-
Spółki giełdowe a certyfikaty SSL
... najczęściej korzystały banki. Rozwiązanie średniej klasy typu OV wybrało 21% spółek, głównie z branż ubezpieczeniowej, budowlanej i telekomunikacyjnej. Taki sam odsetek badanych firm (21%) zdecydował się na podstawowe zabezpieczenie typu DV. W tym gronie przeważała branża deweloperska, informatyczna, handlowa i energetyczna. Spółki akcyjne badane ...
-
Dodatkowe funkcje smartfona rzadko wykorzystywane
... się spodziewali, a 14% stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego internetu. Zdaniem Krzysztofa Pigłowskiego wnioski z raportu są w skali wszystkich badanych krajów dość jasne i spójne: - Firmy produkujące smartfony dają nam tak szeroki wachlarz potencjalnych usług, że nasze zapotrzebowanie na transfer danych ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XI 2012
... .). Niemal 45 proc. respondentów zamierza w tym czasie skoncentrować się na zarządzaniu dotychczasowym portfelem (wiosną tego roku – 23 proc.). Trzy czwarte badanych jest zdania, że rozmiar dokonywanych transakcji będzie podobny jak pół roku wcześniej, a 66 proc. przewiduje, że aktywność na rynku będzie ...
-
Międzynarodowe sieci handlowe ciągną do Polski
... dopiero 10. miejsce. W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem, Polska awansowała o pięć miejsc, wyprzedzając takie kraje jak Rosja czy Belgia. Ponad 22% spośród badanych sieci handlowych deklaruje, że w przyszłym roku będą powiększać liczbę swoich sklepów na polskim rynku. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 26 ...
-
Wolontariat w Polsce
... organizacji pozarządowych 1% swojego podatku, 62% z nich oddaje potrzebującym żywność i odzież, 39% wspiera akcje medialne wysyłając smsy, a 27% oddaje krew, 60% badanych jest zdania, że wolontariat pracowniczy ma wpływ na postrzeganie Citi Handlowy jako jego pracodawcy, 38 % osób biorących udział w Programie Wolontariatu ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 51/2012
... nastąpiła po rozpoczęciu eksploatacji ropy i gazu z łupków. Bardzo dynamicznie rośnie w skali globu poziom inwestycji w poszukiwania i wydobycie ropy i gazu. Te 75 badanych firm, które wzięły zainwestowało w poszukiwania i wydobycie ropy i gazu ponad 384 mld USD (wzrost o 19 proc. r/r) więcej niż rok wcześniej. Obroty ...
-
Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 były dla Polski sukcesem nie tylko wizerunkowym i promocyjnym, ale także organizacyjnym. Za tę część odpowiadała spółka PL.2012, która aby sprawnie i bez opóźnień przygotować imprezę zdecydowała się na wdrożenie podejścia projektowego w ramach organizacji przygotowań. A to z kolei, oprócz poprawy ...
-
Wysokie zarobki ważniejsze niż świadczenia pozapłacowe
... , a dla 18,5 proc. dość istotny wymóg wobec przyszłego lub obecnego pracodawcy. Sumując te wyniki można wywnioskować, że aż 97,8 procent badanych uznaje wynagrodzenie za znaczące kryterium, jakim kieruje się w życiu zawodowym. Uzyskało ono najwyższy wynik spośród 25 aspektów, których oceny podjęli ...
-
Praca ważna dla pokolenia Y
... złą. Jeszcze mniej optymistycznie respondenci myślą o sytuacji na rynku pracy. Jako dobrą lub bardzo dobrą ocenia ją zaledwie 11 proc. badanych, przeciwnego zdania jest aż 55 procent. „Na tle regionu, Polaków można uznać za umiarkowanych pesymistów. Daleko im do optymizmu Litwinów ...
-
Globalne sieci handlowe w 2012 roku
... , śledząc trendy ich globalnej ekspansji. Z raportu wynika, że znane sieci handlowe w 2012 roku weszły do dużej liczby nowych lokalizacji, a w 81% badanych miast odnotowano co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy. Marki z USA były najaktywniejsze w rozwoju globalnej sieci ...
-
Bezpieczeństwo sieci WiFi w Polsce 2012/2013
... badania nie zostały złamane zabezpieczenia żadnej sieci. Nazwy sieci i ich dokładna lokalizacja nie zostały nigdzie ujawnione. Żadne dane przesyłane w ramach badanych sieci nie zostały zgromadzone, ani też nie były przetwarzane. Trasa badania W edycji 2012/2013 badaniem objęliśmy 11 miast: Bydgoszcz, Częstochowa, Katowice ...
-
Ustawa śmieciowa: Polacy nie znają zmian
... , aż 1/3 Polaków deklaruje, że nie została poinformowana o zmianach, jakie zajdą w procedurach związanych z odbiorem odpadów od 1 lipca 2013. Jednocześnie, 41% badanych, którzy wiedzą o zmianach, ocenia je negatywnie - wynika z badania On Board PR Ecco Network przeprowadzonego przez SW Research. Jak pokazują wyniki ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... . Tylko 17% specjalistów ds. marketingu używa narzędzi wspierających zarządzanie zasobami marketingowymi. Oba te rozwiązania jednocześnie posiada do dyspozycji tylko 10% badanych. Andrzej Horawa, dyrektor generalny Teradata Polska powiedział: „Marketing w XXI wieku rozwija się w zdumiewającym tempie. Nowym możliwościom i szansom dla marketerów ...
-
Praca na urlopie staje się normą
... zamiast spędzać wakacje relaksując się w słońcu przy basenie, poświęcą od jednej do trzech godzin dziennie na czynności związane z pracą. Z kolei 4% badanych zamierza pracować ponad trzy godziny dziennie. Co ciekawe, wydaje się, że w skali globalnej kobiety lepiej opanowały sztukę oderwania się od ...
-
Linie lotnicze a frustracje pasażerów
... po Europie w 2011 roku, lecz znacznie częstsze opóźnienia trwające od 1 do 4 godzin, które mają największe znaczenie dla klientów. Na wszystkich badanych rynkach co najmniej 50% podróżnych doświadczyło umiarkowanych opóźnień dotyczących jednego lotu lub więcej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z czego najwięcej w Chinach ...
-
Regionalne Strategie Innowacji nieefektywnie wdrażane
... , na które składa się m.in. planowanie, koordynacja czy monitoring działań. Ten obszar okazał się być zdecydowanie najbardziej rozwiniętym spośród pięciu badanych i nie odstający poziomem od najlepszych innowatorów w Europie. Średnia dla wszystkich 16 województw wyniosła prawie sześć punktów, a najlepszy region otrzymał 8,29 ...
-
Innowacyjność UE do poprawy
... mogą nie mieć wiedzy na temat poszczególnych zachęt. Spośród wymienionych w badaniu 15 typów preferencji i ulg, w przypadku 12 mniej niż połowa badanych przyznała, że kiedykolwiek o nich słyszała. Jeszcze gorzej jest z ich korzystaniem. Aż w 13 przypadkach skorzystało z nich jedynie 20 proc. ankietowanych przedsiębiorstw ...
-
Ataki hakerskie 2013
... mln USD (od 1,3 mln do 58 mln USD). Stanowi to wzrost o 26% (2,6 mln USD) w porównaniu ze średnimi kosztami w roku 2012, w badanych przedsiębiorstwach miały miejsce średnio 122 udane ataki tygodniowo (w porównaniu ze 102 w roku 2012), w przypadku cyberataku średni czas rozwiązania problemu wynosi ...
-
Świąteczne zakupy Europejczyków 2013
... w Dziale Konsultingu Deloitte. Pozytywnym sygnałem pozostaje to, że nie zamierzamy zadłużać się, aby sfinansować zbliżające się święta. Aż 78 proc. badanych sięgnie do swoich oszczędności, a tylko 19 proc. (spadek o 6 pp.) pokryje wydatki płacąc kartą kredytową. Tyle samo co w zeszłym roku, czyli ...
-
Operatorzy komórkowi a obsługa klienta
... konsumenta są raczej niedopuszczalne i operatorzy powinni dążyć do ich wyeliminowania. Zakupy w kanale online w Polsce osiągają jedną z najlepszych ocen wśród badanych operatorów europejskich Polscy operatorzy telefonii komórkowej zdobyli wysokie oceny w zakresie zakupów online, głównie dzięki oferowanej możliwości śledzenia statusu zamówienia oraz ...
-
Jakość obsługi klienta w sieciach handlowych II 2014
... (używanie zwrotów powitalnych). Prawie połowa wszystkich klientów (46%) nadal nie jest zauważana ani witana w chwili wejścia do sklepu. 18 z 19 badanych branż odnotowało wynik powyżej 90% w przypadku pytań dotyczących fizycznego otoczenia sklepów, w tym przyjemnego wyglądu, czystości i dobrego wyeksponowania produktów. Polski handel ...
-
Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD
... wydają na sprzęt RTV i AGD. Badania pokazały również, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie to mężczyźni są bardziej rozrzutni. 80% proc. badanych przyznaje, że kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Trochę mniejszy odsetek (77%) decyduje się pozyskiwać tą drogą książki, płyty czy filmy ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... dziesiątki miliardów tort do podziału dla firm z branży FMCG. Przy rosnącym wpływie najmłodszych na decyzje zakupowe rodziców liczy się nie tyle ... przyznaje, że ich pociechy mają wpływ na decyzje zakupowe podejmowane w rodzinie. Aż 3/4 badanych twierdzi, że jest on duży lub średni. Niemal połowa z respondentów potwierdza ponadto, że ich latorośle ...
-
Nawet wakacje budzą obawy
... i innych rozrywkach, takich jak koncerty czy festiwale (29 proc.). 17 proc. Polaków idealny wyjazd kojarzy z wypoczynkiem w SPA. Tylko 23 proc. badanych lubi spędzać wolny czas aktywnie. W tej grupie jako najchętniej uprawianą wakacyjną „aktywność” 66 proc. wskazało turystykę, 58 proc. jazdę na ...
-
Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii
... o promocjach wykorzystuje 31 proc. osób. „Jednak, gdy już podejmiemy decyzję o zakupie, to wybieramy sklepy tradycyjne. Taką odpowiedź zadeklarowało 60 proc. badanych. Konsumenci chcą bowiem na żywo zobaczyć, dotknąć i wypróbować produkty oraz uzyskać porady sprzedawcy na ich temat. Pozostała grupa 40 proc ...
-
5 miejsc, w których niszczymy smartfony
... miejsce właśnie w salonie, 23% w kuchni i 16% w sypialni. Powinniśmy także być bardziej uważni w łazience – 15% wypadków ze smartfonami ma miejsce w łazience, a 8 % badanych przyznało, że straciło urządzenie w toalecie. W sumie w domu ma miejsce niemal połowa nieszczęśliwych wypadków ze smartfonami. „Badania pokazują, że niemal nie ...
-
Nadchodzi nowoczesna obsługa klienta
... Forbes na zlecenie Oracle, które pokazało, że aż 88 procent firm poczyniło już znaczne postępy w tym kierunku. Jednocześnie jednak nowoczesne podejście ... Zrozumienie klientów staje się priorytetem w zakresie obsługi klienta: Mimo że tylko 35% badanych przedsiębiorstw korzysta obecnie z systemów do zarządzania wiedzą, to 51% planuje zainwestować w taką ...
-
Małe firmy bez własnego biura
... zł, ale mniej niż 1 000 zł. Przedsiębiorcy przeznaczający na utrzymanie biura więcej niż 3 000 zł miesięcznie stanowią mniej niż 10% badanych. Katarzyna Siwek
-
Backup: element strategii bezpieczeństwa danych
... nie mamy możliwości jego wyeliminowania. Dlatego, aby zminimalizować negatywny wpływ czynników, stosowany jest system backupu, który został wskazany przez 41% badanych jako główny element strategii zabezpieczenia danych. System ten musi w dzisiejszych czasach sprostać dynamicznie zmieniającym się warunkom w świecie IT i dostosować do ...
-
Kluby fitness w coraz lepszej kondycji
... EuropeActive, w 2025 roku już nawet około 80 mln Europejczyków może korzystać z usług sieci fitness. Jak wynika z raportu, średni wskaźnik penetracji w badanych krajach wynosi obecnie 7,2 proc. Liderami pod tym względem są Szwecja (16,6 proc.) oraz Holandia (16 proc.). W Polsce wskaźnik ten wyniósł ...
-
Przedsiębiorstwa z udziałami za granicą w 2013 r.
... rokiem) oraz handlu; naprawy pojazdów samochodowych – 51 243,6 mln zł (34,0% ogółu przychodów; wzrost o 10,2% w porównaniu z 2012 rokiem). Uwzględniając lokalizację badanych jednostek zagranicznych, największe przychody osiągnęły jednostki zagraniczne z siedzibą w Niemczech – 38 348,1 mln zł (25,4% przychodów ogółem) – wzrost o 10,9% w porównaniu ...
-
Bezpieczeństwo IT: błędy administratorów prowadzące do utraty danych
... najczęstszych błędów lub niedopatrzeń działów IT należą: Brak dokumentacji oraz brak wdrożenia stosownych procedur IT dot. tworzenia i przechowywania kopii bezpieczeństwa. W badanych firmach zdarzały się sytuacje, w których serwer testowy trafił do użytku bez poinformowania działu IT, że znajdują się na nim bardzo ...
-
Nowotwory złośliwe a polska gospodarka
... onkologicznych. Zaledwie 2 z 30 analizowanych innowacyjnych leków onkologicznych są dostępne bez ograniczeń wskazań w ramach refundacji. To najniższa liczba z 13 badanych krajów. Zwiększenie dostępności innowacyjnych leków onkologicznych można osiągnąć poprzez dwa scenariusze. Pierwszy zakłada optymalizację procesu refundacji leku w ramach programu ...
-
Rekrutacja pracowników: pracodawcy stawiają na kompetencje miękkie
... niezwykłe podobieństwo zarówno w zakresie inteligencji ogólnej, jak i potencjału dla kompetencji emocjonalnych i społecznych. Pomimo to, aż 75% liderów biznesu i dyrektorów HR badanych przez Hay Group odniosło wrażenie, że absolwenci wkraczający na rynek nie są przygotowani do pracy. Około 80% pracodawców przyznało, że ...
-
Prywatność w sieci: ile jej jeszcze zostało?
... respondentów odpowiada „nie jestem zbyt pewny” lub „nie jestem przekonany, że podmioty mogą skutecznie chronić te dane”. Tylko niewielka część badanych twierdzi, że ma pełną kontrolę nad zbieraniem i wykorzystywaniem ich danych osobowych. Z wcześniejszych badań przeprowadzonych przez Pew wynika, że z sześciu różnych ...