-
Rynek nieruchomości w Polsce IV 2010
... m2, mierzone w skali jednego miesiąca, nie przekroczyły 100 PLN - czytamy w raporcie firmy Open Finance i portalu Oferty.net. Choć w 11 spośród badanych miast obecne ceny są niższe od tych sprzed dwóch lat, to na uwagę zasługuje fakt, że w wielu miastach są one ...
-
Wyniki Megapanel III 2010
... lutego, warto zwrócić uwagę na pojawienie się na miejscu 7 witryny demotywatory.pl. Tym samym większość portali przesunęła się o 1 oczko w dół. Z badanych witryn, które z kolei dotknęły większe przetasowania można wyróżnić jedynie spadki. I tak pecha w marcu miały: poszkole.pl (spadek z miejsca 10 na ...
-
Zarządzanie kosztami w branży motoryzacyjnej
... korzyści kosztowe lub cenowe w krótkim okresie, jednak przy braku akceptacji rynkowej, innowacje mogą być obarczone wysokimi kosztami i ryzykiem. Produkt: większość badanych dostawców spotyka się z coraz większą gamą złożonych technicznie wariantów produktu i ze wzrostem liczby elementów elektronicznych, które mogą utrudniać osiąganie wyznaczonych ...
-
Rynek pracy: trudna sytuacja kobiet
... pozyskują dotacje unijne na szkolenia dla pracowników. Jedno z najnowszych badań PARP wykazało, że w ciągu ostatnich dwóch lat prawie 84 proc. firm małych i średnich zainwestowało w szkolenia pracowników. Nie bez znaczenia są również inicjatywy na szczeblu rządowym czyli programy aktywizacji bezrobotnych np. osób ...
-
Kryzys a plany finansowe internautów
Blisko 40 proc. polskich internautów dostrzega w życiu codziennym skutki spowolnienia gospodarczego - wynika z raportu "Finanse i plany finansowe internautów" przygotowanego przez firmę badawczą Gemius SA. Mimo to optymistów spodziewających się poprawy swojej sytuacji finansowej w nadchodzącym półroczu jest zdecydowanie więcej niż pesymistów. W ...
-
Wydajność pracowników a formy wynagradzania
... z pokolenia Y. Ponadto, wedle wyników sondażu, idea, by pracodawcy w większym stopniu dbali o zdrowie zatrudnionych osób, spotyka się z silnym poparciem: ponad połowa badanych uważa, że pracodawcy powinni motywować pracowników do prowadzenia zdrowszego stylu życia, zachęcając ich do rzucenia palenia, utraty wagi oraz podejmowania ...
-
Rośnie popyt na samochody ekologiczne
... 23% ankietowanych, w ciągu dwóch do ośmiu miesięcy – 34%, w ciągu siedmiu do 12 miesięcy 32%, a w ciągu 13 do 15 miesięcy 11% badanych).
-
Polki a bezpieczeństwo w sieci
... to, w Polsce kobiety częściej od mężczyzn stają się ofiarami niechcianych propozycji seksualnych oraz oszustw finansowych. Co ciekawe, cztery na dziesięć badanych Polek przyznaje, że padło kiedykolwiek ofiarą cyberprzestępstw. Najczęściej stało się tak na skutek działania wirusów komputerowych i innego złośliwego oprogramowania (np ...
-
Sophos: zagrożenia internetowe 2010
... , które stały się coraz bardziej różnorodne - malware, phishing i spam w sieciach społecznościowych to najczęściej spotykane zagrożenia. Z badania Sophos wynika, że: 40% badanych otrzymało złośliwe oprogramowanie za pośrednictwem serwisów społecznościowych, to 90% wzrost od lata 2009 r. Dwie trzecie (67%) twierdzi, że było spamowanych ...
-
Kryzys a wydajność pracowników
... dla wielu firm pretekst do dokładniejszego przyjrzenia się kwalifikacjom pracowników i dokonania ewentualnych zmian kadrowych, w tym ... podczas kryzysu ich firmy zaczęły inaczej oceniać efektywność pracowników. Przeciwnego zdania było 65% badanych. Wyniki te wskazywałyby, iż kryzys wymusił na pracodawcach analizę wydajności personelu, co w rezultacie ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... . Jakie trudności w realizowaniu działań promocyjnych w social mediach napotykają najczęściej polskie agencje interaktywne? Jak czytamy w raporcie, dla przedstawicieli badanych firm największą przeszkodą w skutecznym działaniu są zbyt małe budżety kampanii. Drugi najistotniejszy problem stanowi pomiar efektów kampanii. Odpowiedzi na jedno ...
-
Centra handlowe w Europie w 2010 r.
... 144.300 mkw., które obecnie jest największym centrum handlowym w Rosji, nie licząc Moskwy. Rosja odnotowała najwyższy wzrost aktywności wśród wszystkich badanych rynków, na ten kraj przypadła jedna czwarta podaży nowej powierzchni w 2010 r. Na wielu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wielkość powierzchni handlowej wyraźnie ...
-
Dzieci jako użytkownicy Internetu
... Kowalczyk, dyrektor marketingu firmy At Media. Dzieci rosną w sieci Rosnące znaczenie Internetu w życiu dzieci potwierdza analiza danych Megapanel PBI/Gemius. Najmłodsza z badanych przez instytut kategorii wiekowych (7-14 lat) jest jedną z trzech najszybciej rozwijających się grup użytkowników sieci. W latach 2007 – 2010 jej liczebność ...
-
Polscy pracownicy a monitoring auta służbowego
... służbowe jak swoje prywatne, korzystając z nich w pełnym zakresie. 26% korzysta z pojazdów służbowych w zakresie ograniczonym, np. dojeżdżając nimi do pracy. 34% badanych zadeklarowało, że w ogóle nie wykorzystuje auta służbowego w celach niezwiązanych z obowiązkami zawodowymi. Pracodawca nie mówi „nie” Co na to pracodawcy? Jak ...
-
Urządzenia mobilne bez zabezpieczeń
... w przeszłości, a kolejne 12% straciło telefon w wyniku kradzieży, aż 67% nie ma utworzonego hasła na swoich komórkach w celu ochrony danych. 60% badanych uznało, że kradzież lub zgubienie urządzenia to największe zagrożenie dla bezpieczeństwa urządzeń mobilnych; jednak tylko 57% posiada zabezpieczenie hasłem nawet ...
-
Centra handlowe w Europie w 2011 r.
... wysokiej jakości i silny popyt handlowców. W dalszym ciągu poprawia się sytuacja na wielu rynkach najmu, a czynsze wzrosły w mniej więcej jednej trzeciej badanych państw. Jednak w wielu krajach popyt ze strony najemców jest nadal niewielki i dotyczy najlepszych powierzchni. Przed nami okres dalszej niepewności wynikający ...
-
Sektor MSP a bariery przedsiębiorczości
... . Najmniej złych opinii badani wyrazili o jednostkach samorządu terytorialnego, takich jak Urzędy Gminy i Miasta (6%) czy Starostwo Powiatowe (4%). Blisko dwie trzecie badanych (63%) pozytywnie ocenia kontakty z Urzędem Skarbowym. Dużą bolączką polskich przedsiębiorców jest szybkość działania urzędów. Blisko co trzeci przedsiębiorca uważa, że ...
-
Dbamy o bezpieczeństwo dzieci w Internecie
... dzieci w coraz większym stopniu korzystają z Internetu. Aczkolwiek w jednych krajach rodzice niepokoją się bardziej, a w innych mniej. Na przykład w Wielkiej Brytanii 56% badanych rodziców uważa, że Internet jest bezpieczny dla dzieci, a w Japonii tylko 12%. Ponadto dzieci japońskie rzadziej odwiedzają serwisy społecznościowe — tylko 12 ...
-
Dobry menedżer nie musi być mężczyzną
... Club dr Anna Wilk, że respondenci nie dostrzegają żadnej różnicy pomiędzy stylem pracy kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. – Zdaniem większości badanych menedżerki są bardziej dokładne w realizowaniu działań oraz cechują się większym nastawieniem na współpracę z ludźmi, a także częściej niż mężczyźni dostrzegają u innych ...
-
Podróże służbowe w 2012 roku
... biznesowego” - dodaje. Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49% osób ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... i nie podejmuje działań chroniących przed oszustwami prowadzącymi do kradzieży pieniędzy i danych osobistych. Na przykład zaledwie jedna trzecia badanych w Polsce zmienia ustawienia w sieciach społecznościowych ograniczające liczbę udostępnianych informacji. Tylko 17% spośród naszych respondentów deklaruje używanie filtrów antyphishingowych ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy doceniona
... rynkiem nieruchomości i pozwala prognozować aktywność zakupową w bieżącym roku. Bezapelacyjnym liderem wśród typowanych miast okazał się Londyn, który aż 37% badanych inwestorów wskazało jako najlepszą w Europie lokalizację inwestycji w nieruchomości w 2012 r. Drugim najchętniej wybieranym miastem była Warszawa (12% wskazań), co stanowi ...
-
Firmy produkcyjne: złożoność produkcji rośnie
... ze złożoności, oraz wskazuje na lepsze dostosowanie rozwiązań informatycznych do biznesu (49 procent) oraz poprawę zadowolenia klientów (44 procent badanych). W kontekście barier, które utrudniają wykorzystanie złożoności i doskonalenie zdolności operacyjnej, wyniki badania wskazały na brak elastyczności w dostosowaniu procesów biznesowych do ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2011
Rok 2011 był przełomowy dla rynku branży gastronomicznej, ponieważ przyniósł pierwsze oznaki wzrostu od początku kryzysu finansowego. Sam segment rynku restauracyjnego wzrósł o 0,8%, a był to najniższy wzrost wśród trzech segmentów HoReCa. Dalsza poprawa rynku jest spodziewana w bieżącym roku - podała firma PMR. Według szacunków PMR, wartość rynku ...
-
Kim jest polski kibic?
... połowa Polaków (45%) to kibice piłki nożnej. Najwięcej kibiców jest wśród mężczyzn (63%). Polski kibic jest bardzo młody. Aż 78% badanych w wieku 15 – 17 lat jest kibicami piłki nożnej. Co ciekawe ponad połowa osób powyżej 55 roku życia również kibicuje drużynom ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój – obecnie już średnio 28% światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26% w 2011 r. Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz ...
-
Polskie media a Euro 2012
... dotyczących Gdańska i Wrocławia jest porównywalna (odpowiednio 4572 i 4620). Najmniej artykułów na temat Euro2012 zawierało nazwę Poznania (3495). W polskiej prasie i badanych portalach internetowych najpopularniejszym ukraińskim miastem-gospodarzem był, co było także do przewidzenia, Kijów (3219). Na kolejnych miejscach znalazły się: Donieck (1844 ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów, stadiony, prasa -
Prasa a sprawa Amber Gold
... jednocześnie pracownikiem lotniska w Gdańsku. O związkach syna premiera z właścicielem AG szczególnie często wypowiadali się politycy opozycji. Ogółem o Michale Tusku pisano w 280 badanych artykułach dotyczących sprawy Amber Gold. Nazwa linii lotniczych ‘OLT Express’ (bądź tylko ‘OLT’) pojawiła się w 522 publikacjach. Wszystko wskazuje na ...
-
Idealny operator komórkowy według Polaków
... incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson. 61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania”. 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 ...
-
Ubezpieczenia assistance na wakacjach 2012
... wakacyjnych planów Polaków przeprowadzonymi w maju tego roku przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance. Na pytanie o miesiące wakacyjnych wojaży 27% badanych odpowiedziało, że będzie to lipiec, 21% wskazało na sierpień a dodatkowo 19% przełom lipca i sierpnia.
-
Jak obecnie wygląda sprawdzanie poczty e-mail?
... badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% ... mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż. Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie ...
-
Rejestracja REGON I-VIII 2012
... firmę i duch przedsiębiorczości, samorealizacja czy nielimitowany czas pracy (w ww. badaniu założenie działalności z powodu namowy dotychczasowego pracodawcy wskazało tylko nieco ponad 5% badanych). Nie udało się w grudniu, to już się nie uda Niestety przełom roku to także wysyp decyzji o zamknięciu firmy. W tym przypadku ...
-
RSA Distributed Credential Protection
... bez rekonstrukcji rozdzielonych części. Według sprawozdania Verizon 2012 Data Breach Investigation Report na temat zagrożeń bezpieczeństwa danych w roku 2011, w 64% badanych przypadków głównym celem ataków były serwery. Dotyczyło ich 94% zarejestrowanych włamań. Takie incydenty mogą być przyczyną kosztownych napraw i procesów sądowych ...
-
Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów
... to” dla marki lub produktu, informuje innych o swoich gustach i zainteresowaniach, natomiast 43% – że w ten sposób poleca produkt swoim znajomym. 53% badanych klientów życzyłoby sobie jednak, aby istniał również przycisk „Nie lubię” pozwalający wyrazić niezadowolenie z produktu. Tak czy inaczej, użytkownicy mediów społecznościowych ...
-
Polacy a franczyza
... modowy (11%). W tych obszarach, wg danych z raportu Profit System, działa też najwięcej systemów franczyzowych. Warto jednak zauważyć, ze blisko 1/3 z badanych odpowiedziała, że istotniejsze są dla nich konkretne warunki oferty, niż branża, której oferta dotyczy. Informacja o badaniu Badanie Question Pro zostało ...