-
Panele fotowoltaiczne: którzy producenci najpopularniejsi, co z gwarancją?
Panele fotowoltaiczne zdobywają serca Polaków. Dla decyzji o montażu instalacji największe znaczenie ma wizja wygenerowania za jej pośrednictwem dość sporych oszczędności. Z najnowszego badania Oferteo.pl wynika, że Polacy nie przywiązują zbyt dużej wagi do kraju pochodzenia producenta paneli, chociaż niewątpliwie niektórzy z nich cieszą się ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
Wprawdzie większość polskiego społeczeństwa to osoby ufające, że szczepienia są jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony przed groźnymi chorobami, to jednocześnie okazuje się, że szczepionka na koronawirusa interesowałaby jedynie 38,6 proc. Polaków. Co ciekawe, jeszcze w sierpniu "tak" mówiło jej 62 proc. badanych - wynika z raportu „ ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
E-administracja już od dłuższego czasu cieszyła się zainteresowaniem polskich petentów. Okazuje się jednak, że prawdziwy wybuch jej popularności nastąpił wraz z wybuchem pandemii. Z badania zrealizowanego dla firmy Nexera przez GfK wynika, że w czerwcu br. sprawy urzędowe online załatwiało już 71% Polaków. Dla porównania, rok wcześniej było to o ...
-
PIE: strategiczne sektory gospodarki należy uniezależnić od Chin
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował raport „Sektory strategiczne w gospodarce unijnej”. Jego autorzy wskazują na problemy, które wyraźnie unaocznił nam wybuch pandemii, wskazując, że trzeba dołożyć starań, aby uniezależnić strategiczne sektory gospodarki od Chin. Podjęte w tym zakresie działania powinny przede wszystkim minimalizować skalę ...
-
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Black Friday przywędrował do Polski zza oceanu i wszystko wskazuje na to, że zadomowił się u nas na dobre. Jak prezentują się związane z tą tradycją zachowania konsumentów? Które polskie miasta są liderami w korzystaniu z promocji przygotowanych przy okazji Czarnego Piątku? Jakie kategorie produktów są najbardziej pożądane przez kupujących? ...
-
KRD: pandemia przyspiesza windykację należności i wzmaga ostrożność
Ostrożniejsze zawieranie kontaktów biznesowych i nowych zobowiązań, mniejsza skłonność do ustępstw, wprowadzanie do umów dodatkowych, zwiększających bezpieczeństwo zapisów, poleganie głównie na współpracy ze sprawdzonymi kontrahentami. Tak właśnie polskie firmy radzą sobie w czasach, kiedy o zaufanie w biznesie jest szczególnie ciężko - wynika z ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
Pandemia COVID-19 nie odpuszcza i wciąż ma zgubny wpływ na biznes. Ale jak wynika z drugiej już edycji badania "COVID-19 Business Pulse Survey - Polska" zrealizowanego przez Bank Światowy i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw radzi sobie z ograniczeniami coraz lepiej. Podczas pierwszej edycji ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Zimowe wyprzedaże w Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na pandemię i ograniczenia w handlu. Dlatego w styczniu 2021 na okazyjne zakupy planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów. W badaniu ...
-
Emerytura nie wystarczy na przeżycie
Serwis kariery InterviewMe.pl sprawdził, czy Polacy boją się przejścia na emeryturę i związanego z tym spadku dochodów. Przeprowadzone badanie wykazało, że 67% z nich obawia się, że świadczenie to będzie na tyle niskie, że nie wystarczy im na przeżycie. Mimo tego 60% Polaków nie boi się emerytury. Badanie "Czy Polacy boją się emerytury?" ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
87% Polaków deklaruje chęć życia w zgodzie z naturą, 58% uważa, że dobrze o społeczeństwie świadczyłoby ograniczenie konsumpcji, a 42% odmawia zakupu produktów firm słynących z nieetycznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez Gumtree. Świadomość ekologiczna naszych rodaków wyraźnie rośnie, ale moda na bycie "eko" i trend zero waste ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Jest już najnowsza odsłona cokwartalnego badania IAB Polska/PwC AdEx. Tym razem niesie ona znacznie lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał minionego roku przyniósł mu już wyraźne ożywienie i bardzo oczekiwany, dodatni wynik. ...
-
Pandemia niszczy karierę zawodową Polek?
Pandemia COVID-19 ma negatywny wpływ na wiele sfer naszego życia. Badanie sytuacji życiowej i zawodowej kobiet biznesu przeprowadzone przez Deloitte wykazało, że u 86 proc. Polek na skutek pandemii ucierpiało samopoczucie psychiczne, a u 79% także fizyczne. Ponadto 74 proc. Polek obawia się o dalszy rozwój swojej kariery zawodowej. Z tego tekstu ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
Postęp technologiczny rozpędzony jest już właściwie do granic możliwości. Czy Polacy chętnie korzystają z jego dobrodziejstw? Wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll pozwalają na tak postawione pytanie odpowiedzieć twierdząco. Jego respondentów zapytano m.in. o stosunek do płatności i aplikacji mobilnych, śledzenie nowinek oraz poczucie ...
-
Transformacja cyfrowa: nie ma odwrotu, ale brakuje pieniędzy
Jednym z pozytywnych "skutków ubocznych" pandemii okazało się niewątpliwie istotne przyspieszenie transformacji cyfrowej, o którym mówi połowa polskich przedsiębiorstw. 27% firm wręcz przyznaje, że podjęło działania w tym zakresie wyłącznie ze względu na pojawienie się koronawirusa. W przypadku co 10. firmy pandemia przyczyniła się do zahamowania ...
-
Automatyzacja: wybawienie pracodawców, zmora pracowników?
Coraz większa rzesza polskich pracowników zaczyna przebąkiwać o ryzyku, jakie generuje ich zdaniem automatyzacja. Obecnie obawy przed byciem zastąpionym przez roboty formułuje 28% Polaków, co oznacza 20-procentowy wzrost względem lipca 2020 roku. Czy jest to uzasadniony niepokój? Tak może być, tym bardziej, że implementacja najnowszych technologii ...
-
Bezpieczeństwo sieci: awans Polski o 22 pozycje w światowym rankingu
Polska sieć nareszcie znalazła się wśród najbezpieczniejszych na świecie. Z danych firmy Check Point wynika, że nasz kraj awansował o 22 oczka w rankingu bezpieczeństwa cybernetycznego. Polska zajmuje teraz 25 pozycję na świecie i 15 w Europie. W marcu 2021 roku indeks zagrożeń w Polsce wyniósł 22,1 pkt (im niższy indeks tym mniej ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
Firma Antal prezentuje pierwsze wyniki najświeższej odsłony badania Business Environment Assesment Study. Jego respondentami byli decydenci działających na polskim rynku firm, którzy wskazali m.in. swoje plany inwestycyjne na najbliższe lata oraz poddali ocenie atrakcyjność inwestycyjną polskich miast. Okazuje się, że odsetek organizacji ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
W czasie pandemii Polacy przenieśli swoje zakupy do internetu. Jak się okazuje, także odzież i obuwie kupowaliśmy chętnie online. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku odzież w sieci kupowało 3/4 Polaków, a obuwie - ponad połowa. W czasie pandemii z oczywistych względów ograniczone zostało funkcjonowanie sklepów ...
-
Praca zdalna: plusy, minusy, perspektywy
O pierwszym polskim przypadku zakażenia koronawirusem dowiedzieliśmy się 4 marca 2020 r. Kolejne miesiące przyniosły rozwój pandemii, konieczność zachowywania dystansu społecznego, a także masowe wręcz przejście na domowe nauczanie i pracę zdalną. Ta ostatnia przeszła błyskawiczną wręcz drogę - od pożądanego benefitu pozapłacowego do standardu ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
Sytuacja pandemiczna poprawiła się, co na pewno ma wpływ na tegoroczne plany wakacyjne Polaków. W najbliższe wakacje urlop planuje więcej osób niż rok temu i przeszkodą nie będzie nawet brak szczepień przeciwko COVID-19. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika jednak, że 75 proc. Polaków spędzi urlop w kraju. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Poglądy polityczne. Czy rozmawiać o nich w pracy?
Polacy lubią oddawać się rozmowom o polityce. Także w miejscu pracy. Z badania przeprowadzonego przez serwis kariery InterviewMe.pl wynika, że robi to aż 68% rodaków. Czy to dobry pomysł? W ramach badania „Czy i jak Polacy rozmawiają w pracy o polityce?” zapytano 700 respondentów o to czy poruszają tematy polityczne w pracy i jaki jest ich ...
-
Walka o równouprawnienie płci na rynku pracy jeszcze trwa
Wprawdzie o różnorodność i równouprawnienie płci jest na polskim rynku pracy coraz łatwiej, to jednocześnie jednak za wcześnie jest stwierdzić, że problemy z dyskryminacją przestały istnieć. Potwierdza to badanie opisane na łamach opracowanego przez Hays Poland raportu „Kobiety na rynku pracy 2021”. Dowodzi ono m.in., że 45% specjalistek ciągle ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
Wielkimi krokami zbliża się długi weekend czerwcowy. Pandemia odpuszcza, co wydawałoby się sprzyja planom wyjazdowym. Co zamierzają Polacy? Z badania IMAS International przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy "Turystyka i wypoczynek w pandemii" wynika, że co trzeci rodak planuje wyjazd, a zdecydowana większość, bo ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Po pandemii już tylko zakupy online?
Zakupy online cieszą się w Polsce olbrzymią popularnością, która w czasach pandemii tylko przybrała na sile. W kwietniu 2020 r. udział e-commerce w sprzedaży detalicznej sięgnął rekordowych 11,9%. Znoszenie kolejnych obostrzeń spowodowało, że Polacy ponownie zwrócili się w stronę handlu stacjonarnego. Ciągle jednak największe przywiązanie do ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
Niespodziewane pojawienie się pandemii dotknęło szczególnie branżę turystyczną. Dziś, po zniesieniu obostrzeń i zakrojeniu na szeroką skalę akcji szczepień, sektor może zacząć odrabiać straty. Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie ...
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
Pomimo tego, że dyskusje na temat zdrowego odżywiania właściwie nie schodzą z ust Polaków, to jednak okazuje się, że cieszący się złą sławą fast food nie tylko nie traci nic na swojej popularności, ale wręcz ją zyskuje. Potwierdzeniem tego może być najnowsze badanie ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że serwujące go restauracje są najczęściej ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
Stres, zbyt duża konkurencja wśród pracowników, mały wpływ zatrudnionych na firmę, sztywne reguły, brak prywatności. To niektóre z wymienianych przez Polaków minusów pracy w korporacji. Pomimo to wielu z nas, oczywiście za odpowiednie pieniądze, zgodziłoby się na zatrudnienie w korpo i to nawet w takim, które działa wbrew naszym przekonaniom. Do ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
Eksperci Colliers podsumowali I połowę 2021 roku na polskim rynku handlowym, wybierając najważniejsze, ich zdaniem, wydarzenia. Całkowite zasoby powierzchni handlowej to obecnie 12,2 mln mkw. Pierwsze półrocze upłynęło pod znakiem mocnej ekspansji sieci ekonomicznych. Na polskim rynku działalność rozpoczynają dark stores. Na mocy ustawy covidowej ...
-
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
Wyniki trzeciej edycji badania Business Environment Assesment Study dowodzą wysokiej atrakcyjności Trójmiasta jako lokalizacji biznesowej. Wystawione przez decydentów polskich firm oceny trójmiejskiego środowiska biznesowego rzucają światło na polski rynek z perspektywy biznesu i umożliwiają wskazanie kluczowych trendów, jakie zaznaczają swoją ...
-
Pracowników z Ukrainy jest już za mało?
Polski rynek pracy w sposób niezwykły chłonie pracowników spoza Unii Europejskiej. Potwierdzeniem tego są dane zgromadzone przez Eurostat, z których wynika, że w 2019 roku żaden kraj UE nie dorównywał nam skalą zatrudniania takich kadr. Nie dość, ze trendu tego nie odwróciła pandemia, to jeszcze okazuje się, że potrzeb kadrowych zgłaszanych przez ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
Wprawdzie polscy pracownicy nieco rzadziej niż pracownicy z innych krajów wskazują na niesione przez pandemię ryzyko automatyzacji miejsc ich zatrudnienia, to jednak nie oznacza to, że nie dostrzegają zmian zachodzących na rynku pracy. Dobitnym tego potwierdzeniem może być chociażby wysoki odsetek Polaków rozważających możliwość przebranżowienia ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
Szczepienia przeciwko COVID-19 w Polsce mocno wyhamowały po wakacjach. Jak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor jedna trzecia Polaków nie chce się szczepić. Na zmianę tej decyzji nie mają wpływu ani obawy o zdrowie i finanse, ani przekonanie o nieuchronności czwartej fali pandemii i związanych z nią restrykcji. Z ...