-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
Informacje o pierwszych przypadkach zachorowania na koronawirusa w Polsce sprawiły, że sklepy spożywcze w naszym kraju przeżyły prawdziwy szturm. Gdy już przywykliśmy do izolacji, nasze interesowanie skupiło przede wszystkim na internecie. Zakupy online, streaming video oraz zdalne zajęcia fitness - to niektóre aktywności, które szczególnie ...
-
Masowe zwolnienia pracowników raczej nie nadejdą. Lepsze wieści z firm
Przed nami wyniki IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wieści napływające od przedsiębiorstw nieco uspokajają. Okazuje się m.in., że dziś o spadku nowych zamówień wspomina 41 proc. przedsiębiorstw, dla porównania pod koniec marca takiego wskazania dokonało 71 proc. ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...
-
Polska biotechnologia w światowym ogonie. Jak to zmienić?
Odkrycia biotechnologii pozwalają rozwiązywać wiele współczesnych problemów. Nie jest więc żadnym zaskoczeniem, że na świecie trwa właśnie biotechnologiczny wyścig. Udział Polski w tej gonitwie jest właściwie symboliczny i to pomimo pewnej aktywności w tym zakresie, którą podjęto w ostatnich latach, wciąż jest mało znaczącym uczestnikiem tego ...
-
Deloitte: na odzież i sprzęt sportowy wydajemy 193 euro rocznie
Wprawdzie aktywność fizyczna Polaków rośnie z roku na rok, to i tak dane zaprezentowane właśnie przez Deloitte mogą stanowić niemałe zaskoczenie. Wynika z nich bowiem, że do uprawiania minimum jednej dyscypliny sportowej przyznaje się ponad 76 proc. Polaków. To imponujący wynik, który plasuje nas na czele zestawienia, w którym uwzględnionych ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
9 czerwca 2020 roku z powodu COVID-19 zmarło w naszym kraju 17 osób. Od momentu zarejestrowania pierwszego przypadku zakażenia - 1183. Z badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny wynika jednak, że śmiertelność w naszym kraju nie rośnie, lecz wręcz spada. Autorzy raportu podejrzewają również, że niedoszacowanie liczby zgonów, do ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za maj 2020 roku. Liczba internautów w Polsce wyniosła w tym miesiącu ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24 mln. WYDAWCY Wszystkie ...
-
8 na 10 Polaków uważa, że galerie handlowe są dziś bezpieczne
4 maja br. swoje drzwi dla klientów ponownie otwarły galerie handlowe. Od tego czasu upłynęło już ponad 6 tygodni, które wyraźnie pokazały, że Polacy coraz śmielej odwiedzają sklepy, nie obawiając się przy tym nadmiernie o swoje bezpieczeństwo. Potwierdzeniem tego są badania, które przeprowadziła agencja badawcza Inquiry wraz z Polską Radą Centrów ...
-
W jakich sektorach polskiej gospodarki będzie praca dla Ukraińców?
Dla większości sektorów polskiej gospodarki brak strat do końca roku i przysłowiowe "wyjście na zero" uznano by za duży sukces. Istnieje jednak wiele branż, które są w nieco bardziej korzystnej sytuacji niż inne. Mówimy o przemyśle spożywczym, logistyce, obróbce drewna, produkcji sprzętu AGD. To w ich przypadku obecnie obserwuje się popyt na siłę ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Polak w świecie telekomunikacji. Doceniliśmy ją w czasach COVID-19
Jak Polacy funkcjonują w świecie telekomunikacji? Co prawda urządzenia telekomunikacyjne są obecne w naszym życiu już od lat, niemniej jednak doceniliśmy je szczególnie w czasach pandemii COVID-19. Najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll pokazało, że ich największą zaletą jest możliwość szybkiej komunikacji z bliskimi, oddalonymi od nas często o ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za czerwiec 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w czerwcu 2020 roku wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,7 mln. WYDAWCY ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
Wygoda, niższe ceny, możliwość zapoznania się z opiniami o produktach, przejrzystość oferty oraz możliwość zwrotu lub reklamacji. To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej kategorii produktów zdecydowanie dominują zakupy stacjonarne (59 proc.). To ...
-
Baza noclegowa: 5 polskich miast idealnych na city break
Wybuch pandemii zrewidował zachowania Polaków, zmieniając również ich zwyczaje w zakresie podróżowania. Polscy turyści w tym roku oblegać będą raczej krajową bazę noclegową. Na popularności zyskuje również city break, a więc krótkie, najczęściej weekendowe wypady do popularnych miast. Z badania zrealizowanego przez prezentmarzen.com wynika, że w ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność w górę, ale kłopotów nie brak
Handel to jedna z branż, której negatywne skutki pandemii najbardziej dały się we znaki. 4 maja br.,wraz z kolejnym etapem odmrażania polskiej gospodarki, centra handlowe ponownie mogły przyjąć klientów. I wprawdzie od normalności sprzed koronawirusa dzieli nas jeszcze sporo, to jednak niewątpliwym powodem do optymizmu jest większa, niż wcześniej ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
Jak wynika z ostatniej odsłony realizowanego przez Deloitte badania „Global State of the Consumer Tracker”, obawy o bezpieczeństwo w pandemii są coraz mniejsze - indeks niepokoju wśród polskich konsumentów spadł do poziomu - 11 proc. Spokojniejsi od nas są jedynie Niemcy, Holendrzy i Belgowie. Z drugiej strony odsetek Polaków obawiających się o ...
-
Emigracja zarobkowa ciągle interesująca. Pracę za granicą rozważa co 10. Polak
Emigracja zarobkowa interesuje obecnie co dziesiątego Polaka - wynika z najnowszej, XIV edycji Badania Barometr Rynku Pracy. Pracę za granicą rozważają przede wszystkim przedstawiciele pokolenia Y, mieszkańcy zachodniej Polski oraz osoby, które straciły zatrudnienie. Oferty zagranicznych pracodawców wskazują na szczególne zapotrzebowanie na ...
-
Prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce. Łatwo czy nie?
Instytut Badań Spraw Publicznych prezentuje wyniki nowego badania, któremu poddawać będzie cyklicznie polskich przedsiębiorców. Analizy dokonywane z użyciem narzędzia "Stan Biznesu" mają pokazać, jak firmy oceniają Polskę jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Oto, jak prezentuje się pierwsza odsłona Indexu Stanu Biznesu. Pierwsze ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
Najświeższa odsłona cyklicznego opracowania „Global State of the Consumer Tracker” autorstwa Deloitte pokazuje, że indeks niepokoju polskich konsumentów wzrósł względem poprzednich dwóch tygodni o 2 pp., osiągając tym samym poziom -9 proc. Polacy nie są tu jednak wyjątkiem, ponieważ wzrost wskaźnika odnotowano w 2/3 badanych krajów. W zachowaniach ...
-
Maseczki na twarz! A co sądzą Polacy na temat nakazów i obostrzeń?
"Maseczki na twarz!" - zalecają ostatnio rządzący, choć na przestrzeni czasu ich opinie w tej sprawie ulegały zmianie. Jak do tego nakazu podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research wynika, że sprawy traktujemy dość poważnie. Większość Polaków z niechęcią odnosi się do rodaków, którzy ignorują zalecenia zakrywania ...
-
Ukraińcy zdecydowani na dłuższy pobyt w Polsce
Nastroje ukraińskich migrantów zarobkowych w Polsce coraz częściej wskazują na tendencję do asymilacji i relokacji przynajmniej jednego członka rodziny. W związku z tym przewiduje się, że przepływ środków pieniężnych przekazywanych przez migrantów na Ukrainę zostanie ograniczony. Takie wnioski płyną z Centrum analitycznego firmy Gremi Personal w ...
-
Work Service: obawy o utratę pracy, Polacy gotowi na przekwalifikowanie zawodowe
Jeszcze przed wybuchem pandemii o rynku pracy mówiło się głównie w kontekście dobrej sytuacji pracowników - pikującego bezrobocia, rosnących wynagrodzeń oraz pogłębiających się deficytów kadrowych. Pandemia zmieniła nieco rozkład sił, ale trzeba przyznać, że Polacy nie tracą optymizmu - wprawdzie obawy o utratę pracy są dziś największe od 2017 ...
-
Awans w pracy? Tak, ale często bez podwyżki
3 na 4 Polaków uważa, że regularny awans w pracy to nieodzowny wręcz element kariery zawodowej. Tyle teorii, bo w praktyce okazuje się, że aż 37% z nas nigdy nie zostało uhonorowane w ten sposób, a 62% nie dostało go w ciągu ostatnich 3 lat. Na pięciu się po szczeblach kariery zależy nam jednak tak bardzo, że na awans godzimy się nawet wówczas, ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
Jeszcze przed pandemią Polacy dość chętnie angażowali się w różnego rodzaju akcje charytatywne, a okazją ku temu były m.in. święta Bożego Narodzenia. Wiele wskazuje jednak na to, że dobroczynność może upowszechnić się w jeszcze większym stopniu. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „Filantropia w CEE 2020”. Wynika z nich bowiem, że wraz z ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
Deloitte prezentuje najnowszą odsłonę Global State of the Consumer Tracker. Badanie zrealizowane na przełomie drugiej i trzeciej dekady sierpnia wskazuje, że obawy polskich konsumentów nieco się uspokoiły - rekordowo ostatnio niski indeks niepokoju powoli wraca do stanu sprzed miesiąca. Na uwagę zasługuje istotny spadek odsetka kupujących ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem upłynęło już ponad pół roku. Ten czas wystarczył, aby Polacy nie tylko nauczyli się żyć w czasach pandemii, ale również wyrobili sobie wobec niej postawy. Z badania ARC Rynek i Opinia "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że w polskim społeczeństwie funkcjonują trzy ...
-
Najważniejsza jest rodzina. Co jeszcze uzmysłowiła Polakom pandemia?
Niespodziewany wybuch pandemii to niewątpliwie lekcja, jaką przyniosło nam życie. Do jakich przemyśleń skłoniło Polaków funkcjonowanie w ciągłym zagrożeniu epidemicznym? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez SW Research dla Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. W odpowiedzi na pytanie o ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za sierpień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Pracownicy z Ukrainy: mniej robotników, 2 razy więcej lekarzy
Jak wynika z danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w I połowie br. doszło do znacznych przetasowań w strukturze zezwoleń na pracę dla Ukraińców. Na uwagę zasługuje przede wszystkim wzrost liczby lekarzy, pielęgniarek oraz obsługi biurowej (odpowiednio 250, 80 i 18%). Pomimo to, wykwalifikowanych pracowników z Ukrainy jest w ...
-
Ogłoszenia o pracę to nie jest przestrzeń dla nadmiernej kreatywności
Retail Jedi, Social Media Trailblazer, Corporate Magician, Ninja IT czy Artysta Kanapkowy - to tylko niektóre z dość osobliwych nazw stanowisk, na które natrafiają Polacy przeszukując oferty pracy. Czy stanowią one interesujący wabik na kandydatów, czy raczej odstręczają od aplikowania? Jak Polacy postrzegają przekaz ogłoszeń o pracę? Odpowiedzi ...
-
Po osiągnięciu wieku emerytalnego chcemy dalej pracować?
54% Polaków chciałoby dalej pracować po osiągnięciu wieku emerytalnego, żeby mieć wyższą emeryturę - wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Jednocześnie aż 46% Polaków planuje odejść na emeryturę jak tylko osiągnie wiek emerytalny, bez względu na wysokość świadczenia. Serwis ciekaweliczby.pl zapytał ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
Polskie przedsiębiorstwa przekonały się już do zalet, jakie niesie za sobą korzystanie z chmury. Dość zgodnie jednak podkreślają, że jej wdrożenie wymaga podniesienia kompetencji chmurowych. Jako źródła pozyskiwania wiedzy na temat chmury najczęściej wskazywani są jej operatorzy (38 proc.) oraz firmy konsultingowe (29 proc.) - wynika ze ...
-
Panele fotowoltaiczne: liczy się cena i doświadczenie fachowca
Wizja wygenerowania sporych oszczędności to jeden z zasadniczych powodów rosnącej popularności paneli fotowoltaicznych. Najnowsza odsłona badania zrealizowanego przez Oferteo.pl przygląda się m.in., czym kierują się Polacy, decydując się na montaż instalacji i czy w kwestiach technicznych polegają na swojej wiedzy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za wrzesień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,4 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln. Wrzesień 2020 ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
Wyroby polskich producentów mebli zyskały uznanie w wielu zakątkach świata. Na naszych rodzimych kanapach wylegują się tysiące zagranicznych użytkowników, a drugie tyle jada przy wyprodukowanych nad Wisłą stołach. Jeszcze przed wybuchem pandemii meblarstwo uchodziło za eksportową potęgę. Czy koronawirus coś w tej kwestii zmienił? Najnowsze dane ...