-
BIG InfoMonitor: wzrost cen skłania do oszczędności, ucierpi gospodarka
Z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor wynika, że wyraźny wzrost cen odczuwa już blisko 80% Polaków. Przyczynia się do tego zarówno rosnąca inflacja, jak i skutki gospodarczego lockdownu. Nie jest zatem zaskoczeniem, że większość z nas planuje zaciskanie pasa. Oszczędzać mamy zamiar przede wszystkim poprzez redukowanie zbędnych wydatków, ...
-
Urlop wypoczynkowy ze służbowym laptopem. Tak robi 57% Polaków
Czy na wakacjach jesteśmy w stanie zrezygnować z pozostawania online? Raczej nie. Z badania zrealizowanego przez Devire wynika, że gotowy na takie "poświęcenie" jest zaledwie do 100. Polak. Jakby tego nie było mało, 57 proc. z nas przyznaje, że zdarza im się pracować również podczas urlopu wypoczynkowego. Wybuch pandemii sprawił, że pozostaliśmy w ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: dlaczego i na jaki temat kłamiemy najczęściej?
Doniesienia napływające z rynku pracy wyraźnie dowodzą, że koloryzowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie jest nam obce. Dlaczego kłamiemy i do jakich kłamstw się posuwamy? Odpowiedzi na te pytania udziela badanie zrealizowane przez serwis kariery LiveCareer Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego ludzie kłamią na rozmowach ...
-
Rynek pracy: panuje względny optymizm, 69% pracowników nie boi się bezrobocia
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął rodzimym rynkiem pracy. Niektórzy Polacy musieli zmierzyć się z obniżką wynagrodzenia, inni z bezrobociem. Zmianie uległo zarówno nasze życie zawodowe, jak i samo podejście do pracy. Jak wyglądają nastroje pracowników w czasie pandemii? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez People. ...
-
Jak skutecznie wypromować program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające cieszą się rosnącą popularnością. Warto jednak pamiętać, że skutecznym narzędziem okażą się tylko wówczas, gdy skutecznie trafiać będą do swoich odbiorców, którzy muszą mieć świadomość nie tylko istnienia danego systemu, ale również płynących z niego korzyści. W praktyce oznacza to, że w ...
-
Nowe projektory BenQ EH600 i EW600
Na polskim rynku pojawiły się nowe, bezprzewodowe projektory BenQ. Modele EH600 i EW600 wyposażono m.in. w czytnik USB i Wi-Fi 2,4 i 5 GHz, dzięki czemu możliwa jest bezprzewodowa transmisja danych z innych urządzeń. Projektorami można sterować z poziomu zainstalowanej na smartfonie aplikacji. Nowe modele projektorów BenQ różnią sie praktycznie ...
-
Pandemia nas męczy: 45% Polaków odcina się od negatywnych informacji
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem mija już blisko 5 miesięcy. Niestety wszystko na razie wskazuje na to, że pandemia zadomowiła się nad Wisłą na dobre. Nie jest zatem zaskoczeniem, że Polacy traktują ten temat poważnie. Ze zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania „Konsumpcja w cieniu koronawirusa” ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
Rynek pracy w branży IT nie od dziś uchodzi za stabilny i odporny na wszelkie rynkowe zawirowania. Nie oznacza to jednak, że nie dotyczy go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co najmniej raz na dwa lata. Powodem odejścia od ...
-
Small talk: nie lubi go 30% Polaków, czy rozmowa o niczym jest potrzebna?
Small talk, czyli niezobowiązująca, towarzyska pogawędka na niezbyt istotne tematy, to chleb powszedni każdej chyba korporacji. Jak Polacy czują się podczas tego rodzaju rozmów? Czy przyzwyczaili się do nich, czy też czują się nimi skrępowani? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zlecone SW Research przez Babbel - aplikację do nauki ...
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w nowym roku szkolnym nauka powinna odbywać się wyłącznie w trybie zdalnym. Powody? Przede wszystkim fakt, że zdalne nauczanie uznawane jest za niepełnowartościowe względem tego, co szkoły oferują stacjonarnie - wynika z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. Największym minusem edukacji, bez ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
Wybuch pandemii i związane z nim zamrożenie gospodarki wstrząsnęły polskim biznesem. Dziś po zniesieniu ograniczeń sytuacja powoli się normuje, ale trudno jest ją określić jako jednorodną. Z badania zrealizowanego przez Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że połowie firm z sektora MŚP udało się już przywrócić skalę ...
-
EY: na częstszą pracę zdalną liczy tylko 14% Polaków
Ile czasu zajmie nam powrót do pracy, jaką znaliśmy sprzed pandemii? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie „EY Future Consumer Index”. Wypływa z niego obraz Polaka-optymisty - 54% z nas liczy ten czas w dniach lub co najwyżej w tygodniach, a 36% w miesiącach. Jednocześnie tylko 10% zakłada, że zajmie to lata lub też nie nastąpi nigdy. Dla ...
-
Automatyzacja: Czy przez pandemię zastąpią nas roboty?
Eksperci rynku pracy nie pozostawiają złudzeń: postępująca automatyzacja sprawi, że pokaźna część wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Scenariusz ten może zmaterializować się wcześniej niż zakładano, ponieważ okazało się, że wybuch pandemii w znacznym stopniu przyczynił się do jeszcze szybszego wdrażania nowych narzędzi technologicznych. ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
O tym, że Polacy lubują się w okazyjnych zakupach, mówi się nie od dziś. Czy okres pandemii zmienił zachowania konsumentów w tym zakresie? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza edycja Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
Wybuch pandemii doprowadził do nagłego upowszechnienia się pracy zdalnej, a coraz częściej pojawiają się również głosy, że stanie się ona standardem tzw. nowej rzeczywistości. Takim obrotem spraw Polacy nie są raczej zmartwieni - 9 na 10 z nas wprost mówi o potrzebie pracy w trybie home office. Kwestia może okazać się jednak nieco problematyczna, ...
-
Rekrutacja pracowników w odwrocie, spadki o 31%
W II kwartale br. liczba stałych rekrutacji pracowników skurczyła się o 30%, a praca tymczasowa zaliczyła spadki na poziomie 18% - wynika z danych przedstawionych przez należące do Konfederacji Lewiatan Polskie Forum HR. To wyraźny dowód na to, że obecne realia rynku pracy nie przypominają już tych, z którymi mieliśmy do czynienia przed pandemią. ...
-
Atradius: opóźniony termin płatności dotyczy co 4. faktury
O tym, że nieprzestrzegający terminów płatności kontrahenci i klienci, to bolączka wielu polskich firm z sektora MŚP, mówi się nie od dziś. Niestety sytuacja w tym zakresie niewiele się zmienia. Kolejnym tego potwierdzeniem mogą być rezultaty badania zrealizowanego w lipcu br. dla Atradius Collections. Wynika z nich, że w terminie nie jest ...
-
Panele fotowoltaiczne: duża popularność rządowych dopłat
Montaż paneli fotowoltaicznych cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro ponad połowa osób posiadających taką instalację odczuwa generowane przez nią zyski. Niewątpliwym plusem fotowoltaiki jest również możliwość częściowego sfinansowania inwestycji pieniędzmi pochodzącymi z rządowych programów. ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
W dorosłym życiu o czas wolny bywa naprawdę trudno. Niespodziewany wybuch pandemii spowodował jednak, że wielu Polaków było w końcu w stanie wygospodarować chwile na zajęcia, na które dotychczas brakowało im czasu. Niektórzy z nas znaleźli również zupełnie nowe hobby. Czym zajęliśmy się w czasach izolacji? W jakie pasje zainwestowaliśmy? ...
-
Upadłości firm w Polsce: wakacje z rekordową liczbą niewypłacalności
Euler Hermes przeanalizował liczbę niewypłacalności polskich firm. Z analizy wynika, że pierwsze osiem miesięcy 2020 roku było pod tym względem rekordowe. Z danych opublikowanych w Monitorach Sądowych i Gospodarczych wynika, że w tym okresie odnotowano 722 niewypłacalnych przedsiębiorstw, tj. o 10% więcej niż przed rokiem. Co ważne, ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów wynika, że prawie połowa Polaków nie odczuwa większych życiowych zmian z powodu pandemii koronawirusa. 48,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie musiało podejmować żadnych istotnych zmian życiowych w związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa. W grupie ...
-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
Wybuch pandemii przyczynił się do przyspieszenia zachodzącej w polskich firmach transformacji cyfrowej. Z opracowanego przez Deloitte raportu "2020 Global Technology Leadership Study" wynika, że przeszło lub zamierza ją przejść aż 83 proc. badanych organizacji. Efektem tego są rosnące wymagania wobec liderów odpowiedzialnych za technologie. Dziś ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Czy sektor MŚP przetrwał kryzys?
Pojawiły się wyniki najnowszego badania Bibby MSP Index. Informacje zebrane od przedsiębiorców potwierdzają, że dla wielu z nich wybuch pandemii oznaczał kłopoty z płynnością finansową. Nie jest zatem zaskoczeniem, że z państwowej pomocy antykryzysowej zdecydowało się skorzystać 71 proc. reprezentantów polskiego sektora MŚP. Sektor MŚP najchętniej ...
-
Cudzoziemcy w Polsce: zadowoleni z pracy, ale ciągle wolą Niemcy
EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego prezentuje wyniki najnowszego badania „Pracownik zagraniczny w dobie pandemii”. Gros napływających z niego wniosków prezentuje się nader optymistycznie. Okazuje się m.in., że 92% cudzoziemców nie żałuje, że pozostało w Polsce na czas pandemii, a 84% deklaruje, że czuje się w naszym ...
-
ADP: blisko co 3. Polak nie słyszał o PPK
Pracownicze Plany Kapitałowe nie cieszą się nadmierną popularnością i to nawet pomimo tego, że szczegółowe ich założenia znane są już od dość dawna, a spora rzesza firm ich wdrożenie ma już za sobą. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez ADP badania „Workforce view 2020”. Dowodzi ono, że ponad połowa Polaków o PPK wie niewiele. ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
Koronasceptycy to grupa, która w polskim społeczeństwie ma całkiem pokaźną reprezentację - wynika z badania zrealizowanego przez ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Do jakich jeszcze wniosków prowadzą opinie respondentów? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu z nas uważa, że pandemia to wymysł polityków, mediów i gigantów farmaceutycznych? Jaki ...
-
Dell: transformacja cyfrowa w Polsce nabrała tempa, ale są bariery
Najnowsza, tegoroczna odsłona opracowywanego co dwa lata badania Digital Transformation Index autorstwa Dell dowodzi, że firmy na całym świecie nadają dziś priorytet wszelkim kwestiom związanym z transformacją cyfrową. Okazuje się również, że polski biznes nie tylko nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem, ale wręcz wyróżnia się dynamiką ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
Z widocznością publikowanej w polskim internecie reklamy display bywa różnie. Potwierdzeniem tego są dane cokwartalnie publikowane przez Meetrics. O ile w II kwartale br. mieliśmy do czynienia z pokaźnym wzrostem wskaźnika viewability (+10 p.proc.), o tyle już kolejne miesiące przyniosły jego niewielki, ale jednak spadek. Podobna sytuacja miała ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
Badania zrealizowane przez Siemens Financial Services dowodzą, że wskazywane przez przedsiębiorców sposoby osiągania przewagi konkurencyjnej wyraźnie różnią się w zależności od tego, jaką branżę reprezentują. Firmy poligraficzne na jednym z pierwszych miejsc stawiają nowoczesny i regularnie odnawiany park maszyn. Nakłady na ten cel podskoczyły w ...
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
Wraz z wybuchem pandemii nastroje polskich konsumentów uległy załamaniu. Od maja widoczne było jednak stopniowe wyhamowanie pesymizmu. Niestety w październiku notowania wskaźników ufności konsumenckiej znowu pikowały. W najnowszych danych GUS wyraźnie zatem odzwierciedla się dynamicznie rosnąca liczba nowych zakażeń koronawirusem. Jak czytamy w ...
-
Siła nabywcza w Europie 2020. Polska daleko, ale awansuje
13 894 euro, a więc o około 773 euro mniej niż przed rokiem. To przeciętny dochód rozporządzalny netto statystycznego Europejczyka - wynika z najnowszej odsłony badania GfK Purchasing Power Europe 2020 (Siła nabywcza w Europie 2020). Podobnie jak przed rokiem najwyższa siłą nabywczą mogą pochwalić się mieszkańcy Liechtensteinu, Szwajcarii i ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
Są już najnowsze dane dotyczące polskiego rynku leasingu. ZPL poinformował właśnie, że na przestrzeni pierwszych dziewięciu miesięcy br. wartość inwestycji sfinansowanych leasingiem spadła o 15,2% rdr, osiągając tym samym poziom 48,5 mld zł. Mamy zatem pogorszenie wyników, ale prognozy formułowane przez firmy leasingowe są optymistyczne - ...
-
Polacy a problemy współczesnego świata. Koronawirus na 1. miejscu
Są rezultaty 9. edycji „Barometru Bayer”. Badanie zlecone firmie Kantar przygląda się, jak Polacy postrzegają problemy współczesnego świata. Nie jest zaskoczeniem, że liderem zestawienia najbardziej palących bolączek jest koronawirus. Do jakich jeszcze ustaleń prowadzą odpowiedzi respondentów? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy uważniej niż ...
-
Tygodniówka i bardziej elastyczny czas pracy. Tego chcą pracownicy
Wynagrodzenie wypłacane co miesiąc przestaje się podobać dość znacznej części Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez ADP badania "Workforce view in Europe 2020". Okazuje się, że już co 5. z nas opowiada się za wypłatą co 2 tygodnie, a 15 proc. chciałoby otrzymywać tygodniówkę. Wyraźnie zaznaczającym się trendem jest również ...