-
Pakiet zabezpieczeń Panda 2007
Firma Panda Software wprowadza na rynek polski nowe programy przeznaczone do ochrony firm i użytkowników domowych. Wersje na rok 2007 zabezpieczają przed wszelkimi zagrożeniami, ze szczególnym uwzględnieniem niebezpiecznych oszustw internetowych i kradzieży poufnych danych. Standardowa licencja będzie pozwalała na instalację programu na dwóch lub ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, ...
-
Tydzień 38/2006 (18-24.09.2006)
W dalszym ciągu nie wiadomo co będzie w przyszłości z gazociągiem jamalskim przechodzącym przez Polskę w przypadku zrealizowania Gazociągu Północnego (dwie jego nitki będą miały zdolność transportową 50-60 mld m3) podczas gdy jamalski ma obecnie 35 mld m3. Budowę rurociągu rozpoczęto w 1997 (długość 682km) i oddano do użytku po trzech latach. ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
W ogólnoeuropejskim badaniu przeprowadzonym na zlecenie Visa UK w celu porównania wyników "zakupowego ilorazu inteligencji (zakupowego IQ)" Brytyjczyków z innymi nacjami kontynentu Polacy znaleźli się na pierwszym miejscu. Spośród dziewięciu krajów, w których badania przeprowadził ośrodek badań i prognozowania rozwoju The Future Foundation polscy ...
-
Bilans płatniczy IV-VI 2006
Saldo rachunku bieżącego w II kwartale 2006 r. było ujemne i wyniosło 1 mld 184 mln euro - podał Narodowy Bank Polski. Porównując z danymi za II kwartał 2005 r. saldo rachunku bieżącego pogorszyło się o 441 mln euro. W II kwartale 2006 r. napływ środków z Unii Europejskiej do sektora rządowego wyniósł 1 mld 398 mln euro i był najwyższy w historii. ...
-
Bezpieczniejsze płatności internetowe
W październiku eCard, we współpracy z Arcot Int., Visa Int. i MasterCard zaoferują polskim bankom usługę umożliwiającą klientom tych instytucji autoryzację operacji dokonywanych w internecie kartami płaskimi. Oznacza to, że 80 proc. z 20 mln wydanych kart może stać się użytecznych w środowisku wirtualnym. Dzięki technologii 3D Secure, ...
-
Tydzień 40/2006 (02-08.10.2006)
Od czasu do czasu "wielki świat" organizuje konferencje polityków, którzy w spektakularny sposób z troską pochylają się nad niedolą najbiedniejszych, radzą nad pomocą dla nich i w świetle jupiterów co jakiś czas obiecują im pomoc, która okazuje się nie tylko niewystarczająca, ale i znacznie mniejsza niż składane obietnice. W Japonii rozpoczął ...
-
Opieka medyczna według Polaków
Pacjenci są zdania, że lepszy dostęp do nowych leków spowodowałby zmniejszenie zachorowań i poprawę zdrowia społeczeństwa - wynika z badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Instytutu Globalizacji. Jednocześnie Polacy są przekonani, że nie mają takiego samego dostępu do leków jak mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej. 57 proc. badanych ...
-
Linie lotnicze I-VI 2006
Polski rynek lotniczy w dalszym ciągu notuje dużą dynamikę wzrostu - wynika z danych zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Łącznie w pierwszym półroczu tego roku na podróż lotniczą zdecydowało się ponad 6,3 miliona pasażerów. Wzrost regularnych przewozów pasażerskich w pierwszej połowie tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2005 r. ...
-
Co się rozprzestrzenia w sieci?
"Co krąży w sieci, czyli pierwsze w Polsce badanie informacji rozprzestrzenianych w internecie" - to tytuł badań przeprowadzonych przez agencję reklamową Publicis oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Badania miały na celu ukazanie zasad rządzących marketingiem wirusowym i komunikacją w internecie. Przeanalizowano 1249 załączników z 572 ...
-
Reklama radiowa IX 2006
Z danych firmy Expert Monitor wynika, że niemal wszystkie ogólnopolskie stacje radiowe odnotowały większe wpływy z reklam niż rok temu. Jedynie w Radiu BIS przychody reklamowe spadły - z 0,86 mln zł (styczeń-wrzesień 2005) do 0,52 mln zł w analogicznym okresie bieżącego roku. Najlepsze wyniki osiągnął RMF FM, który zarobił w omawianym okresie ok. ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
Według raportu "Wizerunek sieci handlowych" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów. Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów ( ...
-
Szybkość 1,8Mbit/s w Era Blueconnect
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, uruchomiła komercyjnie technologię HSDPA w całej swojej sieci 3G. Technologia HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) jest rozwinięciem dotychczas wykorzystywanego UMTS i pozwala w chwili obecnej na zwiększenie szybkości transmisji danych z 384kbit/s do 1,8Mbit/s, czyli prędkości porównywalnych z ...
-
Programy informacyjne w TV X 2006
Najwyższą oglądalnością wśród programów informacyjnych nadal cieszą się "Wiadomości". O godz. 19.30 TVP1 wybiera 64 proc. Polaków - wynika z badania TNS OBOP. Program ten to także najczęściej celowo wybierany program informacyjny. Niemal połowa Polaków specjalnie włącza telewizor aby obejrzeć właśnie "Wiadomości". Drugie miejsce w zestawieniu ...
-
Polacy ignorują blogi
84 proc. Polaków nie czyta blogów. 16 proc. społeczeństwa robi to jednak przynajmniej raz w tygodniu - wynika z badania "Action because of a Blog" zrealizowanego przez agencję Edelman. Z badań wynika też, że kobiety nieco częściej blogują niż mężczyźni. W Polsce, jak i w krajach zachodnich większość respondentów badanych bloguje, ponieważ chce ...
-
Podróże Polaków IX 2006
We wrześniu za granicę wyjechało o 40 proc. Polaków więcej niż przed rokiem - wynika z badania Instytutu Turystyki przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Najwięcej wyjazdów zagranicznych stwierdzono na lotniskach. Według szacunków Instytutu we wrześniu Polacy odbyli 2,25 mln podróży krajowych (o 10 proc. mniej w porównaniu z tym ...
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, ...
-
Wiedza Polaków o HIV i AIDS
W ciągu ostatnich czterech lat wzrosła wiedza Polaków o najczęstszych drogach zakażenia wirusem HIV - wynika z badania prof. Zbigniewa Izdebskiego, zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS. Wiedzę o podstawowych drogach zabezpieczania się przed wirusem HIV - współżycie z jednym wiernym partnerem, stosowanie czystych ...
-
Szybszy mobilny Internet w Orange
Od 1 grudnia 2006 Orange, jako kolejny polski operator komórkowy, wprowadził do swojej oferty technologię HSDPA pozwalającą na zwiększenie szybkości transmisji danych z 384 kbps do 1,8 Mbps. Technologia HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) to rozwinięcie obecnie wykorzystywanej technologii UMTS/3G pozwalające na znaczące zwiększenie szybkości ...
-
Profil użytkownika kawiarenki internetowej
Przeprowadzone w trzecim kwartale br. na zlecenie ARBOmedia Polska badanie gemiusAdHoc pozwoliło stworzyć profil użytkownika kawiarenki internetowej. Jest to osoba młoda, mieszkająca w mieście, będąca częstym i doświadczonym użytkownikiem Internetu. Dodatkowo czas spędzony w kawiarence wynosi każdorazowo ponad godzinę. Według wyników badania firmy ...
-
Wydatki świąteczne 2006
Ponad połowa Polaków planuje pokrycie świątecznych wydatków z bieżących dochodów, 8 proc. z oszczędności, zaś 19 proc. nie planuje specjalnych wydatków (badanie było realizowane w listopadzie). Tylko 2 proc. osób myśli o wzięciu na ten cel pożyczki bądź kredytu. Pokrycie świątecznych wydatków z bieżących dochodów częściej planują osoby w wieku od ...
-
Polacy kochają Firefoksa
Europejczycy coraz chętniej korzystają z Firefoksa. Przeglądarkę Mozilli wybiera już ponad 33 proc. Polaków, to trzeci wynik na Starym Kontynencie - wynika z najnowszych danych firmy Xiti Monitor. Obecnie Firefoksa używa 23,2 proc. użytkowników komputerów PC w Europie. W kwietniu br. wybierało ją 19,4 proc. badanych. Przeglądarkę Firefox ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy
Co drugi pracownik zatrudniony w średnim lub dużym przedsiębiorstwie byłby skłonny przyjąć propozycję pracy za granicą - wynika z ogólnopolskiego badania satysfakcji pracowników, zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) we współpracy z Pracuj.pl. Czynniki skłaniające do podjęcia takiej decyzji to przede wszystkim wysokość ...
-
Motorola: nowe telefony z HSDPA
Motorola wprowadziła na polski rynek telefony MOTORAZR maxx V6 i MOTORAZR V3xx, obsługujące transmisję HSDPA (High-Speed Download Packet Acces). Technologia HSDPA umożliwia połączenie z internetem pozwalające na szybsze ściąganie plików, oglądanie wideo, wysyłanie i odbieranie e-maili z dużymi załącznikami. MOTORAZR maxx V6 Telefon działa w ...
-
Choroby wieku dojrzałego online
Nie jest tajemnicą, że dojrzały wiek szczególnie sprzyja zapadaniu na niektóre schorzenia. Jak wskazują lekarze, jednym z podstawowych środków profilaktycznych przy wszystkich schorzeniach jest edukacja zdrowotna i rzetelna informacja o chorobach. Pożyteczną rolę edukacji zdrowotnej docenił też serwis Senior.pl, pierwszy polski portal tworzony w ...
-
Porównywarki cen - łowcy okazji
Coraz więcej Polaków docenia wygodę wirtualnych zakupów. W internetowym handlu powoli zaczyna być tłoczno - swoimi ofertami kusi nas już kilka tysięcy rodzimych sklepów tego typu. W wybieraniu najlepszej oferty niezwykle pomocne mogą się więc okazać serwisy oferujące błyskawiczne porównywanie cen danego produktu w setkach sieciowych marketów. ...
-
Wigilia we własnym domu
Według najnowszego badania CBOS, zdecydowana większość Polaków - 80 procent przyznaje, że zamierza spędzić Wigilię we własnym domu. Tylko 13 procent ankietowanych będzie świętować u kogoś z rodziny w tej samej miejscowości, a 6 procent wyjedzie do rodziny. Prawie połowa Polaków chce usiąść do wigilijnego stołu w gronie najbliższej rodziny – żony ...
-
Polacy bardziej zadowoleni z życia
Jak wynika z badania CBOS "Poziom satysfakcji życiowej Polaków w latach 1994-2006" w ciągu 12 lat przybyło rodaków zadowolonych z życia. W 1994 roku 53 procent ankietowanych przyznawało, że jest zadowolonych ze swojego życia, a w 2006 roku było ich już 69 procent. W grudniu 2006 roku co trzeci badany przyznawał, że jest osobą szczęśliwą, a tylko ...
-
Płaski telefon Samsung Z370
Samsung wprowadził na Polski rynek nowy telefon Z370. Dzięki zastosowaniu tworzywa z dodatkiem włókna szklanego nowy model charakteryzuje się niską wagą i większą wytrzymałością, zaś technologia 3G zapewnia szybszą transmisję danych i co za tym idzie łatwiejszy dostęp do plików video, muzyki i gier. Z370 wyposażony jest w wyświetlacz TFT (262 tys. ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
Badania przeprowadzone przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskie Stowarzyszenie Public Relations dotyczące poglądów PRowców na temat koncepcji odpowiedzialnego biznesu zostały zainicjowane, by sprawdzić jaki jest stosunek branży do zagadnienia CSR. Wyniki pokazują jednak, że należy mówić nie tylko o poglądach, ale o działaniach, bo PRowcy są ...
-
Podział ról w polskich domach
Tradycyjny podział ról przy wykonywaniu obowiązków domowych jest nadal w Polsce bardzo popularny - wynika z ostatnich badań wykonanych przez CBOS. Takie czynności, jak: pranie, prasowanie, przygotowywanie posiłków, sprzątanie oraz codzienne zakupy, w większości domów zazwyczaj wykonują kobiety. Odsetki mężczyzn, którzy zajmują się tymi zadaniami, ...
-
Dysk twardy Prestigio Data Safe II
Firma Prestigio, działająca w branży technologii mobilnych i odwzorowywania obrazu, wprowadziła na polski rynek nowy produkt: Prestigio Data Safe II - 2,5 calowy twardy dysk oprawiony w skórę. Nowy produkt to rozwiązanie dla osób aktywnych, często podróżujących, którym zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie własnych danych, a zarazem ...
-
Telefonia internetowa wciąż mało popularna
Zaledwie 1 proc. Polaków regularnie korzysta z telefonii VoIP, a aż 88 proc. nie wie, co to jest VoIP. Kto im to wytłumaczy, może liczyć na ponad 30 milionów klientów - uważa operator telefonii internetowej IPFON, na zlecenie którego w listopadzie 2006 roku OBOP przeprowadził badania o telefonii internetowej. Badania pokazały, że tylko 1 proc. ...
-
Projektor BenQ MP510
Firma BenQ wprowadziła na Polski rynek nowy projektor BenQ MP510 - tani i cichy model projektora z rodziny wielozadaniowych. Nowy MP510 charakteryzuje się jasnością 1500 ANSI lumenów, rozdzielczością SVGA (800x600 pikseli), kontrastem 2000:1 oraz niskim poziomem hałasu. Nowy projektor BenQ wyposażony został w szereg funkcji - w tym 7 ...
-
Internet w Polsce 2002-2006
Rynek dostępu szerokopasmowego w Polsce znacznie się rozwinął w ciągu roku - podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej. Z danych UKE wynika, iż w październiku 2006 roku w stosunku do października 2005 roku liczba łączy umożliwiających stały i zarazem szerokopasmowy dostęp do sieci Internet ogółem wzrosła o ponad milion linii, co stanowiło wzrost ich ...