-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2018 r.
... mLokum oraz Eurostyl. Pomimo większej aktywności na rynku M&A, polska branża deweloperów mieszkaniowych pozostaje mocno rozdrobniona. Potencjału do kontynuacji procesów konsolidacyjnych ... R. (28 stycznia) Food Care, właściciel marek Frugo i Black, wzbogacił swój portfel marek napojów o Wody Mineralne Ostromecko. Food Care jest liderem branży FMCG na ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
... wzrostu do 2020 roku powinna oscylować wokół 3-4 proc. Jest to branża niezwykle uzależniona od koniunktury gospodarczej i warunków makroekonomicznych, a te w tej chwili są ... interesów konsumentów. Warto wspomnieć, że w Polsce udział tylko zakupów żywności i napojów bezalkoholowych w wydatkach ogółem gospodarstw domowych stanowi prawie jedną czwartą. ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... założeniu postępującego odbicia gospodarczego. Mniejsze wydatki na rozrywkę - branża spożywcza odporna na kryzys Mieszanka kryzysu gospodarczego i niepewności ... do 5,4%). Co ciekawe w tym samym czasie nastąpił wyraźny spadek dynamiki cen żywności i napojów bezalkoholowych - z 8% do 1,2%. Wiosna 2020 r. przyniosła 40% spadek całkowitych wydatków ...
-
PIE: globalizacja ma się dobrze, podobnie polski eksport
... eksportu miały wyraźnie mniejszy udział niż w wielu państwach UE, a to ta branża najmocniej ucierpiała podczas wiosennego lockdownu. Po drugie, do zamortyzowania ... leków i produktów farmaceutycznych (o 23 proc.), wyrobów tytoniowych (o 14 proc.) oraz odzieży, napojów i artykułów spożywczych. Wzrost dotyczył zatem blisko 18 proc. polskich dostaw ...
-
System kaucyjny w Polsce - czy warto go wprowadzić?
... Dodatkowo, system przewiduje brak konieczności posiadania paragonu potwierdzającego zakup napojów w zwrotnych opakowaniach, co potwierdzają materiały opublikowane przez Ministerstwo Klimatu i ... w ujęciu pięcioletnim zanotowały zauważalne wzrosty, mówią dane z portalu Plastech.pl. Branża wciąż się rozwija, a plastikowe śmieci już niedługo mogą ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... zmian zachowań konsumentów odczuć mogą firmy sprzedające odzież i obuwie oraz branża urody i kosmetyków, gdyż odpowiednio 43% i 38% konsumentów deklaruje, że będzie kupować mniej tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności dotyczą także kategorii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, gdzie odpowiednio 41% i 37% konsumentów deklaruje ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... chodzi o mniejsze biznesy, szczególnie wzrosły wydatki w sektorze spożywczym. Inflacja cen żywności i napojów bezalkoholowych spadła z najwyższego poziomu 19,2% w marcu 2023 r. do 1,6% ... Dania, Czechy. Z drugiej strony sektory takie jak elektronika użytkowa czy branża spożywcza pozostają w Polsce zdominowane przez duże przedsiębiorstwa (udział MŚP ...