-
Cyfrowa rewolucja skróci tydzień pracy?
... (1996 - dziś). Czterodniowy tydzień pracy jest wprowadzany coraz chętniej i przez coraz większą liczbę firm. Co przemawia za tym rozwiązaniem? Daje ono szansę na lepsze ... w szkolenia i nowoczesne technologie w dużym stopniu budują pozytywny wizerunek firmy. Aż 69% badanych wysoko ceni takie przedsiębiorstwa. Pracownicy chcą wykonywać swoje obowiązki ...
-
Ubezpieczenie turystyczne w oczach Polaków
... na niektóre wycieczki. Przeciwnikami kupna podróżnego ubezpieczenia jest około 16% badanych. – Analizując wyniki trzech fal badania Meaningful Brands obserwujemy, ... ankietowanych opowiedziało, iż korzysta z takiego ubezpieczenia. Wśród najpopularniejszych firm oferujących ubezpieczenia turystyczne znalazły się: ze zdecydowaną przewagą PZU (58,2%), ...
-
Idealne biuro? Wiele zależy od typu osobowości
... aspektem opisującym osobę? A może to tylko liczba? Do niedawna większość firm uważała, że model generacyjny jest wystarczająco złożony, aby w oparciu o niego ... ale najbardziej zaangażowana w życie biura grupa pracowników CO-Workers, CO2-Fighters (11% badanych). To prawdziwi eko-maniacy, którzy przykładają ogromną wagę do zielonych rozwiązań w ...
-
Polacy zdradzają, jak robią zakupy online
... ze światem handlu stacjonarnego. Wiele firm pracuje nad rozwiązaniami omnichannel, integrującymi różne formy zakupów. Okazuje się jednak, że polscy klienci często obawiają się o prywatność i niekoniecznie chcieliby, aby ich historia zakupów online była dostępna w sklepie stacjonarnym (30% badanych jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu). Z drugiej ...
-
Wolontariat pracowniczy: są korzyści, ale i bariery
... firm posiadających program wolontariatu. Z badania wynika również, że tym, co hamuje wolontariat pracowniczy, jest wspomniany już brak czasu, na który wskazuje 46% badanych ...
-
Sektor MŚP ocenił 2019 rok i zdradził plany na przyszłość. Zaczyna się walka o klienta
... firm. Z 9 do 11 proc. wzrosła liczba przedsiębiorców planujących ograniczenie kosztów. Podobnie jak w 2017 roku, 7 proc. badanych ...
-
GfK: 6 na 10 Polaków spodziewa się 2. fali pandemii
... , ale już wśród osób przekonanych o drugiej fali zachorowań odsetek ten jest o 5 p.proc. wyższy. Zamknięcie wielu małych sklepów i firm jest prawdopodobne 53 proc. wszystkich badanych oraz 60 proc. ankietowanych spodziewających się drugiej fali pandemii. Podobny rozkład głosów zaznacza się, że w pytaniu o upowszechnienie się ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
... było pozbywanie się niekluczowych aktywów, co jest teraz istotne dla 47 proc. badanych. Wzrósł też odsetek odpowiedzi dotyczących wykorzystania przez zainteresowanych sprzyjającej sytuacji ... strategie transakcyjne, zmierzające do zabezpieczenia pozycji rynkowej firm, przyspieszające transformację i umożliwiające osiągnięcie pozycji lidera rynkowego. ...
-
Panele fotowoltaiczne: którzy producenci najpopularniejsi, co z gwarancją?
... gwarancją firmy zajmującej się jej montażem. Tak było w przypadku 53% badanych. 44% mogło liczyć na zabezpieczenie ze strony producenta paneli. Tylko 1% inwestorów ... sprzęt najlepiej sprawdzi się w ich mikroinstalacji, dlatego chętnie korzystają z usług firm, które zajmują się kompleksową pomocą przy jej projektowaniu – komentuje Karol Grygiel ...
-
Jak budować zaufanie do sztucznej inteligencji?
... proc. do 59 proc., a dzieje się to pomimo faktu, że 58 proc. firm twierdzi, że buduje wśród pracowników świadomość problemów, które mogą wynikać z wykorzystania ... jest konieczne, aby kwestie etyki zostały potraktowane priorytetowo. Tylko połowa badanych przyznała, że ma odpowiednią komórkę do zgłaszania problemów natury etycznej związanych z ...
-
Jak dbać o bezpieczeństwo danych w sieci?
... badania takie obawy miał co piąty badany. Wycieków z bazy firm lub instytucji państwowych boi się 46 proc. badanych, a wyłudzenia danych w wyniku oszustwa - 28,5 proc. Skoro mamy ... , to prawie dwa razy więcej niż podczas pierwszej fali badania. 17 proc. badanych zrobiło porządek i usunęło konta w serwisach, z których już dawno nie korzystało. To ...
-
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
... ufamy, gdy w grę wchodzą nasze pieniądze. Zarówno konsumenci, jak i przedstawiciele firm biorący udział w badaniu, coraz mocniej wierzą w to, że dziś to raczej ... korzystają z banknotów i monet, zwracając się w stronę elektronicznych metod płatności. Aż 72% badanych konsumentów przyznało, że w porównaniu z ubiegłym rokiem ich stosunek do posługiwania ...
-
Rekrutacja pracowników w dobie pandemii: czego oczekują kandydaci?
... , uważa się, że Assessment Centre to pracochłonne i drogie narzędzie. Jednak, wiele firm przekonało się w praktyce, że warto poświęcić np. dodatkowych kilka godzin na ... przeprocesowanie zatrudnienia odpowiedniego z nich. W tym momencie pojawia się cisza. 67% badanych stwierdziło, że brak odpowiedzi ze strony rekrutera to sytuacja notoryczna, u 28% ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... lekcje były bolesne. Jednocześnie jednak to ogromny potencjał na przyszłość. Wiele firm zostało zmuszonych do zmiany filozofii myślenia o sposobach wykonywania pracy, ... preferowaną formą były 2-3 dni pracy zdalnej w tygodniu – wybrała ją blisko połowa badanych. Wyniki osiągnięte w Polsce nie odbiegają znacznie od globalnej średniej – nieco wyższy ...
-
Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie
... w stosunku do fali z 2019 r. – woli kupować produkty firm cieszących się reputacją odpowiedzialnych społecznie, nie nastawionych wyłącznie na zysk. Ponad połowa badanych (53%) idzie nawet dalej ... Integracja ta, umożliwia pogłębioną analizę tego gdzie, dla każdej z badanych marek, znajdują się kluczowe deficyty i jakie możliwości działania mają marki ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
... badanych dzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Co ciekawe w 18 proc. przypadków nie był to bank, w którym ankietowani mieli konto. Co piąty oszust podawał się za pracownika firmy gazowniczej, energetycznej lub dostawcy Internetu. 16 proc. telefonów pochodziło od pracowników firm ... to 11 proc. badanych, pozostali nie mają pewności. Co ...
-
Rekrutacja finansistów. Jakie wyzwania w 2021 roku?
... czasach niestabilności rynkowej. Poszukiwanie kandydatów na stanowiska finansowe i księgowe wymaga od firm coraz większej elastyczności, zmiany podejścia oraz szybkości działania – mówi Michał ... badania PwC, przeprowadzonego wśród młodych Polaków na rynku pracy. Dla prawie 70% badanych ważne są wartości firmy oraz jej wizja i misja. Młode pokolenie ...
-
Praca zdalna: najpopularniejsze słuchawki i headsety
... ich efektywność. Jednak praca zdalna wiążę się z koniecznością zakupu sprzętu, a 83 proc. badanych przyznaje, że pracodawca nie rekompensuje kosztów związanych z pracą z domu. Mimo to ... w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W 2020 roku, kiedy wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, było to 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Trend ten jest skutecznie wykorzystywany przez przedsiębiorców, którzy budują swoją markę ... polskie pochodzenie, dużą rozpoznawalność, stabilną jakość i bardzo dobrą reputację. Tylko 5,2 proc. badanych odpowiedziało, że znak z niczym im się nie kojarzy. Wyniki badania ...
-
Jak zmienił się rynek pracy w pandemii?
... oraz budowanie relacji z pracownikiem bądź zleceniobiorcą. Pomimo barier 70 proc. badanych uważa, że Polska będzie coraz bardziej otwierać się na ten trend. ... w zestawie oferowanego wsparcia rzadkością pozostaje pomoc psychologiczna. Tylko 16 proc. firm deklaruje chęć wdrożenia takiego rozwiązania. Przytoczone zjawiska to tylko jedne z wielu ...
-
HoReCa 2021: niższa sprzedaż, wyższe koszty i brak pracowników
... niestabilna z pewnością będzie wyzwaniem w nadchodzącym czasie. Tym większym dla firm działających w obszarze zakwaterowania i gastronomii, w których drenaż pracowników – w czasie pandemii ... kwalifikacje (uważa tak 49 proc. badanych) i doświadczenie zawodowe (47 proc. wskazań). To one – zdaniem badanych – są najważniejsze dla pracodawców w momencie ...
-
Oto fakty i mity na temat subskrypcji
... biznesowy zyskał szczególną popularność w ostatnim roku, kiedy mogliśmy obserwować rynkowy debiut firm takich jak Aion Bank czy Plenti – mówi Wiesław Kotecki, lider zespołu Customer ... tym pojęciem, to media, usługi telekomunikacyjne, ubezpieczenia czy telewizja. Na tle badanych krajów Polacy wyróżniają się świadomością konsumencką, tylko 30 proc. ...
-
Cyberataki: czy ubezpieczenie od ransomware ma sens?
... zostali nim zaatakowani. Ubezpieczenie od ransomware wybiera 89% zainfekowanych w przeszłości firm i 70% tych, które do tej pory nie doświadczyły próby wyłudzenia okupu ... styczność miało aż 66% badanych. Dla porównania, w zeszłym roku było to 37%. Rosnąca skala zagrożeń zwiększa jednak świadomość wśród przedsiębiorców. 97% firm deklaruje, że w ...
-
Usługi internetowe: jak inflacja zmienia zachowania konsumentów?
... usług, a także łączyć usługi na nowe sposoby. Już 29 proc. badanych gospodarstw domowych zapłaciłoby więcej za łącze szerokopasmowe z dodatkowymi pakietami, które dawałyby ... . gospodarstw domowych otrzymane oferty są niezrozumiałe, a dla 48 proc. badanych, propozycje różnych firm są trudne do porównania pod względem cenowym. Dla wielu wyzwaniem jest ...
-
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
... przez blisko 3/4 respondentów, jest odczuwalny wzrost cen produktów i usług. Duża część badanych (42 proc.) deklaruje też, że zamiast wydać, woli odłożyć pieniądze w ... o jedną piątą w stosunku do poprzedniego roku. Duży przyrost widać chociażby wśród firm zajmujących się zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi. 28 proc. więcej z nich ogłosiło w ...
-
6 cyfrowych trendów na 2023 rok
... roku. Według opracowania „Digital Consumer Trends 2022”, przeprowadzonego przez firmę Deloitte, 72% badanych Polaków regularnie korzysta z serwisów streamingowych. Te dane uzupełnia raport # ... między innymi płatności za pomocą skanu twarzy i palca. Kilka firm już w tym momencie potwierdziło taką możliwość dla swoich klientów i odbiorców. 6. ...
-
Praca tymczasowa: pracowników coraz mniej, co dalej?
... automatyzacja w danym kraju, zakłady produkcyjne planują zabezpieczenie się przed kolejnymi zdarzeniami, które mogą zaskoczyć ich w przyszłości. W aż 7 na 11 badanych krajów odsetek firm z sektora motoryzacyjnego planujących wzrost zatrudnienia w ciągu najbliższych 12 miesięcy wynosi minimum 50%. Wśród nich znajduje się Polska. Jesteśmy w trójce ...
-
Utrwala się gorsza pozycja kobiet na rynku pracy
... praw. Aż 78% pracujących nie spotkało się z pojęciem luki płacowej i aż w 70% firm nigdy nie było mowy na temat nierówności płac. Podobnie co czwarta ... kobiet oraz 47% mężczyzn, zgadza się, że na kierowniczych stanowiskach zasiadają głównie mężczyźni. 38% badanych nie zgadza się z tym stwierdzeniem (32% kobiet i 44% mężczyzn). Z opinią, że stanowiska ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... wartość ponad 683,5 mld euro. Dobre perspektywy dla europejskich firm Na koniec 2022 r. europejski rynek usług logistycznych pracujący na rzecz handlu ... osobistych, jak i szerszych perspektyw gospodarczych. Niepokój z tym związany panuje wśród 84% badanych. Dodatkowo 73% planuje wprowadzenie zmian w swoich przyzwyczajeń zakupowych i nawet w grupie ...
-
Automotive: jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych?
... że ich poziom rentowności operacyjnej znajduje się poniżej 5%. Połowę wskazań badanych przez MotoFocus.pl producentów, dotyczących przyczyny zmiany rentowności w I połowie ... wzrosty były znacząco wyższe od prognoz z poprzedniego kwartału. Obecnie ponad 85% firm zwiększyła sprzedaż, wtedy 66% ankietowanych spodziewało się wzrostów. Również prognoza ...
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
... , Czechach, Chorwacji i Ukrainie, oraz wywiadów z przedstawicielami największych sieci sklepów detalicznych i firm FMCG. Kluczowe trendy przedstawione w raporcie obejmują: Nacisk na przystępność cen produktów spożywczych: Ponad 50% badanych konsumentów w Europie Środkowej zamierza kupować więcej w sklepach dyskontowych i oszczędzać, przechodząc na ...
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
... . To tutaj w analizowanym okresie miało miejsce 73% kontaktów reklamowych firm z kategorii „Accomodations” i Travel agents”. Na drugim miejscu znalazła się telewizja (16% ... w przypadku radia oraz telewizji. W radiu największa intensywność działań reklamowych w badanych branżach miała miejsce na przełomie maja i czerwca. W telewizji okres wzmożonej ...
-
Plany wakacyjne 2024. Dłuższe urlopy planuje prawie 57 proc. Polaków
... prowadzonych obiektów, doprowadziły do presji kosztowej, która zachwiała kondycją tych firm, prowadząc przy tym do opóźnień w spłatach zobowiązań płatniczych. Obecnie ... nadal cieszą się największą popularnością - urlop w kraju planuje spędzić 65 proc. badanych - astronomiczne ceny produktów i usług, z którymi w ostatnich latach musieli mierzyć się ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja na pomoc demografii?
... przeprowadzonej wśród ponad 6000 osób w Austrii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii, 36% badanych wyraziło obawy dotyczące zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją, przy czym ... tego następstwem. Będzie to jednak ogromne wyzwanie. Jak dotąd niewiele firm wydaje się zarządzać nowymi technologiami w ten sposób, o czym świadczą dane ...
-
Ile kosztuje opieka nad zwierzętami domowymi podczas urlopu?
... hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor. - Dla 15 proc. badanych, koszty związane z wakacyjną opieką nad zwierzęciem bywają nie do udźwignięcia i ... zł. Ubywa też placówek z problemami, jest ich jedynie 189 i stanowią 1,3 proc. firm z problemami w tym sektorze. W obecnej sytuacji gospodarczej niewiele branż może pochwalić się takimi ...