-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
... biznesowych (79,2%) przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5% badanych. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) w dniach 8-12 grudnia 2008 roku na terenie całego kraju. Próba badawcza ...
-
Satysfakcja z pracy u 56% Polaków
... nasze zadowolenie jest stosunkowo wysokie. Może to za sprawą spowolnienia gospodarczego, przez co bardziej doceniamy to, co mamy? Informacje o badaniu Badanie Advisory Group TEST Human Resources oraz GazetaPraca.pl zostało przeprowadzone w dniach 24.11.-02.12.2008 r. W ankiecie zamieszczonej na stronie ...
-
Pozycjonowanie stron WWW banków 2008
... z jego wysokimi pozycjami w naturalnych wynikach wyszukiwania. Informacje o badaniu Ranking banków opiera się na ocenie ich obecności w wynikach wyszukiwania Google.pl. Badanie zostało przeprowadzone w okresie 20 X 2008 – 12 XI 2008 (w ramach kilku pomiarów dziennie, wykonywanych miedzy godz. 8.00 a 22.00). Analiza wykonana ...
-
CSR 24/7: ranking przesiębiorstw 2009
... zostały wyniki rankingu "CSR 24/7" przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradczą Braun & Partners oraz Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Badanie dotyczyło wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) prowadzonych przez największe firmy w Polsce reprezentujące 13 sektorów gospodarki ...
-
Mierniki gospodarcze LEI, Ifo, Nędzy i ZEW
... UE. Określany jest często mianem indeksu Instytutu Ifo. Należy dodać, że "Ifo" jest skrótem od terminu "Information und Forschung" (informacja i badanie). Podstawą do obliczeń indeksu są wyniki comiesięcznych sondaży przeprowadzanych wśród około 7000 przedsiębiorstw sektora przetwórczego, budownictwa, handlu hurtowego i detalicznego. Podczas ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2009
... W czasach wyjątkowo dużego ograniczania wydatków marketingowych, ten ranking pozwala firmom na określenie wartości ich marek na rynku.” Informacje o badaniu Badanie BRANDZ zamawiane przez WPP i corocznie prowadzone przez Millward Brown, mierzy kondycję tysięcy marek konsumenckich i business-to-business. Ranking BRANDZ 100 Najbardziej Wartościowych ...
-
Marka wysokiej reputacji 2009
... Firmy 2009”. Uznaniem cieszy się również PKN ORLEN S.A. – zdobywca nagrody specjalnej w kategorii „Firma Najbardziej Zaangażowana Społecznie”. Realizowane przez TNS OBOP badanie oraz skonstruowany na podstawie jego wyników ranking PremiumBrand pokazuje marki i firmy cieszące się najwyższą reputacją wśród konsumentów i środowiska biznesowego. TNS ...
-
Internet w Polsce V-VI 2009
... odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął ponownie portal Zumi z 15,0 proc. wskazań. Informacje o badaniu Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie maj - czerwiec 2009 roku na próbie 5990 osób, które w badaniu wstępnym na ...
-
Badania marketingowe a wybór marki
... zwolenników i przeciwników. Ci ostatni to najczęściej marketerzy, którzy "sparzyli się" podczas badań niedopasowanych do sytuacji. Oto najczęstsze przypadki takiego niedopasowania. Badanie deklaracji ludzi, aby poznać ich preferencje i przewidywać ich rzeczywiste zachowania "Co innego mówi, co innego robi" - to stwierdzenie odnosi się ...
-
Chiński rynek konsumencki największy na świecie
... Chiny mogą prześcignąć Stany Zjednoczone w rankingu największych rynków konsumenckich, wynika z opublikowanych wczoraj prognoz banku Credit Suisse Group. Bank przeprowadzając badanie ponad 2,7 tys. respondentów odnotował silny wzrost zakupów nieruchomości i samochodów. - Kluczowy dla Chin w nowej dekadzie będzie wzrost prywatnej konsumpcji – ocenia ...
-
Centra danych: średnie firmy otwarte na nowości
... zakłóceń do normalnej działalności. Organizacje powinny wdrażać uniwersalne rozwiązania do ochrony zasobów fizycznych i wirtualnych maszyn, upraszczając zarządzanie informacją. Informacje o badaniu Badanie bazuje na ankiecie przeprowadzonej w listopadzie 2009 r. wśród 1780 menedżerów centrów danych w 26 krajach – w tym również z Polski.
-
Przedsiębiorstwa produkcyjne liczą na poprawę
... na inwestycje w innowacyjne rozwiązania, których efekty będą widoczne nierzadko za kilka lat, jeśli uważają, że czasy są niepewne.” Informacje o badaniu Badanie KPMG “Global Business Outlook Survey. Worldwide Manufacturing and Services” wykorzystuje wskaźniki, które określają optymizm lub pesymizm respondentów odnośnie badanych zmiennych ...
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
... wysoki bo w przedziale 7-8 PR. Niestety żaden z poddanych naszej ocenie serwisów nie uzyskał od Google noty wyższej niż PR 8. PODSUMOWANIE Badanie realizowane jako ostatni akord kampanii edukacyjnej marki pozycjonerskiej Adseo dowiodło, że kondycja polskich witryn firmowych w analizowanej grupie jest średnia. Z przeprowadzonych ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
... (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Badanie ukazuje wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
... zawierać analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, badanie wybranych rynków docelowych, w szczególności przez przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu ...
-
Poziom zamożności na świecie w 2009 r.
... W celu porównania wyników osiąganych przez banki zarządzające majątkiem (wealth managers), BCG zebrało dane od 114 firm z tej branży z całego świata. Badanie wykazało zdecydowane pogorszenie sytuacji branży w 2009 roku. Mimo zwiększenia wartości aktywów w zarządzaniu u uczestników badania o średnio 14,3 %, w 2009 roku ich przychody ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w II kw. 2010r.
... NASDAQ OMX, na którym zadebiutowało pięć spółek pozyskując łącznie 641 mln euro (sześć IPO o wartości 99 mln euro w pierwszym kwartale). Badanie PwC wskazuje, że zarówno na NYSE Euronext, jak i na Deutsche Börse znacząco spadły wartości przeprowadzonych IPO w stosunku do poprzedniego kwartału ...
-
Duże firmy - prognozy na 2010 rok
... r. Próba jest reprezentatywna ze względu na sektor (firma prywatna – państwowa) oraz sekcję PKD w głównych siedmiu sektorach gospodarki. To drugie, kompleksowe badanie dużych firm w Polsce (pierwsze zostało przeprowadzone przez PKPP Lewiatan i Deloitte na początku 2009 r.) Do pobrania:
-
Najczęściej cytowane media VII 2010
... wybory prezydenckie (18 proc. całości), podczas gdy w lipcu doniesienia w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem to aż 21 proc. cytowań. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 6751 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 lipca 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2010
... tle przewijały się informacje w kontekście sporu o krzyż pod Pałacem Prezydenckim oraz nowe wątki śledztwa w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 5604 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 sierpnia 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... . Znakomite wyniki wizerunkowe w branży artykułów spożywczych zanotowała także Delecta, Heineken, Nestle oraz Pepsi. Delecta straciła tylko jeden punkt do lidera. Badanie Top Marka zostało przeprowadzone na podstawie monitoringu 1000 tytułów prasowych – między innymi prasy ogólnopolskiej, regionalnej, czy specjalistycznej. Pod uwagę wzięto ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2010
... była polityka polska. Na jej tle przewijały się informacje ekonomiczne oraz nowe wątki śledztwa w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 5604 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 września 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad ...
-
Czy biznes wykorzystuje social media?
... . Umożliwia to poznawanie nie tylko treści dyskusji prowadzonych w sieci, ale również autorów wypowiedzi oraz ich wpływu na grupę. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2010 przez Harvard Business Review Analytic Services.
-
Firmowe strony www a zakładka "kariera"
... większe zapotrzebowanie na pracowników, tym bardziej istotne jest budowanie wizerunku pracodawcy za pomocą strony www w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Badanie przeprowadzono na przełomie września i października 2010 roku* (w chwili opracowywania raportu, nie istniała jeszcze strona kariery firmy Empik).
-
Najczęściej cytowane media X 2010
... . Jednocześnie na ich tle wyodrębniły się wyraźnie kwestie ataku na biuro PiS w Łodzi, inwigilacji dziennikarzy, sprawy K. Olewnika i dopalaczy. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 6102 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 października 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę ...
-
Polskie firmy a outsourcing back-office
... zleca wymienione obszary. Natomiast dla sektora telekomunikacyjnego istotne są procesy związane ze skanowaniem, a także obsługa kancelarii – po 56% wskazań. „Tegoroczne badanie rynku usług outsourcingowych potwierdza, że polscy przedsiębiorcy najczęściej decydują się na wydzielenie na zewnątrz procesów z zakresu back-office. Dla wielu firm ...
-
Branża chemiczna: przełomowa dekada?
... przewagi konkurencyjnej. Zalicza się do nich m.in: portfolio produktów i usług, model biznesowy, kadrę pracowniczą, innowacyjność oraz przepływ kapitału. Staranne badanie wpływu tych elementów pomoże w opracowaniu programu rozwoju firmy i racjonalnej alokacji jej zasobów. Przedstawione w raporcie scenariusze i rozwiązania mają służyć poprawie ...
-
Benchmarking jako koncepcja zarządzania
... często łatwo dostępne i identyfikowalne oraz stosunkowo prosto kopiowalne. Benchmarking jako koncepcja zarządzania nie sprowadza się do zwykłej analizy porównawczej. Samo badanie najlepszych praktyk, zbieranie danych liczbowych nie wyczerpuje podstawowych założeń. Analiza partnera benchmarkingu stanowi tylko jeden z etapów postępowania. Po niej ...
-
Najczęściej cytowane media II 2011
... i wyborami parlamentarnymi. Wysoko uplasowały się też doniesienia sportowe (wypadek Roberta Kubicy i osiągnięcia polskich reprezentantów w dyscyplinach zimowych). Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 5 328 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 28 lutego 2011 r. Analiza obejmuje ...
-
Reklama kontekstowa 2010
... płynących z doboru kontekstowego umożliwia skuteczne dotarcie do osób zainteresowanych konkretnymi destynacjami (kraje i regiony) i ofertami biur podróży. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie lutego i marca 2011 roku. Respondentami byli przedstawiciele agencji i domów mediowych, którzy w przeszłości lub ...
-
Ranking europejskich aptek
... : Dbam o Zdrowie – 87,8% (8 miejsce wśród 51 wszystkich badanych sieci w Europie) Świat Zdrowia – 85,2% (17 miejsce) Apteka 1 – 81,8% (26 miejsce) Podsumowując badanie można zauważyć, że najlepsze apteki znaleźć można w Rumunii, na Węgrzech i Słowacji. Polska w tym zestawieniu znalazła się na szarym końcu – gorszą ...
-
Burza mózgów w działalności personalnej
... kształtować motywację pracowników? Etap tworzenia pomysłów Zatrudnić agencję doradztwa personalnego w celu wypracowania rozwiązania. Zastosować środki perswazji. Przeprowadzić badanie wśród pracowników na temat poziomu zadowolenia z pracy. Zmienić styl zarządzania menedżerów. Zwiększyć udział pracowników w zarządzaniu (partycypację). Zmienić ...
-
Najczęściej cytowane media III 2011
... zaznaczały się też tematy związane z katastrofą pod Smoleńskiem, sprawą Marcina Dubienieckiego oraz publikacją premiera na łamach Gazety Wyborczej. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono na podstawie 7 201 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... najbardziej znanego emitenta kart przedpłaconych, Informacje o badaniu Pomiaru dokonano metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych) w pracowni badawczej ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadzono w dniach 19.11-13.12.2010 roku na grupie ponad tysiąca firm. Odpowiedzi na pytania udzielali kierownicy działów marketingu i trade ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
... Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Jest to jedyne badanie, które przynosi wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak ...