-
Branża spirytusowa mało rentowna
... 2,5%, przy 8% wzrostu rynku piwa i 15% wzrostu rynku wina. Spadająca od 2009 r. sprzedaż napojów spirytusowych w kraju, wzrost kosztów produkcji, wysokie koszty obsługi finansowej, w ... sytuację producentów wódki w Polsce - „Przemysł spirytusowy to jedyna branża spożywcza, która ma tak duże problemy z wypłacalnością. W latach 2008-2011 zbankrutowało 8 ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... , kwietniowego terminu Świąt Wielkanocnych w tym roku, które sa okresem wzmożonej sprzedaży. Pod względem wartości sprzedaży branża odnotowała 3,5 proc. wzrostu. Największe spadki w tym okresie zanotowały kategorie gazowanych napojów owocowych (spadek udziału pod wzgl. wielkości sprzedaży o 13,5 proc. i wartości o 6,1 proc.), oraz soków (spadek ...
-
Producenci napojów a kryzys
... napojów energetyzujących, a 16,2 proc. napojów izotonicznych. Sprzedaż ta przełożyła się na wartość 771,5 mln zł, z czego 84,9 proc. należało do napojów energetyzujących, a 15,1 proc. do napojów izotonicznych. Zauważalny jest też wyraźny spadek udziałów napojów ... Jednak mimo dobrych wyników i wciąż rosnącego rynku, branża piwowarska obawia się spadku ...
-
Branża spożywcza. Ryzyko bez zmian, ale...
... branża spożywcza radzi sobie całkiem dobrze, o czym świadczyć może chociażby najnowszy ... spodziewane inwestycje dużych, międzynarodowych graczy. Dobrą ocenę analityków zyskuje polski przemysł mleczarski, z kolei dla przekąsek i napojów prognozy są neutralne, z uwagi na problem dużej konkurencji cenowej. Dużą niewiadomą dla eksporterów pozostaje ...
-
Branża mięsna notuje wzrost upadłości
... jak również otwarty na polską żywność rynek europejski - tak postrzegana jest branża spożywcza. Nie wszystkie sektory z branży spożywczej radzą sobie równie dobrze, zwiększa się ... zbankrutowała miała obrót około 150 mln złotych (oprócz tego upadł m.in. producent soków i napojów o obrotach 35 mln złotych), podczas gdy w tym samym okresie 2011 ...
-
Branża spirytusowa: kryzys ciągle obecny
... . Obecnie w Polsce jest 79 producentów napojów spirytusowych oraz 147 gorzelni wytwarzających spirytus . ... napojów spirytusowych w Polsce szacuje się na ok. 16 mld zł. Branża spirytusowa odpowiada za 9,6 mld zł wpływów budżetowych (pochodzących z akcyzy i podatku VAT) oraz generuje 5,2 mld zł wartości dodanej dla gospodarki ze sprzedaży napojów ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
... materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego. Inną liczną grupę pod względem ilości nagrodzonych z tego sektora gospodarki stanowią sklepy z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. Branża budowlana Grupę 12 proc. Laureatów, którzy otrzymali Certyfikat Złoty Płatnik 2014, stanowią natomiast przedsiębiorstwa budowlane. Wśród nich prawie ...
-
Branża chemiczna, materiałowa i spożywcza: trendy 2012
... Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej w 2014 roku oraz planowanym w 2016 roku Igrzyskom Olimpijskim. Natomiast dostawcy dla sektora spożywczego (żywności i napojów) kierują swoje zainteresowanie w stronę rynków wschodzących: Chin, Indii oraz Brazylii. W Europie dominującym rynkiem pozostanie sektor produktów piekarniczych. Konsolidacja Ukierunkowana ...
-
Branża FMCG: sprzedaż IV 2009
... także pamiętać o wpływie pogody na wielkość sprzedaży – tegoroczny kwiecień był cieplejszy niż w zeszłym roku, co miało wyraźne przełożenie na sprzedaż napojów bezalkoholowych (wzrost sprzedaży ilościowo o 27,7% i wartościowo o 34,1%), piwa (wzrost sprzedaży ilościowo o 36,5% i wartościowo o 48%) i lodów (wzrost sprzedaży ilościowo o 70 ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... kategorią alkoholi w Polsce. Znaczenie gospodarcze wódki W 2013 r. branża wyprodukowała 300 mln litrów napojów spirytusowych, które trafiły do konsumentów w Polsce i na ... l w 2013 r.) przyczynia się do poprawy bilansu handlowego kraju. Największymi odbiorcami polskich napojów spirytusowych od kilku lat pozostają Francja i Stany Zjednoczone. Polskie ...
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
... zwiększyć sprzedaż piwa latem będzie więc mniej. Zadłużeni producenci, zadłużeni sprzedawcy Branża piwna to system naczyń połączonych. Najlepiej uwidoczniło się to podczas pandemii, ... niecałych 6 do 5 proc. – dodaje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. [1] PKD 47.25.Z - Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2019
... prawnych. Tak funkcjonuje np. polski rynek kryptowalutowy, blockchainowy czy branża wynajmu małych pojazdów elektrycznych. Ustawodawca nie nadąża za ... zmniejszyły się o 0,3 proc. r/r. Warto dodać, że w ujęciu miesięcznym ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły o 0,3 proc., nośników energii - pozostały bez zmian, a paliw do prywatnych środków ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... 10,9% (stopa zysku netto), uzyskała tylko branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 firm i wyniosła 7,6 %. Największe spowolnienie w dynamice sprzedaży odnotowała branża ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... oferujących alkohol, okazało się jednak dość łagodną próbą. Tak przynajmniej można sądzić po zmianie poziomu zaległości firm zajmujących się sprzedażą napojów alkoholowych. Ich przeterminowane zobowiązania spadły – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie BIK wynika ...
-
Sektor spożywczy odporny na kryzys
... i napojów na świecie. Jednak w porównaniu z innymi branżami, ta okazała się odporna na negatywne zjawiska. Rentowność ... również rozważała fuzję ze swoim brytyjskim odpowiednikiem. - Jeśli spojrzymy na listę największych producentów żywności i napojów na świecie to widać, że zdecydowana większość z nich jest obecna również w Polsce i również u nas ...
-
Zaległe płatności w branży spożywczej
Branża spożywcza, mimo stosunkowo wysokiego popytu na jej produkty, napotyka problemy z płynnością - producenci żywności nie otrzymali w ubiegłym miesiącu na czas 22 ...
-
Upadłości firm w Polsce I poł. 2016 r.
... w produkcji maszyn, urządzeń i urządzeń elektrycznych oraz artykułów spożywczych i napojów. Przewidywania ekspertów są jednak optymistyczne. Na skróty Pierwsza połowa 2016 ... pozycji negocjacyjnej, mogą decydować o prowadzeniu biznesu na granicy rentowności. Branża oczekuje na ostateczny kształt ustawy określającej wprowadzenie nowego opodatkowania ...
-
Brexit: ile straci polski eksport żywności?
... handlujący z Wielką Brytanią zastanawiają się co dalej. Pytanie to stawia sobie m.in. branża spożywcza, dla której każde 10% spadku sprzedaży na rynek ... Polska jest dziesiątym najważniejszym rynkiem dla Wielkiej Brytanii pod względem eksportu żywności i napojów. W III kwartale 2020 roku, spośród 20 największych partnerów handlowych Polska była ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... miesiącem jest oceniana koniunktura w sektorze FMCG (producenci artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych) oraz pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep. Wśród firm ... jakie towarzyszy Bożemu Narodzeniu. Od wielu miesięcy wiodącą pozycję zachowuje branża produkcyjno-przemysłowa. Podobnie było w grudniu - przybyło 78 ofert, co zwiększyło ...
-
Muzyka z Coca Coli
... napojów na świecie, firma Coca Cola, zapowiedział wejście na rynek internetowych sklepów z muzyką. W ... zaoferować klientom "nowe i progresywne rozwiązanie" służące odbiorowi muzyki. Sklep będzie oficjalnie wspierany przez organizację Brytyjska Branża Fonograficzna. Jak twierdzi firma, znaleźli się wykonawcy którzy zdecydowali się przekazać prawa do ...
Tematy: sklepy muzyczne, coca cola -
Upadłości firm w 2014 r.
... latach 2013 (895 upadłości) i 2012 (899 upadłości). Niechlubnym liderem nadal pozostaje branża budowlana, jednak liczba upadłości w tym sektorze spadła z 1/3 w 2013 r. do niespełna ¼ w roku ... , których działalność polega na przetwórstwie żywnościowym i sprzedaży żywności i napojów – w tym detalistów i hurtowników. Inne branże Wśród hurtowników ...
-
Piwowarstwo jednym z filarów polskiej gospodarki
... także przedstawiciele branży piwowarskiej aż 79 proc. firm deklaruje, że od 81 proc. do nawet 100 proc. ich produktów spożywczych i napojów zawiera na opakowaniach kluczowe informacje o składnikach. Jednocześnie bardzo wyraźnie rysują się nowe preferencje konsumenckie, które ewoluują od tradycyjnych dotyczących ceny ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... ” Z ochroną środowiska kojarzone są przede wszystkim branże związane z żywnością i zdrowiem. Zdaniem ponad połowy respondentów w swojej promocji do ekologii nawiązuje branża napojów i wody (odnotowano istotny wzrost – 54 proc. vs. 38 proc. wskazań). Zdaniem 44 proc. uczestników EKOBAROMETRU takie treści w działaniach marketingowych wykorzystuje ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów wysokoprocentowych na 12 kluczowych rynkach, które generują blisko ¾ globalnych wydatków ... program szczepień sprawił, że konsumenci ponownie zaczęli wychodzić i się spotykać, a branża gastronomiczna, turystyczna i hotelarska zaczęły ponownie się otwierać. Jednak powrót do ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2010
... 1 punkt), wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych (plus 13 – spadek o 1 punkt), artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych (plus 11 – utrzymuje się wartość z ubiegłego miesiąca). ... dla której wskaźnik przyjmuje wartość plus 13 (plus 4 w sierpniu). Branża żywnościowa odnotowuje wskaźnik równy plus 4 (plus 6 przed miesiącem). Wskaźnik dla ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... nie nastrajają optymistycznie. Dodatkowo rządzący zapowiadają kolejne zmiany, na które branża piwowarska, winiarska oraz spirytusowa patrzą z niepokojem. Przedstawiciele producentów ... . Zmianie mają ulec także zasady dotyczące promocji napojów alkoholowych. W Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji napojów alkoholowych oraz ich reklamy, z dwoma ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2010
... rosnąć nieco wolniej niż prognozowano w lipcu. Producenci artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych oceniają koniunkturę pozytywnie, ale mniej korzystnie niż w ... Ujemny wskaźnik wynoszący minus 1 (minus 3 w zeszłym miesiącu) odnotowuje – jako jedyna – branża włókno, odzież, obuwie. W sierpniu przedsiębiorstwa branży żywnościowej odnotowują ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... prasie i telewizji - obniżył się o 0,2%, czyli o 1,1 mln zł. W 2018 r. największy wolumenowy wzrost wygenerowała branża handlowa, która wydała na reklamę aż o 196 mln zł ... 12,7%), po raz pierwszy po dwóch latach spadków finansów (+12,0%) oraz napojów i alkoholi (+11,3%). W pierwszy kwartał 2019 r. wchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Na oczekiwane ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... wynoszą więc około 1,4 mld zł Szara strefa w branży spirytusowej Branża spirytusowa w 2010 r., zgodnie z danymi organizacji branżowych producentów napojów spirytusowych, dostarczyła do budżetu państwa 6 mld zł samej ... alkoholi, czyli około 12,7 – 13,7 mln litrów alkoholu . Cały rynek napojów spirytusowych ma wartość ok. 13,6 mld zł, co oznacza, iż ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... , w analizowanym okresie największymi budżetami na reklamę mogli pochwalić się producenci soków i napojów, którzy wydali niemal 55 milionów złotych (1/4 całego tortu reklamowego branży), ... na promocję w magazynach Ponad 9,5 miliona złotych (co stanowi 4% udziału SOS), branża FMCG przeznaczyła na komunikację w Internecie. Spadek inwestycji aż o 42% w ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2010
... . Mimo iż wzrastają należności przedsiębiorstw, producenci artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych nie zgłaszają trudności w regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych. ... odnotowały wskaźnik wynoszący plus 6 (odpowiednio minus 2 i minus 1 w marcu br.), branża gospodarstwo domowe – plus 3 (w ubiegłym miesiącu plus 2). W kwietniu badane ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2010
... mogą być mniejsze niż przewidywano w kwietniu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą rosnąć nieco szybciej niż oczekiwano w kwietniu. Producenci ... pojazdy samochodowe odnotowały wskaźnik równy minus 1 (w ubiegłym miesiącu – plus 6), natomiast branża artykuły gospodarstwa domowego ogółem – minus 2 (plus 3 w kwietniu br.). W ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2010
... maju rośnie poziom należności przedsiębiorstw. Mimo to producenci artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych nie zgłaszają trudności w regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych. ... dla której wskaźnik ten przyjmuje wartość plus 4 (plus 6 przed miesiącem). Branża włókno, odzież, obuwie odnotowuje wskaźnik równy minus 1 (analogicznie ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2010
... może utrzymywać się poziom zatrudnienia odnotowywany w czerwcu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą rosnąć nieco wolniej niż oczekiwano przed miesiącem. ... , dla której wskaźnik przyjmuje wartość plus 4 (podobnie jak w czerwcu). Branża artykuły gospodarstwa domowego ogółem odnotowuje wskaźnik równy plus 1 (minus 3 przed ...
-
Eksport wódki w górę
... od 1 stycznia br. podwyżka podatku akcyzowego na napoje spirytusowe. Branża prognozuje, że w wyniku podwyżki akcyzy ponownie dojdzie do odwrócenia pozytywnego trendu ... przyczynia się do poprawy bilansu handlowego kraju. Największymi odbiorcami polskich napojów spirytusowych od kilku lat pozostają Francja i Stany Zjednoczone. Ważne kierunki ...