-
Zakupy online. Jak kupują Europejczycy?
... nie ograniczają się wyłącznie do jednej aplikacji, a 43% z nich uważa, że tzw. strona responsywna jest jednym z istotnych kryteriów decydujących o dokonaniu zakupu. Preferowane metody płatności i doręczenia znacznie różnią się pomiędzy krajami w Europie. Klienci oczekują dostępności wielu opcji, które pozwolą im znaleźć dogodne ...
-
Ferie zimowe 2018: Egipt 400 zł taniej niż rok temu
... jest też duża zależność wielkości sprzedaży od wyprzedzenia wobec terminu wyjazdu, co świadczy o nadal silnym przywiązaniu Polaków do odwlekania momentu zakupu. Pod tym względem pozytywnie wyróżnia się czerwiec, w którym procentowe zaawansowanie sprzedaży znalazło się powyżej ogólnego trendu. Drugi wykres przedstawia wyrażoną ...
-
Jak polskie firmy wykorzystują potencjał komunikacji SMS?
... mediach czy reklamą online, np. na portalach. Łączenie narzędzi online’owych z wiadomościami tekstowymi pozwala klientowi przejść gładko przez różne etapy zakupu. Przemieszczanie się między narzędziami jest naturalne, a SMS łatwo łączy je ze względu na swoją prostotę i możliwości - skrócone linki, komunikację dwukierunkową ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... się do tego formatu to coś więcej niż sklep, to punkt usługowy, mały lokal gastronomiczny, miejsce odbioru przesyłek pocztowych czy zakupu biletu do kina czy teatru. Nie ma wątpliwości, że w centrach miast jest to model sklepu, który będzie zdobywał coraz większą ...
-
Czy chińskie smartfony można serwisować?
... podejmują się naprawy tego typu urządzeń – powodem jest nieznajomość ich konstrukcji lub całkowity brak części zamiennych. Gwarancja gwarancji nierówna W przypadku zakupu urządzenia w Chinach istnieje kilka rodzajów gwarancji. Najpopularniejsze sklepy z elektroniką – jak na przykład Aliexpress, Banggood, Gearbest czy Ibuygou oferują klientom ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy wielokanałowe
... - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. Zakupy smartfonem w górę Z badania wynika, że 4 na 10 internautów dokonało ostatniego zakupu wielokanałowo, a 43 proc. zadeklarowało kuowanie produktów konkretnej marki w więcej niż jednym kanale sprzedażowym. Porównując wyniki obecnego badania do wyników w raporcie ...
-
Customer experience podnosi przychody
... tys. konsumentów. Wyrazili swoją opinię na temat ponad 1400 marek. Ocenie zostały poddane doświadczenia w kontaktach z markami, ich produktami oraz proces zakupu i obsługi klienta. Na podstawie stworzonej przez KPMG metodyki Sześciu Filarów Customer Experience ankietowani wybrali firmy, które najlepiej zarządzają doświadczeniami klientów ...
-
Ferie zimowe 2019: koniunktura w turystyce dość zagadkowa
... w turystyce Ostatni sezon w polskiej turystyce wyjazdowej dał sporo do myślenia niektórym konsumentom zwłaszcza w kontekście optymalnego wyboru terminu wyjazdów i terminu zakupu imprez turystycznych. Prawidłowe rozpoznanie tej kwestii może mieć poważne znaczenie dla skuteczności zabiegów organizatorów nakierowanych na utrzymanie równowagi podażowo ...
-
Polacy pokochali streaming
... . W skrócie Treści, za które Polacy płacą w sieci to przede wszystkim filmy, seriale i programy telewizyjne - ponad połowa badanych zadeklarowała dokonanie takiego zakupu na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Wybór danej platformy wideo podyktowany jest najczęściej ilością oferowanych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich ...
-
Dobra luksusowe muszą zawalczyć o młode pokolenia
... rzeczywistość (Augmented Reality). Dziś ta technologia jest najpowszechniej wykorzystywana podczas sprzedaży kosmetyków premium. Umożliwia klientom testowanie produktów w domu przed dokonaniem zakupu. Na AR coraz bardziej koncentruje się L'Oréal. W marcu tego roku kupił ModiFace, globalnego lidera takich rozwiązań dla branży kosmetycznej ...
-
Wakacje 2019: w TUI najtaniej
... letnich przez biuro TUI Poland. Może to mieć związek ze stopniowym rozpowszechnianiem się (dyfuzją) wiedzy konsumentów, że zanim dokona się zakupu jakiejkolwiek wycieczki, koniecznie trzeba sprawdzić co w danej materii oferuje biuro TUI Poland. Proces ten będziemy uważnie obserwować chociażby dlatego, że ...
-
Gdzie jest jeszcze miejsce na galerie handlowe?
... działalność na rynku pozwala inwestorom łatwiej wycenić nieruchomość i przewidzieć przyszłe wyniki. - Ważnymi wydarzeniami na rynku handlowym w 2018 r. były transakcje zakupu dwóch obiektów, położonych przy warszawskich ulicach handlowych. Chodzi o kompleks handlowy Wars Sawa Junior przy ul. Marszałkowskiej i biurowiec CEDET, dawniej Centralny ...
-
Fuzje i przejęcia generują ruch na rynku biurowym
... w eBilet, dystrybutora biletów na imprezy rozrywkowe i kulturalne. Na początku stycznia br. nordycka firma Nets z branży płatności on-line sfinalizowała również transakcję zakupu dostawcy usług płatniczych Dotpay/eCard od funduszu MCI za 315 mln zł. Przejęcia mniejszych sieci spożywczych Wśród większych transakcji zrealizowanych w 2018 ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... pod względem pozyskiwania nowych budżetów reklamowych. Obok social mediów ważnym trendem na rynku online w 2018 r. był także programmatic. Ta forma zakupu rozwija się bardzo szybko dzięki możliwości precyzyjnego targetowania reklam, stałego monitorowania przebiegu kampanii oraz rozliczania się z jej realnych efektów. Wartość ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
... HANA przeanalizuje nasze zwyczaje zakupowe, bieżące zasoby magazynowe i trendy, odsyłając spersonalizowaną ofertę nowych butów. Konsument otrzyma do wyboru różne ścieżki zakupu – np. możliwość 5% zniżki przy odbiorze osobistym w sklepie. Klient płaci mniej, a firma uzyskuje szansę zaoferowania dodatkowych usług. Na miejscu nowe obuwie ...
-
Bezpieczeństwo danych w chmurze cierpi przez ludzkie błędy
... celu zminimalizowania ryzyka nieautoryzowanego wykorzystywania platform chmury poinformuj personel o negatywnych aspektach korzystania z niezatwierdzonych zasobów IT i ustal procedury zakupu oraz korzystania z infrastruktury chmury dla każdego działu. Stosuj rozwiązanie bezpieczeństwa punktów końcowych w celu uniemożliwienia ataków z wykorzystaniem ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... istnieją. Ich dobór powinien zależeć od dwóch zmiennych - celów biznesowych oraz sektora, w którym działamy. W branży e-commerce oczekiwanym działaniem będzie dokonanie zakupu, lecz w przypadku portalu informacyjnego, efektem kampanii może być zapisanie się na newsletter. Wskaźnik konwersji nie musi być stały - zdarza się ...
-
Drugorzędne nieruchomości handlowe stracą na wartości
... Reavis dwóch warszawskich budynków West Station I & II za kwotę 190 mln euro na rzecz Malezyjskiego funduszu Mapletree oraz portfelowa transakcja zakupu przez Henderson Park 70% udziału w 11 budynkach EPP (O3 Business Park I&II w Krakowie, Malta Office Park w Poznaniu oraz Symetris Business ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... to system naczyń połączonych. Z jednej bowiem strony już co piąty kandydat, który jest niezadowolony z rekrutacji do danej firmy, deklaruje rezygnację z zakupu jej produktów i usług. Z drugiej – o zainteresowaniu ofertą pracy nierzadko decyduje znajomość marki (39% wskazań) czy też pozytywna opinia odnośnie produktów firmy ...
-
Rynek magazynowy w III kw. 2019 r.
... w ostatnim kwartale 2019 r. utrzymywały się na stabilnym poziomie, choć w wybranych lokalizacjach nadal widoczny jest trend wzrostowy związany z wyższymi kosztami zakupu gruntów i materiałów budowalnych. Z drugiej strony na wysoce konkurencyjnych rynkach, gdzie rośnie dostępność powierzchni, stawki wykazują delikatną tendencję spadkową. Najwyższe ...
-
Zachowania konsumentów: omnichannel stracił na znaczeniu
... zakupowych (38% vs 36% w 2019. roku). Restrykcje nałożone na sklepy stacjonarne spowodowały natomiast osłabienie zjawiska zakupów wielokanałowych (omnichannel). W procesie ostatniego zakupu 36% konsumentów wykorzystało przynajmniej 2 kanały zakupowe (offline / online / mobile). Jest to o -20p.p. mniej niż rok temu. Do 43% spadł udział ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... zrównoważonego zarządzania zasobami finansowymi. Badanie pokazuje, że wielu z nas chce wprowadzić w życie racjonalne ograniczenia w sferze finansowej i planuje powstrzymanie się od zakupu rzeczy nie traktowanych jako niezbędne. Co ważne, większość z nas będzie kupowała produkty spożywcze, mając na uwadze polskie lub lokalne ich ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
... , mają świadomość, że rozwój parków maszynowych jest jednym z najważniejszych elementów budowania pozycji rynkowej. Chociaż przedstawiciele sektora poligraficznego wskazują, że koszt zakupu nowoczesnego sprzętu jest dużym wyzwaniem, to starają się podążać za trendami rynkowymi w tym obszarze. Najczęściej pomaga im w tym finansowanie zewnętrzne ...
-
Ceny ubezpieczeń o 20% w górę. Rekord, który nie zaskakuje
... , nasilił się. Dla wielu klientów wyzwania te pojawiają się w trudnym dla nich okresie, co skłania firmy do zmiany podejścia do zakupu ubezpieczeń, w tym zwiększenia retencji, zmniejszenia limitów czy modyfikacji warunków polisy. Spodziewamy się, że obecna, wymagająca sytuacja utrzyma się do 2021 ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... , czy też 68 proc. nie ma świadomości jaki jest poziom emisji dwutlenku węgla w przypadku produkcji poszczególnych produktów. Klienci, którzy dokonali zakupu w niespełna 70 proc. byliby w stanie zmienić swoją decyzję, gdyby wcześniej wiedzieli o problemach związanych ze zrównoważoną produkcją tego asortymentu. Te dane ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
... chętniej adaptują zdalne kanały komunikacji, a na innych podchodzą do nich z mniejszą otwartością. I tak np. w najmniejszym stopniu odpowiada nam możliwość zdalnego zakupu samochodu. Tylko 15% polskich konsumentów byłoby gotowych zastąpić bezpośredni kontakt – komunikacją cyfrową. Co ciekawe, taka zamiana byłaby łatwiejsza, jeśli dotyczyłaby ...
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
... w tym roku może być reakcją na rosnące ceny w zasadzie wszystkich produktów i usług. Polacy szukają oszczędności i starają się wykorzystać możliwości tańszego zakupu lub zyskania innego profitu. Bardzo pomocne w korzystaniu z programów lojalnościowych są aplikacje mobilne. O ile wcześniej, często konieczne było noszenie ze sobą ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... wie więcej o produkcie niż sprzedawca. Rola asystentów sprzedaży ewoluuje w stronę bycia „zaufanym doradcą marki” lub „ambasadorem marki”, zwłaszcza w przypadku zakupu dóbr większej wartości. Kategoriami, które wciąż wymagają wsparcia ekspertów są elektronika i meble. Z punktu widzenia detalistów w najbliższym czasie niezwykle ważne będzie ...
-
Polski leasing: finansowanie firm na dużym plusie
... . Szacujemy, że w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy tabor samochodowy w cenach fabrycznych (EUR) podrożał o ok 15-20%, bez uwzględnienia wpływu na ostateczne koszty zakupu istotnie wyższego kursu EUR niż w ostatnich latach. Do tego dochodzą ograniczone możliwości w zakresie podaży nowych pojazdów, a także wejście w życie (w lutym ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
... polecam zgłębić tę część publikacji – pomoże ona zrozumieć, jak wykorzystywać reklamę online, by swoich potencjalnych klientów zachęcić, a nie zniechęcić do zakupu. O raporcie Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2022” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce na zwolnionych obrotach w I połowie 2023
... rozbudować swoje portfolio, do rozważenia zakupów istniejących obiektów w miejsce budowania nowych. Koszty budowy nowych projektów powoli zbliżają się do poziomu zakupu tych już istniejących na atrakcyjnych warunkach. Osiągnięcie porozumienia cenowego między sprzedającymi a kupującymi będzie sprzyjało wzrostowi wolumenu inwestycji w tym sektorze ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... Y i Z, coraz głośniejsze dyskusje o kwestiach środowiskowych, dążenie do optymalizacji domowych budżetów - to tylko część trendów, które napędzać będą skłonność zarówno do zakupu, jak i sprzedaży w ramach re-commerce. Od lat obserwujemy, jak Polaków przyciąga do e-handlu większa wygoda i oszczędność czasu. Zakupy w sieci oznaczają także ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... na rzecz zrównoważonego rozwoju – ograniczenie wykorzystanie opakowań i zużycia tworzyw sztucznych, emisji CO2 i strat energii lub wody – wpływa na decyzje dotyczące zakupu oferowanych przez nią produktów lub usług, około 4 na 10 respondentów odpowiedziało, że tak. Proporcje odpowiedzi różnią się jednak znacznie w zależności ...
-
Wakacje i ceny w Chorwacji: tanio już było?
... na rankomat.pl w miesiącach letnich, a szczyt zainteresowania przypada na lipiec. W lipcu 2023 r. Chorwacja była drugim najczęściej wyszukiwanym krajem pod kątem zakupu ubezpieczenia (10,28 proc. wszystkich kalkulacji), wyprzedzając inne popularne kierunki, jak Hiszpania, Grecja czy Turcja. To także najlepszy wynik ze ...
-
Franczyza sposobem na niepewne czasy?
... w atrakcyjnych cenach, to w przypadku tych formatów i segmentów FMCG postrzegana jakość oraz świeżość produktu jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu kategorii świeżych. Wielu konsumentów jest więc bardzo przywiązanych do sklepów specjalistycznych działających w pobliżu domu, w których mogą zapytać o radę sprzedawcę ...