-
Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
... badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że ulubionym trunkiem alkoholowym Polaków jest piwo ... ze styczniowego badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazuje się również, że wódka, tak często uznawana za nasz narodowy trunek, znalazła się dopiero na czwartej pozycji. Rezultaty naszego badania to dowód ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2017
... , że taki typ silnika będzie tracił na popularności w oczach opinii publicznej. Podobnie jest z silnikami napędzanymi olejem napędowym. Co drugi menedżer wskazuje ... Polsce. Zmiana modelu biznesowego wyzwaniem dla producentów samochodów Aż 83 proc. respondentów badania KPMG uważa, że branżę motoryzacyjną czeka znacząca zmiana modelu biznesowego. ...
-
Moda na candidate experience nie mija
... decydują się pójść krok dalej, czyli przeprowadzić badanie opinii wśród kandydatów aplikujących do firmy, jest wciąż niewiele. Z badania „Candidate Experience” wynika, że tylko 14% ... Marta Pawlak-Dobrzańska, Strateg i Analityk HR w Great Digital. Metodologia badania 4. edycja badania „Candidate Experience” składa się z dwóch części. Opinie kandydatów ...
-
Działalność B+R potrzebuje przyspieszenia
... Dotacji i Ulg B+R w Ayming Polska. Wydatki na badania i rozwój W 2017 r. w analizowanych przedsiębiorstwach wydatki na badania i rozwój najczęściej kształtowały się na ... zakup ekspertyz, opinii i usług doradczych od jednostki naukowej. Najczęściej wskazywanym czynnikiem, który mógłby sprzyjać zwiększeniu wydatków na badania i rozwój w firmach, ...
-
O jakim pracodawcy marzą Polacy?
... ”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.” Które firmy są liderami rynku pracy w opinii specjalistów i menedżerów? W ósmej edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy” specjaliści i menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 26/2018
... JAK W DOMU? Znamy wyniki raportu nt. opinii pracowników tymczasowych o zatrudnieniu w Polsce. Warto wiedzieć... Wyniki III edycji badania nastrojów imigrantów, przeprowadzonego na zlecenie OTTO Work Force Polska pokazują, że zwiększyło się zadowolenie Ukraińców zatrudnionych w Polsce. Jak pokazują badania, aż 81% ankietowanych deklaruje, że jest ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... formatów spodziewane spadki są mniejsze niż obecnie odnotowane. Mobile w opinii badanych może osiągnąć wartość porównywalną do zeszłego roku, zaś powierzchnia sprzedawana w modelu programmatic powinna odnotować nieznaczny wzrost. – Jak wynika z badania IAB Polska, branża reklamy w internecie mocno odczuwa konsekwencje epidemii koronawirusa ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
... badania omnibusowego, zrealizowanego przez agencję SW Research. Z badania SW Research wynika, że zaledwie 16 proc. badanych wierzy w dane dotyczące COVID-19 prezentowane codziennie przez Ministerstwo Zdrowia. 52 proc. badanych nie daje wiary raportom MZ, a 32 proc. nie ma na ich temat żadnej opinii ...
-
Branża PR: nastroje w IV kw. 2009
... branży PR w perspektywie roku zdecydowanie się poprawi (zaledwie 4%). Wraz z kolejnymi falami badania respondenci wyrażali coraz lepsze opinie na temat zatrudnienia w firmach, dla ... 3,66. Wszystkie poszczególne wskaźniki są dodatnie – pozwala to przypuszczać, iż w opinii ankietowanych pracowników firm PR sytuacja w branży jest naprawdę pozytywna. ...
-
Polskie firmy a elastyczność zatrudnienia
... firmy zdecydowały się na wdrożenie ich w życie, uważa Lewiatan. Z badania wynika również, że powody stosowania wydłużonego okresu rozliczeniowego przez pracodawców skupiają ... pracy/więcej czasu wolnego (23%) oraz gwarancja zatrudnienia (również 23%). W opinii większości badanych (54%) stosowanie wydłużonego okresu rozliczeniowego nie odniosło jednak ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2011
... Polaków - wynika z czwartej fali sondażu opinii pracowników Monitor Rynku Pracy zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad. Co czwarty badany ... komentuje te wyniki Maura Merson, ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych: „Co prawda rezultaty badania Randstad pokazują, że respondenci w naszym kraju, częściej niż inne narody europejskie ...
-
Plany życiowe i marzenia Polaków
... badanych (o 10 p.p. więcej niż w pierwszej edycji badania) deklaruje gotowość skorzystania z kredytu, gdyby miało to ułatwić realizację ważnego planu życiowego. Jednocześnie jedna czwarta internautów uważa, że banki obecnie mniej chętnie udzielają kredytów z powodu niestabilnej sytuacji ekonomicznej. W opinii 22 proc. badanych kredyty w bankach są ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2011
... pomimo zawirowań rynkowych, możemy oceniać naprawdę dobrze. Potwierdzają to wyniki 10 edycji badania dynamiki zatrudnienia Antal Global Snaphot, które wskazują na dobrą ... potwierdza badanie Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2011 w opinii specjalistów i menedżerów, w którym te instytucje osiągają bardzo wysokie pozycje ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2013 i prognoza IV kw. 2013
... badania po raz pierwszy w tym roku więcej przedsiębiorców deklarowało polepszenie sytuacji ekonomicznej firmy, niż wskazujących na jej pogorszenie. PROGNOZY LEPSZEJ KONDYCJI GOSPODARKI KRAJU W ocenie 22,2 proc. badanych kondycja ekonomiczna kraju w czwartym kwartale tego roku polepszy się. To wzrost pozytywnych opinii ... . W tej edycji badania INDEX ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I poł. 2015 r.
... ): problemy z płynnością oraz zmienne prawo podatkowe i gospodarcze. W tej edycji badania dyrektorzy finansowi byli pytani także o dyrektywę 2014/95/UE, która rozszerza ... cyklicznie przez Deloitte badanie opinii dyrektorów finansowych (CFO). W Polsce badanie przeprowadzane jest dwa razy do roku. Najnowsza (VIII) edycja badania „Deloitte CFO ...
-
Co hamuje B+R w Europie Środkowej?
... regulacyjnego – mówi Adam Wacławczyk, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte. W jego opinii, zmiany wprowadzone od początku 2018 roku w Polsce w zakresie ulgi podatkowej ... deklaruje, że inwestuje w ochronę patentową – to o 4 pp. więcej niż w ostatniej edycji badania. Martwi jednak, że wciąż 12 proc. firm nie korzysta z żadnej formy ochrony ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... badanie skupia się na opinii „zwykłych” Polaków na temat dokonywania zakupów przez Internet – dodaje Marcin Duma. Jak wynika z badania, ok. 30 proc. polskich ... Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60-proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i ...
-
Private equity w Europie Środkowej: kryzys i nadzieje na udany rok
... opinii ponad połowy (53 proc.) ankietowanych rozmiar transakcji nie zmieni się. Z kolei 43 proc. jest zdania, że będzie on mniejszy. To znaczna zmiana w porównaniu do poprzedniej edycji badania ... w najbliższych miesiącach. To pięciokrotny wzrost w porównaniu z poprzednią edycją badania. W ubiegłym roku żaden z przedstawicieli funduszy private equity ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... również jak zmieniło się podejście Polaków do benefitów pozapłacowych. Zanotowany w ramach badania spadek o 8% wskazuje, że po pandemii pracodawca musi wykazać się ... konieczność może stać się powodem zmniejszenia zainteresowania tą formą pracy, wyniki badania przedstawiają się zupełnie inaczej. Przejście na zdalny model wciąż jest wysoko punktowaną ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... (5%) zadeklarowała zdecydowane zaufanie. Respondenci swoją ocenę programu opierali głównie na opinii innych osób (48.8%). Co czwarta osoba (27.6%) opierała ją na wizerunku ... na emeryturę jest martwiący. Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i PPK, niż z doświadczeń ...
-
Zakupy online, a lokalny biznes ciągle offline
... badania TrustMate - zdecydowanie zyskuje na popularności. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że opinii o lokalnym biznesie poszukuje w sieci już ponad 2/3 Polaków. Tymczasem ... w dzisiejszym konkurencyjnym krajobrazie biznesowym. Dane rynkowe Jak wynika z najnowszych badania TrustMate.io, zdecydowana większość (68,28%) Polaków sprawdza często lub ...
-
Badanie "Popyt na usługi"
... Najwyższy udział na poziomie 7,8% zaobserwowano przy zakupie usług związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i zarządzaniem, czy też usług w zakresie badania rynku i opinii publicznej – 4,9% i usług naukowo-badawczych – 4,5%. Przyczyny braku zainteresowania zakupami usług za granicą Wykres 2: Przyczyny braku zainteresowania zakupami usług ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku. W świetle "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach", przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest ...
-
Idealna zabawka dla dziecka
... , jako partner tegorocznej edycji konkursu "Świat przyjazny dziecku", przeprowadziła badanie opinii społecznej dotyczące postaw rodziców wobec kupowania produktów dla dzieci. Analizą objęto odpowiedzi 985 internautów, rodziców dzieci w wieku do 12 lat. Celem badania było poznanie zwyczajów i preferencji rodziców, które towarzyszą zakupom dla ...
-
PKPP Lewiatan: Pracujący Polacy 2007
... 24,3% Trudno powiedzieć - 38,7% Od czasu, gdy prowadzone są badania opinii publicznej, włącznie z badaniami opinii klasy robotniczej - respondenci niezmiennie wysuwają się na czoło ... badanych. Informacje o badaniu Badania kwestionariuszowe były zrealizowane w terenie od 21 czerwca do 8 lipca bieżącego roku. Badania były finansowane przez PKPP Lewiatan ...
-
Cyberslacking a polscy internauci
... - pokazują badania firmy Gemius SA. Jeszcze mniej zwolenników takiej opinii - bo zaledwie jedna czwarta - jest wśród osób stykających się z tym problemem na co dzień: aktywnych zawodowo i mających w pracy dostęp do Internetu. Firma badawcza Gemius opublikowała wyniki badania dotyczącego zjawiska cyberslackingu w Polsce. Celem badania było ...
-
Szara strefa a przyzwolenie społeczne
... Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) oraz Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). Wykonawcą drugiego projektu było CASE - Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych oraz Millward-Brown SMG/KRC. Rozpoznanie "szarej strefy" w gospodarce jest możliwe głównie dzięki badaniom empirycznym. Badania te są metodologiczne bardzo trudne. Działalność w „szarej ...
-
Problemy ekologiczne według Europejczyków
... jest przeciwnego zdania - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr przeprowadzonego przez TNS Opinion na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego ponad 26 700 osób z ... skłonni do wyrażania opinii, że problemy związane z ochroną środowiska mają bezpośredni wpływ na ich życie, niż starsi badani. Z badania przeprowadzonego przez TNS ...
-
Starzenie się społeczeństwa: co na to firmy?
... przygotowany zarówno do zatrzymywania, jak i zatrudniania pracowników 50+. Podczas badania Manpower Nowe spojrzenie na pracowników 50+ pracodawcom zadano dwa ... dziury finansowej. Amerykański Program Ubezpieczeń Społecznych jest dobrym przykładem, w opinii autorów raportu, wyjaśniającym, dlaczego rządy znajdują się w tak trudnym położeniu. Gdy ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
... Tylko niewielki odsetek firm korzysta wyłącznie z telefonów stacjonarnych (14,0%) lub wyłącznie z telefonów komórkowych (12,6%). Głównym celem badania było poznanie opinii użytkowników biznesowych/firm w zakresie funkcjonowania telefonii stacjonarnej i ruchomej. RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ Operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede ...
-
Kultura firmy: czym cechują się Polacy?
Polacy to indywidualiści. Wbrew powszechnej opinii nie są społeczeństwem przywiązanym do podziału zadań na typowo kobiece i męskie. Niechętnie poddają się władzy zwierzchniej, a decyzje podejmują raczej indywidualnie niż grupowo - wynika z badania Kultury Przywództwa w Polsce przeprowadzonego w ramach programu Talent Club. W dostępnych publikacjach ...
-
Europa Środkowa: polskie firmy optymistyczne
... . Kolejne jego edycje, pokazując zmiany poszczególnych indeksów, staną się regionalnym barometrem postrzeganego przez przedsiębiorców klimatu biznesowego. „Różnorodność opinii udzielonych podczas badania ukazuje różnorodność Europy Środkowej oraz wpływ kryzysu na region. Indeks DBSI pokazuje teraźniejszy sposób myślenia przedstawicieli zarządów ...
-
Polacy nie boją się zwolnienia z pracy
... zawodowych podchodzimy obecnie bardzo ostrożnie - to wniosek z badania portalu Pracuj.pl i Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Według opinii ekonomistów, kryzys gospodarczy obchodzi się z ... do której należy portal Pracuj.pl, tak komentuje wyniki badania: „Wyniki przeprowadzonego przez nas badania są dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że słowo ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
... dużą odporność na niekorzystne tendencje rynkowe. Jak pokazują wyniki badania firmy doradczej KPMG i badawczej PMR przeprowadzone w połowie 2009 r., także ... , PMR, komentuje: „Jedną z największych barier rozwoju rynku farmaceutycznego są, w opinii firm obecnych na rynku, niekorzystne regulacje prawne m.in. rozporządzenie o reklamie leków ...
-
Mazowsze: pracownicy optymistyczni
... swojej firmy nieco więcej (23,5%). Mimo generalnie zdecydowanej przewagi optymistycznych opinii, w każdym z trzech istotnych wymiarów życia ludzkiego, najmniej optymistycznie ... mazowieckiego rynku pracy” w końcu sierpnia 2009, na próbie N=946 respondentów. Do badania dobrano firmy należące do trzech kluczowych dla rynku branż: przemysłu ciężkiego i ...