę eEye Digital Security w sierpniu 2005 roku. Chociaż ...
-
Polacy o członkostwie Polski w UE
... Polak nie ma opinii w tej sprawie. Najczęściej popierają członkowstwo w UE Polacy z wyższym wykształceniem (82 procent) oraz średnim (73 procent). Wśród ankietowanych, którzy mają wykształcenie zasadnicze zawodowe zwolenników członkowstwa jest tylko 56 procent, a wśród osób z wykształceniem podstawowym 53 procent. Z badania wynika, że na ...
-
Blogi w służbie PR
... konsumentów. Oczywiście w takim celu - i jest to jak najbardziej właściwe - przeprowadza się badania rynkowe. Jednak blog jest tutaj narzędziem pomocniczym, którego koszty w porównaniu ... . Przykładem tutaj jest firma Microsoft, która zatrudnia blogerów do wyrażania opinii o testowanych produktach. Blogi są pomocne nie tylko na etapie testowania i ...
-
Tydzień 51/2006 (18-24.12.2006)
... zatrudnia ponad 50 tys. osób, a w Polsce kupił już Hutę Częstochowa. Obecnie roczne wydatki na badania i rozwój są na poziomie 0,5%PKB. Według rządowych planów do 2010 roku wskaźnik ... . za treść przekazywanych informacji odpowiada ktoś inny, np. zleceniodawca lub autor opinii, a nie media. 6. Obecnie mało kto ma jeszcze dylemat, czy współczesne media ...