-
Europejski leasing hamuje. Polska na 6. miejscu
Dynamika wzrostu europejskiej branży leasingowej, rozumiana jako wzrost wartości nowych umów, osiągnęła w minionym roku 6 proc. - podała federacja Leaseurope. Jak jednak nietrudno się domyślić, tegoroczne rezultaty nie są już tak obiecujące. W I połowie br. odnotowano bowiem pokaźny, bo sięgający aż 24,5 proc. spadek finansowania leasingiem. ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Są wyniki najnowszego, corocznego rankingu Best Brands - opracowania wskazującego najlepsze i najdynamiczniej rozwijające się marki. Okazuje się, że najlepsze opinie wśród Polaków zbiera Rossmann. Deichmann jest z kolei liderem zestawienia marek, które najistotniej podwyższyły swoje wyniki względem poprzedniego roku. Prezentowane zestawienie ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
Firmy Nowoczesnej Gospodarki nie od dziś uchodzą za awangardę, jeżeli chodzi o poziom i wzrosty zatrudnienia. Czy w tych trudnych czasach również udaje im się utrzymać pozycję lidera? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez ADP Polska w III kwartale br. Nowoczesna Gospodarka to firmy, które nieustannie wprowadzają ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
Jesteśmy społeczeństwem, które niewątpliwie szybko adaptuje nowe technologie. Okazuje się przy tym, że liderkami w użytkowaniu cyfrowych rozwiązań są kobiety, chociaż to mężczyźni są w o wiele większym stopniu przekonani o swoim technologicznym zaawansowaniu. Co jeszcze wynika z raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Polska ciągle liderem regionu
Mamy schyłek roku, a więc tradycyjnie już czas podsumowań. Pokusiła się o nie firma Cushman & Wakefield, poddając ocenie sytuację panującą w ostatnich miesiącach na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie. Okazuje się, że tegoroczny wolumen transakcji sięgnął 9,4 mld euro, co względem poprzedniego roku oznacza spadek o 1/3. Polska, pomimo dość ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
36 proc. Polaków przyznaje, że zakupy online wybiera częściej niż przed pandemią. Najczęściej taką deklarację składają osoby przed 30-tką, choć i wśród seniorów kupowanie przez internet cieszy się obecnie większą popularnością. Niezmienne zainteresowanie konsumentów wzbudzają wyprzedaże, które też w dużej mierze przeniosły się do sieci – co 5. z ...
-
Rynek nieruchomości w CEE nie podupadł. Polska znowu liderem
JLL zaprezentował podsumowanie sytuacji, jaka panowała w minionym roku na rynku nieruchomości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pomimo że był to trudny rok, trudno jest mówić o załamaniu. Łącznie finalizacji doczekały się transakcje warte przeszło 9,7 mld euro. Polskiemu rynkowi udało się natomiast wypracować trzeci najlepszy w całej historii ...
-
Lewiatan przedstawia 10 rekomendacji dla zielonej gospodarki
Jeszcze w lutym ma pojawić się Nowy Ład Polski. Pod tą nazwą kryje się plan wielopłaszczyznowych reform, które w swoim zamyśle mają przyczynić się do poprawy i usprawnienia życia gospodarczego i społecznego. Konfederacja Lewiatan przedstawia 10 rekomendacji w zakresie rozwiązań, dla których powinno znaleźć się miejsce, podkreślając przy tym ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
Jak COVID-19 wpłynął na branżę piekarniczą? Z jednej strony spadła ilość zamówień z branży hotelarsko-gastronomicznej, z powodu lockdownu tego sektora, z drugiej - wzrosła sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Niestety to nie wystarczyło, aby producenci pieczywa wyszli z kryzysu obronną ręką - zauważa Santander Bank Polska. Jak podaje ...
-
Najczęściej cytowane media III 2021. RMF FM nowym liderem
Zmiana na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W marcu na czele zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Portal Onet.pl spadł na pozycję drugą. Zmiana także na ostatnim miejscu podium, gdzie pojawiła się Gazeta Wyborcza. Poza podium - dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
Niespodziewany wybuch pandemii przyniósł wielu branżom w Polsce prawdziwą zapaść, ale nie brakuje również takich, które z kryzysu wyszły obronną ręką albo wręcz na nim skorzystały. Wśród tych ostatnich wymienić należy chociażby e-commerce. Nie jest to jednak zaskoczeniem, skoro nasze wydatki na zakupy online rosną najszybciej w Europie, a blisko ...
-
Automotive: części samochodowe w formie, gorzej z warsztatami
Niespodziewany wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach gospodarki, nie omijając przy tym branży automotive. Jak w tej trudnej rzeczywistości odnajdują się producenci i dystrybutorzy części samochodowych oraz warsztaty mechaniczne? Odpowiedzi na to pytanie udziela wspólny raport Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2021. Onet.pl wraca na pierwsze miejsce
Onet.pl wraca na miejsce lidera w kwietniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na miejscu drugim zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Na ostatnie miejsce podium wskakuje z miejsca czwartego Rzeczpospolita. Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4,9 tys. cytowań. Na RMF FM powoływano się 4,5 tys. ...
-
Dzień Roweru. Czy Polacy kochają jazdę na dwóch kółkach?
3 czerwca przypada Światowy Dzień Roweru. Nationale-Nederlanden postanowił sprawdzić, jak chętnie Polacy korzystają z dwóch kółek. Z drugiej edycji badania Nationale-Nederlanden "Polacy na dwóch kółkach" wynika, że aż 87 proc. badanych regularnie korzysta z roweru albo hulajnogi. Co ciekawe, nie jest to tylko forma transportu, alternatywa dla ...
-
Flubot zagraża smartfonom z Androidem
Nowe zagrożenie atakujące smartfony z Androidem zidentyfikował Bitdefender. To Flubot, trojan, który szybko rozprzestrzenia się w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, ale także w Polsce. Hakerzy dystrybuują malware wysyłając do potencjalnych ofiar SMS-y. Cyberprzestępcy wykorzystują spam SMS do dostarczania złośliwego oprogramowania, ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
SentiOne sprawdza, które media społecznościowe cieszą się wśród Polaków największą popularnością. Nie jest zaskoczeniem, że liderem jest Facebook. Tuż za nim plasują się Twitter oraz Instagram. Czwarte miejsce należy do LinkedIn. Jednocześnie okazuje się, że do każdego z tych portali zaglądamy z nieco innych powodów. Czym się kierujemy? O czym ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
Zmęczeni pandemią Polacy w ostatnim czasie nieco odetchnęli i z większym optymizmem zaczęli patrzeć w przyszłość. Przyczyniło się do tego zarówno stopniowe luzowanie obostrzeń, jak i powszechność szczepień przeciwko koronawirusowi. Potwierdzeniem tego są wyniki raportu opracowanego przez Nationale-Nederlanden. Z opracowania wynika, że co 2. z nas ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
Wprawdzie motoryzacja to sektor, który dość dotkliwe odczuł negatywne skutki pandemii, to jednak wiele wskazuje na to, że najgorsze jest już za nią. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez MotoFocus.pl dla Santander Bank Polska i Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Oto, do jakich wniosków prowadzą. Z tego ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
E-commerce to jedna z branż, która okazała się niezaprzeczalnym beneficjentem wybuchu pandemii. Boom na zakupy online jeszcze wyraźniej unaocznił nam, w jak dużym stopniu sukces handlu internetowego uzależniony jest od logistyki. Przyznają to zresztą sami sprzedawcy B2B, wskazując, że liczy się dla nich przede wszystkim szybkość i terminowość ...
-
Polskie mleko nawet na Dominikanie. Branżę napędza eksport
Rodzima branża mleczarska nowinki technologiczne i organizacyjne intensywnie wdraża już od kilku lat i wszystko wskazuje na to, że starania w tym zakresie dają wymierne rezultaty. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Banku, z których wynika, że Polska to obecnie jeden z największych, unijnych producentów mleka. Okazuje się ...
-
Sprzedaż samochodów osobowych w dół. To nie popyt jest problemem
Wprawdzie w I połowie bieżącego roku rejestracji nowych aut osobowych było w Europie o 27% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, to jednak od wyników z I półrocza 2019 r. dzieliło branżę automotive jeszcze sporo. Gorsze rezultaty notuje również produkcja osobówek. Eksperci Santander Bank Polska wskazują czynniki odpowiedzialne za taki ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2021. Liderem portal Wp.pl
Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów został portal Wp.pl. Na podium znalazły się także Onet.pl i Rzeczpospolita. Zaraz za podium znalazła się TVN24. Na miejscu piątym RMF FM. Portal WP doczekał się 4,7 tys. wzmianek wyprzedzając Onet.pl, na który powoływano się 4,2 tys. razy. ...
-
Polska Ekstraklasa. Jak pandemia wpłynęła na przychody 2020/2021?
Deloitte, kluby PKO Bank Polski Ekstraklasy oraz Ekstraklasa SA prezentują 15. edycję raportu „Piłkarska liga finansowa”. Okazuje się, że trudne, pandemiczne realia nie przeszkodziły najlepszym rodzimym klubom piłkarskim w osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników. Na pozycji lidera rankingu obyło się bez zaskoczeń – dziesiąty raz z rzędu okazała się ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
Generowane przez turystykę wydatki na reklamę będą najprawdopodobniej rosnąć - czytamy w najnowszym raporcie agencji mediowej Zenith - Business Intelligence Travel. Liderami wzrostów mają być Indie oraz Rosja, ale pieniędzy na działania marketingowe szczędzić nie będzie również chińska i polska branża turystyczna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Zielone biura. Warszawa w europejskiej czołówce
4 na 10 budynków biurowych w Bratysławie, Budapeszcie, Pradze i Warszawie ma zielone certyfikaty. Stolica Polski jest europejskim liderem - aż 54 proc. biur posiada certyfikaty zrównoważonego rozwoju - wynika z analizy CBRE. Zielonych biurowców przybywa i będzie przybywać. O wyborze takich biur przesądza nie tylko ich lokalizacja, ale także ...
-
Pandemia rujnuje samopoczucie Polaków
Niespodziewany wybuch pandemii zmienił życie Polaków i choć wygląda na to, że najgorsze za nami, a z kryzysu możemy wyjść nawet silniejsi, to jednocześnie pewne jest, że społeczne konsekwencje koronawirusa odczuwać będziemy latami. Na szwank zostało wystawione m.in. zdrowie psychiczne pracowników. Prognozy zakładają, że negatywne konsekwencje ...
-
Podpis elektroniczny Microsoft źródłem cyberataków
Eksperci Check Point Research ostrzegają przed intensyfikacją cyberataków ze strony złośliwego oprogramowania ZLoader. Na baczności powinni się mieć użytkownicy podpisu elektronicznego Microsoft. Zagrożone są ich dane uwierzytelniające oraz poufne informacje. W ciągu 2 miesięcy zaatakowanych zostało ponad 2 tys. ofiar w 111 krajach, w tym również ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
Wybuch pandemii okazał się dla wielu branż prawdziwym testem na odporność. Branża motoryzacyjna nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Najnowsza edycja wspólnego badania Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Santander Bank Polska oraz MotoFocus.pl, wskazuje, że sytuacja automotive uległa już poprawie, choć ...
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
Polacy chętnie rozmawiają o samochodach, a szczególnie o BMW. Apple, Samsung i Xiaomi to najpopularniejsze marki z kategorii RTV. Thermomix to lider kategorii AGD. Jakie jeszcze marki są popularne wśród internautów? Oto wyniki rankingu Social Index, opracowanego przez SentiOne. Jak powstaje ranking Social Index? SentiOne, polska firma wspierająca ...
-
Najczęściej cytowane media I 2022. RMF FM nowym liderem
Nowy rok i nowy lider rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W styczniu 2022 na pierwszym miejscu uplasowało się radio RMF FM. Na podium znalazły się także Onet i Wirtualna Polska. Radio RMF FM było cytowane prawie 3,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,7 tys. razy, a na portal Wirtualna ...
-
Czy można ograniczyć rolę ropy naftowej z Rosji?
Aż 1/10 centralnego budżetu Federacji Rosyjskiej stanowią zyski wygenerowane przez sprzedaż ropy naftowej do państw Unii Europejskiej. Środki pozyskane z eksportu ropy służą m.in. inwestycjom na terytoriach okupowanych przez Rosję od 2008 i 2014 r. Jak przekonują analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, uniezależnienie się od dostaw ropy zza ...
-
Zbliża się kolejne bankructwo Rosji?
Polski Instytut Ekonomiczny prognozował niedawno, że do końca tego roku gospodarka Rosji straci 250 mld dolarów z tytułu utraconego eksportu, PKB oraz sprzętu bojowego. Jak łatwo się domyślić, to nie koniec problemów ekonomicznych Federacji Rosyjskiej. 16 marca rosyjski rząd powinien się wywiązać się z płatności odsetkowych. I choć teoretycznie są ...
-
Najczęściej cytowane media II 2022. RMF FM utrzymuje się na pozycji lidera
W lutowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów liderem pozostaje radio RMF FM. Na kolejnych miejscach podium, także bez zmian, Onet i Wirtualna Polska. Radio RMF FM było w lutym cytowane prawie 2,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,2 tys. razy, a na portal Wirtualna Polska 2 tys. razy. ...