-
Polacy myślą o starości
Według przeprowadzonego ostatnio badania CBOS, Polacy coraz częściej zastanawiają się, jak będzie wyglądało ich życie w starszym wieku, coraz bardziej są zainteresowani tym etapem życia. Sądzą jednocześnie, że seniorzy nierzadko doświadczają braku życzliwości i zrozumienia ze strony społeczeństwa. O sędziwym wieku myśli 77 proc. respondentów, w ...
-
Jakość paliwa w Polsce I-XII 2006
Poprawia się jakość paliw w Polsce - wynika z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową w 2006 roku. Niewiele ponad 2 proc. zbadanych stacji sprzedawało benzynę lub olej napędowy złej jakości - trzykrotnie mniej niż w 2005 roku. Od 1 maja 2004 roku Polska przedstawia Komisji Europejskiej raporty na temat jakości paliwa znajdującego się w ...
-
Eurostat: najmniej dzieci rodzi się w Polsce
Z najnowszych danych unijnego biura statystycznego Eurostat wynika, że najmniej dzieci spośród wszystkich kobiet w krajach Unii Europejskiej rodzą Polki. Obok naszego kraju najmniej dzieci przychodzi na świat na Słowacji, w Słowenii, na Litwie oraz w Czechach, czyli nowych krajach członkowskich UE. Aby zapewnić naturalną wymianę pokoleń, wskaźnik ...
-
Telefon Samsung Z630 z HSDPA
Firma Samsung wprowadziła na polski rynek telefon Samsung Z630 z funkcją HSDPA (usługa telefonii 3G umożliwiająca pobieranie danych do telefonu z prędkością do 1.8 Mb/s). Dzięki zastosowaniu tworzywa z dodatkiem włókna szklanego Z630 jest lekki i wytrzymały. Z630 wyposażony jest w wyświetlacz TFT (262 tys. kolorów) o przekątnej 2.13 cala. Dwa ...
-
Polski rynek nieruchomości: jak wzrosną ceny
W ciągu najbliższych 3 lat ceny nieruchomości w Polsce nadal będę rosły. Największe wzrosty spodziewane są w Poznaniu, Katowicach, Trójmieście, Kielcach, Lublinie i Bydgoszczy. Miasta, w których już teraz mieszkania są relatywnie drogie (np. Warszawa, Kraków, Wrocław), będą notowały wolniejszy wzrost cen – to główne wnioski płynące z najnowszego ...
-
Czytelnicy dzienników: lojalni czy nie?
Żaden z ogólnopolskich dzienników nie może się pochwalić znaczącym udziałem stabilnych czytelników. Na tym tle znacznie korzystniej przedstawia się sytuacja się tytułów regionalnych. To wnioski z badania czytelników prasy przeprowadzonego przez TNS OBOP z użyciem tzw. Conversion Model, łączącego pomiar lojalności z pomiarem satysfakcji czytelników ...
-
(Nie)lojalność polskich klientów
Zmiana dostawców stała się narodowym rytuałem Polaków, co kosztuje firmy blisko 2,5 miliarda Euro - wynika z Indeksu Migracji Klientów, przygotowanego przez BMC (ang. BMC Churn Index). Badania, które posłużyły do stworzenia indeksu, wskazują, że proces ten nabiera tempa - 26% klientów zmieniło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy bank. 2007 może być ...
-
Polacy zadowoleni ze swoich banków
47 procent Polaków jest zadowolonych z usług swojego banku - wynika z sondażu agencji badawczej Synovate. Badanie przeprowadzono w marcu 2007, na reprezentatywnej próbie 1000 osób, metodą CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo). Ankietowanych zapytano o to, w jakim stopniu są zadowoleni z usług banku, z którego najczęściej korzystają. ...
-
Kopalnie będą musiały sobie radzić same
Spółki węglowe gwałtownie potrzebują pieniędzy, by utrzymać się na rynku - przekonuje w rozmowie z "Dziennikiem" wiceminister gospodarki Krzysztof Tchórzowski. Jego zdaniem, w Polsce kończy się możliwość pomocy publicznej dla górnictwa, z czego coraz lepiej zaczynają sobie zdawać sprawę nawet związki zawodowe. Według wiceministra, sprzedaż akcji ...
-
Wodoodporna klawiatura
Po dłuższym używaniu klawiatury przychodzi taki moment, że trzeba ją wyczyścić. Zazwyczaj polega to na wyciąganiu osobno każdego klawisza, czyszczeniu go i wkładaniu z powrotem. Mając przed sobą wizję takiego czasochłonnego zajęcia, większość ludzi zapewne wolałaby kupić nową klawiaturę. Alternatywą dla takiego rozwiązania jest Washable Keyboard ...
-
RMF FM liderem w I kwartale 2007 r.
RMF FM umocnił w pierwszym kwartale 2007 r. swoją pozycję lidera na rynku radiowym w Polsce - wynika z badania Radio Track, realizowanego przez SMG/KRC A Millward Brown Company. Udział RMF FM, lidera rynku ogólnopolskiego, w pierwszym kwartale 2007 roku wynosił 22,4 proc. Przed rokiem udział stacji kształtował się na poziomie 21,4 proc. Druga ...
-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Rynek suplementów diety będzie rósł
Zdaniem PMR, poprawienie komunikacji z aptekarzami i hurtownikami mogłyby przyczynić się do dalszego wzrostu wartości rynku suplementów diety w Polsce. W 2006 r. rynek ten wrósł o 33%. PMR szacuje wartość tego rynku na ponad 1 mld zł, a wzrost na 2007 r. rzędu 25%. Poprawa komunikacji z aptekarzami kluczowym celem marketingowym Według badania ...
-
Reklama w telewizji IV 2007
TVN zarobił na reklamach w kwietniu 2007 roku prawie 211 mln zł, czyli o niespełna milion więcej niż Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Najwięcej na reklamach zarobił w kwietniu tego roku TVN, który miał 210,84 mln zł wpływów reklamowych, czyli o 8,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu ...
-
Trendy w zarządzaniu IT w Polsce
CIO Magazyn Dyrektorów IT oraz firma CA w lutym i w marcu 2007 r. przeprowadziły badanie dotyczące podstawowych obszarów pracy wśród polskich dyrektorów IT. Wśród najchętniej komentowanych były wyzwania, jakie ankietowani zakładają sobie na najbliższy rok. Jak pokazują wyniki, postawią oni głównie na zapewnienie bezpieczeństwa oraz nadążanie za ...
-
Systemy Business Intelligence coraz popularniejsze
W 3 lata do ponad miliarda dol. z obecnych 850 mln dol. wzrośnie wartość rynku systemów Business Intelligence w Europie, Afryce Pn. i Bliskim Wschodzie - prognozuje instytut Gartnera. Ważnym rynkiem ma być Polska, gdzie w 2005 r. wydano na BI prawie 50 mln dol. To dwukrotnie więcej niż 2-3 lata temu. "Szybki wzrost popularności systemów BI do ...
-
Internet szerokopasmowy w Polsce
Cisco zaprezentowało wyniki raportu Broadband Barometer, pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analizie poddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników, wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanych przez nich cen, ...
-
Telefon stacjonarny coraz rzadziej używany
Polacy coraz chętniej korzystają z telefonów komórkowych zamiast stacjonarnych. Znaczna grupa korzystających z usług telekomunikacyjnych zdecydowała się już na rezygnację z tradycyjnego telefonu. To wnioski z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Według badań przeprowadzonych przez Ericsson, telefonu komórkowego używa 72 ...
-
Samsung E210 z MP3 i radiem
Firma Samsung wprowadziła na polski rynek telefon Samsung E210. Nowy, składany E210 posiada między innymi aparat fotograficzny z funkcją nagrywania wideo, odtwarzacz MP3 i radio. W E210 znajdują się dwa wyświetlacze. Główny wyświetlacz LCD to ekran TFT o 65 000 kolorów. Telefon posiada także aparat fotograficzny o rozdzielczości 1.3 Megapiksela. ...
-
Zarządzanie danymi w polskich firmach
Firma Hitachi Data Systems opublikowała wyniki badań "Storage Index" przeprowadzonych wśród 950 firm w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), w tym wśród 50 przedsiębiorstw działających w Polsce. Wyniki analizy prezentują podejście dyrektorów ds. informatyki do kwestii związanych z przechowywaniem i zarządzaniem danymi. Wśród trzech ...
-
Mobilność coraz ważniejsza
Podczas, gdy ostatnie pięćdziesiąt lat upłynęło na rozwijaniu łączności i komunikacji, następne pięć zapewni ludziom możliwość osiągnięcia tych celów bez względu na to, gdzie w danej chwili się znajdują. Oto wnioski płynące z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wśród 9000 ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
Jak podaje serwis Bankier.pl, w pierwszym kwartale 2007 roku liczba użytkowników serwisów biznesowych w Internecie wzrosła o 24% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. W tym samym okresie liczba użytkowników polskiego Internetu wg badania Megapanel PBI/Gemius wzrosła o 18%. Największą dynamiką wzrostu w kategorii tematycznej Biznes, ...
-
Internet w Polsce
38 proc. Polaków korzysta regularnie z Internetu. Kolejne 30 proc. bardzo chce mieć stałe łącze w domu - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Ericsson. Odsetek internautów w Polsce jest większy niż na Węgrzech i w Turcji, gdzie wynosi on odpowiednio 35 i 32 proc. W Rosji internautami jest tylko 17 proc. badanych. Jednak osób ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
W odpowiedzi na wzrastające zainteresowanie jakością obsługi klienta w branży dużych sklepów samoobsługowych oferujących artykuły spożywcze (supermarkety, hipermarkety, dyskonty) International Service Check postanowił przeprowadzić badanie obejmujące swoim zasięgiem 8 krajów Europy Środkowej i Wschodniej: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Polskę, Rosję ...
-
Reklama radiowa V 2007
Ogólnopolskie rozgłośnie radiowe notowały w maju br. spadek wpływów reklamowych w porównaniu z ubiegłym rokiem - wynika z danych Expert Monitor. RMF FM w maju br. miał 37,94 mln zł wpływów z reklam. Rozgłośnia zanotowała spadek przychodów o 2,44 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazło się Radio Zet, ...
-
Polacy lubią małe sklepy
Polacy najczęściej spośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej robią zakupy w sklepach handlu tradycyjnego - średnio co drugi dzień, podczas gdy w sklepach handlu nowoczesnego - raz w tygodniu - wynika z badania ShopperTrends przeprowadzonego przez dział badań konsumenckich firmy Nielsen. Autorzy badania podkreślają, że w przypadku małych sklepów ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
Badanie zrealizowane na zlecenie organizacji Visa Europe pokazało, że Polacy cenią sobie drobne przyjemności - czynności i drobne zakupy - postrzegając je jako ważny element współczesnego, stresującego życia. Najczęściej źródłem takich "drobnych przyjemności", które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu są ...
-
Informatyzacja coraz ważniejsza dla sektora MSP
Rośnie optymizm informatyczny polskich firm sektora MSP. Nastroje właścicieli firm związane z zastosowaniem informatyki są bardzo dobre - wynika z raportu podsumowującego 15. edycję badania koniunktury informatycznej sektora małych i średnich przedsiębiorstw MS Indeks. Wartość zagregowanego wskaźnika MS Indeks w bieżącej edycji badania (maj 2007) ...
-
Rośnie sprzedaż samochodów używanych
W 2006 r. 10% Polaków kupiło samochód. Największą popularnością cieszyły się samochody 6-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2006 roku kupiło je 65% nabywców - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Auta wyprodukowane w latach 2004-2006 nabyło 16% pytanych, kolejne 12% wybrało pojazdy 3-5 letnie. Średnia cena samochodu ...
-
Najpopularniejsze wirusy VI 2007
Według danych Laboratorium Panda Software niekwestionowanym liderem zestawienia najczęściej pojawiających się wirusów czerwca jest Downloader.MDW. Trojanem tym zainfekowanych jest 4% komputerów w Polsce, co stanowi niechlubny europejski rekord. Trojan Downloader.MDW umożliwia hakerom przedostanie się do komputera i wykonanie niebezpiecznych ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
Telewizja TVN miała w pierwszym półroczu 2007 r. największe wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld ...
-
Samochody używane VI 2007
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku do Polski sprowadzono niemal 470 tys. używanych samochodów, o 35 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku - podaje Instytut Samar powołując się na dane resortu finansów. W czerwcu w urzędach celnych zgłoszono do rejestracji ponad 84 tysiące samochodów używanych, w tym 1,9 tys. ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
Tygodniki opinii - Wprost, Polityka i Newsweek - zarobiły w I półroczu br. na reklamach najwięcej spośród wszystkich magazynów prasowych - wynika z danych Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, ...
-
Tydzień 30/2007 (23-29.07.2007)
Estonia, Łotwa, Litwa i Polska wyszły z inicjatywą budowy biegnącego przez ich terytoria, nowego gazociągu Amber, który połączyłby Rosję i Niemcy. To zdaniem rządów tych krajów konstruktywna propozycja będąca alternatywą wobec planów budowy przez Gazprom, E.On i BASF rurociągu Nord Streem po dnie Bałtyku, który jest przez te kraje oprotestowywany. ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
Od początku uruchomienia pierwszych dofinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny (EFS) szkoleń do końca czerwca 2007 r. skorzystało z nich ponad 98 tys. firm, w tym ponad 88 tys. to firmy małe i średnie. Łącznie szkoleniami zostało objętych ponad 320 tys. pracowników, z czego 2/3 to pracownicy firm małych i średnich. Badanie projektów ...