-
Jaki kandydat na prezydenta?
Kandydata na prezydenta RP dyskwalifikuje dojście do majątku w sposób budzący wątpliwości - uważa ponad 2/3 Polaków. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie redakcji miesięcznika Reader's Digest przez CBOS. Do uczciwości kandydata większą wagę przykładają osoby lepiej wykształcone, młodsze oraz mieszkańcy większych miejscowości. Z ...
-
Najpopularniejsze wirusy X 2005
Panda Software, na podstawie danych zebranych przez bezpłatny skaner online, przygotowała ranking najczęściej występujących wirusów i programów szpiegujących października. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, światowym liderem okazał się robak Sdbot.ftp. W Polsce najwięcej infekcji spowodował trojan Cimuz.X. W minionym miesiącu w rankingu Top Ten ...
-
Gospodarka europejska 2006
UNICE, czyli europejska organizacja pracodawców, której członkiem jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, zaprezentowała prognozy rozwoju gospodarczego w krajach UE w latach 2006-2007 (UNICE Economic Outlook Spring 2006). Prognozy te zapowiadają na lata 2006-07 przyspieszenie wzrostu gospodarczego w krajach Unii Europejskiej. ...
-
Zaufanie do Unii Europejskiej
47% Europejczyków darzy zaufaniem politykę Unii Europejskiej dotyczącą handlu i bezpieczeństwa, natomiast aż 77% badanych nie ufa w ogóle kwestiom związanym z imigracją - tak wynika z najnowszej edycji badania European Trusted Brands corocznie przeprowadzanego przez Reader's Digest. We wrześniu 2005 roku w 14 krajach europejskich został ...
-
50% Polaków dobrze ocenia prezydenta
Z najnowszego badania CBOS wynika, że 50 procent Polaków pozytywnie ocenia prezydenta Kaczyńskiego. Ankietowani uważają, że dobrze wypełnia on obowiązki głowy państwa. 27 procent respondentów jest przeciwnego zdania. 30 procent badanych twierdzi, że Lech Kaczyński jest lepszym prezydentem niż Aleksander Kwaśniewski. 8 procent respondentów twierdzi ...
-
Kadra zarządzająca w mediach III 2006
W marcowym rankingu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" zwyciężył Jan Krzysztof Bielecki. Prezes Pekao SA zadebiutował w ten sposób w roli lidera zestawienia przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca na podium zajęli reprezentanci firm paliwowych - Igor Chalupec, szef PKN Orlen i Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos ...
-
Silne wpływy Unii Europejskiej
Polacy spośród 12 krajów Unii Europejskiej najsilniej opowiadają się za zwiększeniem wpływów Unii w krajach członkowskich. 31% Europejczyków uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy jak obecnie, 35% badanych Europejczyków jest zupełnie odmiennego zdania - takie wyniki uzyskano w tegorocznym badaniu European Trusted Brands, przeprowadzanym ...
-
Rodzinni Polacy
Polacy określają się jako rodzinni, Brytyjczycy jako uczciwi, a do namiętności najczęściej przyznają się Portugalczycy. Przeciętny Europejczyk uważa się przede wszystkim za osobę uczciwą, praktyczną oraz rodzinną. Profile osobowości Europejczyków udało się stworzyć na podstawie wyników sondażu European Trusted Brands, przeprowadzanego przez Reader ...
-
Badanie kondycji polskich firm 2006
Pozycja konkurencyjna małych i średnich przedsiębiorstw słabnie - coraz bardziej bazują one na cenie, a w coraz mniejszym stopniu na jakości i innowacyjności produktów i usług oraz jakości obsługi klienta. Strategia cenowa wymaga obniżania kosztów i - w efekcie - prowadzi do zmniejszenia dochodów. Tym samym słabną zdolności akumulacyjne i ...
-
Gwiezdny system GPS
Miłośnicy astronomii powinni zainteresować niewielkim urządzeniem o nazwie Night Navigator Star Finder. Funkcjonuje on na podobnej zasadzie, co przenośne systemy GPS. Różnica polega jednak na tym, że zamiast ziemskiej lokalizacji, produkt prezentuje aktualną mapę nieba, uwzględniając również szukane konstelacje oraz ciała niebieskie. Night ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2006
Gazeta Wyborcza, trzeci raz z rzędu, została liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach podium pozostają Rzeczpospolita i Życie Warszawy, które goni Dziennik. Wydawana od 18 kwietnia nowa gazeta wygrała już z tabloidami i dziennikami biznesowymi. W kwietniu ...
-
Kadra zarządzająca w mediach IV 2006
Cezary Stypułkowski został liderem kwietniowego rankingu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach". To pierwsze zwycięstwo prezesa PZU w zestawieniu przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Na podium znaleźli się również Igor Chalupec, szef PKN Orlen i Andrzej Podsiadło, prezes PKO BP. W kwietniu 2006 roku odnotowano 394 materiały prasowe ...
-
Światowy test uprzejmości
Mówi się, że uprzejmość odeszła do lamusa, tymczasem tak nie jest! Reader’s Digest ogłosił wyniki największego na świecie testu uprzejmości, w którym Stolica Polski znalazła się w światowej czołówce. Aby zmierzyć światowy poziom codziennej uprzejmości, miesięcznik Reader´s Digest wysłał reporterów na ulice większych miast w 35 krajach. Niczym ...
-
Najczęściej cytowane media V 2006
Niespodzianka w majowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów - Życie Warszawy po raz pierwszy awansowało na drugą pozycję. W ten sposób gazeta regionalna wyprzedziła Rzeczpospolitą i coraz częściej cytowany Dziennik. Liderem zestawienia przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny została Gazeta Wyborcza. Majową ...
-
Polska największym odbiorcą unijnych funduszy
Polska ma otrzymać prawie 60 miliardów euro pomocy regionalnej w ciągu kolejnych siedmiu lat, wyprzedzając Hiszpanię, która do tej pory była największym odbiorcą "federalnych transferów" z budżetu Unii Europejskiej. Danuta Hubner, unijna komisarz do spraw polityki regionalnej, ujawniła właśnie gdzie trafi 308 miliardów euro z unijnego programu ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2006
Trybuna i Super Express powróciły po dłuższej przerwie do ścisłej czołówki w lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów. Liderem zestawienia przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny została Rzeczpospolita. Lipcową analizę przeprowadzono na podstawie 5309 materiałów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2006
W sierpniu liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów pozostaje Rzeczpospolita. Media powoływały się na nią 1361 razy, głównie cytując informację dotyczącą współpracownika SB o pseudonimie "Delegat". W czołówce sierpniowego zestawienia znalazły się także TV Trwam oraz tygodnik Wprost. Wpływ na wysoką pozycję TV Trwam miały kontrowersyjne ...
-
Wytrzymałe notebooki Toughbook Panasonic
Panasonic, czołowa marka koncernu Matsushita Electric Industrial, wprowadza na polski rynek nowe Toughbooki, przeznaczone przede wszystkim dla często podróżujących, aktywnych ludzi biznesu. Niewielkie, ergonomiczne, lekkie i poręczne urządzenia przetrzymają nacisk do 100 kg, wstrząsy, drgania i uderzenia, zachlapanie, a nawet upadek z 30 cm. Nowe ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2006
We wrześniowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" królują afery. Ponad 15% wszystkich powołań dotyczyło bieżących skandali, a zwycięskie media zawdzięczają swe pozycje właśnie publikacjom o kontrowersjach życia publicznego. Liderem zestawienia IMM we wrześniu została Gazeta Wyborcza. Warto też zwrócić uwagę na wysokie miejsca ...
-
Tydzień 50/2006 (11-17.12.2006)
World Economic Forum (WEF) ogłosił ranking Strategii Lizbońskiej z którego wynika, że najbardziej konkurencyjną i dynamiczną gospodarkę UE ma Dania. Oznacza to, że dotychczasowy lider - Finlandia - został wyprzedzony, a Polska w tym rankingu zajęła ostatnie, 25 miejsce (w 2004 roku zajmowaliśmy 24 miejsce). Kolejne miejsca za Danią zajęły ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2006
W listopadzie na szczycie rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", po raz pierwszy w historii zestawienia, znalazł się Dziennik. Zaskakuje też zwycięstwo wśród stacji radiowych TOK FM oraz brak pozostałych liderów, TVN24 i Onet.pl, w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów. Najgłośniejszą listopadową aferą okazała się sprawa ...
-
Najczęściej cytowane media 2006
W rocznym zestawieniu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2006 r.", przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, zwyciężyła Gazeta Wyborcza z wynikiem 15096 cytowań. Wśród stacji telewizyjnych liderem jest TVN, wśród radiowych - Radio ZET. Najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w 2006 roku jest Wprost. Analizę IMM-u przeprowadzono ...
-
RMF FM liderem w I kwartale 2007 r.
RMF FM umocnił w pierwszym kwartale 2007 r. swoją pozycję lidera na rynku radiowym w Polsce - wynika z badania Radio Track, realizowanego przez SMG/KRC A Millward Brown Company. Udział RMF FM, lidera rynku ogólnopolskiego, w pierwszym kwartale 2007 roku wynosił 22,4 proc. Przed rokiem udział stacji kształtował się na poziomie 21,4 proc. Druga ...
-
Google Earth po polsku
Firma Google uruchomiła usługę Google Earth w siedmiu nowych wersjach językowych: po polsku, arabsku, czesku, holendersku, koreańsku, portugalsku i rosyjsku. Premiera Google Earth w lokalnych językach udostępnia użytkownikom nowe narzędzia do wyszukiwania i tworzenia treści geograficznych w ich własnym języku. Google Earth jest ogromną i ...
-
Czołowy spamer za kratkami
Policja w USA aresztowała Roberta Alana Solowaya, uważanego za jednego z najbardziej aktywnych spamerów na świecie. Władze federalne poinformowały, że użytkownicy internetu powinni wkrótce zauważyć zmniejszenie liczby niechcianych emaili. 27-letni mężczyzna jest oskarżany o wykorzystywanie sieci tak zwanych komputerów zombie, tzn. sterowanych bez ...
-
Reklama w telewizji V 2007
Wartość rynku reklamy telewizyjnej wciąż wzrasta. Liderem wśród stacji telewizyjnych był w maju Polsat, który wyprzedził TVN. Polsat przegonił dotychczasowego lidera - TVN. Stacja ze słonecznym logo na reklamach i planszach sponsorskich zarobiła w maju 233 mln zł, czyli o niemal 32 mln więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na drugie ...
-
Polsat Sport liderem kanałów tematycznych
Polsat Sport - lider kanałów tematycznych pod względem wpływów reklamowych, zarobił w maju 28,57 mln zł, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (14,05 mln). Na drugim miejscu znalazł się TVN24 z wynikiem 17,8 mln zł. Na trzeciej pozycji jest muzyczna stacja MTV Polska, która zarobiła 17,5 mln zł. W maju 2006 roku, wpływy ...
-
Mazurskie Meble nad krawędzią
W ciągu kilku najbliższych dni okaże się, czy Mazurskie Meble, należące do niemieckiego bankruta - koncernu meblowego Schieder, zostaną zlikwidowane - podaje "Życie Warszawy". Upadłość grozi również innym zakładom z północnej Polski, powiązanym z dotychczasowym europejskim potentatem pod względem finansowym i dystrybucyjnym. W ostatnich latach ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
Badanie zrealizowane na zlecenie organizacji Visa Europe pokazało, że Polacy cenią sobie drobne przyjemności - czynności i drobne zakupy - postrzegając je jako ważny element współczesnego, stresującego życia. Najczęściej źródłem takich "drobnych przyjemności", które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu są ...
-
Tydzień 27/2007 (02-08.07.2007)
Czarne chmury gromadzą się nad planami inwestycyjnymi związanymi z EURO 2012. W opinii Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa (OIGD) na budowę dróg i autostrad przed Euro 2012 zabraknie około 35 mld zł. Rządowe plany przewidują, że w ciągu najbliższych sześciu lat powstanie 960 km autostrad oraz ponad 2,7 tys. km dróg ekspresowych, a jeśli ...
-
Podatki w małych i średnich firmach
Obserwacja długiej drogi, którą przeszła polska gospodarka na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, pozwala wysnuć pierwsze wnioski dotyczące miejsca, jakie w jej strukturach zajmują małe i średnie firmy, a także ich potrzeb i oczekiwań w stosunku do ciągle "modernizowanego" systemu podatkowego. Podstawowe obawy tych podmiotów wiążą się przede ...
-
Polacy wolą Allegro
Lider światowego rynku aukcji internetowych, mimo zwiększenia o prawie 1/3 liczby użytkowników, w naszym kraju nie jest liczącym się konkurentem dla Allegro - informuje Rzeczpospolita. Według informacji amerykańskiej firmy, w pierwszej połowie roku liczba użytkowników eBay w Polsce wzrosła o 30 proc., do 700 tys. W tym samym czasie Allegro ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w lipcu br., ale w tzw. grupie komercyjnej liderem został Polsat - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. Udział w rynku TVP1 w lipcu 2007 roku wyniósł 22,25 proc. (w lipcu 2006 roku: 24,22 proc.), Polsatu - 17,44 proc. (15,56 proc.), TVP2 - 16,63 proc. (20,05 proc ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2007
Zmiany liderów wśród tytułów prasowych i stacji radiowych, rekordowa liczba powołań na wiadomości podawane w mediach, zaskakujące wyniki tygodnika Wprost i Naszego Dziennika - takie wydarzenia przynosi lipcowy ranking "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowany przez IMM. Od 1 do 31 lipca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2007
Sierpniowe zestawienie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowane przez IMM, nie przyniosło zmian liderów wśród tytułów prasowych, stacji telewizyjnych i portali internetowych. Zaskoczeniem były kolejne wysokie wyniki tygodnika Wprost oraz wysoka liczba cytowań tygodnika Newsweek. Instytut Monitorowania Mediów opracował ranking na ...