-
Poczta Polska ostrzega przed oszustami. Uważaj na maile z jej logo
"Informujemy, że Twoja przesyłka dotarła do naszego biura. Nasz kurier nie mógł dostarczyć przesyłki z powodu błędnego adresu (...)". To początek maila, którego rzekomym nadawcą jest Poczta Polska. Jeżeli dostrzeżesz w swojej skrzynce tej właśnie treści wiadomość, opatrzoną dodatkowo logo państwowego operatora pocztowego, zachowaj czujność i nie ...
-
Ochrona środowiska kuleje. Polacy nie inwestują w działania proekologiczne
O tym, że ochrona środowiska jest koniecznością i to również na poziomie gospodarstw domowych, mówi się już nie od dziś. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie zrealizowane przez IBRiS dla Banku Ochrony Środowiska. Okazuje się, że działania proekologiczne nie są tym, co zajmowałoby nas nadmiernie. Na tego ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
Wybuch pandemii zatrzymał nas w domach i w dość znaczący sposób zmienił nasz styl życia. I wprawdzie w wakacje sprawy wydawały się normalizować, to jednak dziś mamy drugą falę pandemii, której skala wielokrotnie przewyższa pierwszą. Jeżeli w najbliższych dniach liczba zakażeń nadal będzie tak wysoka jak ostatnio (około 27 tys. zachorowań dziennie ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
Jest już najświeższa, 23. już edycja corocznego, międzynarodowego badania Deloitte „Zakupy świąteczne 2020”. Z odpowiedzi, których udzielili na jego potrzeby polscy respondenci, wynika wyraźnie, że tegoroczne Boże Narodzenie będzie skromniejsze od poprzedniego. W tym roku planujemy zamknąć świąteczny budżet kwotą 1 318 zł, czyli o ponad 200 ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
Wprawdzie funkcjonalności polskiej bankowości elektronicznej plasują ją znacznie powyżej światowej średniej, to nie oznacza to jednocześnie, że we wszystkim jest ona awangardą. Potwierdzeniem tego jest zrealizowane przez Deloitte badanie "Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?". Wynika z niego, że sporo do ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
Zdrowe odżywianie to trend, któremu Polacy z roku na rok hołdują coraz bardziej. Czy w czasach pandemii ta tendencja doczekała się kontynuacji? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza 2. już edycja opracowanego przez Inquiry badania "Zdrowe odżywianie". Oto, co udało się ustalić na bazie odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
Koronawirus wprawdzie dosięgnął rynek reklamowy, ale wiele wskazuje na to, że odrodzenie nadejdzie szybciej niż się spodziewano. Poprzednie estymacje agencji mediowej Zenith wskazywały, że tegoroczne, globalne wydatki reklamowe będą o 9,1% niższe od ubiegłorocznych. Najnowsze prognozy mówią już o spadku rzędu 7,5%. Niestety w przypadku Polski ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
Sytuacja na rynku pracy stabilizuje się - wynika z 42. edycji badania "Plany Pracodawców", zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wspólnie z Gfk Polonia. I to pomimo pandemii koronawirusa, która nie pozostała bez wpływu na nastroje pracodawców. COVID-19 zrewidował prognozy gospodarcze i te dotyczące wynagrodzeń. Względem badań sprzed ...
-
Polski pracownik pewny swoich kwalifikacji zawodowych
Coraz więcej polskich pracowników jest przekonanych o swoich wysokich kwalifikacjach zawodowych. Tak wynika z badania ADP "Workforce view 2020". W swoje umiejętności bardziej wierzą młodzi pracownicy i mężczyźni. Nadal jednak nie dorównujemy pracownikom z innych krajów. Wspomniane we wstępie badanie wykazało, że 86 proc. ankietowanych pracowników ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
Poziom niepokoju wywołanego pandemią koronawirusa spadł w Polsce znacząco - wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker". Co to oznacza? Czy przywykliśmy już do życia w poczuciu zagrożenia? O tym poniżej. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi obecnie 7 proc. W poprzednim badaniu, ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
Tegoroczne Boże Narodzenie jest inne niż wszystkie te, które przeżywaliśmy do tej pory. Pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele aspektów naszego życia, w tym na nasze finanse. Czy Boże Narodzenie 2020 będzie bardziej oszczędne? Gdzie i za ile kupimy prezenty świąteczne? Z kim spędzimy świąteczny czas? O tym w najnowszym badaniu PAYBACK ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
Boże Narodzenie 2020. Ponad połowa Polaków nie zaprosi gości
Jak spędzimy pandemiczne Boże Narodzenie? Czy zastosujemy się do rządowego rozporządzenia, ograniczającego do pięciu osób liczbę gości? Co znajdzie się na wigilijnych stołach Polaków? Ile wydamy na prezenty? Oto wyniki badania Inquiry. Koronawirus wciąż zbiera śmiertelne żniwo. Czy Polacy się go boją? Połowa ankietowanych przez Inquiry boi się ...
-
Pracownicy ze Wschodu, czyli Boże Narodzenie w Polsce
Zbliżające się Boże Narodzenie to dla wielu z nas czas refleksji, rodzinnych spotkań i gorączkowych zakupów. Sprawy mają się podobnie w przypadku pracujących w naszym kraju migrantów zarobkowych. Tegoroczne święta, zarówno dla Polaków, jak i cudzoziemców, będą jednak inne. Potwierdzeniem tego jest badanie zrealizowane przez EWL S.A. oraz Studium ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
Indeks niepokoju polskich konsumentów poszybował na najwyższy poziom, jaki odnotowano w całej historii prowadzonego przez Deloitte cyklicznego badania „Global State of the Consumer Tracker”. Okazuje się, że obecnie znajdujemy się na szczycie listy krajów, które charakteryzują się największymi obawami. Te ostatnie w widoczny sposób determinują ...
-
BIG InfoMonitor: Sylwester będzie tani i samotny
Tegoroczny Sylwester będzie inny niż dotychczasowe. Brak masowych imprez organizowanych przez największe miasta i ograniczenia w przemieszczaniu się sprawią, że zdecydowana większość Polaków powita Nowy Rok w zaciszu domowym. Imprezę u znajomych, organizację domówki czy wyjazd zaplanowany ma jedynie co 4. z nas. Efektem tego będą niższe niż w ...
-
PIE: pandemia zagraża rozwojowi małych miast?
3 na 4 spośród miast do 20 tys. mieszkańców odczuły w następstwie pandemii pogorszenie w swoich finansach, ponad połowa wspomina o gorszej sytuacji na lokalnym rynku pracy, a 44 proc. jest przekonanych o słabszej niż przed koronawirusem sytuacji bytowej swoich mieszkańców - wynika z raportu opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny. W świetle ...
-
Wynagrodzenia pracowników w 2021 roku nie wzrosną, ale rekrutacje w planach
40% pracodawców nie planuje w 2021 roku podwyżek wynagrodzeń, ale aż 84% ma w planach rekrutacje. Tak wynika z "Raportu płacowego 2021" opracowanego przez Hays Poland. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie trendy płacowe zaznaczą się w 2021 roku? Kogo będą rekrutować pracodawcy? Jakie wyzwania stoją przed ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
36 proc. Polaków przyznaje, że zakupy online wybiera częściej niż przed pandemią. Najczęściej taką deklarację składają osoby przed 30-tką, choć i wśród seniorów kupowanie przez internet cieszy się obecnie większą popularnością. Niezmienne zainteresowanie konsumentów wzbudzają wyprzedaże, które też w dużej mierze przeniosły się do sieci – co 5. z ...
-
Na szczepienia na COVID-19 coraz więcej chętnych
Do tej pory zaszczepiono w naszym kraju prawie 600 tys. osób z grupy O. Od 22.01.2021 na szczepienia przeciw COVID-19 mogą się rejestrować osoby w wieku 70+. I znów zainteresowanie przerosło wydolność specjalnej infolinii i przychodni. Czy świadczy to o tym, że Polacy chcą się szczepić? Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
Poziom niepokoju wywołanego pandemią COVID-19 spadł kolejny miesiąc z rzędu, tym razem o 5 p.p. i wynosi obecnie 2 p.p. - wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker". Polacy coraz mniej boją się o swoje zdrowie, ale coraz bardziej martwią się o swoje finanse. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Niewypłacalności firm: 2020 rok był rekordowy, 2021 będzie gorszy?
Rok 2020 był najgorszym w historii niewypłacalności polskich firm. Jak podaje Euler Hermes, Monitor Sądowy i Gospodarczy opublikował dane o 1293 niewypłacalnościach w ubiegłym roku. Było to 32% więcej niż rok wcześniej i najwięcej w obecnej dekadzie. A jaki będzie rok 2021? Rok 2020 był bardzo trudnym rokiem z uwagi na pandemię COVID-19. ...
-
Zatrudnienie mniej stabilne, pracownicy mniej ufni
Poznaliśmy wyniki drugiej już edycji „Barometru nastrojów pracowników”. Bieżące odpowiedzi zestawiono z tymi, których Polacy udzielili na potrzeby badania opublikowanego we wrześniu minionego roku. Tym sposobem uzyskano obraz aspektów, które uległy, bądź nie uległy zmianie na skutek pandemii. Pod lupę wzięto takie kwestie jak: wynagrodzenie, ...
-
Spadek PKB w 2020 roku niższy od prognoz
Opublikowane właśnie dane GUS pokazały, że Produkt Krajowy Brutto Polski w 2020 r. spadł o 2,8 proc. Przypomnijmy, że w 2019 roku PKB wzrósł o 4,5 proc. Na podstawie aktualnie dostępnych danych oszacowano następujące dynamiki wzrostu wartości dodanej brutto: wartość dodana brutto w gospodarce narodowej w 2020 r. zmniejszyła się o 2,9% w porównaniu ...
-
Wzrost cen bardziej frustrujący niż Covid-19
Co najbardziej frustrowało Polaków w 2020 roku? Choć pandemia COVID-19 zdominowała wszystkie dziedziny życia i gospodarki, to nie koronawirus był najczęstszym powodem irytacji, ale podwyżki cen. Odpowiedziało tak 36% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Na podium najczęstszych powodów frustracji Polaków ...
-
PMI w styczniu na poziomie 51,9 pkt.
Luty rozpoczynamy dobrymi danymi z przemysłu. PMI polskiego sektora przetwórstwa w styczniu wyniósł 51,9 pkt (51,7 pkt w grudniu 2020 r.). Oznacza to siódmy z rzędu miesiąc, kiedy wśród menedżerów logistyki optymiści przeważają nad pesymistami - co więcej przyrasta tych pierwszych. Można odnieść wrażenie, że w dzisiejszych danych znalazły ujście: ...
-
Nadgodziny bez wynagrodzenia. Home office pogłębia problem
45 proc. polskich pracowników nie otrzymuje wynagrodzenia należnego za godziny nadliczbowe - wynika z badania "Workforce View 2020" firmy ADP. Problem może się jeszcze pogłębić z uwagi na upowszechnienie się modelu pracy zdalnej. Pracując w trybie home office bardzo trudno jest oddzielić życie zawodowe i prywatne. Jeszcze trudniejsze będzie zatem ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
Wprawdzie praca zdalna cieszyła się popularnością już przed pandemią, to jednak właśnie pojawienie się koronawirusa upowszechniło ją na niespotykaną dotąd skalę. Co więcej, okazuje się, że wcale nie było to trudne. Jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu „Voice of the European workforce”, przeszło 80 proc. europejskich respondentów ...
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
Picodi.com sprawdziło wśród ankietowanych z 38 krajów, w tym z Polski, jakie prezenty na Walentynki kupują, ile wydają na nie pieniędzy i czy udaje im się trafić w gusta ukochanych osób. Oto wyniki badania. Na prezenty walentynkowe najwięcej wydają mieszkańcy Hongkongu - 102 €, Wielkiej Brytanii - 96 € i Irlandii - 92 €. Zaraz za podium znalazły ...
-
Jak Polacy spędzą Walentynki 2021? Oto Mastercard Love Index
Walentynki 2021 będziemy obchodzić w wyjątkowym czasie. Pandemia nie odbiera nam jednak chęci celebrowania tego święta, choć nieco inne mamy pomysły na spędzenie tego dnia. Zamiast najchętniej wybieranej w roku ubiegłym kolacji w restauracji, w tym roku Polacy planują zjeść wspólny posiłek w domu, czasem zamawiając jedzenie na wynos, albo ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
W następstwie wybuchu pandemii pokaźna rzesza polskich pracowników przeniosła swoje obowiązki w zacisze domowe. Nie jest więc dużym zaskoczeniem, że maile służbowe czytamy nad krupnikiem, a rozmowy biznesowe prowadzimy wprawdzie elegancko ubrani, ale jedynie od pasa w górę. Jak praca z domu zmienia dress code? Czy jest to rzeczywiście "piżama ...
-
Protest "Media bez wyboru" popierany przez 2/3 Polaków
Protest "Media bez wyboru", przeprowadzony w minioną środę, nie pozostał niezauważony. 91% Polaków przebadanych na zlecenie Komitetu Badań Radiowych odnotowało tę akcję protestacyjną, a 68% wyraziło dla niej poparcie. Protest gazet, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych skierowany był przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku ...
-
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
Wybuch pandemii wstrząsnął większością gospodarki, nie omijając przy tym sektora motoryzacyjnego. Wszystkie największe rynki motoryzacyjne (USA, Chiny, Europa) odczuły pokaźne spadki popytu. Dane LMC Automotive wskazują, że w minionym roku globalny popyt na nowe samochody spadł o 14%, a w przypadku Starego Kontynentu aż o 1/5. Czy i w jakim ...