-
Pornograficzny spam powraca
... ilość spamu oferującego zakup środków farmaceutycznych przez internet odpowiedział Pfizer, producent Viagry. Firma rozpoczęła aktywną kampanię przeciwko spamerom. Ostatnie badania przeprowadzone przez producenta wykazały bowiem, że aż 25 proc. spośród ankietowanych mężczyzn wierzyło, że oferty sprzedaży Viagry, które otrzymują pocztą elektroniczną ...
-
Olimpiada online w liczbach
... ruch w dniach 13-29 sierpnia: Dla każdej z witryn policzono stosunek liczby odsłon w danym dniu, do średniej dziennej liczby odsłon z wszystkich dni badania. Następnie dla każdego z dni, wyliczono średnią arytmetyczną dla wszystkich badanych witryn, z powyższych wskaźników. Wykres 2 pokazujący godzinowy rozkład ruchu: Dla każdej ...
-
Tele2 umacnia pozycję
... przeznaczyła na kampanie reklamowe najwięcej spośród wszystkich operatorów telekomunikacyjnych. Znajomość wspomagana Telekomunikacji Polskiej utrzymuje się na stałym poziomie 99%. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że coraz więcej gospodarstw domowych, korzystających z telefonii stacjonarnej, wybiera dodatkowo usługi właśnie Tele2; obecnie z usług ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski
... poszukiwania pracy liczyła 408 tys., co stanowiło 5,7% ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym (w poprzednim roku udział ten wynosił 4,8%). PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w trzecim kwartale 2004 r. wskazują na wyraźną poprawę sytuacji na rynku pracy. W porównaniu do analogicznego okresu ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega zasadniczym zmianom. Od grudnia 2003 roku Urząd prowadzi cykliczne badania bezpieczeństwa konsumentów oraz stopnia ich zaufania do najważniejszych elementów oferty rynkowej (jakości towarów i usług, cen, reklamy i handlu). Zmiany w postrzeganiu rynku ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski IV kw. 2004
... ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym; 5,7% spośród mężczyzn i 5,3% spośród kobiet). W IV kwartale 2003 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio: 4,6%, 4,2% i 4,9%. PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w IV kwartale 2004 r. wskazują na pewną poprawę sytuacji na rynku pracy. W stosunku do IV kwartału 2003 ...
-
Firmy europejskie i marketing
... miejsca mediów cyfrowych i Internetu w „mix marketingowym”. Najważniejsze wnioski z badania: • Szefowie ds. marketingu z Europy Środkowo-Wschodniej wykazują optymizm co ... badań, Brian Jacobs – szef Global Media Practice działającej w ramach MB powiedział: „Badanie przeprowadzone przez MB pokazało, że konsumenci w Europie wykorzystują liczne media na ...
-
E-handel w Polsce 2005
... towarów do domu. Dochodowe na świecie i w Polsce Jak wynika z badania Jupiter Research w Europie i USA, firmy z sektora e-commerce notują ogromne ... miesiącu. Najczęściej zakupów dokonują ci, którzy są od dłuższego czasu użytkownikami Internetu. Badania przeprowadzone przez Internet Advertising Bureau, wskazują, że wśród internautów korzystających z ...
-
Polacy i okulary
... dali ("minusy"). Okulary noszą głównie osoby starsze, kobiety oraz mieszkańcy miast - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Niewielką popularnością cieszą się w Polsce soczewki ... lat. Natomiast blisko 60% badanych w ogóle osób nie używa szkieł korekcyjnych. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że mieszkańcy wsi znacznie rzadziej, ...
-
Okulary? Niechętnie...
... korekcyjnych mają wpływ zarówno poziom wykształcenia, jak i wiek - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. „Istotnym czynnikiem wpływającym na sposób ... się - częściej korzystają z okularów cały czas w ciągu dnia” – podkreśla Magdalena Sawińska. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że największy odsetek badanych użytkowników okularów ...
-
Mercedes najbardziej pożądany
... wsi. BMW natomiast, częściej wskazywali mężczyźni, osoby młode (w wieku 15-29 lat), a także pochodzące z miast do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje wyniki badania Justyna Sawicka z TNS OBOP - Volkswagen to marka „dla wszystkich”, chociaż najmniejszą popularnością cieszy się ona wśród najmłodszych respondentów, obejmujących grupę ...
-
Fiat królem szos
... %) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na dalszych miejscach znajdują ... kupionego jako nowy vs używany (Osoby, które posiadają własny samochód, n=436) - Wyniki badania wskazują, że szczególnie młodzi ludzie są bardziej skłonni kupować ...
-
Chińskie auta w Polsce?
... Chinach, a 10% z nas brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Zachętą do zakupu takiego auta ... z TNS OBOP Rys.1 Czy słyszał(a) Pan(i) o samochodach nowych marek produkowanych w Chinach? Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% Polaków brałoby pod uwagę samochód chińskiej ...
-
Po co firmie intranet?
... organizacji - system wymiany i publikacji oparty na technologii internetowej, ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikami, dający łatwy dostęp do informacji w firmie. Według danych z badania autorstwa Contium, przeprowadzonego przez Pentor, z Intranetu w Polsce, firmy korzystają już od dawna. Prawie 38% firm, które posiada to narzędzie, korzysta ...
Tematy: intranet, dzielenie się wiedzą -
Satysfakcjonująca praca
... na rynku polskim zapytane zostały między innymi o ocenę warunków pracy, wysokość wynagrodzenia oraz relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Jak pokazują wyniki badania, zdecydowana większość zatrudnionych (73,6 proc.) jest zadowolona ze swojej pracy. Wskaźnik ten jest najwyższy wśród pracowników firm zajmujących się consultingiem ...
-
Jeśli samochód, to używany
... TNS OBOP. Wśród osób zamierzających dokonać zakupu 80% planuje nabyć auto używane, a 19% zdecydowanych jest na samochód fabrycznie nowy. Wyniki badania TNS OBOP dotyczącego planów motoryzacyjnych wskazują ponadto, że większość (67%) Polaków zamierzających nabyć samochód chce dokonać zakupu w ciągu najbliższych 12 ...
-
Polskie cztery kółka
... a aż 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat - wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Najpopularniejszą marką samochodu pozostaje Fiat - posiada go co czwarty (25%) właściciel auta w naszym kraju. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że połowa (50%) gospodarstw domowych w Polsce posiada jeden samochód, ...
-
Jak zdobyć abonenta?
... lub bardzo ważne. Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS w marcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
-
Wyszukiwarki powinny się specjalizować
... prasowe przewyższają dzienniki branżowe jako wiodące źródło informacji dla specjalistów. Tak wynika z nowego raportu firmy badawczej Outsell. Raport powstał w oparciu o badania przeprowadzone na grupie 7000 specjalistów w okresie od roku 2004 do chwili obecnej. "Najważniejszą informacją jest to, że typ treści najczęściej wykorzystywany ...
-
Ekologia w biurze
... działań na środowisko oraz finanse i zaczęła ograniczać zużycie papieru. Podczas gdy 696 miliardów zadrukowanych stron jest wyrzucanych rocznie w całej Europie, badania firmy Lexmark pokazują, że trzy czwarte (74%) pracowników biurowych w Europie twierdzi, iż podejmuje działania mające na celu ograniczenie marnotrawstwa, a tylko ...
-
Outsourcing IT wciąż rośnie
... przenosi pracę informatyczną z powrotem do firmy - wynika z dorocznego badania Global IT Outsourcing Study, przeprowadzonego przez DiamondCluster International. W podobnym ... na informatykę w wysokości od 5 do 500 milionów dolarów. Firma wykonuje takie badania od 2002 roku, pokazując trendy w outsourcingu na rynku informatycznym. Powody, dla ...
-
USA - najwięcej nielegalnych treści w sieci
... w Internecie. Najgorsi przestępcy Nowe dane IWF to tylko ułamek światowego problemu wykorzystania treści dotyczących molestowania dzieci na stronach internetowych. Badania przeprowadzone zostały w oparciu o raporty użytkowników stron internetowych, którzy na stronę IWF lub gorącą linię zgłaszali zaobserwowane przypadki wykorzystania nielegalnych ...
-
Kto naprawia nasze auta?
... samodzielnie wykonuje czynności związane z bieżącą konserwacją i serwisowaniem auta - wynika z badania MAA, przeprowadzonego przez TNS OBOP i TNS Infratest. Jednak najpopularniejszym ... decyduje się blisko co piąty (19%) odpowiedzialny za naprawy auta. "Wyniki badania pokazują, że udział napraw dokonywanych samodzielnie jest u nas wyższy niż w takich ...
-
Firmy zwiększą wydatki na innowacje
... zwiększy w roku 2006 wydatki na innowacje, z czego 41 procent zwiększy je znacząco, pokazało najnowsze badanie przeprowadzone przez The Boston Consulting Group (BCG). Pełen zestaw wniosków z badania, opartych na odpowiedziach od ponad 1000 wyższych rangą menadżerów pochodzących z 63 krajów i reprezentujących wszystkie znaczące branże ...
-
Telepraca mało popularna
... społeczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa. W ramach projektu, na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zostały przeprowadzone badania dotyczące telepracy w polskich przedsiębiorstwach. Dzięki szybkiemu rozwojowi usług i możliwości telekomunikacyjnych rośnie popularność telepracy. Szacuje się, że na ...
-
Podróże Polaków IX 2006
... przed rokiem - wynika z badania Instytutu Turystyki przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Najwięcej wyjazdów zagranicznych ... samym okresem roku ubiegłego) i 700 tys. zagranicznych (o 27 proc. więcej niż przed rokiem). Z badania wynika również, że nie ma wielkich różnic w długości pobytu w podróżach krajowych: wyjazdy dwu-czterodniowe ...
-
Polki dbają o zdrowie
... o swoje zdrowie, znacznie częściej poszukują informacji medycznych i zwracają większą uwagę na reklamy leków w telewizji - wynika z przeprowadzonego przez TNS OBOP cyklicznego badania OTC Track. Kobiety w Polsce w większym stopniu niż mężczyźni dbają o swoje zdrowie. 62% kobiet dopytuje się o szczegóły kuracji podczas wizyty u lekarza ...
-
Wydajność aplikacji w sieciach WAN 2007
... tym zakresie firmy na całym świecie, BlueCoat zlecił przeprowadzenie badania wśród 1300 pracowników działów IT z przedsiębiorstw i organizacji w 40 krajach świata. ... które poprawiają wydajność pracy w sieciach rozległych. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone na zlecenie BlueCoat objęło 1300 pracowników działów IT z przedsiębiorstw i ...
-
Internet szerokopasmowy w Polsce
... . Można spodziewać się, że ten odsetek wzrośnie, jeśli zostaną podjęte równie efektywne działania, jakie zostały zrealizowane w jednostkach administracji publicznej. „Badania przeprowadzone przez IDC wspólnie z Cisco pokazują, że liczba użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu rośnie. Jednocześnie można zauważyć, że na ...
-
Rośnie atrakcyjność inwestycyjna Polski
... Izbę Przemysłowo-Handlową. Na ankietę PNIPH odpowiedziało 128 przedsiębiorstw działających w Polsce i w Niemczech. Prawie w 100 proc. potwierdziły się szacunki z ubiegłorocznego badania koniunktury PNIPH, m. in. w zakresie inwestycji firm. Ok. 51procent ankietowanych przedsiębiorstw przyznało, że zwiększyło w ubiegłym roku wydatki inwestycyjne ...
-
Operatorzy GSM a lojalność klientów
... innego dostawcę usługi niż dotychczasowy. Podobna sytuacja miała miejsce w trakcie badania opinii publicznej, realizowanego również przez ContactPoint, w kwestii uwolnienia rynku ... % ORANGE (abonament + usługa pre-paid), a 6% przeszło na usługi HEYAH. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI na losowo selekcjonowanej bazie ...
-
Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
... "Anytime, Anyplace" na temat mobilnych platform, contentu i komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann. Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% ... podczas gdy 36% przyznaje się do pobierania plików z sieci peer-to-peer. Według badania telefony 3G są najbardziej poszukiwanym urządzeniem przenośnym na świecie. 3G to ...
-
Telewizja cyfrowa mało popularna
... proc. gospodarstw, które decydują się na ofertę jednego z dostępnych operatorów platform cyfrowych. Badania wskazują, że 44,2 proc. respondentów zna możliwości oferowane przez telewizję cyfrową. ... 5 lat 14 proc. gospodarstw domowych zmieniło dostawcę internetu. Badanie PBS DGA zostało przeprowadzone na zlecenie sieci Vectra w 2007 r. na grupie 920 ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2007
... Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl. Informacje o badaniu Raport „Satysfakcja z pracy 2007” jest częścią ogólnopolskiego badania pracowników polskich firm prowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych we współpracy z portalem rekrutacyjnym Pracuj.pl. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI ...
-
Polacy stawiają na stabilność zatrudnienia
... , służbowy laptop czy samochód - są teraz rozszerzane na inne stanowiska. Coraz częściej pracodawcy zlecają też profesjonalne badania satysfakcji pracowników i szukają różnych sposobów, by ją zwiększyć. Badania "Rzeczpospolitej" potwierdzają, że to młodzi ludzie, do 30. roku życia, są najbardziej mobilni - co siódmy z nich ...